Spring naar bijdragen

Woensdag 11 maart 2009


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corien: ja goed hier, maar sta in Alarm fase I.
Heftig hoor allemaal.
Die verslavingen aanpakken is een klus apart.
Ik zie het momenteel als een 'werkproject' en vind het interessant om de overeenkomsten te ervaren.
Dus ik heb mezelf als studieobject gemaakt.
Ik zit alleen nog te wachten op het moment dat ik ook een beetje trots kan zijn op mezelf.
De depressie slaat gelukkig nog niet toe.
Ik voel me momenteel wel enorm gezond, fris en fit en dat geeft een heel apart gevoel.
Voel me 10 jaar jonger of zo.
Nu heb ik eigenlijk nog meer tijd over, maar kom er niet toe om alles bij te lezen.
Wil ik wel vanavond nog proberen.

Joy: laat je helpen, daar zijn de artsen voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist trouwens niet dat een verdriet over een door drank gestorven vriend zo'n verdriet kon doen voordat ik stopte met drinken.
Ben wel dankbaar dat ik het nu voel. Het is iets om doorheen te gaan. Geen moment gedacht dat het met drank beter zou gaan.
Die smaak alleen al: gètver.
Ik vind het contact met mensen die het begrijpen (dat je dus de neiging hebt om naar de roes te grijpen maar het niet doet) ontzettend helpend.
Aan de ene kant ben ik blij dat mijn echtgenoot niets met drank heeft, aan de andere kant (het hep altijd twee kanten) wel eens lastig omdat ik bij hem altijd zo "normaal" moet doen.
Vanavond doe ik dus eens lekker gek: ik zet een muziekje op en ga dansen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing: zat een beetje na te denken over je schrijfsel.

Ik herinner me dat je in het begin een zeer mysterieuze aanwezige was hier die vooral in de ontkenning zat en bewijzen moest hebben waarom het dan zo nodig zou zijn om (weer) te stoppen.
Ik wist toen al dat je alang wist hoe het allemaal zit, hoe het allemaal zou gaan verlopen en welke moeite het kost om die eerste stap te zetten. Je zat te vissen naar de bekende weg, nou ja, prima, ieder op z'n eigen manier. Daarna ben je heel lang bezig geweest over het afbouwproces, of dat je dat wel ging doen, hoe je dat ging doen. Okay, kan toch?
Ik kan niet achter de schermen kijken, maar ik vraag me dan af in hoeverre je dan nog in de realiteit zit. Natuurlijk mag je kritiek op ons forummers hebben dat we beter zus of beter zo moeten omgaan met beginners, terugvallers en weet ik veel.
Maar je vergeet iets.

WE ZITTEN ALLEMAAL IN HET ZELFDE SCHUITJE.

WE worstelen allemaal met precies hetzelfde.

De een weet zijn/haar ellende beter naar de voorgrond te brengen naar de ander.
Ondertussen weten we hier allemaal dat het er niet toe doet wat er aan de hand is.
Drank loskoppelen van de situatie.
De drank DAT is de grote ellende.

Ik vind hier alle forummers zeer mild, meelevend, aardig, goedbedoeld en soms een streng woord.
Stop met klagen en kijk gewoon naar jezelf.
Sterkte met stoppen morgen, alhoewel ik niet begrijp waarom je die zooi gewoon nu niet door de gootsteen gooit.

Nog een vraag: geniet je ervan dan nu???
Kan ik me niet voorstellen n.l.

Beetje pinnige reactie, maar goed, ik vond dat ik je dat wel even mocht schrijven.

Trouwens ik waardeer je schrijfsels altijd en volgens mij laat je je vanavond voor het eerst op deze manier uit. Komt het omdat je nu toch op het PUNT staat van????
Slaan de zenuwen toe???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
woman

Net bij begeleider geweest, in overleg een hogere dosis St. Janskruid.

Even weer een kuurtje blijdschap uit een potje.

Niets mis mee.

Ga nu even relaxen want ik ben hartstikke moe en grumpie.

heb voor vanavond pannenkoeken op het menu staan, eerst relaxen en even wat energie verzamelen.

Tot later doegdoeg x


Woman, had je nog geen antidepressiva? Lijkt me goed idee dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeieavond allemaal! Ik kom net thuis, ben nog aan het koken.
Heb een ijzersupplement gekocht, met planten en vruchtensap. Er zit alleen ijzer in dat van nature in de planten zit! Wordt volgens de fabriekant makkelijk opgenomen door het lichaam. Ben benieuwd! Hoop dat ik er wat meer energie van krijg en minder snel duizelig ben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!

Even laten weten dat ik nog steeds in het land der levenden ben!!
Alles goed hier, enorm druk, maar zonder alcohol is het toch beter vol te houden dan voorheen!

Corinne,
gefeliciteerd met het feit dat je 23 MAANDEN GELEDEN zo'n enorm goede beslissing hebt genomen!!
:):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present::):present:

Jarigen,
ik geloof Papillon, Mari01, Cacao en wellicht anderen die ik vergeten ben :present:

(Bijna)nieuwe mensen,
enorm goede beslissing dat jullie je hier hebben aangemeld. Knap ook dat jullie de stap durfden te nemen!

Marjo,
:heart:

Verder kan ik na zo'n lange tijd niet op iedereen meer reageren, voor allen die me zo dierbaar zijn (JULLIE DUS!!!!) :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...