tasseke Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 ach pip!!!!!ik blijf een eigenwijs kreng daarom blijf ik ook schrijven, in de hoop dat ik anderen aansteek met dit virusbeter lachend dan huilend wandelen over het pad dezs levens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Vie,uiteraard moet je altijd hand in eigen boezem steken en zelf verantwoordelijkheid nemen voor je daden.maar soms kom je ook op het punt dat je je fouten voorbij moet en dat het niet meer acceptabel is om je constant moet verontschuldigen en excuseren voor je misdaden.natuurlijk heb ik begrip voor de gevoelens van anderen en kan me verdomd goed voorstellen wat ik teweeg heb gebracht. maar ik moet ook verder met mijn leven!ik persoonlijk vraag geen begrip voor mijn wandaden maar ik vraag wel ondersteuning voor mijn herstel en het blijft onnoemelijk pijn doen als je dat niet krijgt, hoe logisch die reacties van anderen ook kunnen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Pippi, ik heb geen idee, over dat vertrouwen. Het schijnt inderdaad zo te zijn dat er veel verkeerde diagnoses worden gesteld, was een paar dagen geleden zelfs nog een item in de krant.Ik ga toch maar van het beste uit. Ook gewoon in het algemeen, de beste bedoelingen.Weet je wat het ook is? Hoe lang neem ik die ventolin en seretide nou al, geen idee, misschien al wel 15 of twintig jaar. Al die jaren heb ik gewoon gebeld om een herhalingsrecept, of tegenwoordig een mailtje, kan je het 's middags bij de apotheek ophalen. Ik heb er zelf eigenlijk nooit wat aan gedaan of er mijn twijfels bij gezet. Dat is ook deels mijn eigen schuld.Maar gisteren las ik dus dat verhaal van jou en denk: hee, misschien kan het ook anders.Nou zoiets vind ik dan fijn. Wie weet wordt het niets, dat kan ook. Maar dan hebben we het geprobeerd, toch?En trouwens met fijn bedoel ik dat je me een inzicht geeft, niet fijn voor jou dat je hierover in verwarring bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Tasseke volgens mij reageerde je op Carolien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 ahhh, Vie je hebt gelijk!!blijkbaar blijf ik toch wazig zien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Oh, nog heel even dan, aangaande de discussie over niet geaccepteerd worden door je familie.Ik denk, dat ieder mens die wil veranderen dat ook gaat doen, en dat je daar met een open oog naar mag blijven kijken.Veel mensen hier hebben een behoorlijk heftig verleden, maar je ziet ze groeien, andere beslissingen nemen, andere dingen doen. En dan kijk ik mede naar mezelf. Stel dat ik de kans niet meer had gehad om dingen te verbeteren, mezelf te ontwikkelen. Stel dat iedereen was blijven zeggen: je bent een afgezakte alcoholiste en dat blijf je voor ons altijd. Ik ben juist reuze blij als iemand tegen me zegt: jee, jij bent wel veranderd in je voordeel!Pippi nog maar een paar maanden geleden konden wij elkaar af en toe de ogen wel uitkrabben, en nu zitten we gewoon normaal te praten over longproblemen. Dat zie ik als groei bij ons allebei. Het heeft toch geen zin om iemand steeds voor te blijven houden wat diegene vorig jaar, of een tijd geleden, heeft geschreven?We groeien, en zo is dat, vind ik.En nu ga ik me bemoeien met de huis-schilders. Tamelijk vervelend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Goedemorgen!Ik ben helemaal niet bijgelezen van de afgelopen weekIk kom dus een beetje raar binnenvallen, vreemd gevoelPip, er is iets met je? Of juist niets? Dat zal ik zo gaan lezen.Ik lag er laat in. Half twee. Ik zat bij een practig vuuronder de sterren en de maanMooie verhalenNaast mij bier en wijnIn het midden waterHelder, puurIk vind het goedlekker