Spring naar bijdragen

Woensdag 11 maart 2009


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben heel erg in de lach geschoten Houtje van dat "Nat! Pas geschilderd", namelijk omdat ik zo'n bordje boven mijn bed heb hangen.

Mag ik trouwens een heel off-topic vraag stellen? Waar kan je tegenwoordig nog een ouderwetse mattenklopper scoren? Niet bij Karwei en ook niet bij onze hollandse huishoudzaak Blokker. "hebben wij niet op voorraad mevrouw." En ik heb een mattenklopper nodig, gek hè?

Ik vind trouwens wel, alle gekwetsheden terzijde, dat iedereen net zo veel recht heeft om hier te schrijven als een ander. Je kaatst iets en soms kan je de bal verwachten. Soms is iets kwetsend, soms helpend.
Maar wat ik me wel voor ogen hou is: we zijn totaal verschillende mensen die zijn wat we zijn en voor wie ik respect heb, en ik verwacht dat respect ook terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh allemaal :) Wil jullie een fijne, jaja...zowaar ZONNIGE :rose: dag toewensen. Laat de perikelen maar uit de schaduw komen, kun je er wat zonniger tegenaan kijken.
Voor hen die wat onder de leden hebben beterschap toegewenst (FF en Pip en voor de rest van de ziekenboeg). Gescheurd trommelvlies...wat kunnen ze daaraan doen?
Houtje...stabiele factor, knipoogje van mij B)
Orleando, snotver....volhouden hè?
Wing...goed dat je standvastig bent in je overtuiging. Hoe JIJ dat doet moet je zelf weten, als je er maar achter kunt staan. Laat je niet van de wijs brengen....is ook moeilijk hoor als je misschien een beetje eigen-wijs bent ;)
Vie, het prediken heb je al aardig onder de knie...ondeugd en plaaggeest die je daar bent :D Ik geloof in je goede bedoelingen maar dat vingertje hè...

Zo weer 3 kwartiertjes op de fiets naar Novadic, zonder handschoenen vandaag...moet vooral niet vergeten op tijd te vertrekken. Countdown starts..
Gedragstherapie vandaag; we geven vooral feedback over hoe we elkaar zien en potdorie wonderlijk maar waar....alkies hebben best mensenkennis, hoe zou dat toch komen. Alleen zelf je blinde vlekjes nog wegwerken.
Vanmiddag toneel....deadline komt wel erg dicht bij. We gaan een voorstelling geven op de dag van de psychiatrie...komen plaatselijk ook nog in het nieuws. Kan verdorie mijn teksten maar niet onthouden, maar weet gelukkig hoe te improviseren....korte termijn geheugen hè.. :angry:

Anjo voor jou een :present:

Groet
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Weer geen zon, maar voor mij wel, gisteren mijn verjaardag gevierd en ik heb niet gedronken, joepie!!! Ben enorm trots op mezelf. Ik snap ook wel dat 15 dagen pas het begin is gezien jullie dagelijkse strijd na lange tijd, maar het begin is er en hobbel 1 overwonnen!

Verder alweer vroeg een hoop gevoel aanwezig in deze draad. Mooi om te lezen hoe iedereen zich kwetsbaar op weet te stellen, zelfs als je gekwetst bent, knap! Voor mij nog lastig als relatief groentje maar ik doe mijn best ;)

Nu lekker aan de wandel!

Voor jullie allen een mooie of in ieder geval draaglijke dag toegewenst!

groetjes

Mari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, ik heb niet veel bijgelezen, maar jouw gevecht herken ik direkt. Blijf alsjeblieft hier. Het heeft mij toen ook enorm geholpen op het forum te komen als ik het zeer moeilijk had en de kritiek die ik kreeg, tja, daar was ik het ook niet mee eens! Maar dan zag ik het ook in een ander daglicht. Toen dacht ik nog, dat doodrinken me zou helpen. Het gaat goed hier met me en dat gun ik jou en een ieder die net zo hard knokt ook van harte. Het is erg moeilijk, dat weet ik zelf ook! Maar ga ervoor Wing...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

sterkte bij de kno arts fish en Wing je hebt duidelijk gesproken. Ik begrijp je wel. Mijn persoon is ook nog niet zover dat alles makkelijk verloopt, regelmatig weer een terugvalletje etc etc. Maar ook ik ben nog niet zolang bezig hier vanaf november dus heb nog een lange weg te gaan. Ik lees heel veel hier op het forum en leer daar een hoop van, schrijven ben ik voorzichtig mee.
Ben trouwens geslaagd voor het theorie examen gisteren, 80 procent is gezakt dus het was pittig maar ik ben door, joeppie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees nu niet direct dat Wing niet meer zal schrijven.

