Spring naar bijdragen

Donderdag 19 maart 2009


An

Aanbevolen berichten

Jee, wat een kort draadje vandaag.
Marjo je bent er weer:D Ik heb ook een recept liggen voor melatonine maar ik geloof dat het inderdaad is zoals BB schreef, het slaat aan of niet.

Hier gaat het weer wat beter. Het leven schijnt voornamelijk te bestaan uit ervaringen die ik niet bij mijn gezin had verwacht en die ik ook niet graag zie maar ik heb wel weer mijn vechtersjasje aan.
Ik ben wel ADB zonder problemen maar dan ben ik gewend dat ik soms maanden zonder kan pruttelen.
Voor nu past dat het beste bij mij vooral omdat ik geen problemen wil maken. Die maken anderen wel;):angry:

Gelukkig begint het hier nu echt lente te worden. Ik leef altijd op als het weer wat beter wordt. Echt geboren in het verkeerde land.

JoyHope, lamlendigheid of depressieve gevoelens zijn niet ongewoon als je gestopt bent met drinken.
Vaak is drank zelfmedicatie, neem dat weg en dan neem je niet de oorzaak weg alleen de stinkende pleister. Toch kan het zijn dat je de aanleiding voor je drinken al verwerkt heb maar dat de alcohol je dat niet heeft laten registreren. Kan je mij nog volgen? Probeer vol te houden en ga door op je ingeslagen weg. Echter vergeet niet aan te pakken wat er nog ligt. Sommige dingen moeten gewoon verwerkt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ben een tijdje buiten bedrijf.
Moet het rustig aan doen vanwege een darmoperatie.

Lieve mensen neem nu en dan 1 of 2 weken forumvrij.
Ik zou dat toejuichen.
In het alle eerste begin was ik ook aangesloten bij drie fora's(zeg je dat zo)?
Waarom, kun je je afvragen.
Puur en alleen om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen.
Ook de dwang speelde een rol mee.
Maar anderen controleren nog het meest.
Alles en iedereen onder controle houden.
Niet te vergeten het schouderklopje.

Later heb ik alle drie ingeruild voor dit forum.
Maar met andere redenen.
Misschien kan ik iemand over de streep halen te stoppen met drinken, door over mijn ervaringen te praten.
Meer hoeft dat niet te zijn.

Ik neem zelf het voortouw.
Ben zeker een week uit de roulatie.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was net ff op JT om een liedje te zoeken en opeens dendert het hier Bots wat zullen we drinken 7 dagen lang.......Heb ik achtervolgingswaanzin of snap ik het niet meer zo? Naja kon er wel om lachen want toen gingen zo ook nog zingen dus sluit dat vat maar aan er is genoeg voor iedereen.....
ging ik van de dorst de Titannic maar weer eens opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjo; leuk dat je er weer bent.

Pfff liedje: wat zullen we drinken 7 dagen lang, je noemt het liedje alleen en de dreun van het liedje zit al in m'n hoofd, wel van eeerg lang geleden, tienerkamp ofzo.

Beterschap Rudy. Forums of Fora net als museum - musea of dhendro (boom) - dhendra ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy van harte sterkte met je operatie.
Ik denk dat het voor iedereen anders is of je op het forum schrijft of niet. Soms heb je die behoefte, dan weer een tijdje niet. Maar forumvrij nemen? Dat bepaal je toch helemaal zelf? Dat is dan tenminste iets waar je geen dwang in hoeft te hebben. Tenminste ik schrijf als ik dat wil. En niet als ik dat niet wil.
Dus ik begrijp dat toejuichen niet helemaal.
En verder heb ik een fijne middag gehad met veel lente. De zon geeft echt al warmte, heerlijk.
Het voelt alsof het dit jaar anders wordt, beter, echter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Wing. Als je het gevoel hebt dat je verantwoording moet afleggen moet je dat zeker niet doen.

Ik heb zelf ook behoefte aan wat meer afstand van het forum merk ik. Maar eens wat mee doen.

Rudy, sterkte de komende tijd.
Waar ligt de grens tussen willen controleren en iemand over de streep willen trekken vraag ik me af.
Vind ik soms lastig. Ook ik moet het misschien meer bij mezelf houden.

