Spring naar bijdragen

zaterdag 9 mei


HenkT

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiedag!

Tasseke, een fijne verjaardag :musicnote:

Heeft Pippi een kek autootje gekocht? Dan kun je ook naar de meeting!
Ik kom denk ik toch. Moet van de week al voor mijn werk nieuwe groepen mensen ontmoeten en
dat is natuurlijk een mooie smoes van veel teveel van het goede voor iemand die eigenlijk kluizenaar is.
Maar ik vind het ook wel heel leuk dat sommigen me willen ontmoeten en ik ben zelf ook wel benieuwd.
Dus als ik niet te afgepeigerd raak komende week gaat het gebeuren.

Poly, je mag zeker over je andere verslavingen praten! Het hangt waarschijnlijk allemaal met elkaar samen. De oorzaken zijn waarschijnlijk dezelfde. Ik heb laatst nog de film Christiane F gezien. Hoe is het toch mogelijk dat mensen zichzelf zo de vernieling in helpen. Maar ja dat hebben we hier allemaal in meer of mindere mate gedaan. Het gevaarlijkst is denk ik de momenten dat het je niks kan schelen.
Dat je gaat voor de roes op korte termijn.

An joehoe waar ben je!!!!!!!!!! En ik mis woman ook.
Gaat het wel met je woman?

Marjo, pas je wel een beetje op jezelf? Blijf je pure zelf, daar heb je geen drank bij nodig.
Radslagen maken is veel lekkerder zonder kater!

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dhendro


Ik besef dat ik niet meer terug kan, een borrel kan nooit alleen een borrel blijven bij mij. Dat merk ik wel aan de gremlinmostertjes die soms blijven zeuren.


Een borrel zal me meesleuren naar verdrinken in leegte, stilstand. Nu, zonder borrel is er groei, nu is er leven, nu zijn er kansen. Een borrel zal voor mij een weg terug zijn terwijl ik ook kan kiezen voor deze nieuwe nuchtere weg, waarvan nu al blijkt dat ik veel zijweggetjes mag inslaan; ruimte, keus. De weg van de alcohol is een doodlopende. Ik ga (hoop ik) zonder alcohol verder en het is niet zo belangrijk welke alcoholloze wegen ik neem.


Een
:present:
voor mijn forumgenoten want ik leer van alle meningen; blijf schrijven hier
:rose:



Dhendro, zo is het precies: zonder alcohol blijken er ineens allerlei andere weggetjes te zijn.
Onverwachte kansen, hoe klein soms ook. Dat aan jezelf gunnen, in plaats van die bekende doodlopende weg, is een geschenk dat je jezelf kunt geven.
Maak de 11 weken vol en volgens mij ga je de 12 weken ook wel halen :present:
Dit zijn de mooie stukjes waarom ik toch moet blijven lezen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, gefeliciteerd! Fijne dag, gaat alles goed?

Fish, ik mis je al een tijdje! Ik hoop dat dat geen slecht teken is! laat wat van je horen, meid!

Marjo, oeps! Niet teveel last gehad hoop ik?
Die kater is het allemaal niet waard hè? En vroeger stond ik wel 3, of 4 keer per week zo brak op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geugien, welkom!
Vragen gewoon hier op het dagdraadje stellen, en in de loop van de dag sijpelen de antwoorden wel binnen. En soms stromen ze! Maar de meesten van ons lezen het draadje meestal helemaal (vluchtig ) door, dus de antwoorden komen wel!
Succes!
En nu ga ik lekker het mooie weer in! Terrasje pakken met een vriendin, 't is nog te vroeg voor rosé gelukkig, want daar is zij wel een liefhebber van!
Koffie verkeerd voor mij!

Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geugien, dat is allemaal niet niks. Moeilijke situatie, hoor!
Ik heb juist bewust gekozen om te stoppen in een moeilijke periode, in een periode waarin stress hoogtij viert. Aankomende maandag zal hierin ook het hoogtepunt zijn en als ik dan niet naar wijn grijp, dan lukt het me op eigen houtje. Misschien een hele kromme gedachte, maar ik hou me eraan vast.
Weet je, ik heb al zo vaak gedacht "nu kap ik ermee, laat gewoon staan die handel", maar toch dacht ik steeds... "okee, morgen dan maar". Elke keer was er wel iets om weg te drinken voor mijn gevoel.
Nu heb ik zoiets... Okee, ik heb het al moeilijk, laat dat er dan maar bij komen dan is de toekomst straks een stuk plezieriger, meteen alles op de rail. Maar goed, dit is mijn gedachte en mijn manier.
Jij heel erg veel sterkte! Dat je hier nu bent is toch een deel toegeven dat je een probleem hebt, en zelf je probleem erkennen is toch al een flinke stap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke van harte gefeliciteerd met jou verjaardag.
Maak er een mooie dag van.

