Spring naar bijdragen

zondag 28 december


Houtje

Aanbevolen berichten

Een nieuwe dag, nieuwe kansen.
Een nieuwe dag, nieuwe tegenslag?
Het is maar net wat je er van maakt.

Maar het leven zoekt zijn eigen weg, kronkelig, als een oud bergriviertje.

Samen staan we sterk, zoals we hier zijn.

Als we elkaar wel vergeven, maar niet vergeten.
De mensen die nog zo hard elke dag hulp nodig hebben.

De stoppers, de net-gestopten, de lang-gestopten, kunnen elkaar helpen.

Laten we dat vandaag een nieuwe kans geven!

Door een gebeurtenis heb ik opeens een logéetje, die is in mijn bed aan het inslapen,
dus ik ga weer naar boven. Gelukkig was ik meteen wakker toen haar noodkreet kwam
of ik haar kon komen halen.

Ze heeft het heel moeilijk deze dagen, en is pas 11. Dat is niet leuk. Gelukkig komt Grietje vanavond weer thuis, en dat is haar beste vriendin. Ik mag straks een lekker ontbijtje voor haar, mag ze zelf broodjes bakken, en heeft ze alle aandacht van me. Maken we de puzzel uit de krant, en zijn we samen tevreden.

Maar nu ga ik nog even kijken of dat meiske slaapt. Ik mag ook nog wel even terug, maar zit hier even een kopske thee te lebberen. Goh krijg ik weer dat blije gevoel dat ik om 3 uur zo maar nuchter ben, de sms hoorde, en auto kon rijden om haar op te halen. Dáár word ik elke dag weer gelukkig van.

Mensen, de rivier neemt ook vandaag zijn eigen loop, wij kunnen hem niet indammen, maar we kunnen wel allemaal onze eigen steen meenemen, zodat de loop voor altijd anders zal zijn.


De steen

Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.
Het water gaat er anders dan voorheen.
De stroom van een rivier hou je niet tegen.
Het water vindt er altijd een weg omheen.

Misschien eens gevuld van sneeuw en regen,
neemt de rivier mijn kiezel met zich mee.
Om hem dan glad en rond gesleten,
te laten rusten in de luwte van de zee.

Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.
Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten,
ik leverde 't bewijs van mijn bestaan.
Omdat, door het verleggen van die ene steen,
de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan.

Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.
Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten,
ik leverde 't bewijs van mijn bestaan
Omdat, door het verleggen van die ene steen,
het water nooit dezelfde weg zal gaan.

Bram Vermeulen (°Den Haag, 13 oktober 1946; †San Dalmazio, 4 september 2004)
Abraham Gerrit Vermeulen was een Nederlands zanger, cabaretier, componist en schilder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen,

Houtje, een mooie tekst. Ik ben vandaag vroeg op en het vriest nog 5.6 graden brr. En ik moet om 9.30 uur een wedstrijdje lopen van 5 km. Dat gaat over dijken, dus daar zal het nog wel kouder aanvoelen.
Maar ja, ik ben nuchter dus geen kater en daarom kan en mag ik het doen.
Ik wens jullie een fijne dag. Doen jullie met me mee? En laten jullie ook die eerste staan?

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon::moon: Goedemorgen allemaal :moon::moon:

Zo ook ik heb weer eerlijk geslapen en begint er weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.
gisteren heb ik eigenlijk de gehele dag op de bank gehangen en een boek gelezen, in alle rust de kerstdagen van me af laten glijden.

vandaag zal niet veel beter worden en zit dan ook in spanning af te wachten dat de normale dagen weer beginnen.

maar goed voor iedereen een heerlijke, rustie, ontspannende dag toegewenst!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als jij ben ik op zoek naar ritme,

het opstaan lukt altijd goed maar daarna ben ik niet vooruit te branden. dochterlief is vandaag vrij en slaapt dus uit. dit houdt in dat ik pas tegen twaalven herrie kan maken.

gewoon ritme, nu ben ik maar aan het hangen en alles doet me zeer maar ik kan mijzelf er ook niet toe zetten om iets te ondernemen, brrr koud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, en vooral Ferry, Tasseke en Spud.

