Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
kirky

quote:

Originally posted by:
CPAS

Goeie morgen dames en heren,

De boodschappen zijn weer allemaal binnen. De tweede was draait alweer. Verder heb ik niet zoveel te melden. Afgezien van het niet roken is dit een gewone zaterdag.

Nee, ik vul de courgettes nooit. Ik snij ze in stukjes en samen met stukjes wortel, ui, paprika, fruit, diverse groenten bak ik ze dan lekker in de wok.

Nu eerst koffie en dan ga ik eens verzinnen waarmee ik deze dag ga vullen.

met courgettes ? gevulde courgettes .

• Antwoorden 359
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
Kaia

Gaat het goed Corinne? Een hoop tijd hou je over hè?

Nee, dat niet, maar ik mis het lezen wel. Daar moet ik nog wat op verzinnen. Roken en lezen zijn bij mij nogal verbonden met elkaar.

Geplaatst

zo fris gewassen, aangekleed, haar in de plooi, ik ga naar buiten!!!

de zon schijnt mooi over het water, een bootje vaart uit en tot nu zie ik alleen maar onkruid in de tuin, al met al een hele mooie dag om van te genieten!

Geplaatst

Ik ging veel meer dingen met m'n handen doen, zodat er niet eens een peuk in zou passen... de raarste dingen schoonmaken, verven en opruimen en zo (die schone tijden zijn nu helaas weer voorbij ;)) het duurde bij mij ook weer een tijd voordat ik weer ging lezen, muziek maken, creatief zijn... al die dingen waarbij ik rookte. Alleen computeren deed ik meer dan ooit, met een lekkere pot thee, lekkers erbij en lotgenoten... hang in there meiden, je bent iets heel bijzonders voor jezelf aan het doen nu en je weet al dat je sterker bent dan de tijd, je gaat er zo van genieten straks, op allerlei manieren!

Geplaatst

hahaha kirk,

de gemeente heeft een vooruitziende blik, over een paar jaar heb jij heel veel geld over!

mocht de jachthaven eerder klaar zijn, zullen ze ook wel een doekamp organiseren, vlotten bouwen!!

Geplaatst

Heb overigens even terug gekeken naar BamBam haar beschrijving van innerlijke ontwikkelingen. Daar zag ik veel in. Het houdt niet op bij niet meer drinken, juist dan gaat het verder.
Het leek me indertijd een hele klus: moet je nou eerst zoveel maanden of zelfs jaren gestopt zijn met alcohol drinken voordat er iets wezenlijks gebeurt?
Achteraf bekeken gaat de ontwikkeling al in op de eerste dag dat je niet drinkt. Maar het is inderdaad zo, je hersens doen gekke dingen met je als je je onthoudt van bedwelmende middelen. Het is net of ze zeggen: hee, hallo, hier ben ik weer, en waar was jij al die tijd?
Wat ik het leuke er aan vind is, dat alles in je lijf en je geest zo dankbaar is dat je nu goed voor ze bent. Ze verwijten je niets, ze zeggen gewoon: en nu weer samen met onszelf op weg.
Tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe in het algemeen.

Wing eerst lamsvlees en nu groentesoep... watertanden.

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
wingchun

Ik ben niet bang nu Pippi.

Er is verdriet over mijn onvermogen.

Het onvermogen om iets te doen.

Dus laat ik het dan maar niet doen.

Dit is dus de overgave. GO GO GO GO!

Je bent niet de enige.
Ook ik sta machteloos tegenover de drank en daarom blijf ik er ook maar vanaf.
Samen staan we sterk.

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
Papillon

Het mooiste was dat ik op een gegeven moment tot de ontdekking kwam dat mijn lachen echt was. Dat had ik al erg lang niet gehoord.

De t.v. staat aan en ik heb net een mooie uitspaak gehoord: das wort sucht setzt sich zusammen aus den wörtern suchen und flucht....iets om over naar te denken.

Wijsheid uit de tv :D. Ook in het Nederlands gaat die wijsheid op: zoeken en vluchten => zucht.

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
wingchun

In mijn beleving is alles juist duurder geworden

sinds ze de marktwerking hebben uitgevonden.

Wij worden ernstig voor het lapje gehouden.

Klopt als een bus. Het enige dat wel goedkoper geworden is, is telefoneren. Dat geef ik grif toe.

Verder is alles duurder geworden, onduidelijker geworden en vooral de service- en zorgverlening zijn gigantisch achteruitgegaan en uitgehold.
Voorheen hadden we te maken met een aantal staatsmonopolies, nu hebben we te maken met kapitalistische monopolies.

Geplaatst

Goeiensmiddags inmiddels alweer. Hier schijnt het zonnetje, is de temperatuur redelijk aangenaam en staan de deuren weer open. Mijn muntplant heeft de winter overleefd net als de rozemarijn.
De aardbei geeft helaas al lange tijd geen aardbeien meer... kan natuurlijk komen omdat ie niet van kattepies houd ;) en zometeen ga ik mijn balkon maar eens stofzuigen, want de schilders hebben er wel een zootje van gemaakt.