Pip zorg goed voor jezelf.

Ik heb een klein uur in de zon gezeten.
Heerlijk.
De zon verdwijnt langzaam achter de wolken.
En ik verdwijn naar binnen.
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Mona,

Dank voor je snelle reactie, en ja, dat denk ik ook wel een beetje, het is nu toch al moeilijk. Zit nu hier weer omdat iedereen even weg is en ik dit de moeilijkste tijd van de dag vind. Wat is er a.s. maandag dan zo belangrijk voor je? Enne, voor mij zijn de toneelvoorstellingen toch van groot belang, dat het goed gaat bedoel ik, daar ligt op dit moment mijn hart en ziel.

Liefs,
Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geugien,begrijp ik het goed dat je nu zo weinig mogelijk wil drinken tot na de toneel voorstellingen en daarna verder kijken?Of denk je mischien nu al aan stoppen?Zodat je tegen de tijd van de voorstellingen al weer opgeknapt bent en je nuchter en helder van het acteren,en jezelf, kan genieten.....Wat je ook doet;heel veel sterkte en wijsheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag vier

t valt plotseling niet mee
nou heb ik antabus genomen dus drinken zal ik niet maar plots voel ik me wat ehm ontheemd, onrustig en van t bekende padje, voor deze week had ik nu allang aan t bier gezeten denk ik, om de zelfde onrust weg te drinken. Er is nog een lange weg te gaan, t gaat veel verder dan niet drinken alleen snap ik wel. maar alles op zijn tijd, vanmiddag heb ik een vriend verteld dat ik serieus gestopt ben met drinken maar zei hij, ja dat dee ik ook maar jij wilt later toch weer een paar biertjes hoor, net als ik.
maar dat denk ik niet, dit is al zo'n lange strijd, Ik denk dat ik heel erg opgelucht ben als ik een gewoon leven kan leiden zonder drank, eindelijk zonder die strijd dan, maar dat is nog ver weg, voorlopig maar uur voor uur, dag voor dag, vandaag drink Ik niet, dat moest ik even van me af schrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal! Een fijne verjaardag voor Tasseke, beterschap voor Ruud, *aai* op de rug van Albertine, applaus voor Geesje, Dhendor, wat een prachtconclusie heb je getrokken na je 11 weken nuchterheid!, hoi Geugien, wat een spannende tijd ga je tegemoet zeg, wat dapper dat je nu stopt - high 5 voor jou, Marjo, wat ben je vrolijk...?, en Henkie: vandaag drink jij niet!

Terug van vakantie, niet helemaal drooggeweest maar wel vele malen beter dan 'normaal'; ik heb na deze week drie lege flessen weggegooid bij het opruimen en zelfs nog 2 volle mee terug kunnen nemen...niet helemaal tevreden maar toch redelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel even wat schrijven;

Tasseke, van harte gefeliciteerd.

HenkieT.;
Een hele strijd dat is het!
Vind je dapper hoor.
Houdt moed, dag voor dag is idd de juiste instelling.
Je doet het harstikke goed joh!!

Lieve mensen moet er weer uit, ga gezellig eten bij dochter.
Ben vanavond laat of anders morgen weer even terug.
Houdt jullie allen taai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk, wat goed dat je de pil al genomen had. Hou je eraan vast dat het morgen misschien weer beter zal gaan. Ik had het gisteren goed moeilijk, maar vandaag gaat het al een heel stuk beter! Probeer je daar maar aan vast te houden! ;). Goed dat je het hier even van je af schreef, het geeft toch een hoop steun, he? Je bent er gewoon klaar om de strijd aan te gaan, en je gaat goed!!!!

