Spring naar bijdragen

Zondag 17 mei


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Wil alle meetinggangers nog even bedanken voor hun komst. Zonder jullie had ik het waarschijnlijk niet zes uur volgehouden. Gewoon teveel broodjes en koffie voor één persoon. Dit was voor mij de vierde ADB-meeting en ik begin het gewoon te vinden, hihi... Ik was zenuwachtiger voor het onvermijdelijk lange afscheid nemen van iedereen aan het eind van de meeting, dan voor het wel of niet komen. Het blijft wel een raar fenomeen om iemand die je alleen als icoontje kent ineens een echt gezicht te zien hebben. Het is net of ze incognito zijn zo in het echt. De maskers en naamkaartjes met echte- en forumnaam waren voor mij een geweldig hulpmiddel om mensen te herkennen. De drie mensen zonder masker waren erg herkenbaar als niet verslaafden, de Tactussen..

Ik kijk weer met een fijn gevoel terug op gisteren en nu kijk ik met een fijn gevoel naar de dag die nu aan mijn voeten ligt. Iedereen een goede zondag gewenst.

Groetjes, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Darjeeling dan heb ik hetzelfde probleem als je zus dus. Lief van je meegedacht maar (tijdelijk) verhuren kan niet omdat ik die flat moet kopen dus een 2e hypotheek zou moeten nemen en die krijg ik niet. Sterker nog ik zal van de overwaarde hier een flinke aanbetaling op die flat moeten doen wil ik het voor elkaar krijgen. Vergeet niet dat ik een alleenstaande ben en volledig afgekeurd dus geen hoog inkomen heb.

Naja moet gewoon wachten maar zit in de piepzak dat straks die flat weg is. In elk geval is het fijn dat Caro me steunt en doet wat ze kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

De meeting gisteren was heel erg leuk.
Ongedwongen en relaxte sfeer onder mensen die een gemeenschappelijk probleem hebben en het samen op hun eigen manier werken aan de oplossing van alcoholisme/minderen.
Het werkt voor mij inspirerend en het is leerzaam.
Ik blijf het soms onwaarschijnlijk vinden dat ik mij op mijn gemak voel met een groep alkies.
Wie had dat ooit gedacht ? Het was zeker niet mijn plan of idee toen ik 17 jaar was om 20 jaar later met mensen in Amersfoort te zitten die , net als ik , een alcoholprobleem hebben.
Life is mysterious hahaha....
Kaia en Marjo bedankt !! Goed gedaan !!

Vandaag een lekkere relaxdag. Vrouw is naar de e.o.a. bike-ding voor vrouwen in Rotterdam , iets met Leontien van Moorsel en fietsende vrouwen en ik ben met de kids thuis.
En ik ga alleen wat administratie doen en voor de rest nada.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil toch nog wel even iets schrijven over de reden waarom ik niet
naar de meeting ben gekomen.
Al een paar dagen loop ik te twijfelen of ik wel al dan niet zal
schrijven, toch heb ik besloten het wel te doen.
Als je een tijd op dit forum schrijft ga je meeleven met
mensen die hier schrijven, de één spreekt je wat meer aan dan de ander.
Daardoor krijg je ook wat contacten achter de schermen.
Op zich kan dat heel fijn zijn, ja kan iets delen of bespreken wat je
niet hier wil of kan schrijven.
Het vervelende is, dat er niet altijd even integer met bepaalde
prive informatie wordt omgegaan.
Aangezien integriteit voor mij erg belangrijk is, ben ik daar nogal
van geschrokken.
Vandaar mijn besluit om niet naar de meeting te komen.
Ik houd mijn besluit natuurlijk geheel bij mezelf,
het is mijn gevoel en mijn mening.
Het is niet fijn te weten dat vertrouwelijke informatie
zomaar bij een ieder terecht kan komen,
zeker als dat niet je bedoeling is.
Hier wou ik het even bij laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank lieve Har.

