Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo ADB-ers!
Wat mij nou toch weer is overkomen!
Vannachtend (het leek nog wel nacht) klopte iemand op de deur (heb geen bel).
Ik dacht dat het een vriendje van vroeger was, en deed niet open. Toen hoorde ik een bekende stem, die van een vriend van mij (ken ik via zijn vriendin, die ook bij ons in de praktijk werkt).
Hij heeft ook een alcoholprobleem, is er intensief voor behandeld, met opname e.d.
Ik deed dus open, en hij wilde op de bank slapen, hij had ruzie gehad.
Hij heeft mij vaak geholpen, o.a. met de vorige computer en met mailtjes en gesprekken als ik het moeilijk had, ook zijn ervaringen over alcohol heeft hij geschreven.
Dus ik liet hem op de bank, maar daarna lag ik toch niet zo heel lekker meer.
Ik weet dus dat hij een aantal keer een erg kwade dronk heeft gehad vroeger, en daarbij agressief werd t.o. zijn vriendin. Dan komt er een andere kant van hem naar boven.

Er is niks gebeurd, maar ik zat wel een beetje met een dubbel gevoel. Ik wil hem graag helpen, maar wil me ook nog wel safe voelen.
Toen ikde honden uit ging laten is hij weggegaan.....

• Antwoorden 272
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Tasseke, wie is die lilian dan gaat ze ons schrijven gebruiken voor de viva???? hoe weet je dat, beetje raar om hier ongevraagd te komen en mee te lezen, ik ga in ieder geval maar heel goed op mijn woorden letten

Geplaatst

Antonia,

er staat een oproep bij de thema's!

ik heb het al gemeld bij tactive want ook mij geeft dit een nare bijsmaak.
eigenlijk raar want had ze zich niet gemeld hadden we het niet geweten, ben dan ook niet van plan om op mijn woorden te letten.

Geplaatst

Lieve Tasseke en Antonia

Misschien is het jullie nog niet bekend, maar iedereen kan hier ongevraagd komen meelezen.
Het is een openbaar forum en je hoeft je zelfs niet aan te melden of te registreren om de berichten te kunnen lezen.
Alleen om mee te schijven moet je je aanmelden.
Vandaar dat je een anonieme naam gebruikt en niet te veel over je omgeving praat in duidelijk herkenbare taal.
Het doel van het forum is om zoveel mogelijk mensen te bereiken en dus de drempel erg laag te houden.
Als je je eerst moet aan melden is er al een barrière voor veel mensen.

Zelf heb ik er geen problemen mee.
Wel moet de betreffende persoon zich met dit soort verzoeken aan het forum eerst melden bij de moderatoren

typvout

Geplaatst

Antonia, fijn te horen dat je baan je bevalt. Ja huisvrouw zijn is vaak ook hard werk, maar toch, leuk, buiten de deur.
Albertje en Tasseke, meer kan je toch ook niet doen? Doneren, of een 'overbodig" dier in huis nemen. Je kan niet het hele leed van de hele wereld op je schouders nemen.
En ze zeggen wel eens, ja met die donatiecenten koop je het af. Ja daag, zeg ik dan, ben jij naar het asiel gegaan om een dier te adopteren?
Meestal lopen ze dan met zo'n gesoigneerd poedeltje rond.
Het zou wel prettig zijn als mensen wat beter nadachten voordat ze dieren in huis nemen, zodat die niet op de duur weer in het asiel terecht komen.

Heb de aanvraag van Viva/Lillian gelezen. Afgezien van het feit dat ik er qua leeftijd toch niet aan mee kan doen, vind ik het voor een verslaggeefster nogal lullig als ze schrijft: "een dubbelleven LIJDEN". Leer eerst je taal maar eens goed schrijven, denk ik dan.

Geplaatst

Safi,

je hebt helemaal gelijk en als ze niets had gemeld had niemand het ook geweten maar als de oproep integer is moet het wel goed gebeurn.
ik heb weinig zin om persoonlijke frases terg te lezen in een blad zonder mijn toestemming!

Geplaatst

Albertina:present:. we gaan inderdaad allemaal de weg die het beste bij ons past.

Antionia:present:

Vie en An, zolang er vooruitgang is ben ik op de goede weg.
Misschien niet de weg die voor jullie gangbaar is, maar wel de weg die ik gekozen heb.
En zolang ik net als Koh eerlijk blijf tegen mijn geweten zal het goed komen.

Geplaatst

Tasseke, hij zei dat hij drie biertjes op had. Maar dat weet je dan natuurlijk nooit zeker. Hij was wezen dansen. (salsa e.d., hij is zuid-europeaan). Hij kwam niet echt dronken over, maar ook niet helemaal nuchter.

Ja goed idee om dat te bepreken. Ik zat er zelf ookal aan te denken, maar vroeg me af of dat reeel is.
Ik denk dat zijn vriendin hem er ook uitgooit als hij gedronken heeft nu.
Maar ik kan dan ook niet als opvang fungeren, het is hier bovendien errug klein.

Geplaatst

Tasseke dat is inderdaad niet leuk als het zonder je toestemming gebeurt en het zou ook niet bepaalt integer zijn, van de betreffende persoon.
Ik weet alleen niet of je auteursrechten hebt als je onder een anoniem naam schrijft, op een openbaar forum

Geplaatst

Safi,

zover wil ik niet gaan en ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet weerhoud om mijn gevoelens te uiten maar ik mag wel vragen stellen over de integriteit hiervan.

verder ben ik eerlijk gezegd er even klaar mee, ik heb het gemeld, ik heb in een persoonlijke oproep uitgelegd wat mijn gevoel hierover is en ik heb haar doorverwezen.

moet toch genoeg zijn?

Geplaatst

FMF,

Het is niet raar omdit te bespreken, het gaat ook om jouw gevoel. helpen is goed maar je bent geen open dakloze instelling!

ik zou zeggen, stel je hart open en doe wat je kan maar bewaak je eigen grenzen extra goed!
gewoon bespreken en uitleggen wat jou gevoel is. :present:

Geplaatst

Herkenbaar Spud..ik had het gisteren nog we liepen naar de winkel en ik zag de slijterij en zei kom we gaan niet eten maar drinken whiskey...echt waar haalde ik het vandaan??
Gelukkig staan we behoorlijk sterk in onze schoenen en hebben gewoon boodschappen gehaald en alle flessen wijn en bier genegeerd.
Ik wordt er sterker van.
Je kan het namelijk niet ontlopen, dan wordt het moeilijker is mijn ervaring.

En ik begrijp wat je bedoelt over het drinken, zelfde schuitje waar we inzitten alhoewel ik niet meer depri wordt na het drinken, merk ik tijdens het drinken dat het voor mijn gemoedstoestand niet iets is wat ik plezierig vind.
Of liever gezegd plezieriger dan het nuchter zijn.
Anders.

Spud als je twijfelt, niet doen is mijn ervaring en hoe meer dagen je het laat hoe makkelijker de weg naar helemaal stoppen wordt.
KMW
:heart:

Geplaatst

Spud,

blijf dan lekker thuis en geniet van de kerstinkopen die je al gedaan hebt!
de winkels zijn ook morgen open en de komende dagen langer open, dus tijd genoeg.

kunnen we iets doen om het idee het idee te laten zijn en het idee niet uit te laten groeien tot een megagrimlin?

Geplaatst

oké Tasseke, ja mijn grenzen bewaken is ook een thema van mij...
Maar ikzou het natuurlijk zelf ook erg fijn vinden als ik ergens even kon slapen als ik ruzie heb gehad.
Toen hij weer thuis was (terwijl hij nog gister door de telefoon zei tegen zijn vriendin dat hij niet meer terug zou gaan) belde hij nog even dat we van de week wel even zouden praten.

Die vriendin zelf is ook niet altijd even makkelijk, en haar moeder (nog al bemoeierig) zit haar dicht op de huid. Ik geloof dat de ruzie over de kerst ging.....dat doet de gemoederen vaak hoog oplopen....

Geplaatst

FMF,

natuurlijk is het fijn als je geholpen wordt, ik zei ook al stel je hart open.
hoe moeilijk het ook is je moet dat gesprek niet uit de weg gaan.
het feit dat je je ongemakkelijk hebt gevoelt is wel iets wat je moet uitspreken!

maar dat gaat je lukken!!! (anders kom je eerst even op het forum voor tips vragen :D)

Geplaatst

Spud, dan ook niet verder winkelen. Goed van je zeg, je dat je het (h)erkent.
Viva is inderdaad dat blaadje waar stellen zich bloot in laten fotograferen.
Mijn zus nam met de vakantie van september zo'n pakket bladen mee, voor even chillen tussen de wandelingen door, en daar zat de Viva bij. Nou ja, ik lezen. Vroeg me af, wat kan de reden zijn dat je je voor heel lezend Nederland van vrouwelijke kunne tussen de 25 en 35 jaar naakt laat fotograferen?
Nou, was wel benieuwd. Maar toen kwam ik tegen dat die vrouw een clitorispiercing had. Afgehaakt, met mijn benen stevig opeengeklemd. Lamaaa!

Geplaatst

Spud en Tasseke, bij twijfel idd niet oversteken! En dus niet drinken...
Een mantra in jezelf opzeggen dat je geen drank nodig hebt.
Dat je niet hoeft te drinken....

Bedankt voor het meedenken Spud, ja het is niet altijd voor wat hoort wat, maar ik probeer mijn naaste wel zo te behandelen zoals ikzelf behandeld zou willen worden.
En ik had inderdaad het gevoel nu tussen hun in te staan, helemaal toen hij zei: "Niet tegen Rieneke vertellen hè, dat ik hier geweest ben, want dan krijg ik dat mijn hele leven nog te horen!"

Tja, er tusseninstaan en geheimen bewaren, daar heb ik niet echt zin in....

Geplaatst

hahaha Vieeee,

ik weet eigenlijk niet wie er raarder gevonden wordt in het leven,
een vrouw met clitorispiercing of een vrouwelijke dronkentor die ruzie loopt te maken in een supermarkt omdat de lievelingswijn niet meer voorradig is!

ieder zijn probleem

op zich vindt ik de doelstelling van je anoniem naakt te laten fotograveren wel mooi, je mag toch trots zijn op je lichaam?

ik denk dat ik mijzelf ook ga aanmelden, maar dan houdt ik wel mijn hakken aan met tennissokken

Geplaatst

enneeee hoe reageerde de jeugd van tegenwoordig daar op?

werden de koekjes weer naar binnengesmeten of werd er netjes dank je wel gezegd?

hahahahaha, aaauuuww val bijna van mijn stoel van het lachen, zie het hele gebeuren voor me

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...