Spring naar bijdragen

vrijdag 6 maart 2009


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 344
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kaia,

Wauw......jij weet te motiveren zeg!
Na het lezen van jou stukje kreeg ik gewoon ZIN om te stoppen met roken!
Ik heb mijn sigaret uitgemaakt, jou stukje uitgeprint...we zien wel waar het toe leidt!
Er was al een plan, maar de stopdatum daarvan ligt in de nabije toekomst.
Kan mij het schelen als het me nu alvast lukt heb ik 3 weken gewonnen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Zo gedouched en de was aangezet want vanmiddag moet er weer gevoetbald en komt er weer blubberwas. Zal me vanmiddag eens aan de strijk wagen, normaal doe ik dat 's avonds maar gisteravond was ik naar school, gesprek over de Cito. Het komt wel goed met Dochter, maar er is nu een extra advies van de school bij.




De douchekop meteen in de ontkalker gezet, dus ik voel me "werkzaam" haha door het aanzetten van een paar machines, du-huh.




Veel andere moeders gesproken, die allemaal dezelfde zorgen (niet alleen negatief bedoeld, dat "zorgen" maar gewóón moederlijke zorg) hebben over hun kinderen. Dus ik voel me weer wat normaler, zal ik maar zeggen.




Bako, fijn dat je kinderen komen, hoe oud zijn ze, al volwassen?




Corinne: recht zo die gaat hè met dat stoppen met roken, harstikke goed!


An: dito en dikke pluimen voor jullie allebei
:moon::heart::present:
!!!!!



onze kinderen zijn28 26 en 22 jaar
ze hebben mij nog nooit laten vallen
ze zijn nog altijd positief aanwezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, hallo.
Vanmorgen een bijzonder motiverend gesprek met mijn coach. Je kan van die mensen tegenkomen met wie het meteen in de eerste vijf minuten al klikt. Zij is net als ik een voorstander van een praktische aanpak.
Oh ja AR, Vie is een koosnaampje dat mijn moeder me vroeger gegeven heeft en veel mensen noemen me nog zo in het echt. Alleen ik vind zelf de tijd van koosnaampjes voorbij, dus zeg ik tegen iedereen dat ze me **** moeten noemen. Maar hier op het forum blijf ik maar Vie.
Stoppers met roken, veel succes! Alles vaart er wel bij.
En we laten de eerste weer staan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge Marieke, dat zijn zeker dingen om over te denken.
Toen ik ging scheiden heb ik de laatste maanden ook op een andere kamer geslapen. Was eigenlijk best een gekke situatie. Je komt elkaar toch steeds tegen, en je eet nog vaak samen, dat soort dingen. Gelukkig was er op zich geen ruzie ofzo, van beide kanten uit de wens om zonder elkaar verder te gaan.
Financieel ben ik er toen beslist op achteruit gegaan, en eigenlijk ook wat woonruimte betreft. Van een vrij grote woning met flinke tuin naar een tweekamerflatje. Maar oh wat was ik blij met mijn eigen plekje!
En dat geld, ach wat, dan eet je een keer een ei in plaats van vlees, bij wijze van spreken. Is wat simpel gesteld, maar er gaat niets boven zelfstandigheid. Dat is niet in geld uit te drukken.
Ik heb die jaren alleen echt nodig gehad om weer een beetje tot mezelf te komen.
Inmiddels wel weer getrouwd, maar heb 1 ding goed geleerd: nooit je zelfstandigheid weggeven en altijd een plek voor jezelf bedingen.
Veel succes met alle gesprekken die er nog gaan volgen en ik hoop van harte dat je een urgentie krijgt. En dat jullie er samen uit komen wat betreft wel of niet scheiden. (Als je samen gaat verhuizen ook al zijn er scheidingsplannen, krijg je toch geen urgentie?)
Ik kreeg trouwens geen urgentie, een scheiding zonder kinderen is (in Rotterdam dan) geen reden daartoe. Maar ik had de bui al zien hangen, een paar jaar tevoren, en had me toen al voor een eigen woning ingeschreven. Dus op zich is dat nog vrij vlot verlopen, een paar maanden tijd.
In ieder geval succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Claw Boys Claw.. Ja, natuurlijk!
Mooi dat je zo'n goed gesprek had Tapas!

