Spring naar bijdragen

dinsdag 12 mei


Vie

Aanbevolen berichten

Ik moet even googlen,

mijn dochter belde net en die had de slappe lach gehad op haar werk. Het schijnt namelijk echt waar te zijn volgens haar. Ze vertelde als je ouder wordt, dan gaat alles krimpen alleen je neus en je oren groeien door. Je raadt hem al, haar collega en zij nemen nu alle oudjes onder de loep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marion,
Ik heb eerst Campral gehad. Dat scoorde geen trekremmend effect, maar de bijwerking diarree deed het maar al te goed. Ik kan er nu wel om lachen, maar toen niet. Ik kon niet meer over straat.
Daarom heb ik om Revia gevraagd (=Naltrexon) en na veel zeuren gekregen. Dit hielp wel tegen de trek en het lukte om minder te drinken. Moet wel zeggen dat ik niks niemendal echte ondersteuning had. De verslavingsarts was ronduit gezegd een z*k en de consulente waar ik gesprekken mee had, was wel aardig, maar mede door mijn sociale angst leverden die gesprekken bar weinig op.
Toen ik hier met de internetbehandeling begon, ben ik bij de huisarts om Refusal (werkzame stof=disulfiram en deze zit ook in Antabus) gaan vragen. Momenteel gebruik ik die ook weer ten volle, want ook hier is het moeilijk in 't koppie. Van de combinatie Refusal+alcohol word je echt waar hondsberoerd. Je kunt dus echt niet meer drinken. Dat zorgt er voor dat je niet meer die twijfelgevechten hoeft te voeren: je kan gewoon niet. Refusal is een stapelmedicijn. Meteen stoppen is bepaald niet aan te raden en hoe dan ook blijft de disulfiram nog gedurende een week of twee in je lichaam werkzaam. Dat geeft rust in het koppie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
sneeuwwitje

Ik moet even googlen,




mijn dochter belde net en die had de slappe lach gehad op haar werk. Het schijnt namelijk echt waar te zijn volgens haar. Ze vertelde als je ouder wordt, dan gaat alles krimpen alleen je neus en je oren groeien door. Je raadt hem al, haar collega en zij nemen nu alle oudjes onder de loep.





Volgens mij laat je dochter zich een neus aannaaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Maar een op de twee miljard mensen ouder worden dan 116?
. Je ogen altijd dezelfde grootte blijven vanaf je geboorte, maar dat je oren en neus blijven groeien?
. Een krokodil zijn tong niet kan uitsteken?
. Duelleren legaal is in Paraguay zolang beide deelnemers bloeddonor zijn?
. Een kakkerlak negen dagen kan leven zonder hoofd?
. Het oog van een struisvogel groter is dan zijn hersens?
. Zeesterren helemaal geen hersens hebben?
. Je elastiekjes langer kunt gebruiken als je ze eerst invriest?

Eerdere Weetjes:
. Konijnen en cavia's niet zweten?
. Bijen haar hebben op hun ogen?
. Mensen in Zuid-Afrika geroosterde insecten eten in plaats van chips of zoutjes?
. Inwoners van Kentucky bij wet verplicht zijn minstens één keer per jaar te douchen?
. Een slang wel drie jaar achter elkaar kan slapen?
. Mensen gemiddeld banger zijn voor spinnen dan voor doodgaan?
. De kans groter is dat je overlijdt door een champagnekurk dan een giftige spin?
. Michael Jordan meer geld verdiend aan Nike dan alle fabriekswerkers in Maleisië samen?

. Uilen de enige dieren zijn die de kleur blauw niet kunnen zien?
. Mohammed de meest voorkomende naam in de wereld is?
. Er vroeger in Siberië betaald werd met thee?
. Bosbranden sneller de berg op gaan dan eraf?
. Dat er 6000 keer per minuut ergens op de wereld de bliksem inslaat?
. Slakken vier neuzen hebben?
. Een glazen potje recyclen, genoeg energie bespaart om 3 uur tv te kijken?
. Dolfijnen met één oog open slapen?

. Kinderen het meeste groeien in het voorjaar?
. Een Fransman gemiddeld 500 slakken per jaar eet!
. Maar 1% van de bacteriën ziekten veroorzaken bij mensen?
. Een derde van de bevolking niet met zijn vingers kan knippen?
. Er een stofje zit in bananen waar je vrolijk van wordt?
. Een appel en aardappel en een ui hetzelfde smaken als je ze eet met je neus dicht?
. Alle baby's kleurenblind zijn als ze net zijn geboren?
. Dat je ogen minder tranen bij het uien snijden als je kauwgom eet?