Tasseke: geef er gewoon lekker aan toe, straks zijn er weer dagen dat je hieraan terugdenkt. Geniet van het moment. Lekker hangen tot 12 uur .. IK doe met je MEE!!!!!!

Met veel interesse het avonddraadje van gister gelezen. Zo herkenbaar.

Pippi: ik ben vorig jaar NA de kerst (weer) gestopt. Vorig jaar ging het goed, maar op een gegeven moment dronk ik elke dag met als gevolg dat ik toch weer doorschoot. Het is een keuze die je helemaal zelf moet maken, als het maar een keuze is. Bedenk de voor en nadelen van wel of niet drinken. Stel je doel. Wil je een week niet drinken of gewoon alleen met oud en nieuw niet? dat maakt het overzichtelijker. Sterkte! Je kan het.

Houtje: Yep we gaan het halen het november december pact en daarvoor wil ik je nog bedanken.
Nee het is nog geen 1 januari, maar ik ben weer zo sterk als een BEER. Dank je dat je me door die hele moeilijke avond hebt geholpen. Ik moet nog lachen dat je schreef dat een kapotte wasmachine wel de ... smoes was om te gaan drinken. Ook de woorden van mij 'ik moet er maar tegen kunnen' heb je ontkracht door te zeggen dat ik wat milder voor mezelf moet zijn.
Want daar zit bij mij toch de valkuil. De boosheid, de onverschilligheid en de ijskast is al open. Dat is TE impulsief en TE snel. Er is nog steeds drank in huis en zal 1 januari pas echt weer verdwijnen, dat is fijn.
Houtje mijn complimenten voor jou!!! en sterkte met je logeetje.

Trees: Vie schreef het al eerder , waarom pas 2 januari stoppen? Maar goed als jij dat een prettige optie vindt. Je hebt laten zien dat je het kan, geloof in jezelf Trees, moed houden.
En tranen moeten stromen totdat alles eruit is. En dan nog ..... een dal houdt ook ergens op en dan zal je zelf de keuze moeten maken om weer omhoog te willen klauteren. Daarboven schijnt echt de zon, ook voor jou.

Charlie: KANJER!!! leuk dat je er was!

Vie: Geer heeft zichzelf er inderdaad zelf het meeste mee door zich zo te gedragen. Niks, niks rechtvaardigd het echter om iemand verbaal zo te behandelen, mishandelen.
Hij zal toch met excuses moeten komen.
Of hij echt is opgenomen wat ene Markky beweerd zullen we binnenkort wel weten.
Ik hoop dat Geer weer komt en ik hoop dat hij de toegestoken handen wilt aannemen.
Maar wel een dik vet excuus hier op het forum.

Tapas: Je schrijft nu al een tijdje dat je zo moe bent na de activiteiten die je doet.
Is het een idee om op te schrijven, hoe je je zou willen voelen na de activiteit. Maar vooral wat voel je NU ECHT als je terugkomt. Wat gaat er in je hoofd om????
Ik herken het bij mijn eigen werk. Dusdanig dat ik er helemaal geen zin meer in had.
Maar ik kan niet zomaar stoppen met werken. Op lange termijn ben ik wel op zoek naar ander werk, maar nu moet ik het hiermee doen.
Mij helpt om te denken 'Dit werk doe ik vanavond en deze week en probeer er de mooie dingen in te zien. Ik zet me volledig in en ik beloon me na de activiteiten met... vul maar in....' Dus ook hierbij je gedachten eens onder de loep nemen. En dan veranderen wat je kan veranderen, en anders leren te accepteren dat het is zoals het is.
(maar inderdaad... de hormonen??? ... dat zal wel, enkel de hormonen vergroten je gevoelens uit... eigenlijk zou je juist dan je gevoelens en ideeen nog beter kunnen opschrijven).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen An,

jij hebt duidelijk goed geslapen!

over de datum van twee januari gesproken, ik denk niet dat we daar te zwaar aan moeten tillen, zie het als een stok achter de deur!
ikzef ben 1-2-8 gestopt, 8 maanden helemaal droog en in september/oktober behoorlijk losgeslagen nu sta ik op een aantal wijntjes na alweer 2 maanden droog.
ik doe ook mee omdat ik wel eens een duidelijke datum wil hebben, voor mij persoonlijk dan, maar dit weerhoudt mij er niet van om oudejaarsavond ook droog te staan.
het is maar een datum, weliswaar eentje die kan helpen maar het is geen moeten.

