Spring naar bijdragen

donderdag 26 maart.

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dhendro, de enige mensen ( in real life) aan wie ik expliciet heb uitgelegd waarom ik geen alc meer drink zijn mijn echtgenoot en mijn oudste zus.
Als mij wijn ofzo wordt aangeboden zeg ik gewoon: nee dankjewel, doe maar Spa. En ik heb nog niet 1 keer meegemaakt dat iemand aandrong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We komen er zeker op terug Marjo :)

Dhendro, ik heb die eerste maanden gezegd: "Nee dank je, ik heb me voorgenomen om eens een tijdje niet meer te drinken, gewoon een experimentje met mezelf... en eigenlijk vind ik spa rood of een kopje thee wel net zo gezellig en lekker". Na verloop van tijd ben ik er bij gaan zeggen dat ik van mezelf vond dat ik teveel dronk, dat het een dagelijks terugkerende gewoonte werd (en let eens op hoeveel mensen die gewoonte hebben!) en dat ik eigenlijk pas merk hoeveel het met me deed sinds ik niet meer drink, en dat ik er dus nog maar een poosje meer door ga zo. Inmiddels weet iedereen van mij dat ik niet meer drink, en dat aandringen zinloos is. Sterker nog: een aantal mensen om me heen zijn zich ook bewuster gaan worden van hun drankgedrag... sommigen zijn ook gaan minderen, anderen blijven liever met andere drinkenden doordrinken... tja, het is allemaal okay!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve lellebel, slo******ieeee, kwijlebabbel, topper eersteklas!
Yeah, 16 maanden droog. Goed gedaan. Ik mag toch hopen dat dit alleen de drank betreft mn lieve Kaia:huh::DB)

Way to go.

Zou er nou echt nix leuks bij zitten bij die 2500??? Nou ja, wij zitten er niet bij, maakt het een stuk minder aantrekkelijk, nietwaar:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
dhendro

Gisteren wel 10 x gezegd: nee, sorry dank je.

Ik zit me nu af te vragen; waarom zeg ik eigenlijk sorry???

Hoe zeggen jullie: nee, als je een borrel wordt aangeboden?

Nee dank je. Heb je Rivella, water is ook goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat bedoel ik dus eigenlijk: het valt gewoon niemand op. Daar hoef je je helemaal niet druk om te maken, tenzij je bij een wijnproeversclub zit. Ja, wel heb ik in het begin complimenten gekregen dat ik er zo goed uitzag.
Maar het is nog steeds zo, stel dat je zelf iemand wijn zou aanbieden, of wat je ook maar zou schenken, en diegene zegt: nee liever water. Zou jij daar dan mee zitten? Ik zou daar verder geen gedachte aan wijden. De meeste mensen hebben het veel te druk met hun eigen besognes om er over na te denken wat jij wel of niet drinkt.
Maar Kaia, wat jij schrijft is natuurlijk ook weer waar: als je uitlegt waarom je niet drinkt, kun je voor een ander een eye-opener zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vandaag twee maand geleden dat mn ex is overleden. Ik moest gisteren zo onbedaarlijk huilen. Ik wist iets niet over het maken van een salade en bedacht me dat ik haar wilde bellen. Nou is er al wel een lijn naar God maar de lijn naar haar wil nog niet zo lukken:angry::(
Ineens kwam het zo hard binnen; nooit meer bellen, nooit meer een smsje sturen, nooit meer ff kletsen over de honden, nooit meer kunnen vragen wat er nou ook al weer voor dressing in die salade moet...
Pof, ik vond het nou wel genoeg leuk geweest en hoog tijd dat ze terugkwam. Maar ja, zo gaat dat niet he..........Het gemis neemt toe, zoveel is ook wel logisch maar zeer doet het wel.
Vandaag ook weer tranen en ik laat het er allemaal maar zijn. Ik ben wel echt blij dat ik nog niet hoef te werken, eerlijk is eerlijk. Ik weet niet hoe ik dat had kunnen/moeten doen. Maar daar hoef ik me nog niet druk om te maken. Alles op haar tijd.

Niet drinken, vier dagen rookvrij(ja, ik probeer het maar weer es) en nergens een trekmoment. Geen drank en ik weet ook dat het niets uit zal maken. Pure emoties voel ik. Doet zeer maar is goed. En het is kicken om het zonder drank te doen. Lang geleden nooit gedacht dat ik het zou kunnen maar ik kan het! Ik doe het weliswaar niet alleen en dat is fijn ook. Maar zonder ergens naar te grijpen, te voelen en te ervaren wat er is. Het is wel goed zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve BamBam, mijn moeder (dat is wat anders dan een geliefde, maar toch een geliefd persoon) is in 1996 overleden en nog bijna elke dag denk ik: even Mam bellen voor iets grappigs, of zomaar. Oh nee, dat kan niet meer, shit, ze is dood.
Zolang kan dat dus duren. Daarmee wil ik je niet ontmoedigen. Het krijgt een plaats. Het wil gewoon zeggen dat die persoon een heel belangrijke rol heeft gespeeld in je leven.
Het gaat dus wel over, op een bepaalde manier, maar de liefde gaat nooit over. En dat is ook weer goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve BamBam, ik kan me dat zo indenken, de realiteit die met de tijd invalt als een bom... de lijn met jouw ex is wat subtieler misschien dan die met God, en heeft tijd nodig om te rijpen... misschien brengt ze jou het recept in een droom, of staat ze achter jou om je beschermen voor het scherpe mesje waarmee je de tomaatjes snijdt, of voel je ineens een extra blijdschap als de honden in het zonnetje met elkaar spelen, of betrap je jezelf er ineens op dat het al een paar dagen gemakkelijker lijkt om niet te roken, of krijg je ineens inspiratie om hele mooie dingen op een zijdraadje te gaan schrijven, zomaar op die 26ste dag in maart... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...