. Dat het vier uur duurt om een struisvogelei te koken?
. De tong van een blauwe vinvis meer weegt dan een olifant?
. Er meer mensen Engels spreken in China dan in de Verenigde Staten?
. Een gemiddelde regeldruppel met ongeveer 11 km p/u naar beneden valt?
. Een menselijk dijbeen sterker is dan beton?
. Antarctica het enige continent is waar geen uilen leven?
. Vrouwen gemiddeld 7000 woorden gebruiken per dag en mannen maar 2000?
. Dat technici 22 jaar gedaan hebben over het uitvinden van de rits?

. Dat je geen geuren opneemt als je slaapt?
. Mieren helemaal niet slapen?
. Een albatros kan slapen terwijl hij vliegt?
. Olifanten staand kunnen slapen?
. Zeventien uur niet slapen hetzelfde doet met je concentratie als een glas bier?
. Mensen gemiddeld drie uur minder slapen dan andere zoogdieren?
. Dat eenden met de helft van hun hersenen kunnen slapen, zodat de andere helft vijanden in de gaten kan houden?
. Koala's twintig uur per dag slapen?

. Nederlanders de langste mensen in Europa zijn?
. Je meer calorieën verbrandt met slapen dan met tv kijken?
. Venus de enige planeet is die tegen de klok in draait?
. Olifanten de enige dieren zijn die niet kunnen springen?
. Mannen vaker de hik krijgen dan vrouwen?
. Dat je per jaar ongeveer 4.200.000 keer met je ogen knippert?
. Als je naar de zon zou kunnen rijden (55km p/u), je er 193 jaar over zou doen?
. Emoes en kangoeroes niet achteruit kunnen lopen?
. 100 jaar geleden alleen rijke mensen ondergoed droegen?
. De tanden van een konijn nooit stoppen met groeien?
. Het grootste LEGO-kasteel ooit gebouwd uit 400.000 LEGO-stukjes bestond en 4,45m x 5,22m groot was?
. Een huiskat 70% van zijn tijd besteedt aan slapen?
. Een gemiddeld potlood een lijn kan tekenen van 56,33 km?
. Er ongeveer 200 onderdelen zitten in een telefoon?
. Een koe per dag 473 liter aan scheten laat?
. Wij Hollanders het meeste snoep eten van alle mensen over de hele wereld?
. Als je rozen ruikt terwijl je slaapt je meer kans hebt op fijne dromen, en als je rotte eieren ruikt terwijl je slaapt je meer kans hebt op nachtmerries?

. De computermuis dit jaar 40 jaar is geworden?
. Mensen gemiddeld twee weken van hun leven doorbrengen voor een stoplicht, maar ook gemiddeld twee weken van hun leven doorbrengen met zoenen?
. Eskimo's meer dan 100 woorden hebben voor ijs?
. Het in Alaska wel is toegestaan een beer dood te schieten, maar niet om er een wakker te maken om een foto van hem te maken?
. Walt Disney bang was voor muizen?
. Schildpadden kunnen ademen door hun billen?
. Een rat vijf verdiepingen naar beneden kan vallen zonder gewond te raken? (probeer dit niet uit!)
. De 57 die altijd op de Heinz ketchup staat, staat voor het aantal ingrediënten dat in de ketchup zit?
. Elk persoon een unieke tongafdruk heeft?
. Dat de ouders van Albert Einstein eerst dachten dat hij zwakbegaafd was omdat hij op z'n negende nog niet vloeiend kon praten?

. Een kwaak van een eend geen echo heeft, en niemand weet waarom?
. Cola van origine groen is?
. Appels je 's morgens beter wakker houden dan koffie?
. Dat Donald Duck vroeger verboden was in Finland omdat hij geen broek draagt?
. In Zweden er een Mc Donalds drive-in is waar je niet met de auto doorheen moet maar op je ski's?
. Toen er nog geen drukkers bestonden, monniken boeken met de hand overschreven om er meerdere exemplaren van te maken?
. Het best verkochte boek ter wereld de Bijbel is?
. Het kleinste boek ter wereld 2,4 x 2,9 mm is met op elke pagina een letter van het alfabet?
. Dat er een hele serie boeken bestaat met de rare gewoonten van Nederlanders?
. Dr. Seuss de eerste schrijver was die het woord Nerd gebruikte op papier (weliswaar als naam van een personage, maar toch)?
. De Bijbel zelfs vertaald is in het Klingon (de taal uit Star Trek)?
. Het Guiness Book of Records het record heeft van meest gestolen boek in openbare bibliotheken?
. Kinderen in Italië eerst leren lezen in hoofdletters?






Het is nog waar ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,
Het houdt maar niet op.
Het blijven je kinderen, wat ze ook doen.
Ze zijn echter wel allemaal volwassen mensen en het wordt echt eens tijd dat ze zich daarnaar gaan gedragen.
Jij hebt ook het recht om te zijn. Het recht te zijn wie je bent en om met respect bejegend te worden.
Als ik mij in jouw schoenen verplaats (voorzover ik dat zou kunnen), zou ik, ondanks mijn sociale angst voor groepen en vreemde omgevingen, kiezen voor opname.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, sterkte met je operatie!