Spud,

Kronieken van recluce, veel heksen en tovernaars met veel orde en chaos!
heel herkenbaar want ik heb veel chaos in mijn hoofdje en ben wanhopig op zoek naar orde ( alhoewel ik nog nooit ordelijk ben geweest, dus misschien is het wel een waardeloze zoektocht:))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahahaha,

je wilt niet weten hoe gestructueerd ik de dag aanvang!

elke dag maak ik lijstjes van wat ik moet doen, boodschappenlijstjes, agenda pen ik vol.
vervolgens ben ik mijn lijstje kijt, boodschappenlijstjes laat ik thuis en mijn agenda verdwijnt zomaar om onduidelijke redenen en komt dan weer op de meest verschrikkelijke plaatsen terecht!
Van de week lag hij achter de toiletpot :D ????

Verder schrijf ik hele dagboeken vol.

ach waarschijnlijk is het gewoon een karaktertrek die ik zal moeten accepteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hoi, een goede morgen.

Kort nachtje geweest, echtgenoot kwam om drie uur thuis en ligt nu zijn jetlag uit te pitten. Dus heeeel zachtjes typen, hihi.

An, dat ben ik helemaal met je eens, dat Geer als hij terugkomt, zeker een heel goed excuus zal mogen maken.
Wel vind ik het opmerkelijk (en hartstikke goed) hoe de meeste mensen op de situatie reageerden. Er waren mensen aangeslagen, en terecht, maar niemand ging over de rooie. Klinkt misschien gek, maar ik ben trots op de mensen die er die avond bij waren, hoe ze het opnamen. En dan denk ik, ondanks af en toe wat ruzietjes hier: wat een tof, betrokken forum is dit toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, zo had ik er nog even niet over nagedacht!

als je de 2e als datum neemt dat je nog even met oud en nieuw kan doorzakken :huh:

nee je hebt gelijk! doe het dan maar niet, je kan ook op de 3e aanschuiven :D

mij houdt het niet tegen om nu al te stoppen, alhoewel wat an al schreef over het impulsieve, tja daar herken mijzelf maar al te goed in.
ik had het voor de kerst... stond met een fles wijn in de rij die heeeeel lang duurde, lang genoeg om te bedenken waar ben ik nu mee bezig, vervolgens op het fietsje maar weer besloten dat het gekke werk was maar ik had de fles wel in de tas.
gelukkig duurde alles zo lang dat ik de kracht weer vond om de fles weg te spoelen, veel te impulsief en te chaotisch maa wel weer trots op mijzelf dat ik het kon (zonde van het geld maar ehhh :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Spud je weet je ritme er goed in te houden.
Bevalt het?

Tas,
ik ben ook regelmatig alles kwijt, pinpas, sleutels enz. enz.
Meestal vind ik ze ook op de meest wonderlijke plaatsen terug.

Over 2 januari gesproken ik wil best meedoen al ben ik al een paar
maanden drankloos, als ik er ander mee kan helpen is het toch prima?

Houtje,
Fijn dat L bij je is, zorg je ook een beetje voor jezelf?

Charlie,
wat ontzettend leuk je weer even te lezen.
Ik mis je hier!

An.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aarrggg spud,

toch geen rode strepen hé? ik ben allergies voor rode strepen in mijn werk, opgelopen op school :D

maar je hebt gelijk, geeft mij ook altijd een lekker gevoel, dan heb ik toch weer iets gepresteerd.

Goedemorgen Vie,
Lekker hoor mannetje weer thuis, al ligt hij nu te slapen.

Wat betreft Geer, ik weet het niet hoor, het klinkt nu zoals even excuses maken en alles is weer goed, ik heb daar wat meer moeite mee, niet dat ik zeggen wil dat hij nooit meer mag komen maar er is wel een groot wantrouwen naar hem toe (voor mij persoonlijk) ik denk dat hij alleen zijn excuses kan maken door middel van hard werken aan zichzelf. het gaat dan een lange weg worden om het vertrouwen terug te winnen. maar goed iedereeen verdient een kans, hij ook, maar ik kan niet zomaar excuses aanvaarden en verder net doen alsof er niets aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: ja ik heb ook bewondering voor degene die die avond op het forum waren!!

