BamBam Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Lieve Fran,Gefeliciteerd met deze superprestatie. Ik ben zo blij voor je dat jij, je patsboem, de knop, Het Moment gevonden hebt om te stoppen met drinken. Langzaam aan ben je veel voordelen gaan zien van het niet drinken en dat heeft je vastberadenheid alleen maar doen toenemen.. Het duveltje uit Belgie, wat zo nu en dan kwam meeschrijven. Soms prachtige verhalen, soms uit je slof schietend, maar je kwam terug. Je wist dat je wilde stoppen maar wist niet hoe. De angst overheerste. En toen was daar toch het moment om die eerste te laten staan. En dag 1 ging voorbij, week 1 ging voorbij, maand 1 ging voorbij en nu ben je een jaar verder. Je wist allang dat er meer voor nodig was dan alleen die eerste laten staan. Je wist dat er ook zaken in je leven moesten veranderen. En daar ben je mee aan het werk gegaan. Ik ben beretrots op je en wens dat we nog lang samen, met het forum natuurlijk:-), een stuk van deze weg gaan bewandelen. Nuchter en wellicht rookvrij:angry:One day at a time, het hoeft niet allemaal tegelijk. Geniet van je nuchterheid, koester deze. Het is niet een vanzelfsprekendheid en je mag trots zijn op jezelf. Je flikt ut um maar mooi!:present::present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2009 Frannie,Een knuffel van mij, je hebt het geflikt. Een jaar is toch anders. De eerste dag is mooi, een maand apart,maar een jaar,dat is een zege. een superstunt. Rustig doorgaan, laat je niet gek maken!!!Frannie, je bent een een super vrouwtje.Laat je een beetje door Bam verwennen, je hebt het verdiend!!! En Bam, ook voor jou een Een goed gevoel, toch!!!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 :camera::clock::light::light: Lieve Francesca! 1 jaar zalige droogte! en dat er nog vele, heel veel dagen mogen komen waarop je die eerste laat staan! Ik ben zo blij dat jij mij eindelijk ging geloven dat jij een waardevol mens bent. En ik ben blij dat ik dat maar onder je neus bleef wrijven :camera::clock::light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 ook van mij recht uit mijn hart een super de super hieperdepiep hoera voor la frannie een zet ik er niet bij zou niet graag op mijn donderke krijgen van een chinees gerechtje jullie zijn beide toppers allez we zijn allemaal toppers nah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 6 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Mogge, koud hier.Ik mag de zooi opruimen en dat vind ik niet eens erg.Gebruiken we dit draadje of die van Fran? Felicitaties op het Fran draadje en hier het gebruikelijke geouwehoer:) ???Voutje.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Nouw ik denk dat Tasseke het draadje niet gezien heeft.....Even kijken want ik zat even aan de telefoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Grande Fran!!!!! Mooi meis! Keep on going!!!! :sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Goedesmorgens mensen!Kopje thee, even wakkerworden!Francesca, gefeliciteerd! Eén jaar! Petje af voor je!Houtje, goed geslapen? Veel te regelen nog vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Oooowwwwwwwwww,Hier een niet-kunnen-loslatende-moeder.Dochter op de fiets, handschoen kwijt, jaaaaaaaaaa die grijze die met véééél moeite was gekocht bijpassend bij de jas. Sjaal idem.Zoon naar school in kort suède jekkie 10 kilometer op de fiets wèèèèèh laat dat maar eens los! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Goedemorgen allemaal Zo ik ga het proberen, ik zie dat houtje ook ingelogd is, wie zal het eerste zijn??? Voor een aantal mensen geldt het driekoningenpact, deze mensen wil allemaal succes en sterkte wensen met het stoppen met roken voor alle anderen een lekkere kop koffie en een extra knuffel tegen de kou! zo verder is het hier rustig, ik wist niet goed wat me overkwam want om 7.00 uur was ik al gewassen en aangekleed, de vaatasser gedaan en ik moet straks met frisse tegenmoed op het fietsje!! ok, toch een draadje gemist, we gaan hier in de herhaling!!!!goedemorgen allemaal!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 6 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Wat gaan we doen mensen? Tasseke haar draadje? Anders zo ingewikkeld, ikke nie snap.Oei, die kleine is stil...altijd gevaarlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Dát kon ik vanochtend nog redelijk loslaten.De rest niet. Maar ik zwijg. Als het graf.Straks eerst naar buiten (-10 hier).Misschien kom ik dan nog wat zeggen.Eerst het hart rustig laten bevriezen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Tina komt donderdag uit het ziekenhuis.De kids, vooral Dochter, schikt een bedje op naar zolder (vindt ze niet erg, daar staat een TV), en ik ga in het bed van Dochter, zodat Tina in "the master bedroom" met ook TV enzo. Verder moet ik vooral beslissen waar ik NIET moeilijk over ga doen. Het is een "levendig" huis hier, met de bijbehorende "levendige" spullen en Tina is heel precies en netjes, maar dat moet ik maar LOS laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Niet iedereen hoeft van mijn grootheid te weten Bam Tot straks wellicht!En veel succes met het driekoningen pact Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Zo,ik ga fietsen!!!!!! brrrrrrga even lekker therapieeen, wie weet komt er nog wat zinnigs uit voor vandaag!voor de roker die stoppen, gewoon de eerste niet opsteken!succes allemaal en tot straks!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 6 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Marjo, ik bedoelde, beetje geslapen? Vraagteken.Uit jouw antwoord begrijp ik dat je een beetje geslapen hebt.Ga jij maar lekker wandelen en je hart laten bevriezen, niet teveel he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Fran,Van Harte met je Eerste Jaar. Het is toch écht een mijlpaal. Je gaat nu je Tweede Jaar in. Als ik naar mezelf kijk begon toen echt de turbulentie met mijn geest. Maar ik ben er beter uitgekomen.Ik wens je voor dit jaar alle goeds en natuurlijk veel geluk samen met BB. In dit kadootje zitten een paar mooie dingen die je nodig hebt, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen, durf om te veranderen, moed om het leven aan het kunnen. Je weet het, het vervliegt snel dus zet hem in een glazen kastje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Fran,Grandioos! Van Harte Gefeliciteerd! :present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Ha francesca,Een jaar niet gedronken! Proficiat Heel veel succes vandaag met je strakke plan!Gisteravond even een moeilijk moment, maar dag 4 droog doorgekomen. Vandaag gaat ook weer lukken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Hé Vogel! Gaan we samen op?Wat is/zijn jouw moeilijkste moment(en)? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Yes Trees, we gaan samen op.Moeiljke momenten zijn voor mij o.a. eind van de middag. Om dit wat makkelijker te maken ben ik nu steeds aan het koken. (hoewel ik dan juist aardig wat wegklokte!) Het geeft me nu voldoende afleiding. Een uurtje of twee na de maaltijd krijg ik ook weer vresleijk trek. Ik ga dan maar iets eten. Dat neemt de trek wel weg. Wat ook helpt is dat ik het aan een aantal mensen heb verteld dat ik (voorlopig) niet meer drink.Hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Lieve Francesca,Van harte gefeliciteerd met je eerste droge jaar. Ik heb voor jou dat er nog vele mogen volgen.Maar met BamBam aan je zijde moet dat geen probleem zijn. Jullie kunnen je mooi aan elkaar optrekken. Veel liefs, toegewenst, door Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Hier gaat het goed, Vogel. Moeilijkste is als ik aan het eind van de dag moe thuiskom. Dan voel ik de trekbijna lichamelijk! Een paar glazen water en wat eten helpt dan, maar is natuurlijk het laatste wat ik zou willen!Tóch maar doen dan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Hallo allemaal,allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar voor iedereeen en allemaal. En de bijzondere felicitaties aan Francesca voor haar mijlpaal. Keep the spirit!!Ben een tijdje niet aanwezig geweest, dus ook geen enkel idee wat er allemaal gebeurd is. Kwam nu gewoon eens even neuzen. Het was ook zo hectisch de afgelopen tijd. Kreeg in november te horen dat ik toch eindelijk een woning had gekregen. En zo konden de kids en ik op 6 december eindelijk, eindelijk na 15 lange maanden ons chalet (of eigenlijk caravan, blijft toch een ding op wielen) verlaten voor een echte woning. Nog steeds niet alles helemaal af, maar dat geeft niet, we zijn er bijna, nog een paar weken en dan hangen de gordijnen ook eindelijk. In ieder geval helemaal blij met z'n allen: eigen kleurtjes, eigen meubels en spullen, en (ook al is het maar een simpel rijtjeshuis) heerlijk veel ruimte, ruimte, ruimte!!!En na al die maanden ook nog steeds droog! Ik moet wel even eerlijk zijn: met oud en nieuw twee wijntjes gehad, maar die deden me ook direct weer beseffen waarom ik ook al weer gestopt was en dat ik dus helemaal geen drank nodig heb, zeker niet in grote hoeveelheden en ook zeer zeker niet elke dag. Wanneer ik nog eens een wijntje drink weet ik niet, misschien pas weer over een halfjaar of zo, maar ik ben nu erg blij dat ik op dit moment al zover gekomen ben. Vind mezelf een dapper meisje.Zal eens zien of ik de komende tijd weer wat vaker aanwezig zal zijn, maar ga ook weer aan het schilderen (schilderde de afgelopen twee maanden alleen maar muren) en wil eigenlijk nog veel meer dingen doen. En ja.... dat kost allemaal tijd.In ieder geval wens ik op dit moment iedereen heel veel droogte toe!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Schoon belsjiekske, van harte fefeliciflapstaart met uwen jaar geheelonthouding en uiteraard de hervonden liefde; dat laatste draagt vast bij aan het volhouden van het drankloze leven met zo'n Bammie + knots en dikke kus aan uwe zijde ;)Trees, hoe gaat het met de vrouw met de mooie telefoonstem? Ik vind je een lieverd en wil je nog bedanken voor je bereidheid tot hulp als ik in de penarie zit Hier alles kits...prachtweer! Ga foto's maken vandaag Geertje, geertje...hou eens op met je flauwekul. Je maakt jezelf compleet belachelijk. Eerst maar eens stoppen met drinken niet? Kun je wel wat hulp bij gebruiken. Ga daar naar op zoek jong, want je probleem virtueel oplossen is (helaas) voor jou niet meer mogelijk...uuh, is trouwens nooit mogelijk. Je zult écht aan de bak moeten.Laat het forum los! Verder veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden