Spring naar bijdragen

woensdag 27 mei

Gees

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 337
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pfff, wat kunnen 'vrienden' het je inderdaad lastig maken. Maar als je niet anders kent, dan zul je nog bijna gaan geloven wat ze zeggen. Ben dan ook blij dat ik hier wat tegengeluid hoor. Dat relativeert het, en maakt dat ik het straks makkelijker van me af laat glijden. Eerst dacht ik ook dat het saai zou zijn zonder drugs, nou het tegendeel bleek, het is daarom niet moeilijk om aan te nemen dat het zonder drank ook niet saai wordt :)

En nu ga ik boodschappen doen, gezonde spullen halen, en met een grote boooooog om de drankafdeling...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa je haalde even Lianne en mij dooreen, verwarrend ook met al die zelfde icoontjes.
De goede raad was van Lianne, het stukje over de lever van mij.

Overigens kan ik geen raad geven over wat je kunt zeggen tegen drinkemaatjes als je wilt stoppen/minderen. Ik was altijd een thuisdrinkster (zeker de laatste jaren) en had en heb eigenlijk niet veel mensen om me heen die iets met drank hebben. Hoewel, je weet het nooit natuurlijk, ik wist het in die tijd ook aardig verborgen te houden.

Hopla, Marjo ik ga je voorbeeld volgen, uit dat hoofd, in dat hart. (En in de benen, de zon is weer gaan schijnen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joehoeeeee,

daar is ze weer! met schaamrood op mijn kaken want ik heb teveel geld uitgegeven!
kwam langs springgarden en daar hebben ze restantenopruiming, oohhhh ik ben gezwicht voor t-shirt, een korte broek en een waanzinnige jurk!!!
volgens mij kloppen de maten niet erg, kreeg terplekke het gevoel dat ik mijzelf moest opgeven bij pro-anna, ach dat mag de pret niet drukken!

oh ja, en een nieuwe lippenstift, anti age cremetje en een facewash :D dag weekbudget :D

En bij de dokter geweest voor de pillen, blijkt naltrexon niet echt te werken met mijn hormonen.
zegt die doos heel simpel "kan je niet stoppen met die hormonen?" :huh:
pffff, liever een borrel dan opvliegers :devil:
maar goed dosering gehalveerd en nu maar een weekje afwachten en hopelijk gaat het slapen dan weer goed, 14 uur is toch echt teveel!

potverdrie, ik realiseer me nu pas dat ik nog steeds geen masker heb gekocht, volgende week dan maar, je kan niet in één dag transformeren tot een vamp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi stukje over de lever Vie.

In het boek 'eten drinken en beminnen' staat ook een citaat over lachen, echt lachen,
De man uit de ashram noemde dat : lachen met je lever.
Vond ik toen ook heel boeiend.

Maar dan vraag ik me wel af waarom ik me nu zo slecht voel.
ontgiften oke, maar energie nul is toch wel raar?
ik sportte 4x in de week, nu niks meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lianne,

je wilt niet weten wat voor ellende uit je lichaam komt!
maar een goede vitamine b complex en extra thiamine doet wonderen.

zelf gebruik ik supradyn en thiamine bij de apotheek (stuk goedkoper) in dit geval moet je niet besparen op goedkope pilletjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha tasseke,
ik gebruik vitamine, dank, deed ik ook 'tijdens'
ik zet wel door hoor, maar er komt echt niks uit mijn handen terwijl ik toen ik dronk ook niet elke dag dronk en wel van alles deed..
misschien ben ik er teveel mee bezig...
denken is ook funest..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net terug van de kapper en heb een geweldig stuk in de libelle gelezen. Het gaat over je onzeker voelen op feestjes. Het gaat ook over dat je jezelf tijd mag geven om die onzekere gevoelens toe te laten. Dat bijna iedereen die onzekere gevoelens heeft in het begin van zo'n feestje.

