Spring naar bijdragen

dinsdag 24 Februari


Rudy

Aanbevolen berichten

Goede morgen,
Ik zie veel nieuwe gezichten bij wie is wie.
Mensen die inmiddels hun weg hebben gevonden naar d.d.dageraad.
De spiegelkamer van het forum.
De huiskamer waar het stofwisselingsproces weer op gang komt.
De geest ruimte krijgt om te ontwikkelen.
Verboden te roken staat er bij binnenkomst en velen maken van de nood een deugt om meteen maar te stoppen met roken.
Twee verslavingen te lijf gaan, niet aan te bevelen vind ik.
Drank laten staan gecombineerd met de dagelijkse beslommeringen zoals school werk huis gezin, sport en de gang naar de psych of andere ondersteunende therapieën vragen veel energie.
Daarnaast de zee van tijd, na de laatste borrel, in delen vraagt om enig inzicht.
Inzichten op allerlei gebied zijn bij lotgenoten verkrijgbaar.
Om aan de wurgende greep van de drank te ontsnappen is moed nodig.
Regelmatig wordt een mensen leven helemaal binnenste buiten gekeerd.
Discipline en structuur zijn meestal wat er ontbreekt aan de alcoholist.
Terugkijkend deed ik vroeger maar wat.
Angsten niet begrenst en grenzen vervaagd.
Het is een hele klus en doorzetting vermogen vereist om te slagen.
Vaak is de nog jonge geest vroeger al gespoeld en verstopt geraakt door onhandige vaak nog jonge mensen die met hun eigen leven geen raad weten.
Alléén op wilskracht lukt stoppen niet.
Lichaam en geest komen geleidelijk aan weer in balans door naar het waarom van de drankzucht op zoek te gaan.
Niet om verstoppertje te spelen maar om inzicht te krijgen en achtergronden van drankpatronen te doorbreken.
De duizend circels in dit proces doorbreken.
Los koppelen, plaatsen, los laten.
Een hele klus mensen.
Ik ga er weer aan beginnen.
Welkom aan Mario, Darjeeling, Hoekie, Willem, Yossa NietAlleen en Jojootje, stort je in het diepe en ga met de stroom mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal!

Pippi, ik heb heerlijk geslapen, voor het eerst weer eens een hele nacht. Misschien een tip: gewoon de wekker zetten en dagenlang op hetzelfde tijdstip laten staan. Je wordt vanzelf moe ;-)
Rudy, mooi gesproken, goede inspiratie! "De dageraad is de spiegel van dit forum" is de enige die ik niet begrijp....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga weer helemaal opnieuw beginnen
Ik raak het kwijt. Daar val ik weer in een gat.
Raar. Geen drank. Heftig reageren van mijn lichaam.
Onverwacht en niet welkom. Wat moet ik daar nu
weer mee. Opnieuw. Helemaal terug.
Ik dacht er te makkelijk over.
Hoe kom ik daar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Koffie inderdaad en die eeuwige sigaret.. 1 ding tegelijk maar even. Ik geef Rudy gelijk, twee verslavingen tegelijk het hoofd bieden is wat veel van het goede.

En een plan maken voor vandaag. Eerst maar eens mijn bolide ophalen bij de garage, wat is dat toch dat je altijd het gevoel hebt dat je daar belazerd wordt. Misschien omdat ik absoluut geen verstand heb van techniek en ze me dus werkelijk alles kunnen wijsmaken :wine:
Daarna lopend naar de stad, heb ik gelijk wat lichamsbeweging te pakken. En vanavond: koken... het lijkt allemaal zo simpel...

Voor een ieder een hele fijne dag!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk hem radeloos aan
Douchen, eten, stomme pak aan
Belangrijk geen gevoel
Wat is er? Paniek
Kun je geen pilletje nemen?

Kijk en dan ben ik boos!
Goedzo. Boos.
Maar zelfs dat durf ik niet uit te buiten

Iedereen weg
Ik Pffffffff

de wereld valt een beetje tegen

Wat een gejeuzel
ik kan het niet
ik kan het wel

Moe
Bekaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik gedaan. Geprobeerd.
Dan moet iemand wel luisteren
Ik zeg, ik neem toch geen pil...
Ga maar weg. Dat deed hij. veilig werk.
Rot op!