Spud: ja wat is geluk? Voor mij is het eigenlijk heel duidelijk wat geluk is.
Ik ben gelukkig op het moment dat ik met mijn geloof bezig ben.
Dan ben ik intens gelukkig. Op het moment dat ik kan loslaten en kan beseffen dat het er allemaal niet toe doet. Het niet uitmaakt wat er allemaal om je heen gebeurt. Dat ik ellendige dingen en gebeurtenissen zin kan geven door het los te laten. Af te geven.
Het besef dat ik goed ben zoals ik ben. De momenten dat ik krampachtig bezig ben, alles onder controle wil hebben maken me boos en onverschillig, want het is nooit goed genoeg.
Juist het loskomen van de drank laat mij zien hoe vast ik zit, gevangen zit in zoveel dingen.

Geluk is voor mij dus vrijheid, vrij zijn van alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een goeden morgen deze morgen ,
ik zit hier juist aan de pc en voel mij ineens gelukkig , waarom omdat ik hier weer met een nuchter koppie mag typen .
gisteren toch naar mijn bed getrokken mister ying kwam onder de dekens tegen mijn buik aanliggen en ja ook dat heeft een gelukkig gevoel .
niet zo een fijne dromen gehad maar die ga ik geen voeding geven
ga dadelijk nieuwe speciale douche stang en sproeier plaatsen , als jullie mij niet meer lezen dan houdt het in dat de straal van het water te heftig was ;)
charlie ook ik heel blij je hier te mogen lezen :present:
zo lieve mensen en nu actie voor deze dame en niet met de mond maar wel met de handjes
fijne dag aan iedereen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, dat is ook zo, als je zoiets doet heb je niet na alleen een sorry, het vertrouwen weer terug.
Toen ik hier pas mee schreef ben ik flink aan het katten gegaan af en toe, tsjeesss, wat was ik een betweter zeg. Achteraf bekeken was dat gerelateerd aan het stoppen met drinken, alle gevoelens die toen loskwamen. Supersnel geïrriteerd en overal mijn mening over klaar. Heeft nog lang geduurd hoor, voordat ik dat een beetje afleerde. Toen ben ik op een gegeven moment flink uitgekotst door een paar mensen hier.
Met name An heeft me toen per pb (jawel An, weet je het nog?) vriendelijk er op gewezen, dat het tijd zou kosten om het vertrouwen van het forum terug te winnen. Een excuus is inderdaad niet voldoende.
Toch geloof ik wel, dat het nuttig is om niet al te veel te verwachten van een forum. Een "misstap" is in een gekke bui zo gezet, en je ziet er geen gezichtsuitdrukking bij. Het is en blijft virtueel.

Overigens, Houtje, dat vond ik een heel mooi gedicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is volgens mij de 3e keer dat er een zelfdoding werd aangekondigd op het forum en we hebben er van geleerd, hoe stom dat ook klinkt. De eerste keer heb ik niet meegemaakt maar is enorm heftig geweest wat ik er van terug hoor, de 2e heb ik wel meegemaakt en toen was iedereen flink ondersteboven, ook toen was het een noodkreet, en deze keer blijkt dat we van de ervaring geleerd hebben van de vorige keren. Niet meer op de kast klimmen en willen gaan redden, want dat kan namelijk niet. Het is inderdaad een noodkreet maar in crisissituaties kunnen we uiteindelijk niks doen.

Helder, wat fijn om je weer even te lezen, zou het fijn vinden als je weer mee komt schrijven, je hield toch nog wel een vinger aan de pols bij mij toen het een periode minder ging en ik weer aan het drinken geslagen was. Ik hoop snel meer van je te horen!

An, je stelde de goeie vragen. Mijn werk vind ik nog steeds leuk gelukkig maar ik 'help' te vaak mensen. Ze komen bij mij met hun problemen omdat ik een luisterend oor kan bieden en goed kan relativeren (voor anderen), en dan cijfer ik mezelf te veel weg. Ook is het weer crisis op het werk, na het faillissement in mei zijn we uiteindelijk overgenomen door een grote organisatie in de regio en leek alles in kannen en kruiken tot de zorgverzekeraar het hoger beroep heeft gewonnen en nu in december besloten heeft dat in 2009 deze grote organisatie niet het geld voor de aanbesteding van onze zorg krijgt maar dat dat naar een lagere bieder gaat, Arkin in Amsterdam (jellinek/mentrum) Dus staat alles weer op losse schroeven en horen we 29 december hoe het op 1 januari verder gaat, of we als totale organisatie verder gaan of dat er onderdelen afgestoten gaan worden. Dat is veel stress in 1 jaar en maakt de sfeer er niet echt prettig op. De organisatie waar ik vrijwilligerswerk doe biedt een totaalpakket en dat is ook juist de kracht. Dagebsteding, trajectbegeleiding en scholing. Mochten we uiteen gaan vallen dan gaan we in januari op de barricaden, pers, kamervragen, want de marktwerking in de zorg is funest voor de kleinere organisaties die hulp op maat bieden.
Het is gewoon allemaal zo zonde en kost klauwen met geld en tonnen aan energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

hier het klokje rond geslapen, zooo moe. Heerlijk. Nu ff koffie drinken, roken(jaha, dat mag nog tot 6 januari) pannekoekje eten en dan ff aan de slag. Fran 'moet'werken en ik ga boven de zooi opruimen. Mn hondjes komen straks terug, gezellig. Ook dat is geluk.

Sterkte voor wie het nodig heeft en ik wens jullie een fijne dag.
Wing, je gaat goed man, een week. Super.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

hoi Houtje heb alleen jouw posting nog maar gelezen, wat lief dat je dat meisjes hebt gehaald en wat goed dat je inderdaad in staat was om dat meisje te kunnen halen.
Zielig he kinderen zijn altijd de dupe van de problemen van ouderen, ga er maar van uit dat het probleem daar ligt, zorg jij maar goed voor haar, een lekker warm bed en warme aandacht.

Ik ga even een bakkie inschenken het draadje verder lezen en dan kom ik straks weer terug.

groet Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen wijfies ;)

Zullen we ook een topic openen voor de zielige katerige 1 januari voor de mensen die op de 2de gaan stoppen? We kunnen er dan heel zachtjes typen ;-)

Vergeven doe je ook voor jezelf: gewoon omdat negatieve gedachten alleen maar energie kosten. Vriendelijkheid en harmonie vinden we vanzelfsprekend, maar over een misstap stappen we niet snel heen. Vandaag zijn we niet meer wie we eergisteren waren, en wat Geer betreft kan ik alleen maar hopen dat het wat beter met hem gaat...

Tapas wat een onrustige toestanden op je werk, frustrerend ook dat we in een wereld leven waar geld belangrijker is dan kwaliteit van zorg. Haal niet al die verantwoordelijkheid naar jezelf toe, probeer er een beetje als waarnemer in te staan, en zelf goed te doen waar je goed in bent, de client blijft de client. Wel super dat er bereidheid is om ervoor op de barricade te gaan, met z'n allen, het is mooi om te kunnen staan voor waar je in gelooft! Moge de dag van morgen of anders jullie acties een gunstig besluit brengen! En niet jezelf wegcijferen hoor, je kan er voor iemand zijn maar dat gaat veel te ver: grenzen grenzen grenzen!

Wingchun je hebt jezelf weer een dag overleeft :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Mooie tekst hè Houtje.
Was hem even kwijt.
Fijn dat je kon helpen.

Was gisteravond een beetje bot.
Waarvoor mijn excuses.
Komt omdat ik het zelf ff niet zo goed weet.

Lijkt of ik momenteel niet zo goed in staat ben om te steunen.
En wil hiet ook niet steeds over mezelf komen zeuren.
Wat ik wel doe. Ga steeds over mijn grenzen.
Drang naar zelfdestructie? Uit wanhoop weer de makkelijkste weg kiezen?
Mezelf wegcijferen, geweld aan doen.
Dat stomme calimero-gevoel.

2 januari is okee.