duidelijk en geen fixatieHet deed me nietsGna, gslapen als een prinsesIN EEN ECHT BED! Was vergeten hoe dat was.Lekker dus. half elf wakker Zit bij een vriendinMoeders loslaten, zucht!Ze is lief en zorgzaam. Niet. Bezorgd.Nergens vor nodig. dat vertel ik haar dan maar weer.Als ik een goede dag heb, zing en dans ik.Dat vind ze leuk. heb ik een slechte, dan zeg ik daten vertel dat ik even op mezelf ben. Vindt ze niet leuk.Haar prbleem? Yep. Maar ook het mijne. het pint me weer vast.Ik ben een los mens. Het is even wennen waarschijnlijk. Komt wel.Dus even weg. Tijd voor mij. Het is geen vlucht wat ik altijd dacht.Het is het verstikkende daar laten en mijn ruimte weer toelaten. Hush!Maar ik ben blij. Ook als ik het niet ben.Want ik vind me zelf wel redelijk okee Ach het wordt alweer een slap verhaal.Hoop dat het jullie goed gaat.Ik ga zo weer wat takken in de hens steken.Lekker basic, fijne dingen doen. Good for me. Buiten!Tjeetje wat ben ik een gevormd mensEn altijd willen luisterenNu: Los! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Pip, lieverd! Waarom wordt er niet goed geademd?Er zit iets van binnen wat er uit wilAangeleerd en verstikkend gedragHet kan eruit. Door diep te ademende rust in jezelf te vinden.Mensendieck is goed. Goed oefenen meis!Holle bolle buik adem en daarna door het hartHet komt goed lieve kleine Pip. het is al goed!Ik hou van jou!Nu ga ik naar buitenEr is genoeg voor iedereen!Koffie! Later meerDagdag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diane Geplaatst 3 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 hey lieve Marjo,wat goed zo te horen van je .Geniet idd maar lekker van de zon ga ik nu ook maar even doen .warme groet Diane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Lieve Corinne, goed dat het er uit is gekomen. Nu hoef je niet je hele leven in je eentje met die pijn rond te lopen. Nu is het shit, maar het zal beter worden:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 He he Kirky. Dat is gebeurd. Nu eerst poetsen en daarna in het netje!doei, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Allo allo,Drup komt ook weer ff binnen gestrompeld na een gellige ochtend in de witte jassenfabriek, maar niet heus, en de koffie daar is nog steeds niet te drinken. Wijzer wordt je er ook niet dus snap niet waarom ik telkens terug ga want krijg het gevoel alleen maar zieker te worden op deze manier hahaha. De internist en de reumatoloog willen nog wat aanvullende onderzoeken laten doen bij de oogarts en de KNO-arts. Zou me niks verbazen als ik het aan mijn prostaat zou hebben hahahaeen patient is een witte kop boven een bruine jaseen arts is een bruine kop boven een witte jasKomt u 2 weken na de onderzoeken maar terug mevrouwtje en probeer wat aan te sterken want u bent veel te mager, tja daar hoefde ik niet voor naar het zhs, dat weet ik zelf ook wel dus gaf tegengas dat ik erg tenger ben en daar kunnen ze niet zo goed tegen. We geven u ook nog een formulietje mee om bloed te laten prikken en toen had druppeltje het helemaal gehad en ben hem gepeerd met alle formuliertjes. Werd zo woest over dat bloedprikken dat ik bang was er nog een formuliertje bij te krijgen: de psychiater maar gelukkig was ik eerder weg hahahaSorry, moest het ff kwijt want ben vreselijk sjaggie. En dat met het mooie weer.....Zal strakjes reageren op jullie maar ben nu veel te fel of in een hoek getrapt dat weet ik zelf nu nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Pip ik had niet anders van je verwacht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Pippi: sorry hoor, maar dit kan ik dus echt niet hebben wat je naar Safi schreef. Je raakt iemand in het diepst van de emotie. Ik