Spring naar bijdragen

Donderdag 19 maart 2009

An

Aanbevolen berichten

quote:

Originally posted by:
Darjeeling

... Ik houd me dan liever bezig met zaken die er toe doen, mij gelukkig maken, waar ik mijn (creatieve) ei in kwijt kan en ik niet alleen zijn zakken zit te vullen.
:angry:
Dat houdt mij dus bezig, wel vaker dan soms. Misschien moet ik er, als ik nu dan eindelijk blijvend nuchter blijf, er eens serieus wat aan doen. Ik kom er later nog wel een keer op terug.

Darjeeling

Mooi Darjeeling. Dat krijg je als je een tijd niet drinkt.
De ziel wordt niet meer door het vergif alcohol vertroebeld en we zien weer een nieuwe horizon verschijnen. Ik ben ook zo harstikke toe aan iets nieuws, inspirerends, wat me vreugde geeft.
Dus ik ben benieuwd ........ wat jouw ideeen hierover zijn!

Catie: Moeilijk als er van buitenaf geen structuur wordt gegeven.
Zelf die structuur inbrengen vraag zelfdiscipline.
Het kan dus wel. Je bent nu 14 dagen gestopt met drinken en ik denk dat je nog wel even tijd nodig hebt om jezelf in bedwang te houden wat het drinken betreft. Alles hoeft ook niet in een keer.
Je bent al heel goed bezig zo.

Silverwings... :heart: .... :heart:.....:heart:....:heart: PROFICIAT je vierde dag vandaag.
Jij zegt dat het niks voorstelt, maar we weten hier allemaal wel beter hoor.
De eerste week kan je je behoorlijk ziek en misselijk voelen, denken dat je de griep krijgt of zo.
Je lichaam is aan het ontgiften en alles moet eruit gegooid worden.
Laat je niet van je plan afbrengen door vervelende dingen de komende tijd.
EEN doel voor ogen houden en kom schrijven als je het moeilijk hebt.
Al blijf je hier aan de computer plakken!!!

Bako: daar heb je het belangrijkste punt: respect. Je gaat goed volgens mij.

Har: :heart: had ik al geschreven dat je een leuk huis hebt?

Sandra: ja wat denk je als ze zo tekeer gaan in je mond. Kan nog wel even duren hoor.

Kirky: ik dacht al, waar is Kirky gebleven.

Pepita: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Waarom (sorry Tapas dat ik jou even als voorbeeld neem, niet kwaad bedoeld en ik herken die nieuwsgierigheid) is het voor ons zo nodig om iets uit een potje of flesje te nemen, of steun te zoeken bij een therapeut?
Waarom zijn we gewoon niet goed genoeg met onszelf met wat we zijn?
Alleen maar niet drinken is dus de oplossing niet. Stoppen met roken ook al niet helemaal.
Wat ontbreekt er? Wat zit er in ons dat we altijd net iets meer willen, terwijl anderen die het misschien op het eerste gezicht veel minder hebben dan wij, wèl tevreden zijn? Wat zoeken we?
Ik sluit nu af, tijd om voor de dieren te zorgen. Maar lees later nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ga mijn hondje uitlaten en naar de kanjertraining op school.

Eigenlijk ben je al een kanjer als je stopt/mindert met alcohol, maar ja dat kan ik daar natuurlijk niet zeggen.

Ik ben niet veel op de draad, dus een en ander gaat wel een beetje langs me heen.
Ik vind het niet erg en ik hoop jullie ook niet.

Ik vind het wel jammer dat er een zg kletsdraadje is of een apart humordraadje.

Er moet hier wel ruimte zijn voor humor , hoor. Lachen is gezond, daar kan geen seresta tegenop.
Lachen verdrijft ook de stress.
Ik wil een lans breken voor de humor en het plezier, net zo goed als voor verdriet en soms wanhoop.

Dat is evenwicht volgens mij.

Ga nu echt piepen, groetjes van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Darjeeling,

ik waardeer het zeer dat je bij me stil staat terwijl ik het zelf niet op kan brengen om te lezen hoe het met de andere forummers gaat. Dank je wel daarvoor.

Bedankt ook voor je relativering, over nieuwe invulling moeten zoeken en idd, wisselende diensten zijn niet echt helpend als je een nieuwe structuur moet creeëren in je leven.

Ik heb me gisteren aangemeld voor vrijwilligerswerk bij mij in de buurt, dan heb ik iig al 1 activiteit buiten mijn werk en het is werk binnen een organisatie die ik leuk vind en als ken van eerder vrijwilligerswerk (voor dak- en thuislozen). Verder kreeg ik gratis en voor niks een 2e hands fiets van de fietsenmaker gisteren. Klinkt niet bijzonder, maar als kado voelde het erg fijn en hij fietst fantastisch. Ik kreeg warempel zin om gisteren een stukje te fietsen, heb dat ook gedaan. Tijdens het fietsen werd ik me gewaar dat ik trek had en hoe ik in mijn hoofd aan het drooggebruiken was. Na het fietsen was de trek weg en had ik een helder hoofd. Ik heb voor het eerst in lange, lange tijd met mijn moeder gedeeld hoe het werkelijk met me gaat via de mail. Ik kreeg zo'n lieve en begripvolle email terug. Wat kent ze me goed, al laat ze dat niet altijd zien (zoals ik me vaak niet laat zien je).

Gisteren was een goede dag. Ik ga maar gewoon dag voor dag door. Mezelf onder de douche dwingen helpt, ik ben ook strenger op mezelf tav opruimen van mijn huis enzo. Met vriendinnen heb ik afgesproken dat ik graag regelmatig korte en laagdrempelige dingen buiten de deur wil doen, even naar de markt enzo. Gelijk een nieuwe hobby is nu gewoon teveel gevraagd. Eerst maar weer activeren.

Ik heb straks een late dienst. ik wens jullie allen een droge en zonnige lentedag toe.

Joy

quote:

Originally posted by:
Darjeeling

Zo, nu wil ik toch nog even reageren op JoyHope, dat wilde ik al een tijdje:

Je had het over lamlendigheid, wanneer die nu toch eens verdwijnt en dat vind ik zo herkenbaar. In het zelfde draadje waar jij erover schreef (vergeef me dat ik nu niet terug ga zoeken, moet zo werken maar 2 of 3 dagen geleden) schreef Ziza ook een mooi stukje erover wat ik zo herkenbaar (of van toepassing) vond.

Ik ben nu ruim 2 /1/2 maand onderweg en het is bij mij ook nog niet over. Nu heb ik af en toe toch wel oplevingen, zeker nu het langer licht is s avonds en het zonnetje schijnt. Ik wijt het toch grotendeels aan het herstel van het lichaam, de energie die terug moet komen en ten dele ook naar het zoeken van een andere vrijetijdsbesteding. Nu weet ik genoeg te doen, daar ligt het niet aan, maar moet ik mij er toe aan zetten. Ik wil binnenkort gewoon een per dag of per paar dagen wat dingen to do op een rij zetten, die ik dan gewoon moet doen. (dan bedoel ik vooral ook leuke dingen)

Maar vlak niet uit, dat je herstellende bent. En bovendien werk jij ook gewoon door dus je bent al een heel groot deel van de tijd niet lamlendig bezig. Ik ben s avonds vaak gewoon moe, dan moet ik op tijd naar bed en komt er nog weinig uit al wordt het langzaam beter. Maar wat jij ook nog eens hebt als ik het goed begrijp, zijn de wisselende diensten. Nu is dit al slopend voor een mens en niet voor ieder mens geschikt, het is nog een extra aanslag op je lichaam wat al zo zijn best doet om te herstellen. Het zou voor mij denk ik net even teveel zijn, die wisselende diensten.

Ik vind dus dat je het hartstikke goed doet en gun jezelf maar de tijd. Goed dat je ermee naar je HA bent geweest. Het komt echt wel, dat weet ik zeker, voor jou een bosje rozen:
:present:

Hee en AlbertRemmo, nog van harte met je 2 maanden en een slinger voor jou:

:rose::lips::moon::musicnote::present::rose::lips::moon::musicnote::present::rose::lips::moon::musicnote::present::rose::lips::moon::musicnote::present::rose::lips::moon::musicnote::present:

:rose::lips::moon::musicnote::present::rose::lips::moon::musicnote::present:

Wat jij schrijft over de terugkerende rust in je lijf, dat herken ik ook. Soms in een bepaalde situatie voel ik het nog wel maar lukt het me al een beetje dat gewoon te laten komen en het later weer van me af te laten vloeien. Maar die continue gejaagdheid, die adrenaline die nietaflatend door het lijf giert, die heb ik niet meer. Fijn is dat!

Groet Darjeeling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Ik dacht kom ook nog weer eens even kijken, heb de afgelopen dagen wel hier en daar meegelezen maar jullie waren zo bezig met tikjes op vingers etc. ik had geen zin om me daar in te mengen.

An: goed van je joh en zo'n hangdag heb ik ook nog regelmatig maar het verschil met vroeger is dat ik er nu zonder schuldgevoel aan toe geef.