An, je klinkt goed de laatste tijd, in de zin van het goed op een rij hebben.
Vasthouden joh, de vruchten komen vanzelf.

fijne avond,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Kate, ik hoop dat jij ook kan genieten.
Voor mij is dat voor het eerst sinds het stoppen met drinken zomer 2007.
Ik heb toch een hele tijd spanning gehad. Eerst de spanning van het niet drinken. Toen de realisatie van: tjeeee, wat heb ik er eigenlijk een puinhoop van gemaakt in al die jaren. En dan het besef dat het leven zonder drank helemaal opnieuw ingevuld moet worden. Was allemaal geen ramp hoor, maar het is wel een heel proces.
Het is nu eigenlijk voor het eerst dat ik denk: ja, er zit toch wel wat in, het is allemaal echt de moeite waard.
HET IS DE MOEITE WAARD!!!!!
Dat wil ik maar even met een heleboel uitroeptekens zeggen tegen iedereen die soms twijfelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kirky,

Van een totale skelet-transplantatie heb ik nog nooit gehoord.
Wel weet ik sinds ik ben gaan sporten ik een stuk soepeler ben geworden en een beter conditie heb gekregen. Natuurlijk een beetje opbouwen maar fysiek voel ik mij beter dan ik me ooit in jaren heb gevoeld. Vanavond ook weer gevoetbald en zaterdag weer. En omdat het op een laag niveau is kun je zelf je tempo bepalen. Als het gaat gaat het en zo niet ook goed.
Ik ben overigens blij dat ik een teamsport heb gekozen. Samen met anderen spelen vind ik nu een stuk leuker dan individueel bezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, dat doet me denken aan een liedje:
"Is er soms iemand die een ziel heeft gezien?
Heeft u hem mee naar huis genomen misschien?
Voorzichtig alstublieft want hij is teer als porselein
Bahandel hem zorgvuldig want het kan de mijne zijn."

Maar krakende knoken kunnen erg naar zijn. Spanningen, meneer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, ja soms duurt een uur heel lang, en soms is een dag zo voorbij. Ik begon een beetje depri, maar ben verder aardig bezig geweest. Een dutje kost ook veel tijd, 'k heb heerlijk geslapen vanmiddag. Ik hoop zo dat de moeheid (al duurt het misschien nog een poosje) ook voorbij gaat en ik weer een beetje energie krijg. Soms voel ik me opeens heel blij, ik drink niet meer! Schuld en schaamte gevoelens worden minder en verstoppertje spelen hoeft ook niet meer, daar heeft An groot gelijk in. Het lukt alleen niet steeds dit gevoel vast te houden.
Lieve mensen, allemaal voor zo welterusten, ze voorspellen mo. weer zon, ik wens jullie toe om mo.ocht. met een feestelijk gevoel uit bed te komen. Dag, Catie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me al enige tijd onrustig ben allerlei aflleidingen aan het zoeken om van het gevoel van onrust af te komen. Totnutoe heeft het wel gewerkt.
Ik probeer te achterhalen vanwaar het gevoel komt. Ik denk dat het dag 4 is en ik me lichamelijk beter voel, dan komt de duivel schoorvoetend naar buiten. Ik heb geen alc in huis dus zal het niet tot zuipen leiden maar ken mezelf als ik dit gevoel niet oplost zit ik binnen enkele dagen aan de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, dat klinkt als heel erg gespannen. Kan ik me voorstellen met al die dingen waarmee je bezig bent. Lukt het allemaal wel zonder drank? Uiteraard lukt het beter zonder, maar je weet maar nooit.

Sandra je bent het zo waard om die drankduivel er uit te houden. Die drie dagen, ik weet het nog van toen ik stopte met drinken. Het kon wel weer. Gun jezelf een week. En kijk dan weer eens verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spanning rondom de dogdance is opgelost, zie kletsdraadje. Scheelt een hoop bakstenen die nu uit mn rugzak zijn gehaald. Voel me weer lichter en standvastiger.
Opletten, waakzaam blijven want de eerste slok is zo genomen.
Gelukkig komt dit weekend een niet drinkende vriendin langs. Op zondag dus dit weekend ben ik weer uit de gevarenzone.....:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou captain Kirk, dan heb je wat gewonnen. Ja, het wordt nog erger als je naar de drank grijpt, ben ik met je eens.

Vanavond voel ik mezelf eigenlijk wat leeg. en onbestemd. Denk dat ik er het beste aan doe om naar bed te gaan. Geen zin om naar buiten te gaan met de honden (die vermaken zich wel in de tuin en komen straks binnen) geen zin in wat dan ook. Bang voor, ja bang voor wat. Gewoon bang. Ja zelfs als je al maanden bent gestopt kan je nog angsten hebben.
No big deal, morgen ziet het er weer beter uit.

Dus welterusten voor dadelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...