Spring naar bijdragen

Het moet toch 'n keer lukken!


stropdas

Aanbevolen berichten

Even voorstellen. Mijn naam op dit forum is Stropdas ( beetje dom gekozen, maar ja..)

Ben een vrouw van 46, en ook ik drink veel en veel te veel.

Twee jaar geleden was ik ook al eens hier op het forum, en dacht toen veel te snel

dat ik het allemaal wel aankon. Jaja...

Ik zou heel graag 'gecontroleerd' willen drinken, maar ik heb voor mezelf nu wel bewezen

dat me dat absoluut niet lukt.

Soms twee, drie dagen niet drinken gaat nog wel. Maar daarna komt er geheid weer een

dag dat ik ontzettend veel drink. Ik voel het ook gewoon aankomen dan 's middags,

en ik baal daar zo vreselijk van!

Hup een fles, twee fles, en soms nog een derde openmaken ook, VRESELIJK!

Meestal doe ik dat in m'n eentje, zogenaamd sociaal gedronken 's avonds, en als iedereen

dan naar bed is gewoon weer een fles openmaken. Ik haat het, en mezelf ook de ochtend erna.

Na het eerste of tweede glas is er gewoon geen remming meer, hup doordrinken.

Ik wil hier zó graag vanaf!

Ik hoop dat het dit keer wél lukt.

Het zal me niet dagelijks lukken om wat te schrijven op de dagdraadjes, maar ik heb me voorgenomen

om het wel vaak te doen.

Dus hopelijk tot gauw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Stropdas,

Ook van mij welkom hier. Je eerste dag zit er op. Op naar de tweede.

Ook in mijn geval was het moeilijk als mijn man naar bed was. Tegenwoordig zorg ik dat ik tegelijk met hem naar bed ga en als ik niet kan slapen, dan blijf ik toch in mijn bed liggen.

Ik heb heel veel gehad aan de internetbehandeling van Tactive. Daardoor heb ik beter mijn triggers leren kennen en kan ik ook beter het pad dat naar drinken leidt onderbreken. Ik wens je veel succes en volharding.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes stropdas!

Het wordt alleen maar beter nu.

Niet gemakkelijker maar wel helderder!

Tijd om te groeien en niet stil te staan en jezelf verdoven. Het is te doen....pak alleen ( mijn ervaring hoor) nooit het eerste glas meer!

Kijk maar naar mijn onderschrift.

Het was wel wat minder geworden ,maar de reden om te drinken en de manier waarop was nog hetzelfde.

het heeft me totaal niets gebracht....alleen het vertrouwen in mezelf werd steeds kleiner.

Gemakkelijk om dat gevoel weer te verdoven....

Zo gaat de cirkel door....

Stop ermee meid en nogmaals heel veel succes!!

Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom terug Stropdas.

Ikzelf ervaar het niet meer drinken wel als een heel stuk makkelijker. Er zijn zoveel dingen waar ik nu, nu ik adb. ben, als heel fijn ervaar, ik kan nu echt genieten. Gewoon omdat mijn leven eerlijk is. Ik voel de dingen niet meer wazig, maak geen belofes meer waar ik niets meer van af weet, doe geen rare dingen meer waar ik naderhand veel spijt van heb, ga niet gelijk op de vuist als ik het ergens niet mee eens ben, en waardoor ik me naderhand weer heel schuldig over voel, nee ik ben heel blij dat ik nu niet meer drink. Dat gevoel gun ik jou ook van harte.

Wens je heel veel suc6 en we gaan er met z'n allen voor, afgesproken?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Stropdas:)

Het gaat je vast lukken! Echt! Gewoon je stinkende best doen en stoppen. Het is niet gemakkelijk, maar het wordt wel steeds gemakkelijker. Zelf vond ik de eerste 4 maanden het lastigste, maar nu gaan er dagen voorbij dat ik niet eens aan drank denk en trek heb ik zelden. Ik wil nooit meer terug naar de tijd dat ik nog dronk, dat gun ik jou ook:present:

Probeer vaak hier te komen en doe mee aan de dagpacts, het helpt!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...