Ik kom even klagen,
bel net het Zh dat ik de afspraak met de chirurg
wat wil vervroegen.
Ik heb i.o met de fysio besloten dat het niet
gaat zoals het zou moeten.
Dus eerder een afspraak maken dan gepland.
Heb ik net bijna een uur aan de telefoon gezeten,
"mevr, de eerst volgende datum is ......
Ja maar dat is een week later dan mijn oorspronkelijke
afspraak, en ik bel om deze juist te vervroegen.
Sorry, mevr, eerder is er geen plaats, wat wilt u,
de afspraak behouden of een week later?"
Voor het eerst in mij hele leven heb ik de telefoon
neergegooid.
Nu ben ik in overleg met mijn verzekeraar voor een
ander ZH.
Pffffffffff.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo heel vervelend allemaal voor jou gevoel had je dus wel wat langer in de opname willen blijven. Maar het blijkt dus weer dat we alles zelf moeten doen wel of niet met een beetje hulp. Ze hebben je daar weer op een juiste spoor gezet en dat spoor moet je blijven volgen. Probeer gewoon te genieten, doe dingen die je leuk vind, het mooie weer komt er weer aan. Het is soms allemaal verdomde moeilijk maar bedenk dat je niet de enige met problemen bent en een oud wijs familielid zegt altijd je hoeft niet gelukkig te zijn als je je maar goed voelt, wat is geluk, zal er echt iemand volmaakt gelukkig zijn, geloof daar niet echt in.

Sterkte meid
groet Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Anjo, je schrijft dat je niet goed weet waar te beginnen.
Voor mij werkte het zo dat ik pas kon veranderen toen ik stopte met drinken. En ik heb ook veel meegemaakt de afgelopen 2,5 jaar, dat weet je. Scheiden, verliefd, geen plek om te wonen, moeder ziek, verliefdheid weer over, moeizame relatie met mn vrouw, ziek thuis van mn werk, depressie, weer verliefd, leuk maar ook niet gemakkelijk in het begin, herstellende relatie met mn vrouw, afscheid nemen van mn werk, ex die ziek werd en doodging.
Ik schrijf dit niet om medelijden op te wekken of whatever, ik wil zeggen dat ik alles aankon, zo goed en kwaad, omdat ik niet meer dronk. Het was vaak moeilijk, eenzaam en erg verdrietig maar ik wist dat ik NIET meer wilde drinken. En ik heb stand gehouden en mijn leven werd beter. Dat doet het nog steeds. Voorwaarde is echter wel dat ik die eerste laat staan. Daar begint het voor mij mee.

En wat Houtje schrijft onderschrijf ik. Blijf niet hangen in wat één dokter van je vindt of zegt. Of dat ze een beeld van je hebben waar jij jezelf niet in herkent. Ik was er een meester in om een gebeurtenis aan te grijpen en me daar volledig in vast te bijten. Wat hier echter altijd achterzat was dat ik niet naar mezelf hoefde te kijken als ik me concentreerde op anderen. En dat is, soms, nog steeds een valkuil. Ik ben aan het werk en veranderingen gaan soms snel en soms langzaam.

Ik heb geen invloed op wat andere mensen zeggen, denken, vinden en doen. Het enige wat ik kan doen en wil doen is mn leven leven op de voorwaarden van het leven. Ik probeer het goede te doen en aan het eind vd dag overschouw ik mn dag en neem me voor de volgende dag het weer te proberen. En niet alleen proberen maar ook te doen. Ik ben verantwoordelijk en ik alleen. AKTIE is het sleutelwoord.

Ik wens je kalmte, moed en wijsheid.



