Spring naar bijdragen

vrijdag 27 februari


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 374
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anjo is vertrokken met een fles wijn en een pil (maak je vooral niet druk, het is maar wijn).

Woman, mensen doen rare dingen en ik geloof niet in vrije huwelijken. Maar het is ook weer niet nodig om je zo te sappel te maken over een seks-voorstel. Je zegt gewoon nee als je er geen zin in hebt en laat ze het voor de rest lekker zelf uitzoeken. Punt! Of vind je van niet?
Mijn vingers jeuken al naar de nieuwe kokosdingen. Ik hou niet van winkelen, maar ehhh....

Adam, is dat een spirituele virtuele bierbuik?

Orleando, je doet me er aan denken dat ik nog steeds een brief moet schrijven naar de kliniek waar mijn beste vriend in heeft gezeten, en wat er toen allemaal mis ging. Dat knaagt nog steeds aan me, dus daar ga ik iets aan (proberen te) doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dus net naar dat huisje wezen kijken!!
Ben er helemaal zenuwachtig van!!
Een aparte keuken, er zit zelfs een bad in!!
Ok, het is wel oud, maar ziet er best gezellig uit!]
En groter dan ik nu heb!!
Er was alleen één probleem: de jongen van de Vastgoedorganisatie zei dat de verhuurder bezwaar zou hebben tegen iemand die huurtoeslag krijgt.
Ik schrok me rot!
Dacht net dat alles doorging!
Heb de Belastingdienst gebeld, en die zeggen dat de verhuurder er niks mee te maken heeft, en dat er niet gecontroleerd gaat worden of de huurprijs wel redelijk is. Daar heeft de Belastingdienst niks mee te maken.
Dat kan ik dus doorgeven.
Maandag ga ik naar dat kantoor, zit hier vlakbij, met mijn papieren van loon e.d.
Het blijft dus nog ff spannend!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Waar ben je nu mee bezig?? Dit voegt toch niets toe. Als je weer wakker bent, komt alles weer terug. Je hebt nu al zo vaak ervaren, dat het niets helpt. Wil jij überhaupt wel van de alcohol af? Ik geloof het niet meer. Maar ja, het is jou eigen keus.

Groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net weer met vastgoedbedrijf gebeld en met de Belastingdienst, en het is dus wél zo dat er getoetst zou kunnen worden naar de redelijkheid van de huur.
Het gebeurd incidenteel, maar ze hebben het daar dus al meegemaakt.
De Huurtoeslag wordt dan teruggevorderd en de huurder kan dat verhalen op de huiseigenaar/verhuurder.
Dus het zou best kunnen dat hij mij niet wil als huurder, omdat hij dat risico niet wil lopen.
Tja, dan zou ik blij geworden zijn voor niks! Moeilijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo An,
erg lief van je dat je me so steunt, dank je wel. En ik zou er zeker gebruik van maken als ik voel dat het niet goed gaat. Gisteren heb ik de eerste dag zonder drank gehad en op dit moment gaat het wel goed met me.
Ben wel een beetje moe omdat ik zo weinig geslapen heb. Maar de komenden dagen worden vast beter. Dat ken ik al van me is niet de eerste poging.....
Ik hoop dat je maandag toch wel naar de doctor gaat....Vaak is het toch zo dat je op het moment waar je het dringends hulp nodig hebt voor een gesloten deur staat. En mijn ervaring is dat ik daar koppig op reageer en denk dan help ik me zelf,de rest kan het dan maar bekijken....
Groetjes Papillon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry,

Jammer dat je er het menselijke niet van kunt zien...
Dit heeft niet te maken met niet willen...maar met het niet kunnen dragen wat je als last krijgt meegegeven!
Dat gaan drinken je daar niet bij helpt ben ik volledig met je eens!
Maar om nu te stellen dat iemand dan maar niet wil...vind ik persoonlijk te kort door de bocht!

Ook de opmerking over welke arts het voorschrijft pillen met alco te nemen...
erg kortzichtig!
Geen enkele arts schrijft dat voor...ik denk dat Anjo dat zelf ook heel goed weet!

De oordelen vliegen hier weer over het forum...maar van enige compassie is weinig sprake!
Het gaat hier wel over een mens...een mens als jij en ik die zijn/haar drankverslaving onder controle probeer dte krijgen!
En ja...soms gaat dat met vallen en opstaan!

Anjo...jammer dat je deze weg hebt gekozen, uiteindelijk brengt het je niet verder!
Morgen fris weer op en verder waar je gebleven was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Papillon: ah ik lees je nu pas, was even eten en vergeten uit te loggen. Gister niet gedronken is een dag veel geleerd papillon! Het gaat om de kleine stapjes. Moedig dat je hier komt schrijven.
Ik heb ook heel wat pogingen ondernomen. Het is gewoon harstikke moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik reed om 14.45 uit Deventer weg en was om 1600 uur bij de winkel. Gauw soep gehaald en stokbrood, want (helelmaal vergeten) dat Dochter moet trainen om 17.30 uur voor voetbal. Gelukkig kon de buuf rijden want meestal rijd ik heen én terug. Dat zit zo "onrustig".

Ik ben benieuwd wanneer de andere vergaderaars thuis zijn. Die gingen eerst naar Amersfoort (en er stond flinke file) en dan een aantal per trein verder, of per auto. Het is altijd een heel geregel, maar ik ben blij dat ik alléén gereden heb. Sorry, lief milieu. Maar met trein + carpool kost het me twéé uur heen en twéé uur terug en dat kan ik vrijdagmiddag niet opbrengen. En ik haal het ook niet ivm de voetbal. Ach ja, who cares.

Ben benieuwd tot hoe lang ze nog doorvergaderd hebben want ik ging eerder weg. Plus dan nog 1,5 à 2 uur reizen en Corinne zelfs nog dik drie uur reizen. Succes mensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een tijd ook zo stom geweest om pillen te nemen EN drank.
En ik besef nu pas hoe idioot dat was. Wat dat betreft gaan de haren me nu nog recht op mijn lijf staan en kan ik het nog moeilijk lezen wanneer iemand dat doet.
Ik zeg niet sorry Anjo dat ik dit schrijf, want ik vind het ronduit stom en levensgevaarlijk.
Ik zeg dit uit grote bezorgheid voor Anjo.
Daarstraks had het geen zin om te reageren omdat ze al was begonnen. En dan voel ik me behoorlijk machteloos. Waarom niet komen als die fles nog dicht is.

Ik weet ook niet of ik bestand ben als me weer wat overkomt hier.
Dat durf ik dus echt niet te zeggen.
Kirky: juist het niet kunnen omgaan met emoties laat ons eerste gedachte naar de drank gaan en dat is maar moeilijk af te leren.
Toen ik na vijf jaar niet drinken hier in een crisis kwam was dat het eerste wat ik deed.
Ook al stom ja. Het is ook een van de vragen bij internet behandeling.
Toen werd ik me pas bewust hoe sterk dat bij mij erin zit.
Het automatisme .. problemen ... drank.
Kijk, uitgaan en .... drank was wel logisch voor me en dacht dat DAT het grootste gevaar was.
Voor mij niet dus. Problemen... echte zorgen, die maken mij onverschillig, of boos en wat kan mij het allemaal schelen... ik wil dit niet. Zoiets zal het met Anjo zijn vergaan vanavond.

Hoe kan je iemand laten stoppen?
Volgens mij kan dat niet dan ben je al te laat.
Dus moeten we in een tijd van rust hieraan werken.

Leren ontspannen, leren praten, zien hoe mensen met je omgaan.
Hoe mensen misbruik van je maken.
Leren om andere mensen te ondersteunen en helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: je zegt het precies.

Woman en Trees: vandaag laten we dat glas/fles of wat dan ook met alcohol te maken heeft staan!
Plunder de koektrommel, ga op je kop staan, zet de muziek hard aan of ga onder de douche of in bad.

Zo ik ga een broek omnaaien, vanmiddag even goedkoop geshopt!! Koopie dus :clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben veilig thuisgekomen met de trein.
heengereden door marjo en weer op het station van deventer afgezet door gem, Stien en Corinne.
Het was een fijne vergadering waar echte goeie beslissingen zijn genomen.
Het boek zal waarschijnlijk midden april gedrukt zijn.
Nu eerst eten.
Wat een fijne dag was het.
Samen zo voor 1 doel bezig zijn met mensen die je elke keer weer een beetje beter kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...