Darjeeling: als je het gevoel hebt dat je iets anders wilt gaan doen moet je dat serieus onderzoeken. Ik ben jarenlang als office manager werkzaam geweest, enorm veel stress en verantwoordelijkheid en daarnaast zat ik nog in clubje x en clubje y etc. Toen ik ontslagen werd moest ik noodgedwongen afstand van alles nemen en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik iets heel anders wil, ook om te voorkomen dat ik in oude patronen verval. Het afgelopen jaar heb ik een heleboel zaken veranderd/anders aangepakt en dacht het is nu of nooit als ik nog iets anders wil. Vandaar de opleiding sportmasseur, dit betekent voor mij dat ik een jaar lang van een absoluut minimum inkomen moet rondkomen maar ik zie het als een investering om Hermie gelukkig te maken en daarmee ook een waardvoller mens voor mijn omgeving.

Catie: je wilt niet weten hoe lang ik tegen die stapel papieren heb zitten aankijken.. en maar hopen dat ze uit zichzelf verdwenen haha. Gewoon een keer beginnen, het geeft zo'n goed gevoel als het weg is. En voor wat betreft je tijdsbesteding. Kun je niet wat (tijdelijk) vrijwilligerswerk of zo gaan doen, ik help veel op de school van mijn dochter en dat is A gewoon ontzettend leuk en B houdt het toch een beetje ritme in je dagen. Maar wat je ook doet, hou vol!

Silverwings: goed bezig hoor en als het je helpt bij mij hield het overmatig zweten na dag 4 op.. Maar let op hè want zodra je je lichamelijk iets beter gaat voelen staat dat duiveltje in je hoofd klaar om je te bespringen. Vanavond maar weer een zonnebankje?

AR goed man al 2 maanden, chapeau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: het is ronduit schandalig en laat maar van je horen hoor.

Wel wil ik vragen.. want ik vind het een beetje kinderachtig.... om telkens te vermelden dat dit 'alcoholgerelateerd is'.

Ik zit hier al heel lang bij het forum en hier kan heel veel.

Idem Druppeltje: sterkte bij de bedrijfsarts.

Als er een kletsdraadje moet komen is dat prima, maar het lijkt me onzinnig om telkens te refereren naar een opmerking die iemand kreeg van de moderator.

Pepita: fijne dag verder. Niemand heeft hier gezegd dat er geen humor mag zijn.

Ik hoop ook dat dit stopt, het geklaag. Ik ervaar het als niet opbouwend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JoyHope: wat heerlijk dat je zo'n begripvolle reactie van je moeder kreeg. Geweldig.
En dan die nieuwe fiets! Zo gebeuren er allerlei bijzondere dingen in je 'nieuwe' leven.
Dat is mijn ervaring ook. Dag voor dag!! strak plan. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha An waar woon je? En sportmasseur heb ik gekozen omdat daar ook fysiologie en anatomie bij zit en het is wel handig om te weten welke spier je te pakken hebt.. Maar ik ben straks ook zeker van plan om gewoon ontspanningsmassages te gaan geven en evt. hotstone etc. Het meerjarenplan heb ik al klaar:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie: ik blijf maar wat anoniem hier. (wat ik soms wel jammer vind hoor) Ik ben zo stijf als een hark en een masage zou niet slecht zijn. Maar dat is toch een enorme pittige studie!!! Daar zit zeker toekomst in wat je doet.

Ik ga toch maar eens naar buiten en die zon bewonderen , het is enorm gewoon.
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is idd een zeer pittige studie en soms denk ik ook wel eens waar ben ik aan begonnen maar ja wie A zegt.. en tot nu toe ben ik overal waar ik aan begonnen ben voor geslaagd dus ik ga er voor ja en vwb die toekomst ben ik helemaal niet bang. De korfbalvereniging van mijn dochter heeft al interesse getoond en daarnaast ben ik van plan voor een aantal uren voor mezelf te beginnen. Vaak heef zoiets een sneewbaleffect. Wat ook meespeelde is dat ik een doel voor mezelf moest hebben, als je niets hebt om naartoe te werken is de kans op een terugval zoooo groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De teloorgang van het foum!!!!
-------------------------------------
Sinds mijn aanwezigheid op het forum, heeft het optimaal gefunctioneerd.
No problems whatsoever!!

Toen ik het over teloorgang had, werd mij door Hermie aangegeven , te overdrijven.
Aangezien Hermie hier nog kort aanwezig is, kan ik haar dat niet euvel duiden.
Zij kon nog niet weten, dat overdrijven, een van mijn sterkste kanten is!

Het was een Forum, waar op de reguliere dagdraad, alles, maar dan ook alles
geschreven kon worden. En zo hoort het ook!
Er werd, om het geheel overzichtelijk te houden, een film en fotodraadje gemaakt,
wat een goed idee was.
Zels een draad voor de onzinnige uitlatingen!