Ik uit het niet
De moeite niet waard
waar ben ik boos om
dat het niet gaat zoals ik wil?

Nooit gehad
nooit gekregen
ik moet het loslaten

wil in warme liefde leven
geen koude kilte meer

Ik kom er wel

Pillen slikken staat gelijk aan drank naar binnen gieten
Verdoven. Wil ik niet meer.
Ga de huisarts bellen. Weg met die troep.
Ik moet er eindelijk door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, zoek een uitlaatklep, iemand om mee te praten en om al die gevoelens en gedachten die door je hoofd razen een beetje te kanaliseren. Wat is er mis met hulp zoeken?
Je hoeft het toch niet allemaal alleen te doen?

gisteren had ik ook zo'n dag, het raasde maar door in mijn hoofd en mijn lijf, verkrampt, overleven, paniek, gaat dit ooit over, moe, boos, verdrietig en geen weg weten met mezelf. Zometeen mag ik met iemand 'praten', met mijn trajectbegeleidster en daar ben ik blij mee want soms heb je die ander echt nodig om weer orde in de chaos te brengen en weer even te weten dat het er bij hoort en dat het ook weer over gaat.

en natuurlijk mocht ik gisteren geen pilletje nemen van mezelf, stel je voor, die moest ik toch afbouwen? heb ik tenminste weer iets om mijn tanden in te zetten.. liever strijden dan 'de makkelijke weg'... die uiteindelijk niet eens de makkelijkste is. Ik sta ook weer aan het begin van een traject en weet nog niet wat me te wachten staat of hoe het verder moet, ben doodsbang maar zo als het nu gaat is dit ook niet wat ik wil.

Marjo, je hoeft het niet allemaal alleen te doen. Je zit in een dubbele verandering, scheiding en zonder drank, dat is dubbele rouw en daar mag je echt hulp bij vragen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Marjo, wat sta je alweer vroeg in de piekerstand.
Zoek iemand om echt mee te praten.
Als ik je zo lees, weet je niet zo goed hoe nu verder.
Er is ook veel wat geregeld moet worden.
Helaas kan dat allemaal niet in één keer,
probeer het een beetje in stukjes te hakken.
Nu loopt het allemaal zo door elkaar en
dat lijkt me verwarrend.
20 jaar huwelijk en dan in je eentje verder gaan
is niet niks.
Dat heeft tijd nodig, geef het die tijd en wil niet teveel
tegelijk.
Hou je haaks.
:present:

Alle mensen die hier pas meeschrijven,
van harte welkom.

Zo ik ga eens even koffie maken
en dan weer met het been omhoog.
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben door de schilders uit mijn bed gebonkt omdat de ramen boven open moeten... maar het was half 9 dus ik ben helemaal gelukkig. om 6 uur wakker zijn is niet echt mijn ding.. dan is de dag te lang en heb ik teveel tijd om te piekeren voor ik iets ga doen en ben de hele dag zo moe en hyper.

Vandaag vrij en een spannende dag, ik moet om 3 uur terugbellen met PsyQ wat ik ga doen en vind dat eng. Ik ga niet met ze verder en stap over naar een andere instantie, hun concurrent, dat is mijn keuze en daar sta ik achter al voelt het wankel, gelukkig steunt mijn huisarts me daar in want soms ga ik twijfelen of ik het wel goed doe. Ja ik doe het goed, ik weet wat ik nodig heb en niet een stelletje 'aters' en 'ogen' die mij niet eens gezien hebben en alleen maar af gaan op een rapportage en scores op een diagnose-lijstje. Dat wordt dus een lesje in voor mezelf opkomen en aangeven wat ik wil en dat is eng en dat mag ik ook eng vinden.

