geertjegeert Geplaatst 16 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2011 Opnieuw kom ik me melden. In december 2009 heb ik me voor de eerste keer als volgt voorgesteld; mijn naam hier: geertjegeert (er was al een geertje blijkbaar). Ik ben een vrouw van 63 jaar, getrouwd en kinderen en kleinkinderen. Ik drink al zeker 30 jaar wijn waarvan de laatste 20 jaar teveel: nu zo'n 5 a 6 flessen in de week. Ik drink niet omdat ik wijn nou zo lekker vind, nee, ik zoek de roes en kan niet stoppen eenmaal begonnen. Als mijn man zegt waarom ik dan niet 1 glaasje neem zeg ik, ik wil niet 1 glas, ik wil er zoveel als ik opkan: m.a.v. minderen is voor mij geen optie. Ik ben op 4 december gestopt, heb me aangemeld bij Brijder en lees hier al zo'n 1,5 week mee. Vandaag gaat mijn negende alc.vrije dag in en dat voelt goed. Of ik veel zal reageren??, ik ben enigzins onzeker over mezelf en mijn eventuele bijdrage hier, bovendien is dit mijn eerste deelname aan een forum ooit en daarom wil ik het rustig opbouwen, wil gerust zijn over privacy, niet alleen voor mijzelf maar vooral voor mijn geliefden. Ik lees dagelijks mee op de dagdraad en kijk ook eens bij wie is wie en werkelijk, erg veel geleerd, ondersteuning gevonden, soms wat vertrouwen gekregen in mijn toekomst kortom, ik ben blij dit forum gevonden te hebben. geertjegeert De reden voor deze nieuwe aanmelding: zwaar door het ijs gezakt. Na een lange periode waarin ik erg ziek ben geweest, is het ADB in de vergetelheid geraakt. Ergens in september ben ik weer mee gaan lezen en voorzichtig weer begonnen met minderen. Nu heb ik 9 dagen niets gedronken en wil dit oh zo graag voor altijd zo houden. Ik zoek hier steun en het lezen alleen al doet mij goed. Geertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2011 Welkom terug Geert. Ja ik had al gezien dat je weer een tijdje meeleest. Ik ben blij voor je dat je het al weer een tijdje droog kunt houden. Blijf gerust mee lezen en ik hoop voor je dat je veel steun zal hebben aan het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 16 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2011 Dank je Bolletje voor je warme welkom. Het voelt wat onwennig om weer hier te zijn; hoewel ik vol goede moed ben heb ik natuurlijk wel de ervaring van terugvallen dus: voorzichtigjes maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2011 Hai geertje, had je al ingelogd gezien en was je al aan het teruglezen want ja je hebt hier al veel geschreven en ik herinner me je als een enorme stimulator naar anderen. Wat erg dat je zo ziek bent geworden en dan is ADB wel erg belangrijk voor je herstel ook he. Blijf maar trouw hier komen mij helpt het enorm en dat gun ik jou ook van :heart:e Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 16 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2011 Jane, wat een hartelijk welkom. Wat leuk dat ik nog herinnerd wordt. Ik zal beslist regelmatig meeschrijven en -denken maar nu ga ik slapen, ben op een fijne manier moe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 17 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2011 hey, hallo... ik ken je niet, maar desalnietteplus heet ik je van harte welkom terug. ik hoop dat je hier weer de steub kan vinden/krijgen die je zoekt/ nodig hebt. groetjes Lenie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 17 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2011 Beste Geertje, Je bent de enige niet die na verloop van tijd toch weer opnieuw moet beginnen. Ik heb ook al eerder een poging gedaan, maar was toen niet op het forum. Nu heb ik de 2e internetbehandeling van Tactive achter de rug en ben al een tijdje AdB, d.w.z. dat ik een minderaar ben (nu 4 dagen niet drinken en 3 dagen wel). Over het algemeen gaat het me op dit moment goed af, maar inderdaad de steun van het forum is ook voor mij belangrijk. Als je trek krijgt is er altijd wel iemand die je steunt om niet te drinken. Je weet dat het forum openbaar is, maar een pb is strikt privé, dus als je dieper op zaken in wil gaan kan dat altijd via een pb aan iemand. Ik wens jou en ons allemaal veel succes. De 9e dag al, dus je bent weer goed bezig. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden