Spring naar bijdragen

vrijdag 26 maart


diane

Aanbevolen berichten

goedemorgen allemaal weer ,. tot nu ben ik de enige gebruiker online dus ik ga er van uit dat ik nu niet dubbel schrijf .
Het is al weer vrijdag ,.. waar blijven de dagen ze vliegen me voorbij.
Ik heb ook wel heerlijk geslapen moet ik zeggen Dus ga vol goede moed een nieuwe dag tegemoet.
Wens ik voor iedereen een nieuwe frisse dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Diane en Karinneke.

Hier ook een vroege vogel. Heb heerlijk geslapen en nu dus vroeg op. Karinneke problemen komen we inderdaad elke dag tegen en daar nuchter mee omgaan is een kunst. Dat probeer ik nu ook.

Dit weekend moet ik zowel vandaag als morgen met vriendinnen op stap. Dit keer heb ik mezelf gewapend met de gedachte "de eerste haalt de rem los, dus niet beginnen met de eerste". Ene kant een enorme uitdaging aan de andere kant weet ik dat ik het kan.

Een fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien zwaai ik dinsdagochtend ff naar je als ik weer naar huis rij. Werkse en fijn dat je weer online bent.

Ohoh, wat een heerlijk pokkeweer weer.
Niet echt goed geslapen. Beetje eigen schuld, denk ik. Tot 23.20 met mn zus aan de phone gehanngen en dat is niet echt goed voor me. Ik heb het echt nodig op te slomen en moet dan niet druk gaan lopen doen aan de telefoon. Nou ja, die fout maak ik zeker nog tig x maar het is toch mooi te weten hoe het werkt, nietwaar?

Heb een fijne dag allemaal.

Saf, beetje uitgeraast? Hou vol meid, je kunt het.

Iedereen een :present: voor behaalde mijlpalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal jullie nog één ding zeggen:

Vanochtend werd ik wakker in de caravan
En toen werd ik wakker, a bit more
Dacht altijd dat het in één keer kwam
Maar dat is niet zo. Grote stap verder.
I'm out of my own! En dat bedoel ik positief.
Gna! daar ben ik zo blij om dat ik wel kan dansen
Lang leve Ikke!!!!!

Naïeviteit kent ook vele voordelen
Je hoeft niet zo moeilijk te doen
is er één

It's time for something completely different!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal.
Na afgelopen weekend flink de fout in te zijn gegaan, is het vandaag dag 5 alcoholvrij.
Vorige week ging ik op dag 5 de fout in, ik ben vastbesloten dat het nu wel gaat lukken, al moet ik mezelf opsluiten in geluidsdichte kamer om al dat negative maar niet te horen.

Ik wil iedereen feliciteren met al de alcoholvrije dagen, maanden en jaren.
Ik kom er ook wel.

Groetjes Silver

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarmee bedoel je wrs te zeggen dat je soms onnavolgbaar bent Wing:-) Als jij het maar snapt. Vergeef me, als het niet zo is, dat ik ook dacht dat je gedronken had.
Heb een fijne dag Wing.


Marjo, alcoholisme bestaat, helaas, wel. Je bent vrij, vermits je die eerste laat staan. Dus vrijheid in dat je iets kunt mag en wilt laten. Je kunt ook schrijven; moet laten. Maar dat is voor mij niet meer zo. Ik mag het laten en ik wil het graag laten.

Heb ook een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maare Wing; als jij schrijft: "ik zal hier niet meer posten", dan klinkt dat toch redelijk definitief. Nou kun je zeggen dat ik het niet begrijp; dat mag. Je kunt ook nog es bij jezelf nagaan of je posting gister idd niet wat biezonder was. Of ietwat suggestief.

Anyway, ik liep net te zingen in de regen, klopt dat:huh:B)
Life is good to me!
pom,pom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaja alcoholisme bestaat omdat wij zeggen dat het bestaat
Maar eigenlijk bestaat het niet. Het is gewoon een patroon
waarmee je jezelf tekort doet, net als vele andere bedachte dingen.
Allemaal onwaarheden over jezelf en de rest bedenken bijvoorbeeld
en daar heilig in gaan geloven. Alles afgrenzen en stramienetjes bedenken
waar aan moet worden voldaan. All by yourself!

En nou zeg ik alweer teveel want het valt eigenlijk niet te zeggen
Ik praat voor mezelf, mag dat duidelijk zijn.

Ik ga mijn dag even maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako, het zonnetje schijnt vast omdat die vriendin die je ter uitvaart gaat brengen daarvoor gezorgd heeft!
sterkte vandaag! dit zijn nou niet echt de fijnste dingen om naar toe te gaan!!

Ik ga met een vroeger lagere schoolvriendinnetje (okee we zijn nu ruim 35 jaar ouder) zometeen met de honden naar het strand
zij zou voor mooi weer zorgen, dus het kan ook aan haar liggen ;)

Iedereen een fijne dag en voor Bako een paar extra zonnestraaltjes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh luitjes :rose: (helaas geen smiley waarop donkere wolken een hoop regen naar beneden kletteren :( ) maar tis toch triest dit weer! Alles goe hier, alleen verd@md weinig forumtijd gehad deze week ende dus niets bijgelezen.
Ga straks mijn fiets eens demonteren, grondig reinigen en de derailleur maken; heb flink wat pijn in mijn rug gehad deze week, want heb noodgedwongen heel wat kilometertjes voorovergebogen op mijn oude racefiets af moeten leggen, tot ik op het lumineuze idee kwam het gebogen racestuur maar gewoon om te draaien (met de remhandels naar de bovenkant). Beetje lastig remmen dat wel maar dit oude lijf moet inmiddels toch echt een beetje recht op zijn fiets kunnen zitten :D
Maar eerst eens hier effe bijkletsen...

Zo, nu maar even on-topic. Ben bij Novadic rond aan het bazuinen wat voor fantastisch forum dit is (ahum...B) ) frappant trouwens dat vrijwel niemand van het behandelend personeel van het bestaan op de hoogte is...tsssss!
Dus het zou hier binnenkort wel eens wat kunnen verbrabantsen....is ook hoog nodig vind ik. Drup, Spud en ik zijn zowat als enigen onder de riolen vertegenwoordigd. Vergeet ik even de Limlanders maar die wonen in het buitenland en dat is wat anders :D
Hum....ga nou maar eens wat bijlezen, lijkt me nuttig....weet ik tenminste hoe het jullie vergaat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke: ja soms kan het in een keer gebeurd zijn. Moeilijk he? en confronterend natuurlijk.

Bako: jij ook sterkte bij de uitvaartdienst van je vriendin, wat triest toch.

Diana: je bent zo'n heerlijke vroege vogel volgens mij, gezellig.

AR, BB en WC ook goeiemorrege....

Marjo, Tapas en Adam: jullie gaan goed hoor.

Silverwings: sterkte dan maar met deze vijfde dag. Gun jezelf tenminste nog een week en probeer het per dag echt vol te houden.' Je zal je spoedig zoveel beter voelen.

Neeltjemaria: slim plan om de BOB te zijn. Heb je ook geen drank in huis, anders zou je in de verleiding komen om thuis alsnog in te halen. Ja ik ken alle streken hoor B)

Har: een beetje rustig over de 'limlanders' he !!!!!!!!!! (je gaat goed joh, geweldig).

Sandra: ik moet lachen om jou. Je MOET met vriendinnen op stap, alsof het je werk is.
Wil je of MOET je? Je weet zelf dat je het jezelf zo moeilijk maakt.
Ik 'moest ' gisteren naar de verjaardag van mijn vriendin. Gewoon niet gegaan,niks gedaan.
Was moe, zuchtig en veel trek. Uit veiligheid mezelf opgesloten.
Ik moet gelukkig niet veel meer, behalve mijn werk dan of andere belangrijke dingen zoals mijn gezin.

Catie: ja dat nuchter wakker worden vind ik nog elke dag fijn.
Ik ben gestopt met roken en nu weet ik weer waarom stoppen met roken toch moeilijker is.
Stoppen met drinken wordt direct beloond met die heerlijke ochtenden, bij mij althans.
Je lichaam knapt per dag op. OK die trek trekt wel harder, maar je gaat er snel beter uit zien.
Je functioneert beter.

