Spring naar bijdragen

vrouw wil stoppen met drinken

Pleuntje

Aanbevolen berichten

Er is bij mij een emotie regulatiestoornis vastgesteld. Het wordt ook wel borderline genoemd. Ik heb grote moeite om mijn drankgebruik in de hand te houden tijdens een piek. Zo'n piek onstaat door bepaalde triggers. Ik heb op een cursus gezeten daarvoor maar dan staat het zo ver van je af en durfde ik veelal niet echt te omschrijven wat ik doormaakte tijdens zo'n moment. Ik geneerde mij ervoor. Gisteren had ik weer zo'n moment. Teveel en te vroeg gaan drinken en daarna met iedereen ruzie maken! Ik voel mij zo vreselijk alleen met mijn (geestelijke)eenzaamheid en pijn en dan ga ik drinken.

groetjes van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi teuntje, wat een naar verhaal, het teveel drinken en alles daarom heen dan herkennen we allemaal hoor!!!

doe geen rare dingen, en goed dat jeje hier hebt aangemeld, bij ditjes en datjes hebben we een dagdraad, een soort huiskamer waar iedereen zijn ei kwijt kan, kom daar ook heen en praat/schrijf van je af!!!

welkom en suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Teun,

Hier zijn meerdere mensen die ook borderline hebben dus is het misschien voor jou prettig om hier wat meer over deze stoornis te praten. Hier kun je open zijn hoor ik denk dat er veel frummers zijn die je kunnen helpen om wat meer duidelijkheid te krijgen en hoe er mee om te gaan.

Hoelang duurt zo'n piek en wat voel je dan? Je hoeft niet te antwoorden hoor als dit te pijnlijk is.

Kom maar gauw naar de dagdraad zodat je er niet alleen mee blijft zitten.

O ja en van harte welkom.

Liefs Bol.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje,

Zo'n piek bouwt zich langzaam op, je denkt er steeds opnieuw aan, wat je niet zint en/of wat er gebeurt is en steeds vaker, je voelt je doodongelukkig en word dan kwaad /heel kwaad en soms razend en verdrietig. Je voelt je onbegrepen en gevoelsmatig zit je in een looping. Je wilt er niet meer mee bezig houden maar weet niet hoe. Je wilt je partner er niet steeds mee lastigvallen dus ga je maar in bed liggen tv-kijken en je proberen af te sluiten. Maar op een gegeven moment dan is het net of er iets knapt. Dan wil je niets meer voelen en dan ga ik drinken. Soms kan ik het binnen de perken houden maar ook niet altijd en dan gedraag ik mij verschrikkelijk omdat ik dan veel te veel gedronken heb. Dan heb ik met iedereen die ik lief heb ruzie gemaakt en voor rot gescholden. En dat allemaal omdat ik niet goed met deze storm van emoties om kan gaan en dan ga drinken. Verplicht ontspanningsoefeningen doen wanneer je je zo voelt werkt niet. Het liefst wil je dan je hoofd uit. Klinkt misschien raar.

Groetjes van Teuntje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teun bedoel je dat iets wat er gebeurd in je leven b.v. iemand die je heel erg veel pijn doet, je dat niet los kan laten en het op een gegeven moment groter en groter wordt? Je wordt hoe langer hoe kwader? je maakt zogezegd van een mug een olifant, bedoel je dat?

Maar je kunt maar niet zo maar iets afsluiten als je het niet op een of andere manier verwerkt hebt, want dat blijft malen.

Net of je die vuilniszak die je op je rug draagt, hoe langer hoe voller stopt met kwaadheid en verdriet.

Als je die niet leegt, klapt ie en dan krijg je ongecontroleerde kwaadheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Teuntje,

Ook van mij welkom hier op het forum. Zoals de anderen al gezegd hebben zijn er meer mensen met een borderline stoornis. Ik ben blij dat je het een beetje uitgelegd hebt, want het boos worden en zo'n beetje ontploffen hebben we hier de laatste dagen ook meegemaakt en eerlijk gezegd wist ik niet hoe ik de betrokkene kon helpen. Ik heb het wel geprobeerd trouwens.

Mijn schoonzusje heeft een bipolaire stoornis, dus zo'n manische en daarna een hele depressieve periode heb ik diverse keren meegemaakt.

Goed van je dat je hier steun zoekt. Op de dagdraad zijn altijd wel mensen die naar je willen luisteren als je je verhaal kwijt wil. Horen ze je de eerste keer niet, dan gewoon nog een keer een berichtje sturen.

Succes met alles,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...