Nog een grappig verhaal van gisteravond, de vergadering was in het buurthuis, een paar straten van mijn huis vandaan, kat liep de heenweg met me mee, stom beest en ik dacht dat ze we weer naar huis zou lopen daarna, wat schetste mijn verbazing dat toen ik na 2 uur weer buiten kwam, zag mijn kat nog voor het buurthuis zat.. ze is weer vrolijk me me mee naar huis gelopen.. wat is het toch een raar beest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Tapas!
Het verhaal van je kat vond ik mooi.

Ik voel me al wat rustiger worden
Heb idd even met iemand gebeld
Even terug op aarde
Ga zo rennen
Moet leren mijn energie in het positieve te stoppen
Niet alsmaar door blijven gaan in het negatieve

Uiteindelijk komt het wel goed
Wil te snel, te krampachtig
De mist trekt op :D
Bij mezelf blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Rudy enorm bedankt voor de dagopening. :heart:
Dezelfde wijsheid die ik eens mocht ervaren bij een psychiater, jaren geleden van een huisgenoot hier.
Ik zat er toen helemaal doorheen door alle toestanden en ik gaf toen aan dat ik gestopt was met de alcohol en dat nu met roken wilde stoppen.
Zeer onverstandig zei de man en schreef me toen oxazepam voor.
Vooral zijn kalmte en ... neem de tijd heeft me toen geholpen.
Ik was eigenwijs en ben toen toch gestopt met roken. Ik heb dat toen wel volgehouden, maar
heeft me toen teveel stress opgeleverd.

Tapas zo denk ik dat je een zeer verstandige huisarts hebt, want die heeft je als ik het goed heb gelezen, niet aangeraden om met de oxazepam te stoppen. Je neemt er 1 of 2 voor het slapen.
Dat noem ik toch geen probleem? Ook voor jou lijkt me het belangrijkste om eerst die stabiliteit te vinden. Als je in rustiger vaarwater zit komt de rest ook wel. :heart:

Waarom willen we ineens alles helemaal perfect??? Na jaren van alcoholmisbruik waar we ons lichaam totaal op z'n kop zette.

Marjo: ik schreef je laatst ook dat ik je schrijven heel onsamenhangend vind en dat ik er vaak niks van begrijp. Dat is op zich heel onbelangrijk, maar het zegt wel heel veel van jouw gemoedstoestand.
Naar mijn idee moet je echt goede hulp krijgen of ondersteuning van medicijnen,
want je draait door. Dit is natuurlijk GEEN verwijt, lees het niet verkeerd. Ik schrijf dit uit zorgzaamheid.
En ik kan het niet nalaten om te zeggen: maar is het werkelijk verstandig om in deze toestand uit elkaar te gaan??? Ik bedoel, je kinderen hebben nu recht op een stabiele moeder.
Zoals al eerder geschreven, er komt nog zo VEEL meer op je af.
Je bent naarstig op zoek naar werk b.v.
Marjo..... ik maak me dus echt zorgen om je. :heart:

Albertina: goed rusten!!! !!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart:

Pippi: je hebt jezelf weer geweldig opgepakt dit weekeinde!!!! :heart:

Vandaag de laatste carnavalsdag en ik ga niet uit. Ik krijg het niet voor elkaar en ik vind het niet erg.
Gisteren zag ik een beetje tegen vandaag op. Ik heb mezelf direct opgepakt en ben op het moment dat iedereen even de deur uit was door het huis gesjeesd en heb alles opgeruimd.
Heerlijk gevoel. Ik zit nog met heftige buikkrampen, dus vandaag blijf ik lekker een dagje binnen.
Beetje op de bank en tv kijken en een boek lezen. Gewoon er wat van maken.

