Spring naar bijdragen

vrijdag 26 maart


diane

Aanbevolen berichten

Hoi,

Doorgaans ben ik iemand, die zijn belofte nakomt!
Dus, als Wingchun tegen mij zegt, don't disturb me,
dan moet ik dat eerbiedigen en praat ik niet meer tegen hem.

De heer Wingchun ziet het als storen, wanneer je gereedschap
aanreikt om het probleem te tekkelen!
Omdat hij de drank niet uit de weg krijgt, ontstaat er een vorm van projectie,
de eigen onmacht wordt bij de ander neergelegd.

Ik praat klare taal, geen schimmig gezever!
Op een duidelijk te volgen wijze, draag ik dingen aan, waarvan ik "denk" en hoop dat het werkt!!

Nu breek ik dus mijn belofte, en zeg tegen de heer Wingchun, dat hij niet zo enorm snel aangebrand moet zijn.
Tegen mij werd ook klare taal gesproken, en ik liep niet
iedere keer weg, als het te heet onder m'n voeten werd.

Het doel van dit forum, is elkaar de onzin van drinken onder ogen te laten zien.

Als dat Wingchun niet welgevallig is verdwijnt hij,
of er volgen volstrekt onbegrijpelijke inzichten!
Een soorrt abacadabra!!

Winchun, doe eens gewoon met de mensen mee!
Vertel wat je dwarszit en verwacht niet alleen zaken, die je welgevallig zijn.
Zo werkt het niet.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dan moet je nog maar even afwachten Pip. En je niet al teveel scenario's in het hoofd halen, dat kan altijd nog als het moet. Ja ik heb makkelijk kletsen he.

Over oordelen en ondersteunen.
Wat eyeopeners voor mij waren:
Wat je doet onderwijs je. Voer je oorlog, dan onderwijs je oorlog. Ongeacht het excuus.
Treed ik corrigerend op naar een ander, dan wil ik die ander dwingen.
Het is niet nodig dat ik anderen corrigeer, ik hoef alleen mezelf te corrigeren.

Soms moeilijk, heel leerzaam. Voor mij (want ik wil het aan niemand opleggen he ;)

En: ik ben niets verplicht. Ik hoef niet te ondersteunen, het mag.

Op een kaartje van Eckhart Tolle dat op mijn bureau ligt staat:
liefde wil en vreest niets.

zo mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iedereen heeft zijn eigen gevoel
iedereen heeft zijn eigen mening
iedereen mag zich uiten,op zijn wijze
iedereen heeft recht op een gewillig oor
iedereen verdient respect
iedereen die verloren hier binnen komt,mag overwinnen
iedereen dient een ander te respecteren
iedereen is een mens,met hebbelijk en onhebbelijkheden
iedereen is uniek
wees bij alles wat je doet en zegt ,zuinig op een ander,respecteer een ander en weeg altijd je woorden af voordat je ze vastlegd
wees een beetje lief en verdraagzaam naar elkaar
met tact word meer gewonnen dan met de botte bijl
het leven is vaak al lastig genoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi omschreven Safi!
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en het is zo dat als iets je ergert je beter eerst bij jezelf kan kijken wat dat is dan die ergernis gelijk dat bij die ander neer te leggen.
De een schrijft cryptisch, de ander helder, de volgende is zweverig, de ander weer positief, of negatief.. de een is een voeler en de ander een denker... het mag er allemaal zijn.
Het enige wat ons hier samen brengt is dat we niet meer afhankelijk willen zijn van de alcohol en dat we willen leren omgaan met het leven na de alcohol. Want dat is niet niks.
stoppen is 1 ding maar daarna je leven anders inrichten is een ander ding en dat mag ieder op zijn eigen tempo en eigen manier doen.

Het blijkt zo te zijn dat we nog een overeenkomst hebben, en dat is een soort overgevoeligheid en angst voor het leven, daarom zijn de lontjes soms kort en de tenen soms lang.
Op dit forum leer ik te zijn wie ik ben, dat ik soms medeleven krijg en soms een trap en dat ik daarmee steeds beter leer omgaan, het me niet meer aan te trekken, proberen van een afstand te kijken hoe het in elkaar steekt.
Wat dat betreft blijft dit forum een soort oefening voor het echte leven, want waar je in het echte leven tegenaan loopt, loop je hier vroeg of laat ook tegen aan en het is een stuk veiliger om daar hier mee te oefenen omdat dat hier ook geaccepteerd wordt.

