Soothe Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Voor mensen die denken psychotisch gek te worden, is drank een slecht medicijn!Ook ik had vage dromen en schimmige taferelen.Toch ben ik niet gestoord geworden.Drinken is de verkeerde keuze. van stoppen word je niet gek, van drinken wel,met als uiterste consequentie alcoholdementie. Korsakov!!En nu eten!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Weet je, Roos, ik was ook zo bang dat ik niet zou kunnen slapen! Wat blijkt? Ik slaap als een blok!Geen angstdromen, na een dag of vier niet meer zwetend wakker worden, en, ik zei het al eerder, dat heldere gevoel, plús het gevoel van trots als je 's morgens wakker wordt, dat is het het allemaal waard!En uit (mijn) ervaring: de eerste twee dagen zijn moeilijk. Dan kan je nergens anders aan denken. Maar na de tweede dag ga je het zonde vinden om je resultaat te niet te doen door weer te gaan drinken!Echt meid, we zijn je hier allemaal voorgegaan. En onthou: als wij het allemaal kunnen, kan jij het ook!Ik zat op een consumptie van 5 flessen jenever per week, en dat was maar net genoeg!Ik schrijf dit niet graag op, ben er zeker niet trots op, maar als ik ook maar één mens, jou dus, ermee kan helpen, doe ik het graag!Geloof in jezelf! Het is alleen maar winst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 jezus Trees, zijn dat literflessen? Wat goed van je dat het gelukt is dit te stopen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Trees en Tina, wat lekker! Soms moet jezelf gewoon eens kietelen.Soothe, die emotie herken ik. Het is reeel natuurlijk maar ik probeer het toch wat weg te duwen. Niet dat dat altijd lukt. Alles van waarde is weerloos zei Lucebert maar volgens mij is het niet gezond om daar te bewust mee bezig te zijn.Ik kan dan te snel verlamd raken door angst.Ik heb een afschuwelijke week achter de rug. Probeer in alle macht wat rust in de chaos te vinden en te accepteren dat het is wat het is. Wat kan ik er aan doen? Hoe moet ik reageren? En als ik reageer hoe zuiver is die reactie dan?Wat ik weet is dat ik zo niet meer door kan. Ik moet de cirkel doorbreken. Gelukkig heb ik nu nog niet de neiging om te vluchten. Iemand zei mij eens dat hij dacht dat zelfdestructief gedrag een schreeuw uit wanhoop was. Is dat het geval dan zou ik nu een roepende in de woestijn zijn. Niemand kan mij hier uit redden, dit moet ik zelf doen. Het is moeilijk om als je gewend bent je leven te leiden rond andere mensen je te richten op jezelf.Om te gaan zorgen en te knokken voor jezelf zoals je gewend was om voor anderen te zorgen en te knokken. Hoe richt je een leeg leven in? Hoe beslis je wat je nu moet doen? Ik weet maar een ding en dat is dat ik niet verbitterd wil worden. Enfin, ik moet nog een brief schrijven en die even afleveren.Corinne, beterschap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 ik ga even chillen op de bak.Vanavond komt 'Verborgen Gebreken' weer. Mijn favoriete serie nu!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Roos,ik ben al mijn hele leven een slechte slaapster.Niets aan te doen moet ik mij bij neerleggen.Ik kan je uit ervaring zeggen dat drank hetslapen alleen maar slechter maakt.Je hebt geen normale slaap maar een roes.Nu even doorzetten dan kan je na een dag of 2 beterslapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Je kan dit soort paniek (ontwenning) ook met een libriumpil opvangen.Vraag een korte tijd 14 dagen een dosis librium. Dat geeft rust, en wordt veel toegepast!!Alcohol dempt prikkels, de hersenen compenseren dat door iets meer prikkels te geven.(zoiets)Wanneer je stopt moet je met die verhoogde prikkels dealen, schimmen had ik ook. Harde geluiden en licht kunnen storen, maar... ze verdwijnen mits je niet drinkt. Gek wordt men niet één twee drie!!Op de Jellinek site wordt het met kleurijke animaties uiteengezet.Beter dan ik het kan!!Drank is geen oplossing. Ja, het lost de hersenen op!En nu opnieuw eten maken!Albertina zegt het, een delirante slaap! Gaat over!