Spring naar bijdragen

Woensdag 7 januari 2008

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vie,
Ja, het gaat eigenlijk wel OK. Ik zit in een redelijk evenwicht, het echt labiele gewiebel is grotendeels vervlakt, geen storm meer. Ik krijg beetje bij beetje meer zelfvertrouwen en ook vertrouwen naar de toekomst. Wat is gelukkig? Ik vind stapjes zetten nu meer een uitdaging dan een opgave met als gevolg dat ik minder snel moe word van die stapjes nemen. Ik heb de eisen naar mezelf en mijn omgeving flink bijgesteld naar beneden, naar een haalbaar niveau. En als ik dat niveau heb, dan pas kan ik denken over het volgende level. 'k Zie het maar een beetje als een computerspelletje. Het werkt wel, maar ik moet wel degelijk de vinger aan pols houden, want mijn gedachten vliegen soms wel heel snel en kunnen dan behoorlijk wat turbulentie veroorzaken. Ik heb de weg naar boven gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ik zat al de hele dag met het liedje in mijn hoofd van: Ik ben zo blij een Amsterdammer te zijn!
En ik meteen weer van: Want voor me Have, en me Blakie, geef ik subiet me laatste knakie... En natuurlijk ook: Hand in hand, kameraaade!
Ik vind wel dat jij veel milder bent geworden de laatste maanden. Dat zal zeker ook wel door Anna komen, als ik zo vrij mag zijn. Maar vooral ook door je eigen doen, en ik vind je werkelijk een prettig mens geworden. Wel met je eigen mening, maar niet meer dat geprikkelde, of jezelf op de kast laten jagen. Jij bent echt veranderd! Nou niet veranderd, maar wel veel beschouwender geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne dat klinkt goed. De weg naar boven.
Soms denk ik zelf van wel en dan weer niet, maar het gaat tenminste wel zonder drank. Vandaag een up-day en morgen kan het weer anders zijn.
Maar nu ben ik wel weer even genoeg in the picture. Nou jullie weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja hoor Spudje is weer geflipt. :D Deze keer niet door hier maar door RL.
Men krijgt zoveel als men dragen kan, dus blijkbaar hoort dat flippen er nu bij. Ik bedoel, ik zie het nog steeds positief in. :D Inmiddels heb ik de koerier wel gebeld dus wanneer die zich aandient log ik uit. Heb teveel respect voor jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nog niet te laat om "nee" te zeggen Spud! Geef die koerier een fooi, en stuur hem terug. Morgen zul je er blij om zijn.

Corinne, dat mag je mij ook een keer leren, grenzen naar beneden bijstellen, want ik krijg de kneep maar niet te pakken. Ben er vandaag weer aardig overheen gegaan, en ik heb niet eens alles gedaan wat ik wilde doen! Pfff.

Ik zoek mijn bed maar weer op tijd op. Morgen weer een "rustige" dag op mijn werk. Kan ik tenminste niet harder hollen dan de omstandigheden en apparatuur toelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, voor degene die denkt " volgens mij vraagt ze om aandacht"

Klopt. Alleen weet ik niet wat voor aandacht. :huh: Lief wil ik niet zijn, horen dat ik leuk ben ook niet. Dat ik het goed doe. Denk zelf dat ik redelijk goed bezig ben.. Gewoon janken, maar tranen laten zien op een forum wordt moeilijk. Daarbij, er zijn altijd nog mensen hier die me dan een pootje kunnen lichten dus echt vrijblijvend huilen kan ik toch niet. Altijd wel een schildje op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het gewoon beu. Beu dat ik altijd mensen een 2de of weet ik veel kans geef terwijl ik, keer op keer pijn heb. Ik zou ook wel eens willen kunnen zeggen nu is het over en uit! Maar als ik maar stukje levenskracht in iemand zie dan wil ik dat benutten en steek ik er veelsteveel van mezelf in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een leuke maar da's geen grap :D
Gisteren ging ik boodschappen doen, maar was al 5 dagen niet buiten geweest. Dus was bestwel bizar om van somber naar wit te gaan. ;) Had ook een aparte werking op mij want tijdens het terug lopen kreeg ik het spontane idee om eens uit te proberen of prei ook werkt om sporen uit wissen zoals bij de 101 dalmatiers. :D Ja, dat lukt dus en ik was zo blij als een kind want ik had eindelijk weer een stukje echte Spud gevonden. :D Zot, maar op de positieve manier. Prei heeft er niks van geleden en ik had een big grin rond mijn mond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Anna

Het is nog niet te laat om "nee" te zeggen Spud! Geef die koerier een fooi, en stuur hem terug. Morgen zul je er blij om zijn.

