Spring naar bijdragen

dinsdag 24 Februari


Rudy

Aanbevolen berichten

morgen Marjo

je hebt het best zwaar he meid. Een scheiding is niet niets hoor denk daar niet te makkelijk over.
Een heel leven word overhoop gegooid, alles word anders, nieuw huis, nieuw werk, nieuw inkomen.
Al het vertrouwde goed of minder goed valt toch weg en dat is eng.
Gisteren zocht je een hobby ik denk dat je straks je tijd nog hard nodig hebt om alles weer op poten te zetten. Heb je al een woning daar moet je dan weer gaan schilderen etc etc , tuintje leuk maken, meid genoeg te doen je zal je niet vervelen. Maar is alles straks weer op de rails dan ben je blij dat je deze moeilijke beslissing hebt gemaakt. Spreekt de ervaren:wacko:
Ik wens je veel sterkte en laat je niet gek maken door de dingen die je overkomen als op zijn tijd en het komt goed.
knuf van Tonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tnx again and again and again...
Ik moet het zelf doen
Alles overhoop en al met één been in het nieuwe
Rustig blijven, dat is het geheim
Ik weet wat ik moet doen
Dus moet ik dat gewoon doen
Emoties okee
Niet laten meesleuren
Baas in eigen hoofd!

Dat moest ik maar eens vaker denken
Baas in eigen hoofd!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik ga het niet meer doen naar die kroeg. Ik ben daar nog helemaal niet aan toe en misschien wel nooit.

Is jouw hele gezin wel te carnaval en zijn ze dan de hele dag de hort op en komen s avonds met borrel op thuis? Hoe ervaar je dat, voel je je buitengesloten, vind je ze vervelend???? Ik ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo een rustgevend pilletje in deze tijd is geheel niet verkeerd. Overleg het met je huisarts. Even rust in het hoofd een extra ondersteuning. Dan zie je de dingen ook duidelijker en overzichtelijker en raak je niet zo snel in paniek. Je hebt nu al stress genoeg dus waarom zou je jezelf pesten niets te nemen.
Je hoeft toch niet geheel aan de pillen te raken, overleg met doc. Als je geen rust in hoofd en lijf hebt komt er niets uit handen.
Niet eigenwijs zijn hoor:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia: ja ze gaan allemaal op stap. Gisteravond had ik even een heel nijdig gevoel.
Maar het is niet eerlijk de anderen daarmee op te zadelen.
Zo juist bedenk ik me dat ik misschien toch maar meega vanmiddag.
Het is vlakbij, dus als ik wil kan ik zo naar huis. Een goede dag voor je Antonia!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An.

Wij kunnen elkaar wel een hand geven.
Ik ben ook alle avonden en middagen thuis gebleven van de carnaval.
ook ik ga alleen deze middag naar de kindercarnaval.
Ik ben de BOB!
Ook ik heb me best wel een beetje zielig gevoeld dat ik thuis bleef (vrijwillig hoor).
Och nu liggen de mannen nog in bed en ik heb de hond lekker uitgelaten en dan denk ik nu even...gelukkig ben ik niet geweest!
Maar ik heb toch ook wel heimwee naar die tijd van Carnaval vieren dat je na 4 dagen toch echt weer opgeladen was voor het gewone leven. Misschien zelfs nog meer dan na een vakantie.
Maar ja dat is verleden tijd....


An, fijne middag enne BOB jij ook?

Tina, beterschap met je been, zeker goed uitrusten!

Ff, succes bij de huisarts!

Doeg Tien en ik sta sinds gisteren toch alweer 14 weken droog!!!!!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo je MOET niks!
en je MOET het ook niet allemaal zelf willen doen!

dat zijn 2 mega-valkuilen, waarom toch zo streng voor je zelf.. zeg ik die het allemaal erg goed herkend en regelmatig bij jou in de spiegel kijkt. Dat zeg ik vandaag trouwens ook tegen mezelf weer. Hoe harder je iets wilt hoe moeizamer het soms gaat, laat je het los dan merk je op een gegeven moment dat je ergens naar dat iets toegegroeid bent zonder er iets voor te doen.

Ik heb ook hardgelopen, het is niet veel soeps meer dat lopen van mij, meer wandelen en af en toe een stukje rennen, kuiten willen niet meer zo en overgewicht maakt het nou ook niet echt makkelijker.
Over een kwartiertje gesprek met mijn trajectbegeleidster..... dus tot later weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tien: ah dan gaan we toch nog carnaval vieren. Ik heb zojuist mijn 'kostuum' uit de mottenballen gehaal, inclusief pruik, dus ik kan incognitoB) Ik ga het gewoon maar eens proberen.
Nee ik ben niet de BOB, want het is een straat verderop. Ben ik wel benieuwd naar je ervaringen Tien, laat je dat nog weten?? En nog wat. Na vier dagen ben je echt niet opgeladen hoor, ik voelde me compleet 'afgeladen'. Uitgeput, depressief en moe. Weet je het wel zeker dat het zo was.
De dagen op zich, het er middenin zitten en het erbij horen dat mis ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

Ik ben een oude bekende van een aantal van jullie.
Ben op dit moment op de verkeerde weg, drink voor mijn doen toch te veel (15 glazen per week)
soms meer soms minder.
Ik lees weer regelmatig op het forum en dat doet me goed.
De worsteling, maar ook de bevrijding vallen op. Je kunt je wel rot voelen, maar het is toch JIJ die zich rot voelt en niet jij en jeweetwel.
Ik wil vandaag in ieder geval niet drinken en morgen zie ik wel weer.