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 ja hoor Dar dat mocht gerust, thnx voor t plaatsen van een wel werkende link *knipoog*best wel een lang draadje na een dag werken hoor en eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik zeggen moet naturlijk moeten mensen kunnen delen als ze uitglijden lijkt mij, zeker hier. Ik heb antabus, dat zal me wel even behoeden, t is dag zes, de trek valt wel mee maar er is een heftige onrust in me, gespannen als een snaar, geet allemaal nix, t is de weg naar beter worden, t idee nooit meer te drinken is af en toe beangstigend, dus ik hou t voorlopig maar bij vandaag drink ik niet en slik ik me antabussie wel sterkte allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Stien Taaie rakker!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 quote: Originally posted by: roos2303eeh eigenlijk niet zo goed. tot nu toe nog niks gedronken, nooit overdag! maar voor straks heb ik twee halve liters gladiator gehaald. op zich niet zo vreselijk veel maar toch,.. de reden: weer angst voor het slapen. had het vandaag erover met iemand van de leefstijltraining en die maakte zich nogal zorgen. volgens haar konden die vage dromen en dingen zien psychotische verschijnselen zijn. en dat is mijn allergrootste angst,psychotisch/gek worden. tja ik weet het, stom van mezelf. zit gewoon in een dip, ben zo moe en verdrietig en alles. normaal ben ik nooit iemand die snel zit te klagen en zeuren maar de laatste tijd gaat het gewoon niet zo goed. Jij hebt het nu moeilijk en dat mag je hier rustig zeggen. Dat is niet zeuren en zagen. Als het al psychotische verschijnselen zouden zijn, dan is het een nog grotere noodzaak om te stoppen met drinken. Mijn drankgebruik heeft geleid tot heel wat angsten: hoogtevrees, straatvrees, een tikkeltje achtervolgingswaanzin (ik voelde me altijd in de gaten gehouden), slapen deed ik niet of nauwelijks meer: ik moest drinken.Ik weet niet wat voor leefstijltraining je volgt, maar ik heb niet de indruk dat die uitgaat van het pychisch/medisch circuit, gezien het feit dat je je 'wetenschap' ontleent aan een 'collega'-leefstijltrainingdeelnemer.Het lijkt me goed om met deze klachten naar je huisarts te gaan (maak een dubbele afspraak, zodat je de tijd hebt en neem evt. je partner of een vriend(in) mee - dat laatste heb ik ook gedaan).Hulp helpt echt en ik ben blij met alle hulp die ik nu heb.Ik heb geen idee wat gladiator voor drank is, maar drank is dus echt niet de oplossing voor dit soort problemen. Drank is echt het verkeerde medicijn bij depressie en angststoornissen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Pinkeltje,Welkom. Pinkeltje is toch dat ondeugende miniatuurventje uit de kinderboeken van ene Daan? In ieder geval succes met je streven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 En ieder ander: I you all! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diane Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Zo hallo allemaal,Ik wens ten eerste iedereen een droge dag.( avond dus)Voor de nieuw komers heel erg welkom.Hier gaat alles nog steeds heel goed ADBEn ik heb voor de meeting maar heel mooi weer besteld, ook al ben ik er niet bij.Mijn benen zijn er aan toe om hoog te worden gelegd dus ik ga maar eens even op de bank tv kijken en kom dadelijk vast nog wel een keer gluren hier.warme groet aan iedereenvan mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catie Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Roos,Wat gladiator is weet ik niet maar gooi het door de gootsteen. Echt het helpt niet, depressies worden alleen maar erger door alc. en je wordt echt niet zomaar psychotichs. Ik heb het zelf ook wel eens gehad die gedachten, het is afschuiwelijk, ga iets doen of kruip in bed maar laat die fles aub staan.Roosje zet door:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catie Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Wing ze zitten vast allemaal nieuws te kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 dat komt doordat er zoveel te lezen is Wingben al een tijd bezig maar ben weer bij.Allereerst Roos... ga alsjeblieft naar je huisarts en vraag om ondersteuning bij het stoppen zoals hier al eerder geschreven is. Hiermee voorkom je de ergste