Spring naar bijdragen

vrijdag 6 maart 2009


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 344
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wing: 't zit ergens in de buurt.

En dames en heren deze juf gaat vandaag de tweede rook vrije dag in.
Samen met Corinne, Corinne loopt al een paar dagen voor!!

Alle tips en trucs van het stoppen met drinken pas ik nu idem dito toe, nog nooit zo makkelijk gestopt.
Maarja, het is pas dag twee he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi en goeie morgen,

Ja, ja, netjes tijdig opgestaan na een goede nachtrust.

Tja, dan is dit dag 4 van niet roken. Vandaag heb ik een aantal telefoontjes te plegen en daar ga ik maar niet te lang mee wachten. Opkomen voor mezelf en mensen (instanties) achter hun broek zitten blijft toch moeilijk voor me.

Verder ga ik natuurlijk niet drinken, ga ik proberen om goed gemutst te blijven, mijn klusjes doen, maar ook tijd aan mezelf besteden. (Even mijn muts zoeken)

Laat ik maar beginnen met mijn koffie te drinken voor die koud is (ontbijt zit er al een tijdje in) en me dan te wassen en aan te kleden.

Wat een onzin op deze ochtend. Waar slaat dit nu allemaal op. Deze zinnetjes zullen vast bij een aantal mensen opkomen. Alleen zijn het wel allemaal dingen die ik niet deed/kon doen toen ik nog dronk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel drinken Pip en cranberry is ook helpend bij een blaasontsteking.
Met mijn been gaat het zozo.
Als ik weinig tot niets doe gaat het wel goed.
Zodra ik ga belasten is het weer mis.
Ik zal ermee moeten leven tot de schroeven eruit mogen.
Die zorgen voor alle ellende.
Dus geduld wordt een schone zaak.
:wacko:

Waaah Tapas,
wat geinig.
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, terug van de Feestgronden (Geestgronden heet de GGZ hier maar wij verbasteren dat dus).
Ik ben heel tevreden. We gaan niet meteen alle testen overnieuw doen en ook volgens hun waren mijn klachten duidelijk genoeg om er iets mee te gaan doen.
We gaan een trial doen van 3 weken, dan krijg ik 1 week ritalin in de juiste dosering, 1 week in een lagere dosering en 1 week een placebo... alleen weet niemand welke week wat is. Ik houd dan een registratie bij om te kijken wat het doet en hoe ik me voel
Dit om uit te proberen of medicatie wat doet.

Ik kan me hier goed in vinden en voel me in ieder geval serieus genomen. Het voelt in goed dat we iets gaan proberen, want het afwachtend toezien hoe het nu gaat slaat me lam. Ik vind het ook wel een spannende uitdaging.
opkikker dus! We zullen zien! ik kan de worsteling nu tenminste even opzij zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, ook goedemorgen, al ben ik wat laat.

Wat een goede opsteker Tapas van je psych, was het een aardige man/vrouw?

Verder iedereen voor vandaag alle goeds, voel me zelf nog niet zo lekker, tijd voor een beetje rust vandaag, en weer eens een mandalaatje kleuren, in geen maanden gedaan, en dat is zonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb de afgelopen 2 dagen veel geslapen en veel getekend
alles zwart wit maar toch wel het doel dienend en ontspannend
kom er wel weer
tot nu toe nog steeds zonder drank
vind het zelf onbegrijpenlijk maar voel mij wel erg rijk
komend weekend komen de kinderen weer
ben hier erg blij mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net terug van mijn Montesoriaantjes.
Wat kunnen 6 kleine kinderen een hoop chaos maken in mijn hoofd:huh:
Allemaal tegelijkertijd praten en vragen.
Als moeder moet je wel een engeltjes geduld hebben.
We hebben vlaflips (40 stuks)gemaakt en er ging meer slagroom in de mondjes dan op de vlaflipjes.
Toen moesten we nog meer slagroom maken tot grote hilariteit van de kids.

Hier is het grauw en nat maar in mijn hart is het vrolijk van de kinderen.
het doet wel iets met je met kinderen werken.
Ik kan het iedereen aanraden die wat vragend in het leven staat.
Kinderen weten goed wat ze willen en niet willen.
Dat doet wel iets met je.

Straks de stad in om verf te kopen van mijn oppas geld.
Echte Amsterdammer acryl verf want die goedkope van de @ktion is maar niks.

Nou ik wens jullie allemaal een goed weekend.
Zondag is het Internationale Vrouwendag dus ik stuur mijn vriendin een kaartje vandaag met een mooi gedicht en mijn moeder, schoonmoeder, schoonzus en zussen.
Dat ik zondag even extra aan ze zal denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Corinne en An, want ik vind jullie echt mega(s)toppers!!!

Zelf heb ik de stopvolgorde omgekeerd gedaan, maar het principe blijft hetzelfde: vandaag niet dat eerste glas, vandaag niet dat eerste trekje. In mijn ervaring hebben jarenlange verslavingen zo'n 8-10 maanden nodig om echt zo uit je systeem te zijn dat je het misschien nog wel lekker zou vinden maar het je geen moeite meer kost om het niet te doen, en veel sneller al betrap je jezelf erop dat er steeds meer momenten komen dat je er niet eens meer aan denkt, geef het dus die kans, want ik ben nog dagelijks blij dat ik niet meer hoef! Dag voor dag, volhouden want de aanhouder wint.

Eerlijk gezegd vond ik stoppen met roken moeilijker, want ik rookte de hele dag door. Maar de beloning is evenzo groot:

*na 1 dag al beginnen je longen en je bloedvaten zich te helen!!!
*er komt nog van alles vanachter dat rookgordijn,
*de vergeling van binnen en van buiten zal langzaam verdwijnen,
*je krijgt een stralende teint met wittere tanden,
*je conditie wordt heel veel beter,
*alles ruikt & smaakt echt x 1000 meer (en vaak lekkerder!), waardoor de kwaliteit van leven echt sterk verbetert,
*je bent niet zo'n zielig typje meer die aan zo'n rokend stokje hoeft te lebberen,
*je spaart nogal wat geld uit,
*je bent lekker fris ipv die asbak voor anderen (iajak dat wordt vies joh, ik schaam me nu nog dat ik dus ook zo gestonken heb!),
*je bent altijd helemaal vrij om nergens te moeten roken,
*er openen zich deuren die achter de rook verstopt waren,
*met recht voel je je zoveel beter over en met jezelf want je bevrijdt je geest & je lijf (en ik geloof daarbij ook nog je ziel, die wrs de uitdaging nodig had om verslavingen de baas te worden).

Kortom: het is het dubbel en dwars waard, je wint er zo veel mee!!!

Mij heeft het geïnspireerd om een jaar later ook met drinken te stoppen. En toen kwam er nog van alles achter die roes vandaan. Ik ben sinds ruim 2 jaar een ander mens omdat ik puur en vrij ben. En vandaaruit voel ik nog steeds hoe ik groei, omdat ik voluit kan zijn/worden wie ik ben, zonder mezelf op te sluiten in een verslaving. Dat weet je eigenlijk pas als je eruit stapt. Hoe heftig het is, hoeveel het met je gedaan heeft. Dodelijke verslavingen, letterlijk en figuurlijk.

An en Corinne, women with a mission on da road to a new life, to da real YOU :moon: Hou vol meiden, veel drinken, veel bewegen, jezelf verwennen, lekkere theetjes, fishermansfriend (by da way: FF van harte met je 4 maanden alcoholVRIJ!!!), tictacjes, japanse zoutjes, gedroogd fruit, geurkaarsjes, badzout, ikstoppuntnl, whatever it takes, ik heb alle vertrouwen in jullie, dit varkentje gaan jullie gewoon ook nog eens wassen, YEAH ende YIHA B):sun::heart::)

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako fijn dat je je rijk voelt.
Het tekenen zal daar vast aan meegeholpen hebben.
Crea bezig zijn maakt goede blije hormonen aan.
Misschien moet je al je blije berichtjes eens kopiëren, zodat je die op slechte depri dagen weer na kan lezen.
Fijn dat je kinderen komen, veel plezier samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo gedouched en de was aangezet want vanmiddag moet er weer gevoetbald en komt er weer blubberwas. Zal me vanmiddag eens aan de strijk wagen, normaal doe ik dat 's avonds maar gisteravond was ik naar school, gesprek over de Cito. Het komt wel goed met Dochter, maar er is nu een extra advies van de school bij.

De douchekop meteen in de ontkalker gezet, dus ik voel me "werkzaam" haha door het aanzetten van een paar machines, du-huh.

Veel andere moeders gesproken, die allemaal dezelfde zorgen (niet alleen negatief bedoeld, dat "zorgen" maar gewóón moederlijke zorg) hebben over hun kinderen. Dus ik voel me weer wat normaler, zal ik maar zeggen.

Bako, fijn dat je kinderen komen, hoe oud zijn ze, al volwassen?

Corinne: recht zo die gaat hè met dat stoppen met roken, harstikke goed!
An: dito en dikke pluimen voor jullie allebei :moon::heart::present:!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...