Ja Tina ik schik ook even want als je elkaar hier niet vertrouwen kan dan schrijf je toch niet lekker op het forum? Als er iets gebeurd is met iemand kun je het dan niet uitpraten samen? We hebben toch allemaal hier hetzelfde probleem al is de oorzaak anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik merk is dat door het virtuele we allemaal wel eens in de knoop geraken. Verkeerde interpretaties van het geschreven woord, idd Pb'tjes achter de rug om enz. enz.
Daarom vind ik een meeting zo'n verademing. Face tot face! Duidelijke taal! Zo snap ik Marjo en Safi veel beter sinds gisteren en dat geldt ook voor Soothe.
Eigenlijk zou een maandelijkse bijeenkomst om de oneffenheden weg te werken een must zijn (geintje ;) )...of de telefoon pakken als je twijfels hebt over iemands bedoelingen. IRL verlopen de contacten nu eenmaal d u i d e l i j k e r.
Het virtuele draagt wel bij dat je hier je verhaal kwijt kunt...onomwonden; de communicatie verloopt soms wat harrewarrig (gáán we weer, ratseflats ik leen er mijn naam wel weer even voor) :huh:

Als je in de knoop zit met iets, of naar iemand toe...pak de telefoon! Het gesproken woord behelst meer dat het geschrevene op een forum, toch? (mooi gezegd hè? B) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tientje, daar kan een ieder die persoonlijk met jou heeft gemaild, zich van achter de oren gaan krabben.
Ik zou zoiets zeker persoonlijk met diegene uitpraten en geen "vage" dingen op het forum zetten. Ik snap het op zich wel, maar zo'n bericht geeft naar mijn mening scheve blikken en onrust.
Verder vind ik het natuurlijk vervelend voor jou dat je het zo voelt.
Ik zelf heb van de mensen met wie ik nu persaoonlijk mail, geen onveilig gevoel gekregen gelukkig.

Ik ga Houtje haar voorbeeld volgen en een was strijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...we hoeven het qua benadering van het probleem niet met elkaar eens te zijn. Maar je standpunt goed duidelijk maken is natuurlijk wel belangrijk en dat wordt virtueel wel eens verkeerd geïnterpreteerd; vergeet niet, we l@llen hier allemaal door elkaar heen :o Een gesprek een op een, wat soms vereist is voor de duidelijkheid moet je zeker aangrijpen; dat de meelezende rest het dan niet begrijpt wordt dan minder belangrijk
Nou, zo is het wel genoeg...lijkt me duidelijk. Krijg er koppijn van! :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

juist telefoon uit japan gehad , mijn broer geloofde er niets van dat ik aan mijn voet geopereerd moest worden :huh: heb hem dan maar de waarheid verteld , nu ja al is een luegen nog zo snel de waarheid achterhaald het wel .
hebben er niet te triest om gedaan wat komen moet komt zwz hebben al zwaardere stromen door zwommen achteraf wel potje gejankt want vindt het echt xxx dat ik niet naar japan kan
carolien bedankt voor de fotos heb ik toch nog kunnen mee genieten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief van je Spud en ja hij staat op funda. De foto's regelt de makelaar, wordt ie vet voor betaald hahaha.

Moet wel eerlijk zeggen dat de moderatoren ook waarschuwen tegen privecontacten want je loopt altijd een risico. Maar dat loop je denk ik altijd en overal. Je loopt ook het risico dat het wel goed gaat, tis maar of je de gok waagt. Maar het lijkt me heel erg als je jezelf onveilig gaat voelen op een forum waar je toch zit vanwege een groot probleem en dan mag een 1 iemand niet bedreigend lijken. Ik zeg juist lijken want je kunt zelf ook bang zijn dat een andere wat meer van je weet en angst hebt uit de deur te klappen terwijl dat mss niet eens de intentie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was total loss bij thuiskomst. Wat een indrukken en gedachten gingen door het hoofd!
Even aan de "verwerking beginnen.
Nogmaals het was een fijne dag, die ik niet had willen missen!!!

Wat hebben we de persmuskieten een loer gedraaid.
Adam bedankt voor het heldere inzicht, hoe we ze sneller af konden zijn.

En nu, huisje boompje beestje.

Alle forumgenoten een groet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...