Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 april


Mai

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Om 4 uur werd ik wakker
Oog in oog met de maan
Ze had me geroepen
Maar weet niet meer waarom
Toen heb ik gekeken
Dat was ook goed

Ik dacht aan de boeken van Hanna Kraan
Over de boze heks. Geweldig!
Keer op keer moest ik die voorlezen

Wat was de boze heks uit haar humeur! Ze probeerde een blauwe toverdrank te maken en dat wilde maar niet lukken. Ze was al uren aan het koken, aan het zeven en aan het roeren, maaar de drank werd steeds bruiner en ging steeds harder stinken. 'Ik begrijp er niets van', mopperde de heks. 'Alles zit erin en toch lukt het niet'. Ze roerde nog een poosje, ze mompelde de ene toverspreuk na de andere, maar de drank werd niet blauw en de stank werd steeds erger.
'Het is om razend van te worden!' Schreeuwde de heks. Ze smeet haar pollepel door de kamer en liep stampend naar buiten, het bos in.

Ik vind het wel toepasselijk op één of andere manier...

Leef een mooie dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 229
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Albertina en Darjeeling!

De koffie is al op
Zet wel even nieuwe

Gister liep ik 12,5 km in een uur
Heb wel 3x de tijd gecheckt
Het was waar
Had niet het gevoel dat ik zo hard ging
Wel lekker, soepel

Bemerk dat ik wel blij ben met het leven
Gewoon het mooist zoals het komt
Als het weer eens gaat regenen, ga ik de boeken inpakken
Dat is belangrijk voor mij
Het is net of ik Thé inmiddels persoonlijk ken
Zijn stem voelt vertrouwd en geborgen
Dan mis ik de geiten niet
Het zou raar zijn ze hier voor het raam te zien
Ik zou me doodlachen
Stel je voor!
Als vanmiddag de zon schijnt
Ga ik de wereld weer via het water verkennnen
Er valt nog zoveel te zien
Gebabbel op de verdieping boven mij
Mooi hoor, die kinderen
Gemist? Ik heb niets gemist
Wat er niet is, mis ik niet
Alleeen vormende gedachten over verschijningen
Lekker dwaas leven toch!
De eerste in geruite pyama
Goed luisteren vandaag!
De witte liep al mee door de polder
Lag aan mijn voeten te spinnen
Gisteren was dat
Het had net zo goed vandaag kunnen zijn
Of 93 jaar geleden
Welkom! De tweede in hemd
Ha! Topo...
Naar buiten
Hoe zou de wind ruiken vandaag?
Zou je nog iets kunnen met een ouderwetse
spiegelreflex? Dat vond ik het fijnst
Of is dat nostalgie :D

Dan ga ik maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge...

Beetje een ochtendhumeur, sorry. Gaat straks wel weer over. Wel goed geslapen, te goed zelfs. Goh, ben moe, maar dan maakt zo'n zon buiten toch weer veel goed.
Was gisteren mijn verbinding kwijt, kon alleen meelezen, maar antwoorden werkte niet meer. Nu wel, gelukkig.
Er was vandaag iets om 13.00 uur met Houtje en om 15.00 uur met Trees? Nou, dames, ik weet even de reden niet, maar zal aan jullie denken. En ik denk aan Rudy.
Vanmorgen alle roddelaars met opgeheven hoofd recht in de ogen gekeken en ze draaiden hun hoofd beschamend af, ha! 1-0 voor mij, ze bekijken het maar.
kinderen zijn niet ziek meer en weer naar school, ik ga hier mijn eigen gang en het lukt steeds beter. Zoals Houtje gisteren al schreef (en ik ook), soms geen moment aan drank gedacht. Goed toch. Heb het spul niet meer nodig.
Nu eerst een bakje koffie er in, wellicht klaart mijn humeur dan op ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen, ben door de schilders mijn bed uit gebeld, was wel al wakker hoor, even een laagje grondverf over de gerepareerde plekken gedaan, die de timmermannen vorige week hadden gemaakt en over een uurtje of 2 komen ze terug om de boel af te schilderen, dan zijn ze klaar!!! Kan ik nog net even hardlopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een goeiemorgen

Wat een activiteiten voeren jullie al allemaal uit sóchtends zeg. Poeh hé.
Ik moet nog helemaal wennen aan het feit dat ik sóchtends zonder wekker wakker word ipv smiddags het voor mekaar krijg door de wekker heen te slapen.

