Spring naar bijdragen

vrijdag 6 maart 2009


ferry

Aanbevolen berichten

Haddock heb ik gisteren ook wel genoeg over gezegd.

Papillon; kalm aan stap voor stap, dag voor dag. Ik trek ook liever zevenmijlslaarzen aan maar dan loop ik mezelf helemaal voorbij; terug naar hier en nu.

Kijk of je wat aan de ruzie kan doen en kijk of je wat minder op je tenen mag lopen; je hoeft het niet altijd goed te doen; niemand is perfect, maar als je probeert het goed te doen en die ander ziet je inspanning door deze poging, dan heb je ook weer een stapje.

Is je vriendin ook van de alcohol af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 344
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
woman

Hallo allemaal !


Ik heb echt vreselijke last van muizen.


Dus dat worden twee mogelijkheden:


Of muizengif


Of een katje
:)

Muizengif denk ik niet aan, want mn hondje en de katten van de buren (Mijn eerste kater is zo vergiftigd) en ik vind dat óók zielig voor de muizen want het duurt dagen voordat ze doodzijn.


Dus een katerje. Leuk hoor, moet er nog even aan wennen, maar het gaat het wel worden. Ook leuk voor Zowie als ze eens alleen thuis is.


Nu eerst lezen, want ik kom ongehoord binnengedenderd. x



Heb je die naam zowie van zoe = leven ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie vraag Alberto !
Ik heb mijn naam omdat ik in de afschuwelijke tijd van mijn nekbreuk en de rechtzaak een groot vel (AO) papier midden in de kamer had op gehangen met daarop de tekst: Be strong, Woman..
Dat is een beetje een eigen leven gaan lijden, op mns ben ik Coconutwoman (zit ook weer een heel verhaal achter) En ik wil iets doen met een kledinglijn met verschillende stijlen, Zoals bijvoorbeeld Gipsy woman, ...
Ben ook benieuwd naar andere verhalen !

quote:


Originally posted by:
AlbertRemmo

Goede morgen Ferry, Blacky, Water, Tapas, Marjo, Wingchun, en alle anderen.




Fijne droge dag allemaal.




weet je waar ik over na zat te denken? ik zou het best leuk vinden om te lezen hoe iedereen aan de nep naam is gekomen.




Douchen aankleden en werken. doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Papillon, wat kan er dan gebeuren als drinkende mensen je aanspreken?
Je bent zelf nuchter, dus verstandiger en helderder dan wanneer je zelf mee zou drinken. Vertrouw op je eigen kalmte, je bent veel sterker als je niet drinkt.
Mijn ervaring is dat aangeschoten mensen vanzelf een tandje terug schakelen als ze zien dat je niet meedoet.
Zo is er bv een kennis die nogal eens aan me wil zitten. Daar heb ik de laatste tijd geen last meer van want hij durft het niet meer. Niet als ik nuchter ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha leuk Tapas !!
Ik zag gister bij De Wereld Draait Door dat ze Nederlanders willen motiveren om dit jaar in eigen land op vakantie te gaan.
Erg vindingrijk en geniaal idee. Op een leuke manier de crisis oplossen !!!

quote:


Originally posted by:
tapas

Okee eerst even een vrolijk


zal vast wel weg moeten maar ik vind het een geniale reclamecampagne!.. en werd er erg vrolijk van!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Papillon wij zitten ook in de toeristenbranche maar dan in Griekenland, dit jaar ons 6de jaar. Het seizoen is voor ons van 1 april tot 30 oktober. Ik ben express voor het seizoen gestopt, want in het seizoen ben ik zo onzettend druk dat ik gewoon het hele seizoen zuip; zo van dat zie ik na het wel seizoen wel weer.

Hier vliegen de ouzootjes je soms ook al om 10 uur om de oren; ze doen maar, ik ben er klaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, dat samen kletsen had toch niks met het stofje alcohol in je glas te maken.
Je mist de saamhorigheid. Dat is wat anders.
Je had het gezellig en dat stond los van de inhoud van je glas.
Dat is de betekenis die je er zelf aan geeft.
Ik kan nu met mijn man kletsen met een koffie. Het is gezelliger want we klagen minder. Of laat ik voor mezelf spreken. Ik klaag minder. En we kunnen elkaar na 2 uur nog net zo goed volgen.
En de volgende ochtend is het ook nog gezellig.

Het spijt me, maar ik zie het echt niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha moet er ergn om lachen , Trees, als ik een mier zag lopen !!! hihihi

quote:


Originally posted by: Trees
Goedemiddag!

reden om een flinke borrel te nemen...Maar ja, als ik een mier zag lopen, of als het 5 uur was, of juist als het 2 uur was,...alles was een reden om een borrel te nemen!]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is de weemoed
Daar is niets mis mee
Pas als dat niet mag, is het krampachtig
Er is een verschil tussen denken en doen
Als ik denk, proef ik het ook
Ik hoef niet meer
Prima.
Maar het had ook mooie kanten. Ja.

Das war einmal.
Een mooi verhaal voor bij de haard...
Het is goed.
Ik leef weer nu
Maar ook waar ik was
Dat ben ik ook.

It's the total me.
Alles.
En niets.
Simpel toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht al, volgens mij hebben we hier twee schrijfsters die in het buitenland zitten.
Papillon, ik begrijp nu dat je niet de wijn door de gootsteen kan kiepen.
Dan moet je creatief zijn met je gevoelens, kun je dat? Stel dat het geitenkaas wat wat je verkocht, zou je er dan nog steeds zo gevoelig voor zijn?
Het gaat niet om het product zelf, maar om wat jij er mee wil. En blijkbaar is dat toch: ik wil ROES!
Nou, en dat is volgens mij iets om aan te werken. of, wat denk jij?
Maar je hebt tenminste een medestandster aan Dhendro :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs dronken worden vond ik heerlijk
Daarvoor dronk ik toch!

Het besef kwam na de zoveelste kater en medische feiten.
Al het gedonder. De zelfvernietiging, geestelijk en lichamelijk.

Zeg nou zelf, als dat er niet was...
Dan werd ik nu lekker dronken.
Maar ik hoef niet meer om de rest.

Dus, doe ik het zelf.
Hush!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen Dhendro.
Zowie komt uit Spanje, ze heet eigenlijk Peluchina, maar dat bekt niet zo met commando's enzo.
Dus nadenken over een andere naam. Er was ook nog een andere hondje in datzelfde asiel met zo'n leuk koppie en die heet Bowie. Dus toen werd het Zowie ! Dus niets met Zoë te maken !!!

quote:


Originally posted by:
dhendro

quote:


Originally posted by:
woman


Hallo allemaal !




Ik heb echt vreselijke last van muizen.




Dus dat worden twee mogelijkheden:




Of muizengif




Of een katje
:)



Muizengif denk ik niet aan, want mn hondje en de katten van de buren (Mijn eerste kater is zo vergiftigd) en ik vind dat óók zielig voor de muizen want het duurt dagen voordat ze doodzijn.




Dus een katerje. Leuk hoor, moet er nog even aan wennen, maar het gaat het wel worden. Ook leuk voor Zowie als ze eens alleen thuis is.




Nu eerst lezen, want ik kom ongehoord binnengedenderd. x





Heb je die naam zowie van zoe = leven ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff, ik moest een kwartier geleden even alle zeilen bijzetten. Ik werd even overvallen door razende trek. Trek in drank - he, he, ik slik lekker Refusal - en trek in roken - he, he, ik heb niks in huis. En waar kwam dat alles vandaan? Yep, mijn man was net de deur uit om te gaan hardlopen, ik ging naar beneden om de post van de mat op te rapen en zag daar de toiletrollenhouder en een bier staan. Oh, wat kwamen de verkeerde gedachten door mijn hoofd spoken. Gewoon eng, maar kon ze uiteindelijk vertalen in boterham eten. Ik heb er maar een heel erg lekkere boterham van gemaakt: vitwit, roomboter, smeerkaas van de op zijn Frans lachende koe, cobourger ham en een hele stapel groenvoer. Mjam mjam. En de koffie is nu ook klaar.
Na de koffie ga ik maar eens mijn neus buiten steken. 't Schijnt nogal frisse wind te zijn en koud ondanks het zonnetje. Ach wat, ik wil toch even een frisse neus halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk! Dat vind ik nou een prachtig voorbeeld van jou Corinne!
Na een lange periode van niet meer drinken, ben je er niet meer
zo mee bezig. Er komt echter altijd een moment dat de trek je plotseling overvalt.

-stilte-

Dan is het zaak, hoe ga je daarmee om. Wat doe je ermee?
Dat ene biertje nemen? Welnee, dat zet geen zoden aan de dijk.

-klaar-

Niet helemaal. Je moet nog wat.
Negeren of ontkennen dat het bestaat?
Nee. Het is er. The natural way.

Eten, naar buiten.

Als ik wandel, geniet ik van de natuur, van het weer.
om het even wat voor weer.

Loop ik hard, dan BEN ik natuur. Dan voel ik mij een
oermens. Ben ik mijn ademhaling, mijn eigen ritme, cadans.

Ontkennen is krampachtig, dat vreet je op.
Eruit! met het mentale gif. Want dat is het op dat moment.
Schreeuwen, dansen, zingen, wandelen, eten, rennen, yoga, whatever....

Ervaren dat het er is. Daar iets mee doen.
Ik vind het wel wat hebben. Je doet iets.
Je bent je bewust!

Goed gedaan Corinne.
Juist ook het schrijven hier.
Het is er. Het hoort erbij.
Je ontkent het niet.

Je schrijft. Natural.
En nu gewoon weer verder.
Niets aan de hand!


:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil jullie allen van harte bedanken voor jullie lieve woorden. Het gaat al een stuk beter met me. Mijn vriendin wijst me net op het feit dat ik typfouten maak. Maar dat komt omdat ik duitse ben maar ik doe mijn best.
Bedankt lieve mensen fijn dat jullie er zijn doet enorm goed
Ik ga nu hout halen voor de kachel en met de honden speelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Papillon: oew heel herkenbaar die angst van je. En ik heb er over nagedacht.

Moeilijk, want jouw angst is mijn angst niet. Daarom is zo'n forum handig, zie allerlei verschillende ideeen daarover.

Angst overheerste mijn leven dus heb wel ervaring met angsten.

Die drank kan jij de deur niet uit doen want het zijn je inkomsten, dus moet je er wel tegen kunnen.

Om de angst echt kwijt te raken voor de drank moet je zelf nul komma nul drinken.
Dan zal je merken dat je elke week sterker wordt en op een dag ben je van je angsten af.

Ik heb vanaf vandaag ook weer drank in huis i.v.m. feestje, maar het maakt me nu niet meer bang.
Een paar maanden geleden kreeg ik zowat een paniek aanval alleen al bij het open trekken van een ijskast vol met bier.

Een beter advies kan ik je niet geven.
Vertrouwen hebben dat de angst verdwijnt bij het stoppen van drinken, dat je dan weerbaarder bent en beter kunt nadenken.

Kate: voor het eerst van mijn leven snap ik wat mensen zoals jij schrijven.
Het voegt helemaal niks meer toe, die drank.
Het neemt veel van me af, wat moet ik nog met die zooi.
Net zat ik op de bank met mijn man en koffie gezellig te babbelen.
Het weekeinde 'inkwekken' a.h.w. ik mis geen drank.

Corinne: ah,... dat is goed een stapel boterhammen..... komen schrijven.... helder nadenken...
en vooral..... vandaag!!!!!!!!!!!!! het gaat om VANDAAG... en dat is te overzien toch?
....
hoe is het nu???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Papillon, je hebt het begrepen!
Niemand zei dat het makkelijk was.
Maar ontkennen heeft geen zin.
Je hebt gedaan wat je moest doen:
Hier komen schrijven. Respons. Dat voelt goed.
Nu hout en hond. Natural. Goed gedaan!

Nu verder. niets aan de hand.

Ik ga weer verder met opruimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger hadden we op het werk ook een vrijdagmiddagborrel, heerlijk, lekkere dingen halen, bier en wijn, iedereen werd wat losser, het gevoel van saamhorigheid, ik kwam er speciaal voor terug op mijn vrije dag.
Later werd het mijn donderdagavond, ging ik met collega's nog even naar de kroeg na het werk, een paar biertjes halen.

en ja, ik mis het ook nog steeds, zij doen het nog steeds en ik doe niet meer mee... maar zij gingen meestal na de kroeg naar huis en ik dook gelijk de supermarkt in om nog wat extra bier en een fles rum te halen en ik ging door en werd dan s'ochtends ergens wakker op de vloer voor de bank, of zittend op de wc met mijn hoofd tegen de muur.... of in bed ;)

k ga heel soms nog met collega's mee maar als je als enige er nuchter tussen zit is de lol er bij mij snel af, dan ga ik me ergeren.. of ik moet in een heel goed humeur zijn en me sterk voelen!!

Papillon, het is juist heerlijk om op zo'n camping nuchter te kunnen blijven, je hebt de zaken veel beter in de hand en je ziet dan pas wat drank met mensen doet, schaamteloos gedrag af en toe. s'ochtends sta jij fris weer op en zie je die verlopen koppen op weg naar het toiletgebouw, geen beter vermaak dan leedvermaak. Probeer het als een experiment te zien. Dat helpt mij altijd als ik echt in een drankomgeving moet zijn dan doe ik onderzoek naar wie wat drinkt en hoeveel en wie zij grenzen kent en wie niet en dat is best wel leuk en leerzaam.

Corinne, goed gedaan!! ik vind je supermoedig en An en Joann ook!! oewaaah, rookstoppers olé!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, wie ich typvauden soude machen....
Je doet het heel netjes hoor Papillon. Andersom zou ik het je niet nadoen.
En dat doet me er aan denken dat ik ook eens moet gaan kijken of er nog een kip een ei heeft gelegd.

Ik denk voor vanavond aan een heel grote groente-omelet met een beetje dit en dat en wat patapata. En dan een laagje Goudse kaas er over, flipflap omkeren en nog heel even zacht aanbakken.
Ik denk wel veel meer aan eten sinds het niet meer drinken, maar gelukkig wel gezond eten.

Ben eigenlijk erg benieuwd WingChun, of je nog bollen hebt gehaald vorig weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...