Wing, bedankt voor het mooie stuk wat je vanochtend geschreven hebt. Neem maar goed afscheid vanavond en ik wens jou ook kalmte, moed en wijsheid voor de komende tijd. Afscheid nemen van iets wat zolang een 'vriend' is geweest valt soms zwaar. Ik kan je uit mijn ervaring zeggen dat ik het nog elke dag de moeite waard vind. Nuchter zijn is fijn. Take care.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,

Je hebt zo gelijk maar ik snap het gewoon niet. Inderdaad je hebt geen invloed op wat anderen van je denken maar er zo extreem naast zitten dan kan je toch niet anders dan er over na denken? Wat doe ik dat etc..
In mijn opinie is dat ook gezond in zo'n situatie. Heb je anders niet een ongeloofelijk plaat voor je kop?
Ik moet ook toegeven dat ik daar veel voor elkaar krijg in de groep en soms moet ik daar ook om lachen.
Oh, er is geen koffie en voordat ik de koffiebus kan grijpen staan er al drie man met de koffiekan in de handen. Het is dan ook niet slim om mij uit die groep te halen als er een "pedootje" binnen komt.
Hoe misselijkmakend dan ook toen er gesmeten werd met serviesgoed stond ik wel naast mijn bed want iedereen heeft recht op basis veiligheid.
Ik kan mij voorstellen dat voor iemand en nu heb ik het over die ene verpleegster dat het vervelend is dat iemand net de kwaliteiten heeft die jezelf mist.
Ik ben moeder en docente, ik zie dingen en ben heel probleemoplossend. Dat is niet iets dat je aan en uit kan schakelen. Plus ik heb echt een schild om mijzelf, wat je ziet is niet wat het is.
Ik was nog maar 17 toen ik mij als een volwassenen moest gedragen, net 27 toen ik al de vrouw van was.
Ik heb het heel goed gehad maar ook in een afschuwelijke achterbuurt gewoont waar je ook weer iets moest spelen wat je niet was want beleefdheid wordt daar gezien als een zwakte.
Ik weet dat ik over kom als een sterke vrouw," it's a dog eat dog world out there." Zelfs de bemoeizuchtigen moet ik daar steeds op wijzen. Het is niet zoals het eruit ziet. Het is mijn overlevingsstrategie.
Maar aub kom niet met dingen aanzetten die te maken hebben met mannen. En vooral nu niet.
Ik ben met 17 getrouwd en als ik in aanraking kom met mannen op die manier raak ik helemaal van de kaart, ik kan daar niet mee omgaan. heb blijkbaar een stukje gemist. Een peut heeft eens tegen mij gezegd dat ik op veilig speel. Ik zal altijd iemand uitkiezen dat gewoon niet kan. De laatste keer had ik een verhouding met iemand die toch jongens leuker vond. Hoe kansloos en stom kan je zijn?
Gemiddeld kus ik eenmaal in de 4 jaar dus hoe komen zij erbij dat ik zo'n invloed heb op mannen?
Ik ben niet knap of aantrekkelijk, ik ben niet risque. Ik ben wie ik ben. Mannen zijn nog steeds mensen?
Jongens zie ik als zoonlief. Ik had een relatie met iemand met bloed, zweet en tranen bevochten en hij is er niet meer. Ik ben trots dat wij het hebben kunnen afsluiten zoals wij gedaan hebben.
Maar begin nu aub niet met die BS.
Ik denk dat ik gewoon bij mannen daar, want ze zijn gevoelig, hun moeder oproep. Dat is van de week ook bevestigt. En ik heb overwicht omdat mijn beroep dat met zich mee brengt. Dat is toch heel iets anders dan waar zij mij van betichten. En dat doet pijn.
Ik loop dus tegen iemand's anders zijn of haar onvermogen aan en dat zou eigenlijk niet mogen.

Nu komt alles weer terug, alles wat zich 8 jaar geleden heeft afgespeelt. Ik dacht at het hele gebouw vol geesten zou zitten maar dat was niet zo. De enige geest was X. Al die tijd wist ik dat ik hem kon bellen.
Ik weet het nummer voor de hemel niet. Als die bestaat.

