Spring naar bijdragen

woensdag 31 december 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

Dit is een mooi gedicht dat weergeeft wat voor kracht wij mensen hier samen hebben.

Wie alleen loopt,
raakt de weg kwijt.
Alleen uit de gemeenschap
komt de wijsheid.
Eén hand kan geen touw
om een bundel knopen.

Wie alleen loopt
raakt de weg kwijt.
Wie dan valt,
heeft niemand om haar te helpen.
Wie dan schreeuwt,
heeft niemand die haar hoort.
Wie alleen loopt,
gaat gebukt onder haar last.
Niemand deelt haar vreugde
niemand haar verdriet.

Wie alleen loopt,
raakt de weg kwijt.
Zij heeft maar twee voeten,
zij heeft maar twee armen,
zij heeft maar twee ogen.

Maar in de gemeenschap
heeft ieder duizend handen,
heeft ieder duizend voeten,
loopt niemand ooit alleen.

Patrice Kayo
Uit: Kameroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 312
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik wilde de dag toch graag mooi beginnen ook al heb ik het vreselijk moeilijk. Ik zit maar kopjes thee weg te lebberen, geen zin in koffie.

Gisterenavond is de bom gebarsten (die stond al enige tijd op springen) tussen A. en mij. Ik heb zijn dochter 3,5 dag te logeren gehad, omdat A. in de dagbehandeling is, en zijn Ex aan het verhuizen. Zijn dochter is gisteren naar huis gegaan die wilde natuurlijk haar nieuwe kamer zien. Nu we mot hebben, moet ik maar afwachten wanneer het A. belieft zijn kinderen te gaan ophalen bij zijn Ex.

Dit betekent dat zijn dochter en mijn dochter, de grootste vriendinnen, die samen vandaag vuurwerk wilden afsteken, misschien wel elkaar helemaal niet zullen zien, of pas aan het einde van de dag. Waar ik me zo schuldig over voel, dat door mijn aktie om tegen A. te zeggen: en nu is het genoeg! ik ook meteen het contact tussen die meiden onmogelijk maak.

Ik heb van 12 tot 4 liggen woelen en kon maar niet slapen. Hier is geen advies mogelijk. Mijn Dochter zal moeten leren dat ze verder moet zonder haar hartsvriendien (ze kunnen gelukkig wel sms-en en msn-en en zo).

A. heeft natuurlijk nergens last van. Die was door diverse mensen uitgenodigd om te komen gourmetten, nou, dan gaat hij toch gewoon ergens anders heen? Hij zal er niet mee zitten, zijn kids ook niet, die vinden het gourmetten bij iemand anders ook leuk. Maakt A. wat uit, hij schuift ergens aan en krijgt zijn natje en zijn droogje wel.

Ik heb er last van dat MIJN grenzen zijn bereikt, volgens A. mijn eigen schuld, dank je wel, na alles voor ik voor je gedaan heb, krijg ik zelf de schuld ervan én ik heb een jammerende dochter die nu een mislukt Oud en Nieuw heeft omdat ze dat met haar hartsvriendin wilde vieren.

Maar het is allemaal mijn eigen schuld hoor, dat ik zoveel voor A. gedaan heb, heeft hij ook helemaal niet gevraagd, dus als ik er dan tabak van krijg, tja, dan moet ik dat maar zelf oppruimen, die tabak. En zo wandelt A. weer vrolijk verder en heb ik niet geslapen en een huilende dochter in slaap moeten sussen.

Ik doe nog eens wat voor een ander!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, jeetje wat een toestand. Maar dan komt wél de vraag: "waarom heb je het allemaal voor hem willen doen?". Je plaatst daar van tevoren misschien iets te hoge verwachtingen bij. En ook de verwachtingen van je dochter mag je temperen; je kunt alleen samen bepalen wat je gaat doen vandaag. Een derde c.q. vierde kun je niet dwingen. Helaas.

Ik ben ook vroeg mijn bed uit. Sta te popelen om de dag te beginnen. Heerlijk het maken van allemaal lekkere hapjes. En natuurlijk hoort daarbij het heel goed proeven of het allemaal wel écht lekker is :D

In dat laatste is dochter trouwens ook ontzettend goed! :D

Misschien log ik nog in, misschien niet. Bij deze wil ik iedereen alvast een heel goed uiteinde en een heel goed 2009 toewensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Floortje, waarom heb ik het gedaan? Omdat ik iemand in nood zag, die van voor naar achteren zijn huishouden, administratie en belastingen niet meer redde, en zeker tijdens een opname niet.

Ik meen het, ik heb het niet gedaan voor eer en glorie, maar gewoon om iemand in nood te helpen. Want dat van die eer en glorie zal vast wel iemand zeggen vandaag, maar ik heb hem gewoon uit de brand willen helpen.

En zit nu met mijn gat op de blaren.

Leerzame les, ook voor mijn Dochter.

Zeg, wat voor hapjes ga je allemaal maken eigenlijk? Misschien kan ik nog inspiratie krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, dit is je kans! Wat wil je met je dochter doen vanavond? Gourmetten, tv-kijken?

Vraag het aan haar. Saampjes boodschappen doen, kiezen. Daar leert ze ook van, maar dan positief!

Pannenkoeken bakken? En dan natuurlijk versieren met mooie versierselen en misschien iets met slagroom?

Hebben jullie een pannenkoeken-oud-en-nieuw :D

Ik ben blij dat ik het niet hoef uit te spreken. Ik zou er kramp in mijn kaken van krijgen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen± geweldige opening Houtje, zo is het precies en zo ervaar ik het precies.
Wat een rottig gedoe met A. Nee, geen oplossingen alleen maar zien er toch maar wat van te maken vandaag. Ik slinger straks wel een paar oliebollen naar je toe.

Floortje± jij gaat ook lekker koken he, zet ´m op he..

Winghun± precies wat een onzin om te willen zuipen vandaag. Een paar glazen als het je lukt , maar dat willen zuipen moet je inderdaad maar deleten in je hersen pan.

Zo ik appeltjes schillen, ben voor mijn doen heel laat op en dat is helemaal geweldig.
Vandaag drink ik geen alcohol. Helemaal niet nodig. Ook niet EEN glas.
Vorig jaar met oud jaar heb ik ook niet gedronken, stond ik ook met een glas champi in mijn handen. Gewoon proosten en dan neerzetten. Eigenlijk heel simpel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje toch knap van je dat je je grenzen hebt aangegeven. Snap alleen niet helemaal dat de twee meiden niet met elkaar kunnen omgaan als jij en A. mot hebben?
Vind het zo op afstand geen aardige vent voor jou, je loopt je je benen uit je achterste voor hem en hij neemt het allemaal maar for granted. Maar misschien heeft dat ook te maken met zijn opname, dat hij het niet zo zuiver ziet.

Wing blij dat je vandaag niet gaat drinken. Vond het gisteren ook al zo'n onzin.
Heb er niet op gereageerd omdat je ontzettend eigenwijs bezig was en duidelijk geen medeleven wilde.

En voor allen een heel goede morgen en een fijne dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag best eens zwelgen hoor Wing, je kan het maar kwijt zijn.
Wel vind ik, als je aan de jajem gaat, dat het dan niet zo gepast is om het hier neer te pennen. Je weet dat mensen zich zorgen maken en we allemaal iets zouden willen doen, maar dat gaat niet.
Schamen is een nutteloze emotie. Je hebt het gedaan, leer er iets van zou ik zeggen.
Deze dagen zijn toch al behoorlijk emo voor veel mensen. Voor mij tenminste wel, hoe nuchter ik ook doorgaans ben. Ben dus wat uit mijn doen, maar wel beheersbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: Goedenmorgen! :rose:

Even tegen Vie ingaan hoor... ;)
Wingchun, je mag van mij best schrijven hier als je aan de jajem gaat, dan heb ik nog èèn kansje om je ervan te overtuigen dat het tot niets dient.
Dat dat deze keer niet lukt, dat is iets anders.
Maar schamen, zelfverwijt, schuldgevoel, dat dient inderdaad ook tot niets.

't Is koud. Maar ik zal er toch even uit moeten, samen met Woef.
Nou ja, 't is nait aans. Tot snufs.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen lieve mensen

ik wens jullie allemaal veel moed en doorzettings vermogen toe
dit in combinatie met realiteitszin en humor en de dag van
vandaag is weer droog gewonnen
ook ik laat de drank vandaag weer staan
het is dag 70 voor mij ,morgen de eerste van een droog jaar
deze 10 weken ben ik zonder kleerscheuren doorgekomen,
dus een jaar moet ook mogelijk zijn.
gelukkig kan je dat dag voor dag aanpakken.

bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water die tegen mij ingaat? :D
Het is gewoon iets persoonlijks van mij Water, dat ik er niet zo goed tegen kan als iemand beschonken schrijft. Dat vind ik zo zonde, ik zou het er wel uit willen rammelen. Maar dat gaat dan niet.
Ja Wing, dat krijg je er van, een kater. Morgen weer fris.
Bako, een jaar is me nog niet gelukt, maar ik doe met je mee. 70 dagen is een heel mooi getal om het jaar mee af te sluiten. Gefeliciteerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze laatste dag van het jaar,

Houtje wat een prachtige opening, en je hebt zo gelijk, want in feite zijn we allemaal één!
Sterkte met de spanningen daar, geen fijn gevoel en dat op een dag die zo warm kan zijn :present:

Blacky gekkie belgisch limburgs zeeuws grunnings achterhoeks of randstads: wij zijn toch 1 pot ehm droog :D

quote:


Originally posted by:
wingchun

Na rijp beraad heb ik besloten vandaag niet te gaan zuipen.



Uitprinten en aan de muur hangen?! Ik ben blij voor je en hoop dat je kater niet meevalt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...