Geugien, ik lijk zo wel op Mona uit de Story van vroeger :D. "Beste Mona"..... Overigens is Mona niet mijn eigen naam.
Ik kan helaas hier niet vertellen wat er maandag is, bang voor herkenning, maar ik kan je verzekeren dat het een vreselijke dag gaat worden, die de dagen daarna nog een flinke uitwerking zullen hebben.
Rond half vier is voor mij ook de moeilijkste tijd. Ik ben gisteren actief gaan doen tijdens een dippert, en vandaag op voorhand gewoon al actief gaan doen, misschien heeft het geholpen, misschien komt dezelfde dip morgen gewoon weer, dat is nog even afwachten.
Ben wel heel blij dat ik tegen mijn man heb kunnen zeggen: drink jij vanavond maar wat, ik rij naar huis. Mijlpaaltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke!!! Gefeliciteerd!!! Ik hoop dat je nog veel mooie jaren doorbrengt!!
Hier alles goed, ik voel me echt beter nu ik niet meer drink. De Refusal werkt goed, ik moet niet eens aan drank denken en vind het zelfs stinken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, goedenmiddag!
Ik hoop dat iedereen de middag-gremlin heeft kunnen weerstaan!

Jullie moeten allemaal hartelijke groeten van An hebben. Alles is goed, maar er is iets met haar password, en ze kan niet inloggen!
Ze leest echter wel mee!

Dus:hoi An!:heart:
Je wordt gemist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jullie voor jullie steun, dat voelt goed, en het is inderdaad wel lekker daar niet uniek in te zijn Darjeeling.
De antabus slik ik in aanwezigheid van mijn vriendin, dan is ook dat voor nu even een stok achter de deur, t is al bijna dag vijf :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip maak je eigen problemen of leed niet ondergeschikt aan dat van een ander.
Dan doe je jezelf te kort.
Ik kwam op den duur in geestelijke nood door steeds te denken dat een ander het nog moeilijker had dan ik.
Ik kwam niet aan mij zelf toe.
Zo was me dat ook geleerd, pas op de plaats, eerst die ander.
Misschien is dat wel zo dat de ander meer lijdt, maar daarom hoef je je eigen zorgen nog niet weg te cijferen.
Jij bent net zo belangrijk als die ander.
En hoeft geen genoegen meer te nemen met de kruimels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben nog maar kort op dit forum en heb soms moeite om alle namen uit elkaar te houden.
hier zullen alle nieuwkomers wel last van hebben.

ik mis an wel, al ben ik hier nog maar kort.
haar reactie op mijn verhaal heeft mij zo goed gedaan.
maar gelukkig ligt het dus aan haar wachtwoord.

ik wil henk heel veel sterkte toewensen, het gaat echt lukken hoor!

als het drankduiveltje in mijn hersenen opduikt weet ik hem gelijk de mond te snoeren door hardop tegen mezelf te zeggen: ZELFRESPECT.
het helpt mij enorm, en ik voel mijn zelfrespect groeien, al gaat het wel langzaam...
hebben jullie ook een soort bezweringsritueel????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geduld Henkie.
Geduld is een belangrijke factor bij het overwinnen van de verslaving.
Eerst maar eens deze dag uit zitten.
Morgen is er weer een dag.
Zoek afleiding, eet op tijd, drink veel water of fris.
Ga sporten, er op uit met de fiets.
Goed dat je voor antabus hebt gekozen.
Je geeft mij daardoor de indruk dat je je verslaving serieus neemt.
Zogauw de gedachte bij je op komt dat je wel met antabus kunt stoppen
geef dat dan aan.
Meestal zit er dan een ons bekende "vriend" aan je motivatie te knabbelen.
Ik heb in het begin van stoppen voor refusal gekozen, dat middel een jaar geslikt en er veel baat bij gehad.
Ik ben daardoor tot het inzicht gekomen dat drinken en geestelijk ontwikkelen niet samen gaan.
Henkie, ik wens je veel sterkte toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gees!

Je kunt bij de site AlcoholDeBaas (waar dit dus het forum van is) een gratis, anonieme internet-cursus volgen. Veel van de forummers hebben dat gedaan, ikzelf ook.
Je krijgt erdoor een helder inzicht in waarom, wanneer, en wat je er tegen kunt doen.
Je gedachten omvormen bijvoorbeeld. En de wetenschap dat trek over gaat, en dat je je daarna heel goed en trots op jezelf voelt (en terecht!)

Eén van de adviezen die ik kreeg, was, als ik erge trek kreeg, 10 keer tegen mezelf hardop "STOP" te zeggen. Dat klinkt raar, maar helpt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...