Ik wil wel drinken want als ik drink dan voel ik niet. En voelen daar voel ik niets voor. Het is akelig alleen nu. Ik heb geen nieuwe liefde, ik krijg alleen maar tegengas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even off topic:
Het huis is hier vanmiddag gevuld met Dochter en Vriendinnen die "wat" dingetjes (......) gaan bakken voor de (vasten)markt morgen op school voor het goede doel....daarvoor heb ik best wat geld meegegeven voor alle ingrediënten..... ik word echter wél geacht morgen van alle resultaten wat af te nemen ... tegen een forse prijs want het is voor een goed doel ... oftewel hoe geef ik twee keer mijn geld uit, maar ja, als je Dochter en voor gáát dan ga je als moeder toch mee? :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

For Today --


It's been my experience that we are all on the path. Some are little

further down the road than others, but we are all on it. If I pick what

I will or won't participate in I will never grow much because I will

make sure I am not uncomfortable, therefore I won't grow through

anything. Maybe I need to feel superior so I can experience the pain

of being self righteous and correct. Maybe I need to be on the

receiving end of it so I can see what I am like when I behave that way

and how painful it is to be treated that way. Maybe I need to be a

pompous ass for awhile so I can be done with it, and if I am done with

it maybe I need to be patient with those that aren't yet. It is my job to

participate in whatever is going on. I am the only one that can exclude

myself and today I choose to be part of, not better than or less than,

just part of.

-- Bill Cleveland

***************************************************************************************
How far you go in life depends on your being tender with the young,

compassionate with the aged, sympathetic with the striving and

tolerant of the weak and strong. Because someday in life you will

have been all of these.

-- George Washington Carver

***************************************************************************************
If you want others to be happy, practice compassion.

If you want to be happy, practice compassion.

-- Dalai Lama

Dit wilde ik met jullie delen omdat ik het een aantal mooie uitspraken vond.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de zon schijnt
kachel laag vest aan
achterdeur open
er zit een dikke hommel tegen het raam
voorjaar begint
geen negatieve gedachten meer ,op naar de zon
speciale horren dicht ivm allergieen
zon doet gedachten en gevoelens lichter worden
wij redden het in onze strijd tegen de gemeenschappelijke vijand
wij mogen,kunnen en zullen overwinnen
ieder op zijn manier en allemaal met steun en meeleven van elkaar
succes en geniet van alle nieuws wat de natuur ons zomaar schenkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam, herkenbaar, ik doe ook alles behalve drinken, niet dat ik zoveel heb meegemaakt de afgelopen tijd maar toch is het leven echt anders wanneer je niet meer drinkt, zaken komen aan de oppervlakte die altijd verborgen bleven en ik zie ze onder ogen, nuchter. Die belofte maak ik ook aan mezelf, nuchter het leven aan gaan. Ik dacht dat ik alles al gehad had toen ik stopte met drinken, therapie gehad, alles verwerkt, een manier van leven gevonden waar ik mee uit de voeten kan, gevoelens doorleefd en geaccepteerd (dacht ik) en nu ruim een jaar later droog merk ik dat er nog een laag onder zit, toch nog... verstopt onder een grote laag stof.
Laat maar komen! Ik kan het ook nuchter aan.

ik zit stiekem op mijn werk te forummen, foei! ach, heb niks te doen en denk dat ik zo maar naar huis ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik zou zelfs meer zeggen: nuchter kan ik het allemaal beter aan! :)

Anjo, ik kan het wel 1000 keer zeggen: loskoppelen! Drank is drank en al de rest is al de rest. Wat er ook gebeurt, niet drinken. Pas dan kun je aan oplossingen gaan werken. Zolang je blijft zuipen wordt alles alleen maar erger. Maar ja, ik heb zelf lang genoeg geworsteld en duizend redenen aangehaald waarom ik dronk en wilde drinken. Je bent er pas klaar voor als je er klaar voor bent. En daarvoor is denk ik een moment van complete overgave nodig. Inzien hoe erg het wel is en toegeven dat je verslaafd bent. Die overgave heeft mij gered. Ik ben helemaal op de knieën gegaan. Pas daarna kon ik opkrabbelen en een nieuwe weg bewandelen. En ik ben elke dag blij dat ik niet meer drink!

Wing: ik herken je geanalyseer. Heb ik zelf ook gedaan hier. Onderzocht hoe en waarom. Wat er aan de grondslag lag van mijn gezuip. Want ik zoop ook niet voor niks. Het is te zeggen: ik ben er niet voor niks mee begonnen. Later werd de drank zelf het grootste probleem. Nu ik droog sta, blijk ik ineens veel beter om te kunnen gaan met wat er aan de grondslag lag van mijn gezuip. Klinkt misschien contradictorisch, maar zo is het voor mij wel. Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel sterkte Winchi, en vooral, geniet van je veroverde vrijheid, gij krijger !!!

quote:


Originally posted by:
wingchun

Eén ding moet me even van het hart.