Vandaag drink ik niet, ik wil niet en ik zal niet!!!!!! Alle alarmbellen staan weer eens aan.
Vandaag vijf maanden drankvrij, maar dat zegt niks. Ooit eens vijf JAAR niet gedronken.
De fles opentrekken en aan je mond zetten is zo gebeurd.
Het niet doen is elke dag opnieuw een keuze die je maakt.
Vandaag maak ik die keuze maar weer.

Wat geeft die drank me?

Een kater, een hoop ellende, psychische stoornissen en nog veel meer.
Ik kan niet EEN of TWEE glazen drinken.
Ik wil een vat, een emmer, een krat.
Dus dat schiet niet op.

Mensen kom op... we gaan er gewoon voor.

Pippi: ik las bij gisteravond laat nog dat het wat beter met je ging??? :musicnote: hier.. een aardigheidje voor je........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Silver,

Hou vol hoor, het is echt de moeite waard, die 6de dag lukt je vast en morgen zie je wel weer.

Ik ben om 7 uur nog even mijn bed in gedoken en heb nog een lekkere dut gedaan.
Vanmorgen hoef ik niks en mijn 2de was zit in de wasm.
Hier schijnt de zon zo nu en dan.

Dag allemal, Catie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Wat goed van je dat je al die mensen bij houdt.
Uit jouw verhaal blijkt dat alcoholisme wel bestaat.
Ik denk van mezelf ook dat ik echt nooit meer alc. moet gebruiken want dan is het hek van de dam.
Vlgs. mij is het een gegeven dat er mensen zijn die sociaal kunnen drinken en mensen die dat niet kunnen, dat zit in de genen. We zullen moeten acsepteren dat het zo is. Het is een handicap waar mee te leven valt.
Ik wil ook stoppen met roken, dat is dus nog moeilijker, even uitstellen dus, nu mijn handen vol om droog te blijven.
Groetjes ,Catie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, als ik je posting van gisteren lees doen me die denken aan wat ik hier 'filosofisch' heb bijgedragen. Als ik daarin doordraafde kreeg ik wel eens een tik op mijn vingers of een bezorgde opmerking van forumgenoten op me af, dat ik te hard ging.
Nu achteraf gezien, was dat niet verkeerd; zelfs terecht. Het was immers niet relevant wat ik vertelde, vooral niet omdat ik juist géén aandacht besteedde aan mijn werkelijke state of mind. Was simpelweg af aan het dwalen in hogere sferen terwijl het juist nodig was met mijn voetjes op de grond te blijven.
Niet lang daarna dwaalde ik ook nog af met drank..

Ik zie nu in, dat ik me beter ver kan houden van hoogdravende 'inzichten' in zo'n instabiele periode...eigenlijk andersom, zogauw ik die inzichten ga propaganderen kan in op mijn vingers natellen dat het niet goed met mij gaat.
Ik dwaal dan letterlijk af; voor mij is namelijk het 'spirituele' te hoog gegrepen als ik in chaos verkeer....die twee gaan namelijk niet samen....wordt ook wel zweven genoemd.
En ik kan een behoorlijke zweverd zijn. Gelukkig kan ik nu zeggen dat ik een behoorlijke zweverd kon zijn en aan dat inzicht heb ik nu stabiliteit te danken.
Als ik te hard ga maak ik pas op de plaats en dat helpt mij de realiteit van alledag te ervaren....en waarempel, daarin is het spirituele zeker niet minder aanwezig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!!!

Bako,heel veel sterkte vandaag.

Pffff ik heb nu 3 avonden geen alcohol gedronken en ik slaap sindsdien zo vast als een huis.......vannacht zelfs zo vast dat ik vanmorgen met een verkreukelde kop uit bed stapte en dacht : "tjeeesssssss...wat heb ik gisteravond gedaan???????" En toen: NEEEEEEEEEEE IK HEB NIET GEDRONKEN!!!!! YESSSSSSSSSSS !!!!!
Ik dronk s'avonds altijd heel veel omdat ik bang was s'nachts niet te kunnen slapen.Dit was alleen de eerste nacht het geval.De afgelopen 2 nachten als een blok!
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...