Het was trouwens heerlijk op het strand, ben nu compleet gezandstraald, hoef niet meer te scrubben ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas dat is beter gezandstraalt dan wat ik laatst had bij de tandarts:huh::D

Ja ik oefen hier nog steeds en weet dat ik me kwetsbaar op stel zie gister met Water.
En als je dan terugschrijft dat je een opmerking flauw vind dat kan een ander vinden dat je een kort lontje hebt.
Het zal hier toch altijd de werkers tegenover de niet werkers
en de stoppers tegenover de minderaars blijven.
So be it.
Ik kan er mee leven.

Pip het is goed hoor.
Doe jij maar gewoon zoals jij dat graag wilt doen.
je bent hier dat is altijd een goed begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Saf ik ben heel druk aan het oefenen.



....Niet dat ik me dan lam zuip, maar me erg rot voel en het me niks kan schelen.


Voel me tevens dan een zeikerd en een mieperd wat ik haat aan anderen trouwens.


Zie ik het me zelf doen...


Daar gaat het dan mis ofzo....


.



oef, dat is akelig herkenbaar Pip! het miepen en het zeuren, dit niet willen maar wel zo voelen.. Ik haat dat ook zo bij mezelf en bij anderen maar het is eigenlijk ook maar gewoon een stukje gedrag van ons wat er ook zou mogen moeten zijn. Als ik heel eerlijk ben heb ik zelf niet zozeer een hekel en zeiken en zeuren maar wel als iemand daarbij in de slachtofferrol gaat zitten.

dus zeuren en miepen en mokken en mopperen en zeiken mag wel zolang we maar niet zielig gaan doen
of zouden we gewoon een zeur en zeikdraadje kunnen maken waar zaniken en miepen verplicht is?

Ik mag me eigenlijk ook niet rot voelen en trek me hier ook de kritiek aan als het allemaal niet lekker gaat, want ik weet het wel maar het voelt niet zo. Deels kan je jezelf er uit trekken maar er moet toch ook ruimte zijn om het ook te kunnen 'luchten'?

ik ga eens nadenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rene bedankt dat je schreef wat je schreef
stoppen met datgene wat ons allemaal bezig houd,daar mag men niet te ligt over denken
zelf ben ik vanmorgen weer eens stevig met mijn neus op de ellende gedrukt
mijn vriendin wiens uitvaart ik vanmorgen bijwoonde is ten onder gegaan aan alcohol
zij was al heel lang bezig met stoppen dmv minderen,het is haar nooit gelukt
nu heeft ze voorgoed verloren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Na lang weggeweest te zijn kom ik hier weer even een kijkje nemen.
Ik ben nu 10 maand van de drank af en zit nu in een verslavingskliniek.
Ik ben maandag binnengekomen, tis nog wel wennen aan de groep enzo, maar het gaat heel goed.

Hoe is het met jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik denk dat je in dit geval Kaia bedoelt en niet mij.

Bako en Rene, jullie berichten dat we het niet moeten onderschatten doen mij zeker wat.
Het loopt niet altijd goed af.
Sterkte Bako :present:

Hermie succes met de belastingaangifte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Username, leuk icoontje heb je ;)

10 maanden gestopt, dat is een hele prestatie. Hoe heb je dat gedaan buiten de kliniek?
Ik bedoel, ik zou verwachten andersom, eerst in een kliniek stoppen. Maar als ik je goed begrijp ben je na 10 maanden gestopt te zijn in een kliniek?
Hoe dan ook klasse :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate heb hem even veranderd

Nou om een lang verhaal kort te maken.

Ik ben vorig jaar deze tijd opgenomen geweest op de crisis voor 3 week, toen ben ik na 2 maand naar de deeltijd gegaan, 3 dagen per week therapie. tot 2 weken geleden.
Ik woonde toen bij mn vriendin, maar het botste wel eens, en nu ben ik hier opgenomen om te werken aan een eigen huisje met alles wat daarbij hoort.
Ik woon in een groep van 7 mensen en de meeste hebben een alcoholprobleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer dat er zo word gekibbeld , het is bijna weekend en het betere weer komt er aan .
Ik ga dadelijk nog een paar uur werken en dan genieten van het weekend .
Morgen een salsa party heerlijk even dansen, niet denken aan de dagenlijkse dingen,... ik heb er al vast zin in .
Gaan er nog meer mensen leuke dingen doen?
warme groet van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owwe sorry Rene maar zag een S achter je avator.

Lief dat je me gemist hebt maar ik had zo'n pijn dat ik dacht blijf ff weg druppie want dan ga je weer klagen of nog veel erger stel dat ze GEEN medelijden met me hebben hahaha.

Ben nu aan het bijlezen en is het al weer tijd om huppeltrutje uit te laten dus tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...