Spring naar bijdragen

woensdag 31 december 2008

Houtje

Aanbevolen berichten

beste adb-ers

ik hoop dat wij allen terug kunnen kijken op 2008 een jaar van vallen en op staan
van goede moed en vaststandigheid van proberen en van volhouden van steun en gehoor krijgen
en hoop voor velen van ons dat het jaar 2009 ons gaat geven wat we verwachten.
ALCOHOL vrij en in elk geval veel minder
de uitspraak; van neem de eerste niet, vind ik één die staat als een huis en geeft mij erg veel steun
de adb-ers die het het hele jaar hebben volgehouden heb ik diep respekt en volhouden dan maar weer
ben nu zelf 26 dagen droog en dan ook echt droog wat alcohol beterft
kost veel moeite, maar ik krijgt er echt veel energie voor terug, voel me goed nu
slaapnachten van zes uur of meer komen steeds vaker voor dan niet
heb er eigenlijk wel zin in het nieuwe jaar dus !!!!!!!!!

adb-ers een goede jaarwisseling en het alle beste voor 2009 hou het droog

grt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 312
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er was eens een waterdruppel hangend aan de rand van een blad.
Helder en zuiver, maar wachtend en onwetend omdat hij te druk was met
zichzelf.

Boven de zon, beneden de rivier, de druppel ertussenin.
"Zal ik springen? Zal ik glijden? Zal ik gaan? Zal ik blijven?"
herhalend als een mantra - wachtend op wat?

"Op het volmaakte moment. Dan ben ik helder van geest en volledig
transparant. Pas dan laat ik los en ga ik op in de zee."
Maar hij sprong niet en was bijna verdampt.

De wind kwam voorbij en fluisterde door het riet. Er was geen houden
meer aan en daar ging hij dan, naar de zee, naar het water, naar de
grote oceaan.
En opeens was het duidelijk in het grote geheel: elke druppel is de zee.
En hij zag zichzelf in het andere weerspiegeld, en vond de reden van het
bestaan.

moge 2009 een wervelend jaar worden: als een sprankelende , bruisende
zee van licht en liefde, een bloemenzee van vreugde en vriendschap, een
glinsterende kalme zee van reflectie en wijsheid..

Beste wensen voor het nieuwe jaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

corinne fijn eindejaar zal je schrijfsles missen :present:
vie toen ik uit spanje terug kwam vakantie met spud , hadden we geen van beiden 1€ muntjes dus is een parkeer boete dure boodschappen zou ik zeggen :-((
zo en nu ga ik er eens invliegen in het kuisen
lieve mensen allemaal maak er een fijn en nuchter eindejaar van :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Blacky, mooi gedicht.
Vandaag dus de laatste dag van het jaar, en ik realiseerde me net dat dit het eerste oudjaar gaat worden zonder drank sinds ongeveer 35 jaar.
Dat is wel een heel raar idee.
Vooral de afgelopen 20 jaar nam ik me elk oudjaar voor om nu toch echt, heel echt te stoppen met drinken in het nieuwe jaar.

Nog nooit gelukt dus, ja, 2 of 3 dagen.!!
En natuurlijk nam ik met oudjaar altijd de gelegenheid waar om extra veel te drinken, het kon nu immers nog want straks, met nieuwjaar zou ik echt heel echt voor altijd stoppen.!!

Nou mensen ik ga jullie verzekeren dat het dit jaar wel lukt. ( drink nu immers al bijna 5 maanden niet meer)
Geeft me toch wel een lekker holadiejeegevoel.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben de kluts verloren in de mist.
Ik zoek hem ook niet meer.
Vanaf 8 uur vanavond ben ik alleen met de kinderen.
Iedereen noemt mij sterk...
Ik heb mezelf nog NOOIT sterk gevonden.
Zelfs mijn ouders noemen mij hun sterke, dappere dochter.
Ik snap er niets meer van.
Maar moet dat wel?

Ik ga weer in mijzelf geloven in 2009!
En ik knok gewoon nog ff door
:D Nog veel te leren!

Als we toch aan het wensen zijn, wat zal ik wensen?
Voor jullie een Warm, liefdevol en sterk en krachtig nieuw jaar... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag deze middag!

Wow het lijkt hier wel oorlog! Bij jullie ook? Ik vraag me af of de man/vrouw van de auto waar het alarm steeds van aanslaat niet knettergek wordt om het steeds af te moeten zetten. :D

Pfff, soms horen mensen iets en gaan dan niet eerst nachecken of iets werkelijk klopt. Nee, ze gaan het meteen rondbazuinen. :angry: Daardoor zat ik gisteren met het klote nieuws dat ik het nieuwe jaar weer opnieuw iemand weg moest brengen. Blijkt dat dus helemaal niet waar te zijn. Gelukkig maar! :D

Vanochtend met een zere keel en snotneus opgestaan. Dus Tasseke, ik ben bang dat ik de nieuwjaarsduik dit jaar toch maar weer over moet slaan. Ja, ja, zeg het maar! :D Watje, smoesje etc. ;)
Nee, om eerlijk te zijn moet ik bekennen dat ik het helemaal niet zo erg vind dat die verkoudheid er een stokje voor steekt want het is echt verschrikkelijk koud om zo'n duik te maken. ;) Laat mij dan maar een watje zijn dat flink wat strepsils bij de kachel slikt. :D

Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar!!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Marjo,

A.s zondag en de zondag daar op heb ik nog op beide dagen een 5 km loop. En daar verheug ik me al weer op. Gek hé, dat ik dat steeds leuker begin te vinden. En dat allemaal alleen maar, door die gore rot drank te laten staan. Ik vind het eigenlijk onvoorstelbaar.