Anjo, zulke dingen vallen ook niet te begrijpen. Je betrekt alles op jezelf maar mensen die zelf in de knup zitten of niet helemaal sporen doen de gekste onbegrijpelijkste dingen. Het ligt niet aan jou. Ik hoop dat je de komende tijd wat rust vindt :present:
Zorg nu maar eerst voor jezelf, meer kun je niet doen.

Kirky ik las je berichten van gisteren en wil ook jou een roosje geven :present:
Je doet het zo goed. En je wilt zo graag weer aan de slag. Hou moed! Er komen betere tijden.

De moeilijkste dag van deze week zit erop voor mij en het ging goed. Ik heb als een mantra tegen mezelf herhaald: het is alleen maar een verhaal wat je jezelf vertelt. Dat werkte kalmerend.
Als de angstverhalen wegvallen blijft er zowaar rust over.

Het is teveel om op iedereen te reageren maar ik ben blij met jullie allemaal
:heart:

liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is het allemaal weer gelukt. Ik heb niets gedronken, heb niets in huis en ga niets meer halen. :present:

Ook al ging de tennisles niet supergoed, ik ben blij dat ik erheen gegaan ben :D

Het lekkere van nuchter zijn vind ik dat je zoveel keuzes hebt de hele avond.
Wil ik tv kijken of een boek lezen?
Wil ik in bad zitten of een computerspelletje doen?
Wil ik koffie drinken of Rivella?
Wil ik ijs eten of een mok Cup-a-soup?
En morgen begin ik fris weer van voren af aan ;)

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :present:

Zo, en nu ga ik me met koffie én een glas Rivella (twee schaaltjes ijs heb ik inmiddels al op) voorbereiden op de uitslag van "mijn tent is top". Spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Darjeeling :

Ja, hastikke nuchter en ik voel me er prettig bij .. zoals ik al vele keren heb mogen ervaren. Voor mij is stoppen een makkie, volhouden een opgave .. Deze stoppoging is er één uit een lange reeks, het grote verschil zit 'm er in dat ik nu proffesionle hulp heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, wat een verdriet (((((((:heart;)))))))
Marieke,ook al zoveel moeite((((((((:rose;))))))))
Alle verdrietige mensen in moeilijke omstandigheden veel sterkte
en(((((:heart;))))).
Roos neem die Refusal nu in dan hoef je niet meer te piekeren,
echt het geeft rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo sterkte

Marion rustig aan

Fish fijn voor jou en hond

Allemaal :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

wat hebben we tegenwoordig toch een uitgelezen forum hè

Zatkop welkom
Depri welkom
voor jullie beide hoop ik snel een andere naam;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is iets niet goed gegaan met de plaatjes,
wat ik wilde staat nu in letters en die knipoog hoort hier niet bij.
Roos ik had nog niet alles gelezen, ik begrijp dat je de refusal
ingenomen heb, goed hoor!

Met mijn callorietjes is het vandaag goed gegaan, minder roken
kan beter, enfijn alc vrij zijn is voor mij nog het belangrijkste
en dat lukt.

Allemaal een welterusten kus (als het goed gaat):sun::lips::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi :)
Allereerst Anjo....wat een verhaal! Van je naasten moet je het hebben. Dat die reacties van je familie zo zijn is al vreselijk genoeg maar van je zoon...tsjezus, ja hij is 'nog maar' 20, empathisch een kleuter maar dat maakt het niet minder schokkend. Je familie? Och, laat ze maar. Wat een eikels zeg, zeker gezien hoe je je overeind hebt gehouden. Geen knip voor de neus waard, het zal je familie maar wezen. Toch gebeurt het juist zo vaak dat dit soort wantoestanden binnen families voorkomen; totaal gebrek aan communicatie en lekker roddelen. Pffff....zal me inmiddels aan mijn reet roesten.
Btw de ruzie binnen mijn familie is bijgelegd....heeft wat voeten in de aarde gehad en 5 jaar geduurd! (had niets met mij te maken overigens) maar ik ben daar wel blij om. Veel onrecht is daarmee naar 'n zus van mij en haar man uit de wereld geholpen dus de reünie in oktober kan doorgaan. So far so good :huh:
We zullen zien.

Nee Dar, ik ben niet knap maar er staat vast een knappe vent op de foto :D

Hee Zatkop, welkom. Bedenk wel dat je aan die naam vast blijft zitten...mocht je er op den duur vanaf willen moet je even een mailtje aan Tactive sturen. Hopelijk heeft die username voor jou nu een meerwaarde (?) Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...