Potverdrie! Hier de boel maar eens uitmesten
Er komt een vriendinnetje van stand logeren :D

Ik mag luxe! Zal het bed verschonen en de slaapkamer soppen...
Dit voornamelijk omdat de 16 jaar oude roodharige kater heeft besloten
in mijn schone stapeltjes kleren te moeten plassen...
Weg met dat mens! Opzouten!
Grrrr!!!!
Zo maakt ie wel heel duidelijk dat ie bij Klaas hoort

Er bestaat een klein kansje dat ik de woonruimte boven de supermarkt
kan gaan betrekken (tijdelijk). Dinsdag daarover meer zekerheid.
Dus: Baan! Het zal tenslotte betaald moeten worden..

Ik voel me verder nog steeds hetzelfde
Met dat verschil, dat ik het nu probeer om te draaien.
Ik wil niet altijd zo'n zeurpiet blijven.
Crea-weekend voor de boeg. Lekker koken met de meiden
(zoon logeert bij vriendje). Kleien, schilderen... HUSH!!!

Nou, dat was het nieuws van het front weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, Ritalin is een soort pepmiddel en werkt kortdurend en direct, bij de meeste mensen werkt het stimulerend maar om de een of andere reden werkt het bij ADHD rustgevend. Prikkels die elkaar opheffen.. kan me er ook weinig bij voorstellen want ik ben helemaal niet van de stimulerende middelen omdat ik bang ben dat ik dan doordraai, ik kan bv niet tegen koffie, en die blikjes red bull enzo waar tieners mee lopen, ik word al hyper van de geur en durf het niet eens te drinken. Ik ben ook niet echt van de rustgevende medicatie. Ik vind het prettig dat het de scherpe kantjes er vanaf kan halen maar heb niet de behoefte om steeds meer te nemen.

Drank was bij mij het enige wat echt iets met me deed en invloed had op mijn 'basis', alsof er dan een last van me af viel. Rust, ontspanning en het kon me gewoon allemaal even niks meer schelen. Dan durfde ik me wat meer over te geven... jammer dat de nasleep altijd zo heftig was, dat ik te grenzeloos daarin ben en dat de katers me in een waardeloze depressieve stemming brachten. Ik had zo'n hekel aan mezelf als het om drank ging en ik ben blij dat ik dat gevecht niet meer hoef te leveren. ik WIL dat gevecht ook niet meer leveren. Drank is geen optie meer.

Het is dus door de kortdurende werking vrij snel duidelijk of ritalin werkt of niet.
Mocht het placebo nou het beste werken dan is dat ook duidelijk ;)

oja en Tapas, dat is de naam van mijn hond, hij heette eigenlijk Balthazar toen hij uit Spanje naar Nederland kwam maar dat vond ik niet bij hem passen, ik wilde wel een "spaanse" naam met een a erin en na dagen zoeken naar een naam vond ik Tapas wel leuk, en het past ook bij hem en bij mij ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!
Mooi weer hier in 't Westen, wel een heel koude wind! Ben vannacht erg verkouden geworden. Normaal reden om een flinke borrel te nemen...Maar ja, als ik een mier zag lopen, of als het 5 uur was, of juist als het 2 uur was,...alles was een reden om een borrel te nemen!

Wat leuk, AR, dat je dat vroeg van die nicknames! Ik heb het me ook al zo vaak afgevraagd! En leuk ook dat je er zoveel antwoorden op krijgt!
Mijn nickname is veranderd na een paar maanden. Eerst was het een samentrekking van mijn voor- en achternaam, maar toen ik wat mensen over het forum vertelde bedacht ik dat ik zó wel heel herkenbaar zou zijn.
Toen heb ik maar een willekeurige voornaam gekozen die met dezelfde letter begon!
In de eerste maanden dacht ik ook dat je je moet registreren om mee te kunnen lezen! Dat lijkt me nog steeds iets prettiger, en een wat veiliger gevoel geven!
Maar ja, zoals we het afgelopen weekend hebben kunnen zien: als iemand kwaad wil, maakt dat registreren ook niet veel uit!