Leest iemand de libelle? Zou iemand een kopie van dat stuk naar me kunnen opsturen? Ik zou het graag nogmaals lezen. Het is net zoiets als wat Tactive wil doen: negatieve gedachten/gevoelens ombuigen naar positieve gedachten/gevoelens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga je je zo mooi maken voor jezelf Tas of misschien voor een minnaar?
Zo ik ben weer binnen. Heb met mijn oudste dochter in de tuin gewerkt,
ligt er weer een stuk netter bij maar wat gaat dat altijd snel dat onkruid.
Mijn zoon gaat zo werken en mijn lief komt eten. Alles zo gewoon en mis-
schien zelfs wat banaal maar ik heb dit zolang gemist door die ellendige verslaving,
ik geniet er gewoon van. That"s all!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik hier aan het schrijven ben bedenk ik ineens dat ik zelf natuurlijk ook de libelle eenmalig kopen kan. Er stonden nog meer mooie verhalen in. ;)

Sorry, was niet als reclame bedoeld. Dat stuk was me op het lijf geschreven. Ook de tips die ze gaven.

Ik spring gelijk weer op de fiets! :D

(Kwam daar net vandaan, goede lijndag vandaag :angry: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laat de namen maar zitten carolien, dan hadden de mensen er maar bij moeten zijn :D

soep????? jus d'orange had ik nog gesnapt, maar soep???? toch geen heldere tomaten soep hé? dat lijkt op rosé!

Lianne,
toch dan maar extra thiamine, dat is één van de b-soort, ik weet niet welke maar die wordt als eerste afgebroken in je lever.
mijn lever is die van een 18 jarige maar ik moet nog wel een jaartje extra slikken.

floortje,
de libelle, daar staat toch ook de prietpraat in?
was het de editie van deze week, of van vorig jaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne, ik ben heel lang moe geweest
Echt héééél lang :D

Nu ik de laatste tijd weer eens wat dronk,
voel ik weer die loodzware, drukkende vermoeidheid opkomen

Onze lever is een belangrijk orgaan
Wees lief voor hem!
Help hem je lijf ontgiften!
Rust goed uit
Let extra op tussen 1 en 3
zowel overdag als 's nachts
Je kunt op die uren een warme kruik
op je lever leggen
Het helpt om door de dag gekookt mineralwater
te drinken, uit de thermoskan. Zo warm mogelijk.
Mariadistelthee zetten van gedroogde kruiden

Gun jezelf tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne, waarom vind je dat raar?

Ik ben nu na 18 maanden nog moe, niet iedere dag maar in phases.
Tijdje wat meer tijdje wat minder, maar het wordt wel langzaam beter.

Ik weet niet of je veel dronk.
Het is niet alleen ontgiften, er is ook een psychische component.
Je bent gestopt, dan lever je toch een soort strijd, en dat zuigt leeg. Geloof me.

Dan loop je maar wat minder, je nam ook de tijd om te drinken, nu rustig aan het herstel werken.
Beetje meebuigen, rust, reinheid, regelmaat. Doe die dingen waar je je goed bij voelt.
Drink niet, en alles komt goed!!

MEEBUIGEN ALS BAMBOE IN DE WIND. Geen verzet geven!!

Bye bye!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg linde,

elke zichzelf respecterende vrouw goed zorgt voor zichzelf!
meestal kleed ik mij elke dag mooi aan, maak mij zelf op en wanhoop om 15.00 uur dat ik zo snel mogelijk thuis ben om mijn joggingpak aan te trekken :D

en die minnaar?????

hij was er vlak bij, maar nu begint hij met "poppetje" , bleuubheee, daar ga ik van overgeven :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verzet put uit Marjo. Goed geschoten. :heart:
Doe wat in je bereik ligt.
Niet drinken heeft prioriteit. Toch.
Dus beetje meebuigen. Weinig willen , en doen wat lukt.
Soms lijkt het of er een orkaan door m'n huis is getrokken.
Soms(als de zin er is) ruim ik weer een beetje op.

EASY DOES IT. FIRST THINGS FIRST!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 10 valt niet mee hier... ik val steeds bijna flauw, zwart voor mijn ogen... en heb overal spierpijn, ook zwaar vermoeid gevoel, en de wereld lijkt erg ver weg. Als ik me op 1 punt probeer te focussen begint alles te draaien, of zie ik de wereld schokken.

Maar even een lekker broodje voor mezelf gemaakt met mozzarella, tomaat, parmaham en verse basilicum. Nu het beddegoed in de was, dan kan ik vanavond lekker op tijd naar bed en wat is heerlijker dan in een schoon bed stappen..

Positief blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...