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, sterk of niet, jij bent jij.
Ik was laatst bij mijn ginnekeloog en die zei bij het afscheid: blijf jij maar zelfverzekerd.
Ik dacht huh, zelfverzekerd? Maar ik ben helemaal niet zelfverzekerd!
Toch wel leuk om van anderen te horen dat je sterk bent.
Rapilos, mij is het bijna wel een jaar gelukt om geen alco te drinken, alleen in juni ben ik even de fout in gegaan. Voelde op dat moment niet als fout, maar achteraf toch beter van niet. Langer dan twee of drie dagen kan best en is ook beter voor je innerlijk. Je systeem gaat anders werken zonder drank, en veel beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben moe en shagerijnig en ik weet niet waarom.

Vette dip dag, zo dat is eruit. Moet vanacht werken om 23 uur beginnen ook zo lekker gezellig op oudjaar. Maar jah het is niet anders en met mij zijn nog een aantal collegaas de dupe. We maken het maar weer gezellig samen. 1 positief aspect eraan is; dat ik niet in de verleiding kan komen om een glas champagne te nuttigen :$

Heb nog niets gelezen, nu ook geen zin in, misschien later. Ga nu eerst maar weer op de bank onder een kleedje.

Jullie allemaal een goede jaarwisseling.
Knuf Antonias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet bijgelezen sinds de kerst en kom even binnenvallen.
We gaan zo naar mijn moeder oud en nieuw vieren.
Andere optie was bange hond alleen laten en naar het housefeest gaan in een grote gekraakte fabriek die door vrienden van ons wordt georganiseerd.
De keuze was snel gemaakt al koste het een nachtje slaap, tja gewoontes hè.

Blacky wat een prachtig mooie Zen afsluiting.
Dank je wel:present:

Marjo volgens mij ben je sterk als je in jezelf gelooft
als je durft te leven in het NU
als je bang durft te zijn
want het leven is soms eng.

en blij kan worden van kleine dingen
zoals wandelen met de hond,
genietend van de wind en de zon in je gezicht
en vriendschap kunt voelen
voor mooie mensen om je heen.

Sterk als je de drank kan laten staan en dat kun jij
beter dan mij
Ik wil in het nieuwe jaar nog meer op mezelf vertrouwen en
meer aktie en ontdekkingsreizen in het onbekende.

Fijne jaarwisseling allemaal en bedankt allemaal voor het delen.
Ik ondervind veel steun van het forum waardoor het een stuk makkelijker is om de eerste te laten staan.
In 2007 heb ik jullie ontmoet en de internetbehandeling gedaan.
Sindsdien drink ik nog maar 10% van wat ik normaal dronk
In 2008 is mijn man ook een stuk minder gaan drinken en hebben we zelf onze beste vriend zover gekregen om met zijn alcoholprobleem aan de gang te gaan.
Ik doe straks snog meer mijn best de eerste te laten staan en daar zijn jullie een geweldige steun bij.
Een fijne ADB jaarwisseling allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Ja, voelt goed om zeker te weten dat ik morgen geen kater zal habben.

Zorgen om je zoon, ja dat ken ik . De mijne gaat vanavond ook op pad met de auto en ik vind dat ook maar niets in die mist.
Hij is al 29 maar die zorg blijft volgens mij altijd al worden ze 100, het blijft je kind he.
Wel te hopen dat hij die kachel weer aan krijgt,daar is het nu een beetje te koud voor om zonder te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Op het werk gebeuren nu de laatste dingetjes en dan gaat Ziza eens op huis aan.
Eerst even wat vuurwerk halen voor vanavond dan kijken naar de kids die aan het schaatsen zijn of iets wat daar voor doorgaat hahaha (ze zijn 5 en 6 jaar).
In Den Haag is een feest georganiseerd door Cocaine Anonymous voor degenen die het nog lastig vinden om thuis te zijn tijdens de jaarwisseling en/of geen familie en vrienden meer hebben om samen de jaarwisseling te vieren. Zekers voor beginners kunnen het lastige dagen zijn. En ik heb begrepen dat er aardig wat kaarten verkocht zijn. Alle ingredienten voor een feest zijn aanwezig ; eten , drinken , sprekers , films en een disco. Mijn broertje verzorgt de muziek vanavond. Zelf ga ik ook nog even kijken om daarna thuis met mijn familie het nieuwe jaar in te luiden.

Ik wens iedereen hier een fijne jaarwisseling en tot volgende jaar :heart:
(en dat is al vrij snel haha)

To change one's life:
1. Start immediately
2. Do it flamboyantly
3. No exceptions.

-- William James

Peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo ik weet ook niet wat de pret van al die herrie is. De buurjongens lopen al de hele dag met rotjes te gooien. Hormonengedrag? De kippen hebben al twee dagen geen ei meer gelegd van schrik en de honden willen niet naar buiten.
Wat mij betreft mag het over zijn, heel dat oud en nieuw. Word er ibbel van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag allemaal!!!!

Hier is er oorlog uitgebroken, kinderen met tassen vol vuurwerk, bommetjes in kliko's, rotjes in hondedrollen en vooral veel voetzoekers!!

ik lig hier in een deuk, voornamelijk door die hondedrollen want af en toe is iemand TE langzaam, vervolg hondepoep op je jas.
Verder zijn de katten aardig van streek, ze zelfs te zenuwachtig om te eten.

Ik heb een beetje raar gevoel, iedereen is in een feeststemmig behalve ik, ik vindt maar weer een normale dag en zie er eigenlijk als berg tegen de avond op! normaal lig om 23.00 uur te slapen, zal ik het wel redden??

Spud,

Ik heb je berichtje gelezen en om eerlijk te zeggen........... wat ben ik blij dat je verkouden bent!!
ik zat al een uur te bedenken "wat heb ik nu weer gedaan"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...