Spring naar bijdragen

vrijdag 10 april


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 250
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Spud

Corinne, ben nou bezig om te stoppen met roken. Dat stoppen van jou kwam voor mij heel onverwachts.


Ik wil weten hoe je het gedaan hebt?
:heart:




Toen ik april 2007 stopte met drinken, stopte ik gelijk maar met roken en twee dagen later had ik mij volledig overgegeven aan beide verslavingen. Toen heb ik besloten en besproken met mijn gezin dat stoppen met drinken mijn eerste prioriteit had en dat ze dus mijn roken nog maar moesten tolereren.
Ik zou nu nog niet gestopt zijn als daar niet de medische noodzaak was geweest. Dan had ik zeker nog een jaar of zo gewacht.
Vorig jaar was ik een jaar alcoholvrij toen ik halsoverkop stopte met roken middenin het opgangzetten van medicatie tegen een zware depressie, omdat ik de diagnose Raynaud te horen kreeg en het dringende advies te stoppen met roken of ik zou aan de vaatverwijders zitten voor het jaar om was (niet dus).
Nu vorige maand was er genoeg rust in mijn lijf en ik ben er toch echt de hele tijd over aan het denken geweest en heb er over gepraat. En dan is ineens die klik daar van NU ACTIE en de gedachten omzetten naar daden. En mijn vriendin die de rookpoli ontdekte, was dan net dat ene zetje om me daadwerkelijk aan te melden voor serieus stoppen. Geen poging, maar echt stoppen met roken. Goed ingedekt met aversie (Refusal) tegen mijn alcoholisme dat inmiddels toch aardig onder controle is, rustiger in mijn hoofd doordat er flink aan mijn depressie gewerkt wordt en aan mijn relatie.

Maar ik wil hier toch elke forummer (dus ook jou) die wil stoppen met roken aanraden om eerst heel stevig te staan in het gestopt zijn met drinken.

Ja, en hoe doe je dat stoppen met roken? Simpel: geen sigaret, shekkie, sigaar of pijp aansteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke,
Paardentemmer.
Hou nou maar in gedachten hoe jij als eerste mens op de rug van dat paard bent gaan zitten en het hebt kunnen mennen. Dat doen maar weinig mensen je na.
Die dan aan de kant staat en je daarvoor de grond in boort, is duidelijk jaloers en is iig niet iemand die jou op prijs stelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, net zolang slapen tot je niet meer moe bent? of kijken wat het is wat je zo moe maakt, je werk? want het kan natuurlijk ook zo zijn dat je teveel doet en jezelf eerder op de been hield met drinken.
Dat je misschien keuzes moet gaan maken en je leefstijl wat moet gaan veranderen...


Hier nog geen regen en onweer, wel in de verte...
Mijn hond zit zo ongeveer aan me vastgeplakt en te shaken... ik heb nu maar de gordijnen dichtgedaan en hem zijn rustgevende vuurwerkmiddeltjes gegeven.
Hopelijk voelt ie zich zometeen weer wat beter, Lastig dat je zo'n beest niet uit kan leggen dat het niet erg is allemaal en weer goed komt.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Dankjewel Corinne! Nou vraag ik me wel af of ik eigenlijk steun voor je was. Ik bedoel het kliko verhaal enzo daar zit je dan echt niet op te wachten lijkt me zo. Had je best mogen zeggen dat je steun nodig had.
;)
Het is echt niet van 1 kant hoor!
;)

:heart:



Juist dat kliko-verhaal. Vorig jaar had ik dat ook bijna gedaan toen ik mijn laatste sigaret zo in de vuilnisbak had gegooid. Toen toch 40 dagen heldhaftig volgehouden (en dat is dus niet de manier).
Ik had toen ook nog intacte pakjes sigaretten in huis. Als die er niet waren geweest, was ik misschien wel langer heldhaftig gebleven.
Je kliko-verhaal deed mij daaraan denken. Dus, ja, ik had zo iets van: nee, zo een junk ben ik toch niet!
Het is net als hier op het adb-forum. Terugvallers sterken door hun terugval het verlangen van anderen om niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
Ik gunde en gun mijn man ook zijn biertje en borreltje. Alleen dat borreltje doet hij sinds vorig jaar februari niet meer. Bijna had ik toen naar de fles jenever gegrepen. Ik was toch al 10 maanden droog toen. Mijn man zegt ook regelmatig dat als het me moeilijk wordt, ik het gewoon moet zeggen.
Hij zit ook niet in het zicht met zijn biertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je het hier komt schrijven Marieke
Fijn dat je het aanbod van je mannen kreeg!
Het is wel een belangrijke avond voor je.
Ik hoop dat je die andere man kunt loslaten...

Hier weerlicht het in de verte
Net stond ik buiten, prachtig gezicht!

Morgen alleen thuis met dochter
Lekker wat omscharrelen
Dan heb ik zondagochtend nog een ontbijtje met ze
En dan vertrek ik weer voor één of twee nachtjes

Corinne, ik vind het een geweldige prestatie van je!
Zeker nu ik het zo weer even op een rijtje zie staan... :present:

Wat zou Safi voor leuks hebben gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja vind ik zelf ook wel. ik heb het er ook met een vriend van me over gehad, het is niet zo dat ik geheelonthouder wil worden ofzo maar ik wil niet meer afhankelijk zijn van die drank. dus als ik een biertje wil drinken dan ga ik gewoon naar hem en dan krijg ik er maar 1 heel simpel. maar daar is het nu nog te vroeg voor daar wil ik eerst een paar weekjes mee wachten. ik voel me best sterk nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, ik ben heel erg lang moe geweest
Heb wel een kleikuur gedaan en veel geslapen
Verder veel kruidenthee drinken die je lever helpt
weer beter te funktioneren. Ik maakte een mix van
Mariadistel en St janskruid. Google maar eens op
"het Kruidenvrouwtje" als het je interesseert..
Je zult echt je lichaam en geest de tijd moeten gunnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaas heeft de drank ook los gelaten
Hij voelt zich er veel prettiger bij
In het begin om mij te ondersteunen
door geen drank in huis te hebben
Nu vind ik wel eens een lege wijnfles (ja, eentje maar)
of een paar flesjes bier als ik een weekendje weg ben geweest...
Als hij bij vrienden is, drinkt hij er ook wel eens twee
Voor de rest is hier niets in huis. Gek eigenlijk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...