Nu wordt er stelselmatig over alcohol en niet alcoholgerelateerd gesproken.
Waarom?, er kon over alles gesproken worden! Het één en het ander!!
Ook werd er in het verleden soms gedold. Daar is niets mis mee, en het werkte altijd goed.
Dollen, is in mijn optiek, niet het dumpen van platvloerse ongein!

Dus eigenlijk biedt het traditionele draadje ruimte om het hart te luchten,
over een breed scala aan onderwerpen.

Maar na meer dan een jaar moeten er ineens eigen Fora opgezet worden,
Waar, zo blijkt ook al weer stront aan de knikker is!!

En als klap op de vuurpijl komt Woman met een draadje om te "kleppen".
De berichten op dit klets/klep draadje, wijken weinig af van wat vroeger gewoon op het forum werd gezet.
Vanwaar die off topic behoefte. Alles kon reeds gezegd worden , binnen de grenzen van het betamelijke!

Het geheel wordt zéér onoverzichtelijk, door al deze afsplitsingen.

Wat me nu bezig houdt is, of ik me hier ueberhaupt nog thuis voel.

Dit ga ik eens op een weloverwogen wijze in kaart brengen.

Zo af en toe zal ik op dit draadje schrijven off-or on topic, hangt er vanaf!!

Groet.

P:S, dat kleppen niet zo m'n ding is draagt hier ook aan bij. Liever een boek, of een beetje muziek,
een mooie film!! Het zij zo, one man's meat is een other man's poison!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Carolien

Goeiemiddag, ik kom ff geheel alcoholgerelateerd zeggen dat ik heel vriendelijk een klacht heb ingediend bij de taxi.

Gister ruim twee uur staan blauwbekken in de kou heeft me een zeer pijnlijke rug en flinke verkoudheid opgeleverd, vroeger was ik dan zo'n watje om te denken lamaar, je begint er tóch niks tegen en drie keer raden wat er dan als troost wel voorhanden was.

Maar nou niet meer, ben gehandicapt maar wel een mens die met respect behandeld mag worden dus de centrale gebeld.

Die mevrouw was het geheel met me eens dat het krankjorum is hoe het gisteren ging, exact de tijden genoteerd en ze gaan het uitzoeken en krijg ik een brief.

Dit is me zo vaak overkomen en hoorde van de buschauffeur dat het nog steeds vaak voorkomt.

Dus maar eens wat aan doen, degeen die zo slordig met meldingen en rij-tijden en dus gehancapten omspringt, mag weleens in de kraag worden gevat.

Moet morgen naar Den Haag voor een trajectbegeleidings gesprek dus baal als een stekker.

Maar wel een droge, alleen natte neus.
;)

reactie centrale hier
vervelend voor u,maar u bent gehandicapt en heeft dus de tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo.

Ben ik ook weer eventjes. Ik zag vanmorgen net dat ik begin deze week gespot was toen ik even inlogde (na maanden) om te kijken of er nog pb's waren... en nu zie ik Soothe ingelogd staan en wil even antwoorden: het gaat goed. Februari vorig jaar gestopt met drinken, behandeling gedaan, november en december twee (kleine) terugvallen gehad omdat ik dacht dat ik het wel weer alleen kon maar dankzij het programma (12 stappen) snel de draad weer opgepakt, de hand in eigen boezem gestoken en dankbaar elke dag weer een dag nuchter doorgebracht.

Ik ga eerst de dagdraad van vandaag maar eens even lezen.. Veel nieuwe namen, enkele oude vertrouwde. Maar het forum is gewoon nog altijd het forum, erg vertrouwd.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Koh & iedereen,

Ben ff twee dagen afwezig geweest of zo. Gewoon veel te druk met alle dagelijkse zaken, en na het eten gisteravond in bed neergestort en meer dan 13 uur geslapen. Zonder pilletjes of niets dus dan ben ik blijkbaar oververmoeid.

Daar moet ik wat aan gaan doen!!!!

Verder gaat het wel redelijk, nog wat meer zon graag en langere dagen, heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, mooi te horen! Ikdacht soms, hoe zou het de "oude" knakker vergaan.
Met kunstenaars weet je het maar nooit. Die halen weleens kunstjes uit.

Grapje Koh, blij te horen dat je goed gaat.
Laat je artistieke aspiraties de vrije loop. En take care!!

Een warme groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo zit achter mijn toetsen bord bij te komen van het zwemmen met lotgenoten[copd]
we zijn door de insructeur/begeleider afgemat
iedereen zat bij de koffie na afloop kortademig te zijn
later op de dag geeft het weer het gevoel een berg te hebben beklommen,met succes
dit samen met de drank te laten staan geeft een gevoel van overwinning
wens iedereen zo een gevoel toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...