Spring naar bijdragen

1 april 2009


dhen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Rudy,

Dit overstijgt in ernst het stoppen met drinken.
Het brengt enige relativering, waar maken we ons druk om.
Dit is pas erg! En geeft reden tot klagen. (Van je af praten klinkt aardiger)

Zoals Rawie zegt: ik ben er reuze treurig onder,
en vindt het juist en passend dat ik klaag!

Rudy, sterkte, ik heb zelf kanker gehad, en zie, we leven nog,
tot genoegen van velen! ;)

Je bent geestelijk sterk en dat is een winstpunt.

Sterkte met alles.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scoothe,

Ik snap dat je kwaad bent, ik heb er 2 weken mee gewacht om het te plaatsen, dat het bericht van de Annazorg precies op 1 april komt is echt geen mop.

Weet je, ik heb de keuze al gemaakt en stop helemaal met drinken. Ik krijg juist van zulke berichten het omgekeerde. Zo van wat denken ze nu, dat ik het niet kan.
Het meisje van de Annazorg, sorry psychologe, was te meelevend met mijn zorgen.

Ik zit vandaag aan mijn 4e droge dag en dat is heel lang geleden. Waarom denk je dat ik terug gekomen ben, om hier maar even te vertellen, dat wanneer je zorgen hebt, dat je dan mag drinken. NEE absoluut niet.

Ik wilde alleen doorgeven, dat ik 4 maandenlang hulp zocht. Deze hulp moest via een verwijskaart van de huisarts en dan krijg je dit antwoord op je brood. 4 maanden is toch ook veel te lang voor een intake.
Grrr. ik zit me hier gruwelijk over op te winden, over de Annazorg dan hé.

Vandaag drink ik weer niet. ZO

Ferry, nogmaals gefeliciteerd, je bent precies een dag ouder dan mijn man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, ik leef met je mee. Sterkte.

Over vanmorgen. Ik uitte mijn verbazing. Ik zie het forum vooral als ondersteuning. Het is mijn genezingsproces. Ik ben er verantwoordelijk voor . Alles wat ik van anderen krijg daar ben ik dankbaar voor. Ik verwacht niet, ik eis niet, maar ben dankbaar.

Dreigen het forum te verlaten, zie ik als de schuld bij het forum plaatsen. Als het niet voldoet aan je verwachtingspatroon. De leden van het forum zijn vrij om te reageren, maar niet verplicht.

Maar genoeg hierover. Wil niemand met mijn tekst beledigen maar spreek slechts hoe ik de zaken zie en spreek mijn verbazing uit hoe makkelijk men dreigt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb net de telefoon gegrepen en mijn huisarts gebeld over de Annazorg.
Ze hadden mijn huisarts ook gebeld.

Ik moest het van de alcohol zo zien: Ze konden me niet online helpen omdat mijn problemen te complex zijn. Ik moet gewoon proffesionele hulp hebben, want als de Annazorg mij met de alcohol zou begeleiden, dan zouden mijn andere problemen meer naar de voorgrond treden, omdat ik de alcohol als voldoening zie en zo mijn problemen de grond indruk en daarvoor is online niet geschikt.
Die psychologe had het een beetje krom uitgedrukt naar mij toe.

Dus, ik kan vanmiddag een afspraak maken bij een psychiater van het GGnet ( dat ga ik zo doen) en kan morgen bij de huisarts mijn verwijsbrief ophalen.

Waar het forum niet goed voor is:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marion,

Vier maanden Is veel te lang! Mee eens.
Je weet wat ik er van vind, en ook dat ik het goed bedoel.
Een raar advies. Je weet zelf beter Marion, en lijkt dat ook in te zien.

Ik ken jou een beetje als een doorschieter, vandaar dat ik zeg kappen.
Weg met de triggermechanismen!!
Natuurlijk zit er om de haverklap wat bij je tegen, het is me wat bij jou.
Nu weer het hondje! Ik heb er drie op m'n schoot laten inslapen.
De laatste vanwege de korte pootjes, de spuit recht in het hart.
Ik had gehuild, maar niet gedronken. Een week later wel, ik was er nog niet vanaf!!
Ik weet hoe die dingen voelen.

Maar beste Marion, drank maakt onoverzichtelijk, er volgt zelfbeklag,
nu je man misschien weer op straat, maar een slok maakt het niet beter!

Wat moet ik jou nu vertellen. Je stond zo lang droog, je zou mij moeten helpen in de rails te blijven.
Je bent een ervaringsdeskundige pur sang.

Marion, je weet alles al, een warme groet.

Soothe.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Belgisch Franneke, jij gaat echt goed hoor.
Ga je weer naar de Hema ondergoed kopen??? hihi.




Mijn man wordt morgen 60 en ik denk, dat dit zijn mooiste verjaardagscadeau wordt, als hij hoort dat ik nu ECHT in therapie ga en ervoor zal gaan, om de alcohol vaarwel te zegggen.
Het voelt goed nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, twee jaar. Mooi gedaan man!!
Ik blijf je volgen, je blijft een voorbeeldfunctie houden. ;)

Ga door Water, het heeft je veel gebracht. Dat je sommige dingen
misschien ander zou zien, is geen reden om te drinken!!