ontwenningsverschijnselen. Hoe langer je niet drinkt hoe meer je geestelijk ook weer in evenwicht gaat komen. Doen hoor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Wing,we zitten op jou te wachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 ik ben ook niet altijd een goede slaper geweest. maar áls ik slaap dan slaap ik ook door. nou ja, vroeger dan.nu kom ik zonder gewoon niet in slaap en nuchter/te weinig op dus dat enge. psychotisch lijkt mij sterk maar ik schrok wel toen ze dat zei( de begleidster van de training).het begint zodra ik in bed lig en dus donker is. zodra mijn wekker afloopt en het licht is dan ben ik weer ''bij''. soms blijft de bui een beetje hangen als het erg eng was maar vaak is het dan meteen weg na een uur of 2.vandaag is de bui dus behoorlijk blijven hangen.de leefstijltraining die ik volg is voor mensen met verslavingsproblemen.het is een klein en divers groepje maar erg fijn want net als hier op het forum veel herkenning enzo.de training bestaat uit 16 bijeenkomsten,1x per week. ergens weet ik dat het niet voldoende voor mij is omdat ik ook met angsten zit maar toch ga ik er iedere week met plezier heen.ik heb vorig jaar trouwens hier de internetbehandeling gevolgd en die lijkt erg veel op wat ik nu doe, zelfde methode. alleen kon ik het vorig jaar op deze site niet afmaken.vorige week heb ik refusal en tranxene gekregen van de dokter maar het was niet mijn eigen huisarts want die had vakantie.2 dagen netjes tranxene genomen maar veel hielp het me niet. alleen de dag erna vreselijk suf ipv op het moment zelf dat ze moesten werken.3e dag dus tranxene met wat bier genomen en toen de tranxene op was na 5 dagen weer gewoon gaan drinken.poging mislukt dus!refusal ligt nog in de la en verdomme ik had al een week nuchter kunnen zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 oeps de vorige reacties lees ik nu pas nadat ik mijn vorige bericht heb geplaatst.gladiator is een sterk bier van 10 %heb al een paar slokjes gehad,..kan het niet meer weggooien.ben niet depressief hoor,ja nu even maar dat duurt meestal niet zo lang bij mij.ben alleen zo bang het te worden als ik stop.wat blijft er van me over als ik niks meer drink? wie ben ik dan nog en wat staat me te wachten?het onbekende is gewoon zo eng. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 quote: Originally posted by: CPASPinkeltje, Welkom. Pinkeltje is toch dat ondeugende miniatuurventje uit de kinderboeken van ene Daan? In ieder geval succes met je streven. das een kaboutertje van de schrijver dick laan,..zojuist nog aan mn kindjes voorgelezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catie Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Roos het is ook eng,maar er blijft echt veel van je over als je niet drinkt, ik ben nu 10 wk. droog met refusal en heb me in jaren niet zo prettig gevoeld. Niet van de een op de andere dag hoor, maar het is echt de moeite waard. En jij bent het ook waard. Het zal je zelfrepsect fors doen toenemen als je kan zeggen; vandaag heb ik niet gedronken. Het is heel belangrijk om repsect voor jezelf te hebben.Ga niet verder met dat bier, lieve meid het helpt geen zier tierelierelier, zonder drank meer plezier!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fiet Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Goedenavond allemaal. Welkom Roosje! Goed dat je er bent! Hoi Pinkeltje! Fijn je te zien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catie Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 taalfoutje ik bedoel respect 'k draai wel eens meer letters om Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catie Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Roos ik dacht dat tranxene allang uit de handel was 'k heb het vroeger ook wel eens gebruikt zonder veel resultaat. Ik heb wat oxazepam gekregen van mijn HA dat heb ik een paar keer voor de nacht ingenomen dat hielp me wel, nu heb ik het niet meer nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catie Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Hoi Fiet hoe is het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden