Spring naar bijdragen

vrijdag 10 april


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 250
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jip,

Mijn vader en zus hebben lange tijd geen contact of moeizaam contact gehad.
Zij nam in die periode regelmatig contact met mij op om te vragen
of ik kon helpen.
Dat heb ik ook gedaan.
Op zich is het contact redelijk hersteld.

Dank dat je ziet dat ik op een andere manier denk.
Ik kan niet van een ander verwachten dat ook te doen.
Het voelt soms zo vreselijk alleen.
Daarom dank voor jullie reacties, ik voel me gesteund.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Mooi weer vandaag? Dan ga ik gewoon eens lekker in de tuin zitten!

Ik zit ook met een dilemma. Mijn man heeft bepaalde mensen weer zitten te vertellen hoe vreselijk ik wel niet ben en dat hij het zo zwaar met me heeft bladiebla.... Hij is dus gewoon depressief, dat weet ik nu, dat snap ik. Vroeger voelde ik me altijd doodschuldig, en dan maar drinken.
Nu heb ik er zo de pest in dat hij dat weer heeft gedaan en moet hem dat zeggen.
Gevolg zal zijn dat de dodelijke stilte verbroken gaat worden door brallende herrie.
Maar niet zeggen blaast mij op.....

Albertina: zoiets, denk ik. Je kan denken ik zeg niks. Want inderdaad het is pa's eigen verantwoordelijkheid, zijn eigen geld, maar van de andere kant ben je gewoon boos.
Wat te doen?

We moeten leren hoe om te gaan met dit soort negatieve gevoelens.
Ik kan het nog steeds niet.Het is al heel wat dat ik het onderken.
Maar nu nog, wat er mee te doen?

In ieder geval niet drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina ik kan me voorstellen dat je het daar benauwd van krijgt.. heb je het gevoel ook een beetje dat je nu je zus 'verraden' hebt aan je vader?
Zolang je aan je zus geen grenzen stelt zal ze waarschijnlijk nemen wat ze kan nemen dus het is gewoon hoog tijd om daar paal en perk aan te stellen. Klaar!!
Aan de andere kant hebben jullie haar ook de kans gegeven om dat te kunnen doen... door bv de zorg over te nemen en die grens niet te stellen, ze komt er mooi mee weg, en nu niet meer!!
Het is tijd dat ze ook haar verantwoordelijkheid op zich gaat nemen
Het zal voor haar een aardverschuiving zijn maar zoals het nu gaat gaan jij en je vader er aan onderdoor en is dat echt niet okee! sterkte vandaag!!!

Jip, hoor ik je nou zeggen, als ik stop met drinken ga ik me toch al k*t voelen dus dan kan ik net zo goed stoppen met roken? Dat is een verkeerde aanname hoor!
kijk maar eens naar Tim, hoe goed hij zich gisteren voelde toen hij ontdekte dat hij de drank kon laten staan.. en hoe goed hij zich waarschijnlijk vandaag voelt zonder kater en met de overwinning van gisteren.
Het is precies die aanname die meteen het excuus is om niet te stoppen, want je wilt je niet kl*te voelen, maar het leuke is dat je je echt veel beter gaat voelen als je stopt!!!!
Het gaat om kleine stapjes en niet om reuze-sprongen!

Zo, ik heb mijn 6 km er op zitten! lekker gelopen!! goed begin van mijn vrije dagen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nodig
om los te komen
van alles
wat je dacht
hoe het zat

LOS!

Dan ga je vanzelf lachen
en dansen

Zoals ik nu
op de bank

Het IS gewoon GOED!!!!!

:)

Dan kom je erachter
dat je je eigen ding
mag doen
Zonder schuld
of schaamte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Jammer darj. Dat hadden we niet afgesproken.

Albertina, succes en idd blijf zoveel mogelijk bij jezelf. Heb je minder (lichamelijk) pijn met wat warmer weer?

Hier pas volgende week Pasen, de auto weer gerepareerd terug gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Darjeeling en Diana: zie het als een les en niet als een verloren iets.
Ik ben maanden bezig geweest dit soort 'achterdeurtjes' te sluiten.
Dacht ik dat alle deuren wel dicht waren, zat er nog een kattenluik.
Ik bedoel, er zijn zoveel momenten dat de drank ineens voor je neus staat.
Gewild of ongewild en dat maakt het stoppen, langer stoppen juist zo moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Roerige tijden. Veel bekenden uit de After Care groep waar ik nog wekelijks heenga en uit de NA-groepen die ik bezoek hebben te maken met terugvallen. Ik hoor al die verhalen aan en het maakt me aan de ene kant wat onrustig (waarom zij wel en ikke niet??) tegelijkertijd ben ik gewoon heel blij (zij wel maar ikke gelukkig niet!!).

Het ging hier laatst even over Spiegelogie. Tja, zonder spiegels kan ik voor mezelf niet afbakenen wat voor mij de juiste weg is. Die meetings zijn daar voor mij noodzakelijk voor. Ik heb nu, na drie weken, enorme trekmomenten wat betreft het roken en heb al enkele keren op het punt gestaan om er maar aan toe te geven. Maar als ik dan hoor wat het toegeven aan trekmomenten aan winst heeft opgeleverd dan weet ik me weer te beheersen en aan het eind van de dag ben ik dan weer enorm dankbaar en tevreden dat ik weer een dag zonder "hulpmiddelen" heb weten te volbrengen.

Ik vertrouw erop dat als ik me overgeef aan alle gevoelens, vibraties, energie.. of juist het gebrek daaraan, ik in elk geval sereen blijf en dat is wat me gegeven is, waar ik het mee zou moeten doen. Alles wat ik me toeëigen aan kunstmatige beleving moet in stand gehouden worden en dat vind ik verspilling van energie.

Ik vertrouw erop dat het goed komt.

Lieve groet, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, pffft.., hetzelfde verhaal eigenlijk , je man aan gaan spreken op zijn eigen verantwoordelijkheid! Heeft hij nog hulpverlening trouwens?
Probeer het heel rustig te zeggen, zonder verwijten, dat je begrijpt hoe hij zich voelt maar dat hij dit niet zo kan doen, op de manier hoe je een kind aan zou spreken op zijn gedrag
Laat je niet verleiden tot een discussie en oude koeien, ga je niet verdedigen en probeer in het hier en nu te blijven.
en probeer voor je zelf te bedenken hoe jij wilt dat hij met jou en zijn gezin om gaat en vraag hem dat of vraag hem hoe hij het dan zou willen en leg het bij hem neer.
Duidelijk zijn, helder zijn, bij jezelf blijven, grenzen stellen en proberen niet in een welles-nietus spelletje en manipulaties te belandden ;)

haha, makkelijker gezegd dan gedaan maar misschien heb je er wat aan!! Ik zal aan je denken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij kan gerust op jezelf vertrouwen Koh!

An, je doet het goed!
Je herkent het patroon en ziet dat je
niet schuldig bent! Goed!
Dat je de stilte gaat doorbreken! :present:

Caro, mooi geschreven!
Daar kan ik ook weer wat mee!

Het rinkelt hier weer van de vallende kwartjes! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk reuze trots op ons allemaal.
Het medeleven, het delen en verdiet wat
je hier zomaar even kan opschrijven.

WIJ ZIJN TOPPERS!!!
EEN SLINGER VOOR ONS ALLEMAAL.
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:
:present::musicnote::present::present::musicnote::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...