Maar dat weet je toch.

Groet, en blijf bij H2O. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waterrrrrrrrrr, hiep, hiep, HoeraAAAAAAAA, hihi.
Je bent een kei man, echt waar. Zo leuk om te zien hoe jij verandert bent in de loop van de tijd. Nu een rustige, stille kracht met ondersteunende woorden, heldere inzichten en zo nu een vrolijke noot. Ik ben blij voor je Water!

heb een fijne dag. Liefs BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie ik maar weer es: de soep wordt niet zo heet gegeten....Sneeuwwitje, het is waar dat het lang duurt voordat je een intake kan krijgen. Maar je had misschien wel eerder kunnen stoppen maar toch ook weer niet. Want jij wilt nog niet stoppen. Tenminste, die maanden nog niet. Nu vier dagen droog, goed zo. Ik wens je kalmte, moed en wijsheid.

En dat er soms lang gewacht moet worden voor een intake; tja, that's life. En ook zo kenmerkend voor alcoholisten(en ff voor de goede orde, daar hoor ik ook bij). We zuipen jaaaarenlang en gaan dan mekkeren als we vier maanden moeten wachten op hulp. Nee, ik wil hulp en dan ook wel meteen! Want IK heb dat NU nodig en wachten staat niet in het woordenboek van een alkie. Toch?

Alles moet gister geregeld zijn. Op mijn manier en op mijn voorwaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,
Dat is de goede spirit!
Ik kreeg toch te horen (toen ik eenmaal in behandeling was voor mijn depressie) dat alcohol bepaald niet het meest geschikte middel is tegen een depressie.

Anna,
Wegstoppen deed ik me vroeger ook! Mensenangst, gelukkig geen paniekaanvallen. Sinds ik gestopt ben met drinken en uit het zwaarste van mijn depressie ga ik wel meer de confrontatie aan om mensen te ontmoeten. De dingen die ik leuk vind, houden nu eenmaal in dat ik met mensen om moet gaan. Alleen stoot ik iedere keer weer mijn neus door te makkelijk ja te zeggen. Dan is de balans zoek en heb ik onvoldoende tijd en mogelijkheden om bij te komen van de drukte. Daar zit ik nu dus weer mee. Eigenlijk is dat maar goed dat het me nu overkomt, dan ben ik dat volgende week nog niet vergeten (is het nog niet helemaal bijgedraaid) als ik het gesprek heb met de uwv-arts. Ik ben nog niet genezen.

Vie,
Bewust ademhalen.

Rudy,
:heart:

Water,
2 jaar ! :lips::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present:

BamBam en Francesca,
Jullie zijn weer gezellig droog.

An,
Stoppert. :present: 4 weken rookvrij.

Iedereen,
Doe je best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zeg, heb ik me bij het GGnet aangemeld, mijn hele verhaal verteld, word ik doorgestuurd naar de Iriszorg, want zij zijn speciaal voor verslavingen en daar zit ook een psychiater. Het wachten is nu op een telefoontje van de Iriszorg.

Bammetje, je hebt gelijk wij willen Nu hulp en waarom, omdat ik nu goed gemotiveerd ben en zij mij net dat stukje over die brug kunnen drukken, zodat ik weer niet ver(zuip)

Water, 2 jaar :present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna dankjewel voor je mooie, heldere verhaal.
Zoiets doet me weer goed. Het blijft een proces, ja, en soms moet je er ook bij accepteren dat je nou eenmaal zo bent. Dat het bij je hoort. Precies!
En het klinkt heel aards, maar sterkte met de pukkels. Hihi, je zit gewoon in je tweede puberteit.

Water!!!! 2 jaar???? Wow!

Rudy, ik blijf voor jou duimen dat het met een operatie opgelost kan worden.
Veel, heel veel sterkte. Het stuiteren in je gevoelens is heel begrijpelijk. Zolang je nog niet echt iets zeker weet kan je ook nergens je tanden in zetten.
Blijf ons asjeblieft op de hoogte houden, als je dat aankan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FERRY
gefeliciteerd met je jaardag

WATER
een pluim voor je 2 jaar

RUDY
een extra zonnestraal voor de komende tijd

ben zelf net thuis van de tweede uitvaartdienst binnen een paar dagen
krijg neiging tot een dipje
ga maar even buiten zitten en laat de zon met zijn stralen mij maar even omringen
goed tegen negatieve gevoelens
de boog kan niet altijd gespannen zijn maar nu even niet bij de les blijven word afgestraft met een gremlin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snowy, als je maar niet op een bult zakt als ze je niet meteen kunnen helpen! Niets is de moeite waard om te gaan drinken.

Ik ga NIET naar de Hema, bleh. Honden uitlaten, de zon schijnt en ik ben narrig:wacko::devil::angry:
Belangrijk; nee. Off topic? Zal me aan mn reetjesindewei roesten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...