Corinne, dat mag je mij ook een keer leren, grenzen naar beneden bijstellen, want ik krijg de kneep maar niet te pakken. Ben er vandaag weer aardig overheen gegaan, en ik heb niet eens alles gedaan wat ik wilde doen! Pfff.

Ik zoek mijn bed maar weer op tijd op. Morgen weer een "rustige" dag op mijn werk. Kan ik tenminste niet harder hollen dan de omstandigheden en apparatuur toelaten.

Anna,
Mijn eisen heb ik naar beneden bijgesteld. En dat lijkt toch wel te lukken. Mijn grenzen zijn wat anders. Ik hou de neiging om dingen naar me toe te trekken, om meer te willen dan ik kan. En dan krijg ik een knal. Dat is het verschil tussen stellen en standhouden. Ik ben ook blij dat de uwv arts dat begrijpt.
En morgen rustig wachten op die apparatuur. Of je nou ongeduldig met je vingers zit te trommelen of van de gelegenheid gebruik maakt om een kopje koffie of thee te drinken, die dingen nemen gewoon hun tijd.

Spud,
Misschien moet je maar eens een paar keer zeggen: 'Ik ben het beu. Ga ergens anders heen.'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om eerlijk te zijn.... als ik een beslissing neem zit het niet in m'n kont/bibs sorry tactive :D

Dus wegkieperen is geen optie, dan ga gewoon nog een keer lopen naar de pin en weer bestellen. Uitstellen, tja daar ben ik goed in dus doe ik dat en blijf hier babbelen in de hoop dat ik het uiteindelijk zinloos vindt :D

met zinloos bedoel ik te drinken hè, niet hier babbelen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na ruim 2 jaar niet drinken ben ik erachter Spud, dat ook mezelf niet goed in de hand hebben (en geloof me, dat overkomt ook mij) geen reden is om te drinken. Het lijkt even te helpen, maar uiteindelijk belandt je er juist op zo'n moment door van de regen in de drup. Mijn persoonlijke ervaring!

Hou vol! Ik geloof dat je het kunt. Dat geldt ook voor alle anderen hier, tot wie ik me niet gericht heb. Sorry allemaal, geen kwade bedoelingen!

Ik ben er weer van tussen, nog even mijn familie proberen te bellen. Family emergency, maar ook dat is geen reden om te drinken.

Nog een fijne avond allemaal, en tot de volgende keer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Woman! Heb even echt een glimlach gehad. Tevens zou ik die man graag op z'n rotkop slaan want dat vond ik wel. Maar ook graag mee willen doen als de voeten. :D Ik hou niet van de spotlight ;)

Anna, da's het 'm juist. Ik weet dat drinken alles juist beslechterd en daarom wil ik het. Een soort van automutilatie. Een soort van dat ik toegeef dat ik gefaald heb en mezelf nog effe een schop na wil geven.

Intussen is drinken voor mij (uitzonderingen daar gelaten) geen genot meer maar een straf voor mezelf.
Maar da's te therapeutisch denk dat ik het daar eens met m'n peut over moet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé thanks! Hierdoor weet ik wat er aan de hand is :D
Heb jaren lang geautomutileerd, daarmee ben ik gestopt want geheime plekken raken op endus moet je smoezen verzinnen en dat kan ik niet. Voordat ik hier kwam was ik al met drank bezig om te stoppen maar dat lukte niet. Elke keer als ik teleurgesteld raak in mezelf ga ik drinken.
Dus... kringetje is rond en nu weet ik wat mij steeds van die 0 lijn houdt. Het automutileren denk ik.

Feedback??? Is dit een raar verband?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...