Ben gisteren lekker in mijn eigen tuintje bezig geweest. Voor het eerst dat ik daar ook iets mee doe, en het werkte best ontspannend. Vanmiddag mag ik weer lekker naar de boerderij..de koeien in de wei, en de explosie hongerige kalfjes voeren..Heerlijk

Heb toch nog veel momenten dat ik me niet kan ontspannen, maar doe het toch wel best denk ik zo.
Trek in alcohol heb ik nog niet..Roken doe ik echter meer als met (vond ik merkwaardig..maar goed, ben ook meer uur van de dag wakker)

Ik hoor hier sommige mensen praten over Refusal..Ik weet dat het iets is om je trek weg te nemen..ofdat je niet kan drinken dat je dan ziek word..
Maar vind het ook een beetje verslavend klinken.. Uiteindelijk moet de knop in je hoofd om, en niet in je lichaam..Toch?
Verbeter me gerust als ik het fout zie

Nou, dag uh 16? alweer

Succes alemaal!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change, hoe vaak heb jij sochends niet gedacht, en nu drink ik echt nooit meer en savonds ging je toch voor de bijl? Refusal helpt je bij je beslissing te blijven, neem je sochtends zo'n pil dan kan je savonds niet drinken en de volgende dag ook niet. refusal is dus heel goed om een begin met stoppen te maken, of om na een terugval jezelf weer te herpakken en een prettig middeltje is het niet maar wel een stok achter de deur. Met of zonder, het maakt mij niet uit, iedereen die de drank laat staan vandaag vind ik een kanjer!

Orleando, je slechte humeur hangt vlakbij de molen aan het Spaarne in de 3e wilgenboom! lekker gefietst?

Tina heel veel succes in het ziekenhuis. Ik hoop voor jou dat het metaalwerk er snel uit kan!
Ik geef Carolien gelijk! en misschien als je durft toch de confrontatie met je zus aan gaan, laat haar het maar eens regelen, want voor haar is het natuurlijk wel reuze makkelijk zo'n zus die toch geen nee zegt en zichzelf voorbij loopt!

Kohtje, Soothe, Jip, An, Change, Orleando en wie ik nog vergeten ben (kan maar 1 pagina terug zien;)) een hele goeie morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kohtje

Goedemorgen,




Albertina, ik duim voor je.




Rudy, ik duim ook voor jou.




Pippi, voor jou ook.




En de rest wens ik een fijne dag. En voor jullie is het duimen ook mooi meegenomen, toch?




Groetjes.



Idem dito..................duim, duim, duim, duim..............


:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip: gaat het goed?!! toppie joh.

Nou ik had gisteravond even een flits.
Ik wist dat hier sávonds bier was gedronken en ik had zoiets zal ik ....
Maar ik ben niet eens gaan kijken of er nog wat stond.
Ik dacht 'ben je mal waarom zou ik'.
Dus ........... hier gaat alles goed.
Sterkte ermee Jip!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, een flits is gelukkig ook zo weer weg ;) maar wel een gevaarlijk moment voor een flits, na een avonddienst en in een huis met drank! goed gedaan zeg!!

ach nee, dat is nou jammer zeg, hebben de schilders net geschilderd, is mijn kat via de dorpel over mijn balkon gelopen.. witte pootafdrukjes op het balkon!! hihi wat schattig!
ik begin af te koelen dus maar eens een lekkere warme douche nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had eigenlijk, na 10 jaar flink tetteren, nog nooit bedacht "nu drink ik nooit meer" , we; "vanavond eens niet, en het toch doen.
<2 weken geleden ging ineens de knop om, en zonder er veel bij na te denken, ben ik gestopt. Het zat totaal niet in mijn planning, ik was niet bezig met stoppen, zelfs amper met minderen.