denk dat jij nu ook niet zit te wachten op dit soort 'heldere' inzichten omtrent jouzelf. Raar eigenlijk het is mooi weer, maar ik voel me niet 'mooi weer' vandaag.Hier kan ik het ook al niet echt vinden dus.Ik ga maar eens in de tuin werken.Doei doei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Lieve Corinne,Ik kan Kate alleen maar bijtreden en ben blij voor je dat je dat duistere stuk van je verleden toch toegelaten hebt. Er is jou onrecht aangedaan en daar mag je om treuren en boos om zijn. Het blijven wegstoppen heeft geen zin, want dan zit het toch maar te etteren. En dan wil je het waarschijnlijk ooit weer gaan verzuipen in de alcohol. Ik hoop dat je met je therapie dat verleden een plaats kunt geven. voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Goed, al de bemoeizuchtigen de deur uit. Nog even en dan duik ik mijn bed in.De bemoeizuchtigen zijn met stomheid geslagen de deur uit gedropen. Ik heb er geen geduld meer voor.Alles duurt zo lang en het lijkt wel of ze langs elkaar heen werken. Ik ben het spuugzat, dingen moeten worden gedaan en ik wil mijn papieren zodat ik dingen kan regelen. Basta!Heb net een paaspakketje samengesteld voor Poppedeintje. Ik blijf haar oma. Klaar!Pip, ik weet hoe jij je voelt. Ik heb het ook meegemaakt dat een dokter maar bleef zeggen dat aan mijn drinken lag terwijl ik toen droog stond. Vergaand hoor. Hij vertelde mij op een gegeven moment dat het vast mijn altvleesklier was en dat het dan jammer was. Gelukkig heeft mijn peut toen bloedtesten laten doen en toen bleek dat ik door Pfeiffer heen had gewerkt en daardoor mijn imuun systeem mijn schildklier aan viel.Schildklieren kunnen gekke dingen met je doen, ik werd dik maar ook heel druk, ik heb een jojo schildklier dus kon ik geen les meer geven. Ik was al gewend geraakt aan oer vermoeidheid maar dacht dat ik lui was. Kadaing, daar ging mijn zelfvertrouwen en mijn nuchter zijn. Bij jou speelt het duidelijk wat langer. Het is goed nieuws, feitelijk, maar je voelt je bedrogen. Logisch.Ik verwacht dat je echt een klap hebt gehad, doctoren zouden toch moeten weten wat ze doen. Helaas zijn het mensen en ze maken fouten. Ik hoop wel dat ze je nu verder helpen. Hier kom je niet zo maar overheen. IK weet niet of je enige kans van slagen hebt om ze aan te klagen.Ik denk er nu wel aan om mijn huisarts aan te klagen. Wel, het is dat of zorgen dat hij voor mijn auto komt. Dan zijn mijn kansen wel verkeken want ik mag nog steeds niet rijden.Wacht even om te zien wat Mensendieck voor je doet. laten we ervan uitgaan dat dat helpt. Dan ben jij van je probleem af en heb je nog hardere agruementen om ze mee om de oren te slaan.Albertina, geef je vader maar een knuffel van mij. Toch ben ik benieuwd wat er de agelopen weken met je is gebeurd. Schrijf mij als je wilt.Voor alle anderen, ik ben dubbel belast, mijn moeder heeft mij geestelijk en lichamelijk de grond in gewerkt al vanaf hele vroege leeftijd. Het resultaat is dat ik altijd twijfel of ik iets anders had moeten doen. Toch zegt ze dat ik de liefste ben van al haar kinderen. Was ik ook, ik heb een hele lieve kantSafi,jij hebt ook je eigen verhaal. Snap, zou ik willen zeggen. Huil maar meis. Pipi ik was nooit gaan drinken als ik geen paniekaanvallen had gekregen en hulp had gekregen van de vader van mijn kinderen. of van mijn ouders die vonden dat ik mij onverantwoordelijk gedroeg. Laat het nu veroorzaakt zijn door het feit dat ik mijn verantwoordelijk te veel voelde.Als het vrienden waren liet je ze vallen als bakstenen maar het is familie.Mijn moeder heeft mijn hele jeugd machtspelletjes gespeeld. Ik niet he, ik was 4. Wat ook niet helpt is dat ik een liefje ben. Ik heb probeer altijd alles te begrijpen. Nu niet meer, ik hen zoon's liefs leven gered. Ik was een overbezorgde moeder, hij was mijn prinsje.Dat dit zo slecht is geeindigd. Ik houd van hem maar hoop dat hij snel hier weg is. Op een bepaalde manier voel ik dat mijn moederschap is weg genomen.Ik denk echt dat moeders veel macht hebben.Wij vechtten voor onze kinderen. Al de dingen waar hij nu mee komt kan rechtstreeks het toilet in.Ik geef een ieder hier een hele dikke knuffel. nIemand kan de pijn wegnemen maar probeer ze minder belangrijk te maken. vergeet niet, ik verwacht dat al dit niets met drank heeft te maken. Ik dronk niet voordat ik 28 was.Goed, ik kruip met mijn bonkende hoofd mijn bed in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Lief, Jip. Ik hoop dat ik fel blijf want dat is de enige manier om staande te blijven, als je in een hoekje gaat zitten dan is het gebeurd met je tegenwoordig.Ben aan het bijlezen en kan het met An eens zijn. Erg fel van je Pip maar begrijp dat je ook niet goed in je velltje zit. Toch vind ik het erg kwetsent naar een ander hier die het ook moeilijk heeft en dat hebben we allemaal op onze eigen manier anders waren we niet aan de drank geraakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Als ik me inleef in jouw situatie zou ik het ook niet fijn vinden om een zus te hebben die verslaafd is geweest aan drugs, alcohol, woonwagenkampen en eten uit de vuilnisbak.-Waarom zou je dat niet fijn vinden Pip?wij zijn ook maar mensen hoor en ik heb hun daar in die tijd nooit mee lastig gevallen, dat vertel weten ze nu pas.Behalve dan dat ik op woonwagenkampen heb gewoonte maar wat is daar verkeerd aan. Als je dat afkeurt is dat iets in jezelf wat fout zit.etc met al het gedrag wat daarbij hoort.-Wat voor gedrag hoort dat volgens jouw bij-asociaal gedrag? Dus eigenlijk ben je bekrompen?Op het kamp heb ik heel wat meer medeleven en empathie gezien dan in het 'echte' leven. Zelfs mijn vader zei het nog tegen me op zijn sterfbed.Ondertussen wel kritisch zijn naar de bijeenkomsten waar je wel bent geweest met je familie.-Heb je het nu over de keren dat ik hier op het forum over zo'n bijeenkomst heb gepraat?Dat was een enkele keer. Ik heb zelf meerdere Pbtjes van mensen die zeggen dat ik altijd zo lief over mijn moeder schrijf. En ja met zo'n familie moet je ook wel kritisch zijn anders blijf je niet overeind staan.Die kinderen vond je maar niets en niet opgevoed, je ergerde je eraan als tante.-Ja ik vond de kinderen van mijn zus druk omdat mijn moeder al 75 was op haar verjaardag. En daar heb ik die dag iets van gezegd omdat hun ouders dat niet deden. Niets verkeerd mee lijkt meJe bent een junk geweest en een alcoholist samen met je man.-ik ben een alcoholist geweest, ik ben het nog steeds , jij toch ook?en een junk nee dat heb je toch fout ik heb nog nooit heroïne gehad. Goh wat een agressie van jouw kant zeg..waar komt dat vandaan Pip?Als ik hoor dat jij met je vent op pad gaat en hij met 2 flessen bier in een plastic tasje op bezoek gaat bij iemand die niet meer drinkt.Ik zie jullie al lopen en inderdaad voel ik ook plaatsvervangende schaamte dan.-Ik denk toch dat dat jouw probleem is, dat je het daar moeilijk mee hebt. De betreffende persoon die niet meer drinkt, had er namelijk helemaal geen problemen mee. Maar hij had geen alcohol in huis omdat hij bezig is met een stoppoging. En mij man had zin aan bier.Ik zou me toch eens gaan afvragen waar die plaatsvervangende schaamte vandaan komt. Schaamte lijkt me namelijk zo'n heftig woord in deze situatie. Het moet wel iets uit je eigen herinnering zijn die hier zo speeltDat is niet normaal .Ik zou me rot schamen om naast zo'n persoon te lopen. Zielig. -Vooral het woordje zielig vind ik hier erg kwetsend klinken en weer dat schamen en nog wel rot. Waar komt dat vandaan Pip?En niet iets om trots op te zijn in MIJN ogen.