Wanneer is het tijd om te zaaien en kruidenplanten enzo te planten?

heb trouwens ook nog een eikenboompje in een van de potten, is zomaar meegelift denk ik met een vogelpoepje. Meer dan een tak is het (nog) niet maar wie weet ga ik hem eens stiekem eens ergens planten :)

Ik stond op met enorme hoofdpijn, poeier genomen en weer naar bed, om 11 uur eruit, weer of nog steeds,hoofdpijn dus nu de 2e poeder erin.... maar verder voel ik me goed! en is het geen kater!!!!!

Geplaatst

Jij ook een fijne dag Kaia.

Dat had ik wel eens gelezen, al die beschadigde hersencellen. Ik merk er niet zoveel van, jullie?
Tasseke heeft gelijk, we hebben genoeg reserves. Wat trouwens niet wil zeggen dat je die zomaar op mag maken. Als je tenminste de keuze wil maken voor jezelf. En dan bedoel ik voor mezelf: leven en doorgaan of een zombie worden en bedwelmd en zonder het geprobeerd te hebben, de wereld af gaan.
Ik vind dat nog steeds een belangrijke keuze die je niet voor niets neemt. Het is net zoiets als besluiten je leven met iemand te delen. Dat doe je als het goed is ook niet onbezonnen. Je gaat weloverwogen met een ander om, tenminste dat probeer je, dus waarom niet met jezelf?
Maar het kan natuurlijk zijn dat ik zoveel beschadigde cellen heb dat ik het niet meer merk :D

En jij ook een heel fijne dag frisse Marieke.

Geplaatst

Wingchun: lees voor 1 seconde 1 'nee'.

An: aan jouw tekst te lezen is jou te zien vervelen not a pretty sight... maar you go girl!!! Ga oude foto's inplakken, ouden rommeldozen sorteren, minimaliseren (=oude troep weggooien), vensterbanken verven... kijk eens rond in huis, je vindt vast wel wat, ciaoooo bellas en bellos :)

Geplaatst

Hallo allemaal,
Ik heb mijn honden uirgelaten en was uitgezocht maar nu ga ik toch maar even een dutje doen.Ik heb hobby's genoeg maar geen energie. Het helpt me om hier te lezen en even te leuteren. doei!

Geplaatst

Goeie smiddags! :D

Ik had een leuke tekst getrokken die ik hier wilde plaatsen dus ik kom effe de huiskamer binnenstormen. ;)

Wees niet bang je eigen fouten toe te geven en er verandering in aan te brengen. Er bestaan geen foute beslissingen alleen maar levensprocessen

Nou ja die laatste zin vind ik wat vreemd. Hoop dat ze het niet over foute levensprocessen hebben want daar geloof ik eigenlijk ook niet in. ;)
Woman, de foto plaats ik laters, ben nu naar Rotjeknor, verjaardag vieren en daar heb ik zin aan! :D
Ik hoef niet te drinken omdat ik 1 met de auto ben en 2 gewoon geen trek heb. :D

Fijne dag vandaag allemaal! :rose:

Geplaatst

Is dat zo Adam? maar hoe komt die eikel dan in mijn bloempotje wat aan mijn balkon hangt? ik heb hem er niet ingestopt namelijk ;)
tja mijn biologie was vroeger ook al niet zo best .. maar misschien is het helemaal geen eikenboompje, dat weet je maar nooit met mij want ik deel jouw voorkeur voor droogbloemen (in mijn geval dus duidelijk verdroogde bloemen) hi.

Zo, het huis en het balkon zijn gezogen, alle restjes van de schilder zijn weer verdwenen, prettig wel want het is me wel een stel, ik moet enorm om ze lachen maar soms... de komende tijd moet er nog een steiger op het balkon komen voor de 2e etage en daar baal ik wel van, want dan kunnen de deuren niet meer open. Ook moeten de timmermannen nog aan de slag om de verrotte stukjes te vervangen maar voor het zomer is is het hier weer tip top in orde!

helaas, de zon is nu verdwenen achter de wolken... en de deuren mogen weer dicht. Maar het is goed om de warmte weer te voelen en te weten dat de lente echt gaat komen.

Geplaatst

Goedemiddag,

Stond om 9 uur in de zon bij de voetbal, boodschappen zijn binnen, nu nog even naar de Lidl (fietswerk kèn net, 6 pakken ijsthee in twee fietstassen...).

Dit weekend de belastingen afmaken. Nu nog even de sportkleren wassen van de voetbal, en vooral de strijk doen, die ik de hele week heb laten liggen. Misschien Taggart of zo kijken en dan alles wegstrijken?

Ik lees een fijn bericht, dat onze Marieke op een frisse manier het weekend is ingegaan, en dat is goed nieuws, geen kroegentocht dus. Gefeliciteerd meis en nou volhouden hè.

O ja :D jullie hadden mogen scrollen.....

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...