Klaas is al mijlen verder. Heeft allang voor zichzelf gekozen.
Heeft alles op de rit. Hier kop int zand gehad. En niet weten wat. Nix gedaan
Alles laten gebeuren.

Ja, ritme Spud en Tasseke. Ik woon mezelf weer uit.
Geen booze? Nou dan weten we nog wel wat andere manieren...

Straks eerst maar naar buiten denk ik.
Het hoofd maar weer stoppen.

Geluk is als het hoofd stilstaat en in de stilte één bent met je gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Je bent er vaak genoeg om steun te geven. Trouwens, iedereen die hier is, is er toch ook voor een ander? Voel je er niet schuldig over.

Het is wel een koude ontdekking dat Klaas al veel verder is dan jij met alles regelen in zijn hoofd. Ik mag hopen dat hij de beleefdheid heeft om goed voor jullie te blijven zorgen.

En wees maar trots op jezelf, dat je deze beslissing nuchter kan nemen meiske!

Je mag me altijd mailen hè heb je mijn adres nog? Van die gedachtenschema's die ik je toen gestuurd heb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond waren vrienden hier. Toen de kinderen naar bed waren wou ik delen.
Maar met een blik werd mij het zwijgen opgelegd. Ik voelde me diep bedroefd.
Gen... Die vriend was 5 jaar geleden zijn getuige bij ons huwelijk. Dat had nooit
moeten gebeuren. Te lang. En ik ben weer bang.
Komt omdat ik mezelf niet weerbaar maak. Ik maak mezelf weer klein. Niet doen.

Ik geloof dat ik het nog heb Houtje.
Laat me maar even. Straks naar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, nu zeg je het eigenlijk zelf: ik ben niet zo steunend momenteel....
Dus je verwacht van jezelf dat je altijd helpend en steunend bent. Want dat moet, anders zeur je.
Ontvangen is moeilijker dan geven, hè?
Hoop dat je die gedachten en verwachtingen opzij kan zetten en open kan staan voor wat JIJ NU nodig hebt. Misschien wel alleen een luisterend oor of gewoon van je afschrijven.

Sh@t, ik heb de verkeerde kleur nagellak gekocht, getver. Dacht dat het bordeauxrood was, maar blijkt eenmaal uit de verpakking, een soort poepiebruin te zijn. Over zeuren gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo weer helemaal bijgelezen

slecht geslapen, dochter was op pad. Ik had allemaal spookideeen wat er kon gebeuren,
dronke automobilisten, aanranders, overvallers
ja het gebeurd niet altijd bij de buren
heb haar steeds gebeld maar voice mail
half 6 was ze eindelijk thuis, gelukkig, samen thee gedronken en tostie gegeten
toen had ik rust en kon nog even slapen

ik heb mij zelf op de lijst van floor gezet
niet omdat ik oudjaar nog uit mijn panty wil, kan geen eens want ik heb nachtdienst, dus voor mij geen champagne of wat dan ook.
Ik ben geen stopper want mijn remblokken zijn nog niet helemaal naar de ........ maar ben wel een minderaar, ook dat is een strijd en altijd het koppie erbij.
Het gaat redelijk goed, ga ism internetbehandeling een doel/planning maken, een grens bepalen en die gaat voor mij dan in 2 januari. Eerst gaan we dit proberen en dan zien we wel hoe het later uitpakt, waarschijnnlijk toch voor nul. Want zo lekker is die alcohol helemaal niet.
Ik wil de grens wel haalbaar stellen want het heeft weinig zin als je er steeds overheen gaat, dan neem je het niet meer serieus.

Familielid is redelijk rustig zoals gisteren beschreven. Verplichte opname kan niet daar zijn heel veel regels voor en huisarts grijpt pas in als iemand loopt op de railing van zijn balkon.
Het is echt belachelijk.
We hebben dit eerder meegemaakt, niet zo lang geleden. Toen ging het niet om drank maar om dementie.
Die persoon heeft eerst zijn hele hoofd kapot moeten vallen eer hij opgenomen werd.
Totaal uitgedroogd, ondervoed, smerig en compleet in de war, binnen een week overleden in het ziekenhuis, schande vind ik het maar ja wat kunnen wij, we zijn overgeleverd aan de instanties. Duimen dus maar dat ze optijd ingrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...