Spring naar bijdragen

donderdag 9 april


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen Adb'ers ,
log speciaal in om sneeuwwitje een gelukkige verjaardag te wensen , hieperdepiephoera :present::present::present:
terwijl ik hier dan toch ben maar schrijven dat het nog altijd viento en popa gaat met mij , wil dus zeggen alles redelijk goed .
gisteren effe moeilijk moment gehad tijdens het kijken van een serie , het ging over kanker en een vrouwke die stervende was en ineens waren de tranen daar , dit gebeurt als men zijn kop in de grond steekt als een struisvogel om niet te voelen , heb de tranen maar de vrije loop gelaten niemand die ze ziet .
zo en nu jump ik weer richting douche de werkvloer roept mij
wens jullie een fijne nuchtere dag toe :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blacky goedemorgen,

blij weer wat van je te horen en te weten dat het goed gaat!
over dat zwakke moment, lieverd dat hoort er allemaal bij, die gevoelens komen en gaan, sta het toe om je nog af en toe verdrietig te voelen.

:present: om de dag goed te beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Darjeeling,

tja het bed is inderdaad een stuk smaller, ik ben van 1.80 breed naar een twijfelaar gegaan :D

maar gewoon blijven meelezen en schrijven, voordat je het weet ben je ook een oude rot op het forum.
ik zit direct te bedenken of er een limiet aanzit? hoelang mag je schrijven? het wordt natuurlijk ook wel treurig als we over 10 jaar hier nog zijn :huh:

over dat lopen? gewoon doen!! je wordt er in ieder geval een stuk vrolijker van.
ik probeer elke dag 3 mooie momenten op te schrijven in mijn dagboek, 3 momenten van geluk, ontspanning of vervoering.
meestal kom ik niet ver zo door de dag maar wel tijdens mijn ochtendwandeling.

dus, ga lopen en laat brombeer, lekker in zichzelf brommen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yippiehajeee,

ik ga afsluiten, over een uur moet ik richting therapie, ik loop hier te stuiteren en zit giga op mijn kletsstoel, kan beter de energie gebruiken voor wat huishoudelijke taken.

dus tas vliegt op haar bezem nog een uurtje door het huis en zet de computer uit (afleiding he :D)

fijne dag allemaal, doe rustig aan, dan breekt het lijntje niet en geniet van de mooie dingen die zomaar op je pad komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe eindelijk eens een normale nacht gemaakt, geen nachtbrakerij, niet 3 keer wakker, gewoon lekker slapen. Ik begin heeeeeel langzaam te voelen dat ik zelf kan leven en me niet hoef te laten leven door drinken, kater, drinken, kater. Dat zelf leven zal nog wel wat tijd kosten want ik weet er nog niet goed weg mee maar dat is niet erg, het voelt goed. Gewend aan mijn dronken ik en mijn kater ik nu wennen aan mijn nuchter ik. :D

Dinsdag de auto weggebracht met een beetje mazzel vandaag klaar. Gisteren op het strand een zeesterretje gevonden; nooit gezien, behalve in een winkel, wel schelpjes en mooie steentjes maar zo'n sterretje had ik nog nooit gevonden, ook niet naar gezocht trouwens.

Sneeuwitje van harte gefeliciteerd. :musicnote:

Marjo; lekker bezig, puur je zelf zijn. B)

Drup; ik heb ook even op google gekeken en snap het niet zo goed; heb je dan de ziekte van Sjorgen of moeten ze onderzoeken of je dat hebt?

Tapas is jouw werk ook ergens op internet te zien? Gefeliciteerd met je expositie, geweldig.

Darjeeling; goed voor jezelf opgekomen op je werk; lekker paar dagen vrij.

Rudy, Pip ? Hoe gaat het ? :rose:

Iedereen een fijne nuchtere dag :present::):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, hier al een paar kleine hh klusjes gedaan.
Een paar dingetjes per dag en dan kan ik in
de middag uitrusten.
Tja, het klinkt wat bejaard, om eerlijk te zijn
heb ik net even een potje lopen huilen.
Eigenlijk ben ik boos omdat ik nu
weer dystrofie heb.
Ik zou zo graag willen dat alle ellende is
afgelopen is en vooral dat die verd@mde
pijn eens over gaat.
Normaal gesproken kan ik best wat hebben, ben niet
zo pieperig als het om pijn gaat.
Nu is het mij gewoon even teveel,
ik voel me soms net een elastiek, ik word geirriteerd
en boos om eigenlijk niets.
Qua hulp voor mijn pa is alles wel geregeld.
Ik doe voor mijzelf wat ik kan en als
het niet gaat vraag ik ook hulp.
Dan heb ik het over mijn eigen bedoeninkje,
bij pa is alles geregeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggel boose-niksers :D

Hoppathee Marjo...ga een boek schrijven! Je hebt talent en wat nog mooier is, je hoeft dan geen verantwoording af te leggen.
Maak er een autobiografie van en laat bezinken, een mooie spiegel voor jezelf.
Hier bezinkt niet wat je schrijft, hier verward...jou misschien nog wel meer dan ons.

Vertel hier in grote lijnen waar het om gaat (op zich is duidelijk wat je bedoelt)
maar je woorden worden overspoeld door kronkelende gedachten.
Wat een energie heb je meid maar raak je op den duur die energie niet kwijt?
Het lijkt wel een uitputtingsslag, zoveel woorden...:huh:
je hiepert meid, heb nou eens genoeg aan de realiteit!

Je gevoel en verstand maken overuren
je heartbeat is hier te horen!
Slowmotion, easy going....een veulen in draf
of..een tandje minder mag

Je woorden zijn juweeltjes, ga er dus zo mee om
pak ze beet of berg ze op
op het forum raak je ze kwijt...en dan moet je weer opnieuw beginnen
leg niet uit, maar DOE je ding!

JIJ bent kostbaarder dan je woorden :heart:

Liefs
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne dag mensen, spring zo weer op mijn fietske :clock:
In a nutchell, mooi om jullie allemaal te lezen :) Zoveel belevenissen, zoveel kracht én onmacht...
Beide mogen ze er zijn! Wat zijn jullie de moeite waard, zelden zijn mensen zo hard op weg...
Sterkte voor wie sterkte behoeft, kracht voor wie denkt die niet te bezitten en liefde gebroederlijk naast realiteit toegewenst :present:

Speciaal voor Rudy, ik denk aan je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke is niet meer ingelogd zie ik..
Maak maar een stevig ontbijt voor mezelf klaar. Met eitjes, uien enz...
Gisteren ging het goed (HET gesprek ) en ik ben moe en voldaan in bed gevallen en veel te vast geslapen..Is dat normaal?
Wellicht wel, het doet me wel goed. Droom ook niet, ja ik droom wel, maar niet meer van die enge nachtmerries waarvan ik rechtop in bed kwam te zitten of badend in het zweet wakker werd. De rust keert terug in dit koppie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina: ik zou het ook niet meer weten, want dystrofie is toch ernstig.
((((()))))))))) even een dikke knuffel voor je en een grote zakdoek.
Lieve meid probeer er toch maar het beste van te maken.
Kom je wel de dagen door?

Marjo: ja het lijkt op oordelen, maar is dat zo? Ik zeg alleen dat ik het niet kan snappen.
Ik heb een vriendin die hetzelfde deed, alleen tijdelijk, als ze weg was gebleven dan was het leed nog groter geweest. Ik kijk alleen naar de kinderen. Kinderen zijn de dupe van de beslissingen van de volwassenen uiteindelijk. Het is hard werken om zelf volwassen te worden. Ik zelf vond dat heel zwaar.
Ik moet zelf van harte goed in mijn vel zitten om mijn kinderen in vrijheid te kunnen laten opgroeien en dat is heel zwaar, ik weet er alles van. Ik spreek me nu ook gewoon eerlijk uit en ik vind dat ik dat mag, omdat jij al heel lang schrijft en dat ik als forumlid op een gegeven moment zo mijn ideeen over heb.
Ik zie het als een vlucht van jou, om als schaapsherder door de wereld te gaan wandelen.
Natuurlijk je bent vlakbij de kinderen. Maar een ding is zeker. Een kind heeft je op de meest rare momenten nodig en dan vooral als ze b.v. net uit school komen. Dan komen alle verhalen.
Kom je een uur later of een dag later dan krijg je niks meer te horen. Kinderen hebben alle aandacht nodig die ze verdienen, daarom zijn het kinderen.
En ik ben het er tegelijkertijd mee eens dat vaders en/of moeders beter kunnen vertrekken als ze constant ruzie maken of als er iemand aan onder door zou gaan.
Daarom zeg ik, zoek een persoonlijke hulpverlener op die je verder kan helpen in dit proces.
Je moet zeker van je stappen zijn, JUIST OMDAT er kinderen in het spel zijn.
Dit wilde ik nog schrijven n.a.v. jouw reactie alsof we zouden óordelen'. Ik zal er verder niet meer op in gaan en natuurlijk je besluiten respecteren, wie ben ik uiteindelijk.