Ik ben gespannen op het moment.


Dat zal komen omdat vandaag


mijn laatste dag van de afbouw is,


maar ook omdat ik me al enige tijd


niet helemaal veilig voel op het forum.




Het is niet voor niets dat ik me


vaak wat raadselachtig uitdruk.


Het mij meerdere malen gebleken


dat als ik me open uit over hoe ik bezig ben


ik mag verwachten dat er voor mij lastige situaties kunnen ontstaan.


Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten


in de kwetsbare positie van aspirant stopper.




Ik wil hierbij wel meteen aantekenen


dat mijn ervaring is dat er voldoende steun is


voor een ieder op dit forum.




Maar ik krijg de indruk


dat het voor nieuwkomers en anderen die nog worstelen


nog wel eens lastig kan zijn hier


als de 'sociale druk' om 'gewoon te kappen met die onzin'


toch redelijk zwaar aanwezig is.


Je moet maar net sterk genoeg in je schoenen staan


om het hier lang genoeg aan te zien,


het kaf van het koren te scheiden,


en je weg te vinden.




En dat vind ik een nadeel.


Twijfel uiten leid vrijwel altijd tot confronterende toestanden.


Hoe wil iemand leren zonder twijfel?


Zonder twijfel rest alleen dogma.




Ik kwam hier binnen op het moment.


Dat ik onderkende dat drinken


een probleem vormt in mijn leven.


Jullie zijn getuige geweest van mijn worstelingen.


En dat proces van loskomen van de verslaving


duurt al maanden.


Ik weet ondertussen van wie ik steun kan verwachten


en van wie niet.


Toch trap ik er soms in.


Dat is op zich niet erg:


Ik leer mezelf in acht te nemen.




Dat ga ik de komende tijd doen.


Mijn dank voor hen die me steunden.


Mijn dank voor hen die me kritiseerden.




Vanaf morgen alcoholvrij.


Het zal mij benieuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia: JOEPIEEEE proficiat, geslaagd voor je theorie examen. :present:

Albertina: ja ik heb me in mijn leven al zo vaak zo enorm woest gemaakt om de zorg!! Soms om gek van te worden. Gebruik je boosheid, die energie om voor jezelf op te komen. Zoek patienten ver. op of wat dan ook. , maar daar ben je al mee bezig, goed zo. Zet 'm op hoor en dat is trouwens geen klagen.

Ik zie dat er heel veel geschreven is, ga ik straks nog uitgebreid lezen...gaat me nu niet lukken...
tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Kirky,
Ik las dat jullie als gezin hulp krijgen, vooral met je stiefzoon. Dat lijkt me erg goed, nu kun je er echt wat aan doen ipv al die frustraties steeds. Top! En bedenk: van binnen heeft je stiefzoon ook maar een klein hartje, maar grenzen stellen is belangrijk. Je hoeft niet mee te gaan in zijn gedrag. Dat is ook beter voor hem want hij zal zich ook niet gelukkig voelen bij hoe het ging.

Pippi, je doet het in je broek voor komende onderzoeken begrijp ik.
Sterkte.

Albert, wat doe je eigenlijk precies voor werk in dat restaurant, je hebt in ieder geval een pc tot je beschikking ;)
Je gaat goed he?

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaat het lekker.
Ik voel een verandering in mij plaatsvinden.
Vorig jaar ben ik geforceerd gestopt, ik wilde heel graag drinken maar het mocht niet.
Afgelopen najaar heb ik geworsteld met wil ik het nou wel of wil ik het nou niet.
Nu begint er een gevoel te komen, te groeien, dat ik het gewoon echt niet wil.
Ik zeg nog steeds dat ik niet helemaal nooit meer zal drinken, als ik nu denk aan verjaardag en kerst enzo - oe, paniek slaat om mn hart. Dus wat ik zeg, is:
Voorlopig drink ik niet.
En het is echt een lekker gevoel, nuchter de lente in, ik heb hard gewerkt het afgelopen jaar om een nieuw leven op te bouwen zonder drank. Als je alleen maar drinkt heb je geen leven, dus ik moest helemaal opnieuw beginnen. Hobbies zoeken, dagelijkse dagstructuur (uche uch) goed eten enz...
Wat wel geholpen heeft is dat ik ben verhuisd, een nieuwe start, nieuwe kansen.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...