Groetjes voor Cpas, Pippi Vie, An, Marjo, Water, Tapas, Albertina (kent mij wel/niet?) en alle andere moedige mensen die hier schrijven van

Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Ja als ik goed nadenk dan voelde ik me na die 4 dagen wel erg brak. Maar dat was iedereen die mee gefeest had en met die mensen had je het er eigenlijk niet meer zo vaak over.(de dolle dagen)
misschien maak ik er ook een grote roze wolk van en dat is zeker niet terecht.
Maar dan toch wat jij zonet schreef, een beetje het gevoel dat je er even buiten valt.
Die totale roes van al die dagen en dat je ook gewoon "mocht" drinken. Niet stiekem.....
Ik laat het zeker weten ...fijne middag!

Tien:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, carnalvalsstrijdsters,

raar woord eigenlijk, hihi.
Ik zag zondagavond bij Kruispunt een documantaire
over het onstaan van carnaval.
Die drank is er later bij verzonnen maar is zeker niet de opzet
van carnaval.
Ik vond het erg interessant om te zien wat nu eigenlijk de
oorsprong en bedoeling is.

Pepita,
nee ik ken je niet, maakt niet uit toch?
Welkom terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kirky,

Carnaval is een raar feest, heel erg leuk, maar ook heeeeel gevaarlijk.
Er wordt echt gezopen hoor, maar je ziet ook zoveel vrolijkheid en zoveel lol en dat werkt ook heel aanstekelijk.
De kostuums zijn ook steeds mooier geworden, zeer veel mensen zien er fantastisch uit.

Jammer van die drank.
Gisteren ben ik even een paar uurtjes met een vriendin naar het carnaval geweest.
Ik kan er niets aan doen maar het was toch heel leuk.
In een cafe zo hard met de band meegezongen, dat ik nu nog schor ben.
Maar ja ik ben hier niet voor niets weer gekomen.
Ik zag ook veel mensen dronken zijn. Ik kreeg een geweldige knuffel van een collega, die me normaal niet ziet staan. Was dus dronken (hij dus) noemde me nog schoonheid ook pffft

Ik drink gewoon teveel en dat moet veranderen.
Kan ook niet meer tegen drank. ben gelijk moe en heb weinig zin om nog iets te doen.
Ik schaam me ook een beetje.
Ik heb een leuk leven.
Lieve man, leuke zoon, werk, hobby's, vrienden.
Er is geen enkele reden om te drinken.
Het is gewoon een slechte gewoonte en daar wil ik vanaf.

Lieve groet van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Het is er gewoon weer ingeslopen,
Ik drink altijd voor het eten, erna nooit, maar dan kan ik ook rustig een paar wijnjes naar binnen gieten hoor, waardoor ik s 'avonds dus niets meer kan, dan alleen naar een of andere stomme film kijken.
Het probleem zit hem erin dat ik er lichamelijk niet meer tegen kan.
Ik kan best stoppen , ben nooit meer dronken, maar met 2 wijntjes is het kwaad alweer geschied.

Als ik naar mezelf kijk zie ik een heel vermoeid persoon, met kringen onder de ogen.
Ik heb geen frisse blik meer.
Heb ook een slaapstoornis altijd wakker om 4 uur. Slaap dan wel weer in, maar ben toch dan niet echt uitgerust.
Ik zal echt een tijdje moeten stoppen en dan zie ik wel weer verder.

Pas op met de carnaval hoor.

Groetjes van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita hoi,

Je vertoont verslavingsgedrag! Wat jij "gewoon" een slechte gewoonte noemt, is een eufemisme voor
verslaving.

Je moet een tijd stoppen, en dan zie je wel weer!! Word eens wijs Pepita, een drinker kan niet drinken.
Mijn zege heb je, doe wat je vindt wat goed is! Je loopt al even mee!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Ja hoor. Het helpt.
En wel meteen!
10 km hardgelopen.
Ik moet niks
Maar heb wel een schema gemaakt
Gewoon simpele dagindeling
Waar ik me ten behoeve van structuur
aan moet houden. Met genoeg ruimte erin
voor andere dingen of niets doen.
Het gaat vooral om de eerste en de laatste uurtjes van de dag.

Wist ik ook wel. Maar even opschrijven per uur.
Het komt weer neer op RRR!!!!! :D

Pepita, het probleem dient zich weer aan
Het leven wordt er niet beter op. Integendeel!
Ga er weer voor meid. Succes! :present:

Vanavond uit eten met een bekende ;) Leuk!
Straks nog wat klusjes doen. Niet alles in één dag.
Beetje slapen misschien. Wie weet. Hangt ervan af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe: dank je.

Pepita: ja helaas, een slechte gewoonte, dus maar weer even pauze.

Zo: ik leg de laatste hand aan mijn outfit. Kreeg het nauwelijks aan... oei... maar het zit.
Mijn gezicht opgemaakt en ik zie een fris en gezond gezicht. Hup weg ontevredenheid, het hoeft niet perfect hoor. Nu mijn pruik nog, hihi....
We hebben om 14.00 uur afgesproken, de gezonde spanning zit in mijn lijf en heb er zowaar zin in.
'Mijn carnavalslijfspreuk = 'Gewoon doen, gewoon gaan en laat de eerste staan, ALAAF'!!!!!!!

Tot vanavond luitjes, dan zal ik jullie schrijven hoe het was. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...