-Ja in jouw ogen. Maar je bent ook degene die belerende PBtjes naar mensen stuurt over dingen waar ze het moeilijk mee hebben. Is dat iets om trots op te zijn?Ik ben heel trots op mijn man dat hij zijn best doet, me ondersteund en onvoorwaardelijk van me houd en achter me staat. Dat is iets heel waardevols, meer waardevol dan het feit dat hij nog 2-10 biertjes in de week drinkt.Wat trouwens voor een man ADB is, dus waar is de schaamte voor nodig?Ik heb het idee dat jullie elkaars gedrag in stand houden, en op deze manier niet verder zullen komen.-Pip misschien is het tijd dat jezelf verder komt, dus niet aldoor kijken wat er niet goed is aan een ander.Mijn man en ik zijn al heel ver gekomenOké is jullie keuze , maar dan krijg je een kleine wereld.Open je ogen meid!-Mijn wereld is niet klein Pip en is het ook nog nooit geweest.Misschien is dat het gene wat je nog het meeste dwars zit aan mijDat je eigen wereld in vergelijking met die van mij zo klein is.En juist door mijn vrijwilligers werk ben ik mijn wereld hem nog veel verder aan het openen.Ik vrees dat dit niet is wat je hoopte te horen, maar misschien kan je er ook iets mee.-Wat een dood doener Pip..vingertje wijzen op een zeer kwetsende manier en dan zeggen ik hoop dat je er wat aan hebt.Nou het enige wat ik er aan heb is dat ik blij ben dat ik jouw niet ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Drupje, even snel voor ik weer vlieg:ik ben zelf heel moeilijk te prikken, dus ik vraag als er door een arts geprikt is, een kopie van de uitslagen mee. Zo heb ik dus voor alle andere heren/dames artsen gelijk de (meeste) uitslagen.En als ik zie dat niet alles aangekruist is wat voor alle artsen belangrijk is, (b.v. suiker) op het aanvraagformulier, kruis ik dat zelf nog even aan!Geniet allemaal van het lekkere weer!Mensen die het moeilijk hebben, probeer toch wat warmte te halen uit het zonnetje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Of kreeg ik wat teveel aandacht Pip want dat kan je ook vaak slecht hebben als een ander aandacht krijgt.Misschien is dat iets om eens bij jezelf te onderzoeken.Kijk ik kan wel begrijpen dat je gallig bent, met alles wat je is overkomen.Net als ik laatst Albertina's reaktie naar mij wel kon begrijpen.Voor mij had zij ook geen ban hoeven hebben maar daar beslis ik niet over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Safi calm down. heb je ook de positieve berichten gelezen? Je hoeft je niet de hele tijd te verklaren joh!Kus voor iedereen, ik ga me met mijn eigengebreide soep bemoeien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Goeie tip Trees want ben zelf ook moeilijk te prikken, het kan maar uit een arm en krijg nu littekenvorming zodat die ene arm nog moeilijker wordt met als gevolg hand of voet. Ze prikken telkens op iets anders (wat me boos maakt want moeten het bloed maar bewaren) maar de voornaamste reden is dat ze de BSE en leuco's in de gaten willen houden omdat die niet goed zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Ja Vie ik heb hele positieve berichten gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Het is hier 21 graden en het zonnetje roept.Fijne dag allemaal geniet van de lente.Ga ik ook doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Ik loop in mijn onderbroek te spittenEn kijk! er is niets aan de hand!Toen vond mijn vriendin twee ligstoelen....:heart:Dus ik dacht, kom, laat ik eens wat liefde op het forum strooien.....:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden