Spring naar bijdragen

dinsdag 12 mei


Vie

Aanbevolen berichten

Een heel goeie vroege morgen van mij.
Tikje nerveus (waarom ben ik anders zo achterlijk vroeg wakker) want ik ga straks voor een paar dagen het ziekenhuis in. Niets ernstigs.

Heb de draad van gisteren doorgelezen en ben verbaasd. Er wordt door sommigen drank ingeslagen of het niets is. Er wordt geschreven: "ik KAN nu niet meer stoppen..." en de ander drinkt regelmatig 10 tot 14 eenheden (wat vind ik eenheden toch lullig. Zeg dan gewoon: ik drink een fles jajem leeg) en de volgende gaat morgen toch ècht stoppen.
Niets ten nadele van alle goede voornemens, het valt me gewoon op hoe er nog steeds met allerlei excuses wordt gesmeten om toch maar aan die drank te blijven.
Vorig jaar verwoordde iemand dat heel goed: "Ja maar mijn kat is dood." "Ja maar ik heb net een nieuwe kat".
Niets maar dan ook niets kan er reden toe zijn om tegen je wil naar de drank te grijpen. Als je drinkt, wil je drinken. Op zich vind ik dat niet zwak, want een verslaving is niet zomaar iets. Wat ik wel zwak vind is, er excuses voor verzinnen.

Maar goed, dit is dus niet zo'n vrolijk openingsbericht, terwijl er toch zoveel goeds te beleven valt. De zomer zit er aan te komen, alles is fris en mooi. Waarom zou je het deze zomer niet heel anders aanpakken? Waarom zou je die sleur van drinken niet doorbreken?
Er zijn al zoveel dingen die moeten, maar er mag ook veel. Bijvoorbeeld jezelf nuchter in de ogen kijken.

Dus ik hoop voor velen, een heldere, frisse dag zonder de boeien van de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zo is dat, t is mooi weer de zon schijnt, de vogeltjes fluiten me toe hoe mooi t leven is, t is dag zeven, ik drink vandaag niet en wens alle anderen die ook niet willen drinken een niet drinkende dag toe, begin maar gewoon met vandaag, das wel genoeg, besluiten we t morgen wel weer, succes allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

brrrrr, wat woon ik in een moordzuchtig dorp zeg...

zo af en toe duik ik onder,
zomaar om de werkelijkheid te ontlopen,
mijn ogen te sluiten voor al dat leed,
mijn oren dicht te proppen voor al dat geklaag,
mijn eigen wereldje beschermen dus ik hoor niets, ik zie niets en voel niets

en dan......

steek ik mijn hoofd boven de dekens
trek de proppen uit mijn oren
doe stiekum mijn ogen open
doe de deur op een kier

en dan.......

blijkt dat ik niets gemist hebt, een echtelijke ruzie met dodelijke afloop en een knulletje van 36 jaar die met pistolen zit te spelen en daarbij per ongeluk zijn vrouw doodschiet...

brrrr,
ik duik weer onder....
mijn wereldje is van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi rijtje Wing
Goed nog even te lezen

Jakkerende gevoelens
door diep ademhalen
omdraaien naar handelen
vanuit rust.....

Niet niek! :)

(= geen paniek!)

Gezinsleven geeft veel prikkels
Niet opslurpen maar laten gaan
Vooral dochters van 11 :D

Zo eerst naar buiten
dan op de fiets
Niet jakkeren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Darjeeling, precies, een doel voor ogen hebben.
De ellende bij mij begon natuurlijk weer in mijn hoofd toen ik plannen zat te smeden om van de zomer toch maar .............. etc. bladiebladiebla.......
Deze zomer gaat zonder drank gevierd worden!!
Een zomer met drank is vreselijk en wil ik niet meer meemaken.
Het is goed dat je er over begon.

Misschien ook voor de nieuwkomers... stel je een voorlopig doel. In ieder geval proberen per dag te denken... deze 24 uur en mij helpt het ook om te denken om een bepaalde periode door te komen.

Iedereen veel sterkte vandaag!

Ik DOE MEE EN LAAT DIE EERSTE STAAN.

WIE NOG MEER ??
Laten we eens proberen een echt team te vormen.... alleen voor vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weinig wind? Hier stormt het zo'n beetje Marjo....neem maar wind mee op de fiets! :P

Morguh deze morguh :)

Klare taal Vie, succes met je oorgebeurengebeuren :present:

Jakkes Tasseke. Tis een maffe wereld waarin we leven. Zelfs het platteland wordt niet gespaard; dacht zeker dat ie een cowboy was...maar triest, zeer triest.

Hum, ga eens snuffelen of ik in de internetversie van het ED sta....ben benieuwd :) Wordt meestal pas na 10 uur ververst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En aan alle anderen!

Een fijne dag toegewenst, of ik de eerste al laat staan weet ik nog niet, ben wel al in contact met de hulpverlenern, fijn!! Enne, vanavond lekker naar toneel, daar drinken ze alleen maar thee en water, helpt enorm. Ga nu naar mijn werk,

Dag allemaal
Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: dat is mooi! ALLEEN NAAR VANDAAG KIJKEN.
Ik moet echt een verse start maken.
Gisteravond kwam ik thuis en dook gelijk die ijskast in om te kijken of mijn man wel inderdaad alles had weggeflikkerd en ja hoor hij had zich aan zijn woord gehouden :$
Het voelde als een opluchting. Vandaag zal het alweer beter gaan.

Dus het lijstje is:

An
Marjo

..
..
..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...