Spring naar bijdragen

Hallo allemaal

bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Mea,

Ja maar natuurlijk willen we je hier graag helpen hoor. We kennen allemaal het gevoel na een black out. Niet meer weten wat je gedaan hebt, afspraken maken die je je naderhand niet meer kan herinneren. Dingen doen waar je naderhand ontzettend veel spijt van hebt. Al deze dingen horen typisch bij iemand die verslaafd is.

Ik voelde me heel machteloos en dat uitte zich als ik weer eens flink gezopen had, in heel kwaad worden op iedereen, het meest naar mensen waar ik ontzettend veel van hield. Ja en de alcohol staat er om bekend dat dat juist een fikse depressie kan veroorzaken. Die Probeer je dan weer weg te drinken en dan kom je in een cirkel terecht waar je bijna niet meer uit komt.

Een ding moet je aan jezelf beloven, ook al heb je gedronken, blijf hier op het forum komen wat er ook gebeurd. Bijna niemand kan ineen keer z'n verslaving stoppen.

Wil je gaan minderen of ga je voor helemaal stoppen?

In ieder geval wens ik je heel veel suc6 en welkom op ons forum.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig meid, dan gaan we er voor hé? Beloofd?

Heb je onze dagdraad ook al gevonden? Dat is bij ditjes en datjes onze virtuele huiskamer. Daar zitten we zo'n beetje de hele dag en praten over van alles. Ik zou zeggen, wip eens langs. Mocht je het niet gevonden krijgen, meld het dan maar ff hier op jouw draadje dan help ik je.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mea

ik sluit me aan bij de Bol

en kan eraan toevoegen dat je

depressie zo goed als zeker door je alco

gebruik komt of in stand wordt gehouden.

Ik ben een kompleet nieuw mens aan het worden,

en herken weer mijn optimistischere deel, dat ik vroeger ook had.

Jij bent nog jong, en hoeft er dus niet zo lang over te doen als ik

en hebt dus nog heel veel goeie jaren voor de boeg, motivatie genoeg

lijkt me. En ik kon het ook, dus jij zeker! Zet m op en veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mea,

Zoals je al gemerkt hebt zijn er velen die er net zo aan toe zijn als jij. Ik vond dat op de een of andere manier toch troostend; ik zat tenminste niet alleen met deze problemen. Wat Bolletje ook al zei, blijf a.u.b. hier komen, ook als je een keer de fout in gaat. Het voornaamste is dat je na het struikelen weer opstaat!

Ik heb zelf veel baat gehad bij de internetbehandeling van Tactive. Deze wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Voor mij was het prettig dat ik mijn opdrachten en alcoholschrift bij kon houden wanneer het mij het beste uitkwam. Je leert daar ook te ontdekken waarom je de fout in gaat en wat triggers zijn e.d.

Als je in de verleiding komt om te drinken helpt het ook om op het forum te komen. De anderen proberen je er dan in te steunen om van de drank af te blijven.

Mijn man werd ook radeloos van mijn drankgebruik en het heeft bijna mijn huwelijk gekost. Hij geloofde mijn beloftes op het laatst ook niet meer. Ik ben nu sinds april bezig en inmiddels begint hij er weer wat vertrouwen in te krijgen.

Zet hem op joh. Je hebt nog een heel leven voor je en dat wordt een stuk fijner zonder drank!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...