Fijne middag allemaal! Ik ga boodschappen doen, en daarna naar de bieb!
Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk die vraag over nicknames!

Mijn naam is de naam van het vrouwelijke hoofdpersonage in de film Bridges of Madison County, waar ik helemaal weg van was toen ik me aanmeldde voor het forum. Mijn eigen naam is een stuk minder poëtisch... :( Valt mensen vaak dik tegen als ze die horen. Ze vinden Francesca veel mooier. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: heee wauw dat is nog eens een opsteker.

Maar ik maak is heeeeel vreemds mee en wil het hier vertellen.

Ik ben dus blij dat ik NIET rook.
Je kan het je niet voorstellen.
Het geeft me een mega kick momenteel, dag 2.
Voel me nu al een stuk beter, een beetje dizzy in de bol, voelt wel prettig.
Ik ben veel kalmer, dat merk je ook aan je hartslag, is direct al lager.
Mijn hoesten is gelijk al stukken minder, bijna weg.

En het komt, ik weet het zeker, door al die maanden en maanden dat ik hier op het forum heb gehangen.
De internet therapie heb gevolgd.
Ik ben gewoon anders gaan denken.
Als ik ergens zin in heb, al is het een slagroom soes, kan ik tegen mezelf zeggen,
ach doe dat vandaag maar niet, wat maakt het ook allemaal uit.

Weet je,
het is zoals je zegt Kaia... ik voel me ineens zo VRIJ.

Ik was even in de winkel en zie een vrouw van mijn leeftijd.
Alcoholiste is ze en in die tijd direct met mij.
Het was vroeger een knappe vrouw, maar wat zag ze eruit.
Oud en .. heel ongezond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
joann

Kaia,




Wauw......jij weet te motiveren zeg!


Na het lezen van jou stukje kreeg ik gewoon ZIN om te stoppen met roken!


Ik heb mijn sigaret uitgemaakt, jou stukje uitgeprint...we zien wel waar het toe leidt!


Er was al een plan, maar de stopdatum daarvan ligt in de nabije toekomst.


Kan mij het schelen als het me nu alvast lukt heb ik 3 weken gewonnen
:D




He Joann: ik ben ook spontaan gestopt. Nou ja, spontaan, was er al lang mee bezig.
Twee pakjes weggegooid.
Kom op, dan maken we er een stoprookhoek bij, hier ergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, dat is het. Je denken verandert. Net zoals alcohol en geestelijke instabiliteit elkaar op een nare manier in evenwicht houden, werkt dat ook andersom positief.

Ik denk ook wel dat ik een beetje snap wat Haddock bedoelde met dat krampachtige. Ik denk dat hij het voor zichzelf krampachtig vindt als hij helemaal niet meer drinkt. Maar dat geldt dan voor hem, en mooi toch, als hij een balans heeft gevonden?
Ik vind het alleen nog steeds niet passend om hier smakelijk te komen vertellen dat je aan de wijn zit. Je hebt toch rekening te houden met mensen die dat niet willen en die je daardoor triggert.
En dan vind ik de benaming krampachtig nogal onnadenkend. Het is hier wel vaak gezellig, maar toch in principe geen gezelligheidsvereniging.

Ik voel me niet bekneld dat ik niet meer drink, dat is gewoon een keuze.
Wat mij betreft drinkt iemand een glas, of vier, of drie flessen, als dat een bewuste keuze is.
Maar ik vind Adam zijn commentaar het mooiste: Zoiets doe je gewoon niet, komen vertellen dat je aan de wijn zit en dat we krampachtig zijn. Dat is een kwestie van hoffelijkheid en rekening houden met mensen die met je begaan zijn. Leuk geprobeerd en nog gelukt ook: ik ben er heel even door geïrriteerd geraakt.