Marion PROFICIAT MET JE VERJAARDAG :musicnote:

Orleando: fijn om te lezen dat het gesprek goed ging. Vast slapen is naar mijn idee een goed teken.
Hou dit nu vast Orleando, je doet zo harstikke je best en ik ben enorm trots op je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ga ik een beetje werken en heb dan even vrij.
Pfff...... ben ik wel aan toe hoor.
Voor mij een enorme overwinning om door zo'n drukke periode te komen.
Het begin van het jaar had ik nog zo'n last van de angst.... die is dus weggebleven!!!
Het genezingsproces blijft doorgaan en daar ben ik wel dankbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kinderen hadden hun moeder nodig, niet dat mens die de hele dag om haar verslaving plannde. Wanneer ik wat kon halen, waar en als ze op bed lagen het aan het zuipen zette...
Nu komen ze thuis, vragen of ze bij die en die kunnen spelen of bij ons. We hebben zelf 3 kinderen, maar soms heb ik wel 8 of 9 kinderen in huis en het maakt me nu niks meer uit. Schiet niet meer in de stress en zoek geen heil meer in die rommel. Geniet van hun plezier, die stemmetjes, vanavond hebben we ook een verrassing voor ze in petto; we gaan naar het circus. Zijn ze nog nooit geweest.
Geen bier (of wijn, wat ik er ook nog bij dronk) kan tegen die twinkeloogjes op, kan tegen hun genieten van het pure leven op.
Sorry, draaf weer door..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: ja je zegt het zo duidelijk. De blijheid om niet te drinken.
Toen ik voor het eerst echt stopte en jaren droog stond was ik niet echt een hele blije niet drinker.
Ik moest schijnbaar nog door een heel proces heen (mijn eigen ontwikkeling) om te begrijpen hoe het nu eigenlijk zit. De laatste maanden kan ik er grotendeels heel blij mee zijn.
Gisteravond was ik in een cafe, mensen zaten te roken en te drinken.
Vreselijk. Ja ik gun het ze wel hoor. Maar ik heb naar de gezichten gekeken.
Allemaal zo'n verlopen gezicht met een soort blijheid... ik weet niet... ik voelde de stemming.
Niet mijn bui meer. Ik geniet nu van de opgeruimdheid, de helderheid en de echtheid van het leven.
Maar dat moet je eerst meemaken, en ik denk dat dit niet echt met woorden te vangen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Marjo ik vind je ontzettend moedig om die stap te kunnen doen.

Nee Caro ik begrijp het ook niet zo goed want het idd geen droge ogen, ze zijn me vaak veel te nat zelfs hahaha. Succes vandaag weet met je drukke bezigheden en mijn complimenten voor de tulp.

Albertina ik denk aan je hoor, stekte met die dystrofie en het leren er mee om te gaan.

dhendro ze denken aan de secundaire vorm er van maar de verschijnselen van Sjorgen zelf heb ik helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het er gisteren nog over met m'n verslavingsarts. Ik was idd in een jubelstemming, toen ik stopte. Ik ben nuchter, laat het leven maar komen!!! En het kwam, het gewone leven en ik dacht echt, is dit het nu?? Dus dronk ik maar weer..Ja, stom, ik weet het . Nu weet ik het echt: Dit is het leven ;het is er altijd al geweest! Met drank levert het mij alleen meer problemen op en schuift de rest verder en zonder drank is dit mijn leven. En weet je? Het bevalt me prima! Ik ben een huismus, gek op mijn gezin en ik hoef geen spectaculair leven. Doe maar gewoon met een gezonde dosis humor en dan kom ik er ook wel mee weg. Ik verwacht niks, ik maak het zelf.
Drank (bier in mijn geval) levert geen extra bijdrage, het bouwt juist af wat ik nu heb. Dat laat ik niet meer gaan, die 3 (B) engeltjes en mijn man. En mijzelf...ga steeds meer houden van dat gekke maar lieve mens in mij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...