De ziekte van mijn moeder/ angstaanvallen, en zelfreflectie maakten samen onverwacht de keuze voor mij.
Ik ben klaar om te stoppen.. Zo voelt het ook
Ik benklaar met een hoop negatieve patronen waarin ik mezelf keer op keer in begeef.

Ik heb het boek "de creatiespiraal" van Marinus Knoope naast mijn bed liggen, als een soort rugsteun om me te helpen met hoe ik graag wil leven.

En dat is voor mij niet alleen zonder drank, maar niet drinken is wel een must om bepaalde cirkels te doorbreken.
Met drank voelde ik me alleen en onbegrepen. Nu ik niet drink merk ik al snel dat er mensen (niet heel veel) in mijn omgeving zijn, die trots op me zijn, om me geven, en me willen steunen.En dat ook doen. Dat deden ze niet toen ik dronk...of ik zag ze niet

Kunnen genieten van dingen, zonder in een roes te zitten van de alcohol, of wat dan ook..puur uit mezelf... Ik ken het nog niet echt, maar wil het graag leren
Volgens mij is dat best een bevredigend pad.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijheid, jarenlang zocht ik die in de drank. Ik was vrij om te drinken, hiephoi, ik kon lekker m'n eigen gang gaan. De drinkers waren vrij, de niet-drinkers burgerlijk. Pffff niks vrij dus maar verslaaft. Vandaag 6 weken nuchter maar wat blijft die verslaving in m'n kop hangen, gooi die drankduivel uit dat hoofd denk ik. Jaja in 6 weken laat die zich niet zomaar verdrijven na jaren van; kom op neem er nog 1. Vastgenageld aan die verslaving; grrr weg met die zooi, vrij zijn zonder drank, dat is wat ik wil en dat is waar ik voor blijf gaan.

Voor iedereen een nuchtere dag en sterkte met ziekenhuis- en tandartsafspraken. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Ben zo hard aan het duimen dat mijn vingers zeer doen dus maar een kaarsje aangestoken voor wie het nodig heeft:heart:

Albertina ik sluit me aan bij Caro. Mss ben je veel te lief als ik dat zo lees.

Hahaha Tapas dat heb ik ook eens gehad en die pootafdrukjes staan er nog steeds, heeft wel iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dhendro

Vrijheid, jarenlang zocht ik die in de drank. Ik was vrij om te drinken, hiephoi, ik kon lekker m'n eigen gang gaan. De drinkers waren vrij, de niet-drinkers burgerlijk.



haha, ook zo'n bekende valkuil, niet drinkers zijn burgerlijk en drinkers zijn vrij! zullen wij onszelf dan maar bestempelen als vrije niet burgerlijke niet drinkers?

ja mijn leven is inderdaad steeds voorspelbaarder geworden, je zou het burgerlijk kunnen noemen, je zou het ook meer regelmaat kunnen noemen, zelf verantwoordelijk zijn voor mijn eigen geluk en niet de drank en mijn omgeving die verantwoordelijkheid geven want dan kom ik bedrogen uit.

Ik ben de regisseur over mijn eigen leven, ik bepaal of iemand mij pijn kan doen of niet, ik bepaal wat ik wil en wat ik niet wil. Dat ik keuze's kan maken geeft mij vrijheid! met drank kon ik die keuzes niet maken.
En de beste keuze die ik genomen heb is wel dat ik niet meer drink! daarna volgde de rest 'vanzelf'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...