Maar dat is ook niet erg: daar aan merk ik dat ik levend ben en me betrokken voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:huh:
ik heb angst.....help...
Van het goede gevoel van vanmorgen is niets meer over. Ik wil het zo graag goed doen dat ik op mijn tenen loop.Erg fout dat weet ik. Heb woorden gehad met mijn vriendin en toen gemerkt dat ik erg bang ben voor ruzie.In het verleden is het altijd zo geweesd dat ik bij ruzie ( als de spanning te groot werd)het huis verlaten heb om naar de kroeg te gaan....
En het is nu niet zo dat ik zin heb om iets te drinken maar er is een ander problem. Over een maand moet mijn vriendin voor 2 weken naar nederland. En dan ben ik hier alleen. Ik heb geen sociaal netwerk en kan met niemand praten.
Oh jeetje ik wil niet zeuren maar ik kan me er ook niet toe zetten om aan het werk te gaan. Loop hier rond als een kip zonder kop
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: ja daar zeg je wat. Het kan iemand enorm triggeren en denken bij zichzelf dat je inderdaad wel een glaasje moet kunnen drinken.

Dus moeten we dat dan proefondervindelijk uitvinden of aannemen dat DAT dus niet kan.
Ik kan het niet en ik ben niet krampachtig aan het niet drinken.
Ik zie niet in wat een glas wijn toevoegt aan mijn leven.
Ik heb het helemaal gehad met die zooi.

Als ik trouwens een glas krijg wil ik gelijk alles wat er op voorraad is, dus dat schiet ook niet op.

Nee, en ik spaar me een hoop geld uit op deze manier !!
In het kader van de bezuinigingen ook niet slecht zou ik zeggen.
Alles is toch al zo duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou An, dat proefondervindelijke heb ik al ruimschoots ondervonden. En velen van ons, toch?
Mij interesseert veel meer: hoe verder, hoe ga je met je nieuwe leven, je nieuwe gevoelens om.
Wie weet zou ik best weer een glas kunnen drinken "sociaal" dus, maar daar liggen mijn verlangens en wensen niet.

Maar nu even naar Papillon.
Vertel, hoe komt het dat je goede gevoel van vanmorgen er niet meer is?
Knap van je dat je dat eerst komt vertellen.
Je zeurt niet. Je vertelt iets heel belangrijks.
Is er drank in huis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An dat gevoel heb ik nou ook maar dan met hoe gemakkelijk het de afgelopen weken is om niet te drinken. De behoefte is er gewoon niet. Ik wil die wijnsmaak niet meer in mijn lijf
:light::light::light::light:
Er is geen enkele reden meer.

Mijn naam: gewoon kort en krachtig. Heeft niks met mijn echte naam te maken.

Kirky als je nou eens de rijdende rechter probeert. Hoef je er niet steeds naar toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, 4 jaar geleden ben ik met mijn vriendin naar het buitenland verhuisd om hier een eigen bedrijf te beginnen. En met en zonder drank heb ik me altijd kunnen inzetten voor 100%. En nu ben ik bang dat ik dat niet meer kan opbrengen...De eersten gasten voor dit zeisoen hebben zich al aangemeld en aan de eene kant verheug ik me erop aan de andere kant ben ik er bang voor.....We hebben een camping en de mensen zijn lekker op vakantie en er wordt natuurlijk erg veel gedronken. Gisteren moest ik naar het dorp en kwam ik mensen tegen die om 8 uur al met hun bierflessen op de stoep voor de winkel zaten. Dat ze dronken deed me niets maar ik was erg bang dat ze me zouden aanspreken....Wat moet ik doen als het straks met onze gasten ook zo is?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal !
Ik heb echt vreselijke last van muizen.
Dus dat worden twee mogelijkheden:
Of muizengif
Of een katje :)
Muizengif denk ik niet aan, want mn hondje en de katten van de buren (Mijn eerste kater is zo vergiftigd) en ik vind dat óók zielig voor de muizen want het duurt dagen voordat ze doodzijn.
Dus een katerje. Leuk hoor, moet er nog even aan wennen, maar het gaat het wel worden. Ook leuk voor Zowie als ze eens alleen thuis is.
Nu eerst lezen, want ik kom ongehoord binnengedenderd. x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...