En nee ik drink niet!!!!!!!! WAT BEN IK BLIJ DAT IK NIET DRINK, zalig gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je An. Je hoeft in principe niet bezorgd te zijn.
Eigenlijk weet ik het heel goed allemaal. Het is meer
de angst voor het nieuwe. En dat is dan weer oud gedrag.
De kinderen hebben recht op hun echte moeder. Niet iemand
die meegaat in het kielzog van de vader. Ik ben me aan het losweken.
Terwijl klaas al verder is. Die denkt, dit is de beste keus. Ik laat het los.
Want ik moet door. Ik daarentegen, heb de neiging te blijven hangen.
Moet die laatste stap nog nemen. Ben al onderweg, maar vergeet dat soms.
Vergroot mijn gedachten hier uit. Terwijl ik moet DOEN. Verwarrend?
Het is duidelijk. Daar worstel ik mee. Vooral in de ochtend. Kan het gaan duizelen.
Het ligt al jaren te weken. Ik heb er niet naar om gekeken. Nu sta ik voor een
voldongen feit. beter. Maar kinderlijk onvoorbereid. Dus dat moet in één keer allemaal.
De rust vinden in het besluit. Het komt goed. Ik denk te licht over mezelf.

Ik moet leren met trots naar mezelf te kijken.
Ik drink niet meer
Ga dit nuchter aan
Dat is geweldig!
Helpende gedachten
Doen!

Ik heb respect voor jou
Hoe jij de dingen onder ogen ziet
De waarheid aangaat
Met carnaval je keuzes maakt
je bent hartstikke goed bezig An!
Petje af! :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen An,
zoals jij je vraag stelt : Waarom willen we ineens alles helemaal perfect??? Na jaren van alcoholmisbruik waar we ons lichaam totaal op z'n kop zette.

zou het zo zijn dat als we er eenmaal achter komen dat we een verslaving hebben van drank en dat we ons beter gaan voelen, we alle verslavingen te lijf willen gaan?
We hebben natuurlijk jaren lang stil gestaan en alles laten gebeuren door die drank. Misschien gaan we nu wel hyperen omdat het zo goed voelt en we dus meer willen en vooral snel?

dank voor je :heart:
:heart:terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: laat je a.j.b. niet weerhouden te blijven schrijven, al is het chinees. Ik ben ook zo blij met het forum, eindelijk eens een plaats waar ik mijn gevoelens even kwijt kan.
Gisteravond voelde ik me niet zo happy, hier thuis wil ik dat niet kwijt, want wat moeten ze ermee.
Hier is het echt een mannenhuishouden en die kunnen je aankijken alsof het in China brandt.
Geef ze wat practisch te doen en ze doen het, maar kom niet met emoties aanzetten.
Zo zijn 'mijn' mannen dan he, ik moet voorzichtig zijn, want ik weet inmiddels dat niet alle mannen zo zijn !!!! Maar hier wel dus. Wanneer je te veel en te vaak je emoties niet erkent omdat je ze niet kwijt kan, vervreem je van jezelf. Een complete paniek kan dan toeslaan. Oh wat herken ik dat goed.
Nu laat ik de emoties wel toe, maar voel niet meer de noodzaak om de troost of de erkenning van mijn partner te verlangen. Hij kan er niks mee en weet er niet mee om te gaan. Soms moet ik gewoon letterlijk zeggen, pak me vast en houdt me even vast. Ja als een stijve JanKlaas doet hij dat wel dan.

AR: ja dat vooral snel willen is een mega valkuil. Ik was er ook alweer mee bezig, maar stop er weer mee. Wel alles met mate, maar ook dat loslaten. Misschien juist kenmerkend voor ons, ik weet het niet, om alles onder controle te willen hebben. Gekmakend en dat juist die drank me eens losmaakte van alles. Er niet zo bovenop zitten. Nou ja, dan maar zonder drank, hetzelfde proberen te bereiken.
Gewoon 'let it be'..... een heel proces hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Antonia: gaat goed dank je! Nee ik heb het niet als een verleiding ervaren dit keer.
Gisteren had ik een hele meute carnavalvierders hier op bezoek. Sommigen waren er zo ellendig aan toe vreselijk gewoon. Ze probeerden het te verdoezelen. Het grappige was (leedvermaak) dat ik dus geen drank in huis had, haha. Want hoe goed weet ik dat je het liefst weer bier wilt na een dag en avond doorzakken. Koffie kregen ze!
Heee maar ik las laatst dat jij een kroeg had opgezocht, niet meer doen he meissie. Pas weer doen als je er tegen bestand ben en je er een spaatje kan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...