Spring naar bijdragen

zondag 31 mei

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 283
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by: Vie
Corinne fijn voor jou dat je zo lekker hebt geslapen.

Hihi, als ik dat zo lees van mensen die uitgeslapen hebben, of blij zijn met hun lange nacht, denk ik onwillekeurig altijd: vind je dat nou niet zonde van je tijd?

Zeker in de zomer kan ik haast niet wachten om op te staan.

Dit is dus geen oordeel maar een verbazing die ik heb.

q]

Ha ha, dat zeggen die typische ochtendmensen altijd en daar krijgen die avond- en nachtmensen dus een ochtendhumeur door.
Ik verbaas mij altijd hoe het mogelijk is dat mensen zo vlak na het (vroeg) opstaan kunnen kwetteren als vogels. Vreselijk voor iemand (ik) die van complete stilte houdt tot na een stevig ontbijt en een of twee bakken koffie.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Kom ook maar weer eens kijken op het forum.
Ik heb het de laatste tijd druk met gezin , werk en sponsees. En het bevalt mij erg goed.
Gisteravond in het theater geweest met een sponsee in Den Haag en na afloop op een terras van een chique restaurant een nagerechtje (chocolade-ijs) gegeten in het warme avondweer.
Lekker slippertjes aan , spijkerbroek en t-shirt , superrelaxed.

Op datzelfde terras zat een groot gezelschap uitgebreid te dineren met de nodige flessen wijn en het zag er gezellig uit. En zo is alcohol ook bedoelt , voor een feestje , samen met andere mensen praten , lachen en een drankje drinken. Wat eten er bij ; goed geregeld.
Ik heb daar geen moeite mee. Ik zie dat niet als nep want wat weet ik nu van normaal alcoholgebruik ? Helemaal niets want ik dronk en gebruikte om zo snel mogelijk het effect te voelen en dronken/stoned te worden. En het liefst helemaal alleen. PARTY !!! . Dus niet. En 1 fles of een halve gram cocaine was niet genoeg.

Op het forum lijkt het een gewoonte te worden om mensen die wel kunnen drinken in een hoekje te zetten en te zeggen dat het nep is , niet gezellig , mensen vervelend worden etcetc..
Als je jaloers bent dan is de obsessie en het vraagstuk welles/nietes nog niet klaar.

Vandaag hoef ik de keuze om wel of niet te gebruiken en of te drinken niet te maken.
Die keuze heb ik nooit gehad want ik ben een verslaafde. En verslaafden hebben geen keuze maar MOETEN drinken/gebruiken. En natuurlijk worden er allerlei excuses gegeven maar in het licht van de werkelijkheid van alcoholisme is het waanzin. Het is ongeveer hetzelfde als proberen hoofdpijn op te lossen door middel van een hamer op je kop te slaan zodat de pijn weggaat. Dat is zo een beetje de redenering van een alkie. Good thinking !

Vandaag is het vraagstuk wel of niet drinken/gebruiken voor mij WEG.
Opgelost in het onzichtbare. (misschien wel God)
Als dat vraagstuk zou terugkomen dan staan een aantal metertjes in mijn hoofd op ALERT.
Tot op heden is dit niet gebeurt maar het kan wel.
En hoe komen de meterjes op ALERT ? Wanneer komt het vraagstuk terug ? Wanneer keert de obessie met wel/niet drinken gebruiken weer toe ?
Als ik zou stoppen met regelmatig zelf-onderzoek , mijn angsten en resentments voor mij zelf zou houden , als ik zou gaan liegen tegen mijn sponser en andere mensen , als ik zou stoppen met het helpen van degenen die nog midden in de verslaving zitten en er uit willen , als ik zou stoppen met mediteren en bidden , als ik zou stoppen om mijn negatieve karaktereigenschappen om te buigen naar positieve en dat allemaal op zou geven. Want al deze zaken hebben er toe bijgedragen dat het vraagstuk is verdwenen. En dat is 100% mijn ervaring.

De 12 stappen zijn voor mij een "design for living". Hoe word ik geestelijk een beetje volwassen.
Hoe ga ik om met teleurstellingen en verdriet. Hoe neem ik mijn verantwoordelijkheid.
Durf ik toe te geven dat ik het soms niet weet en hulp zoek. En tot op de dag van vandaag doe ik dat nog steeds.

En zolang ik zou drinken en gebruiken maak ik geen schijn van kans om ooit een beetje te groeien.
Maar meer en meer afgestompt te raken. Meer zelfverdriet en haat te ontwikkelen naar mijzelf en anderen toe. Meer geisoleerd te raken. Nog moedelozer te worden dan ik al was. etcetc.

En het begon allemaal voor mij door toe geven aan mijzelf en aan een ander dat ik echt niet meer wist wat ik moest doen om clean te worden en te blijven.
Door toe te geven dat mijn leven een puinhoop was toen ik nog dronk en zo mogelijkerwijze nog een grotere puinhoop was toen ik nuchter was in die perioden.
Ik kon niet met drank en drugs leven maar ook niet zonder. Dat was voor mij het absolute breekpunt waar ik knakte en het OPGAF. Uw wil geschiedde.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza ik ben blij dat het zo goed met je gaat.
Ik wil benadrukken dat ik NIET jaloers ben op mensen die normaal drinken.
Ik heb wel eens (soms) wat leedvermaak met, of ook verdriet om, mensen die er niet mee kunnen omgaan en die dan toch nog drinken.
Niet drinken begint steeds meer een normale manier van doen te worden.
Ik vlak niet uit dat de drankperiode nog steeds een rol in mijn leven speelt. Dat is nou eenmaal zo, en misschien wel iets waar ik nog lang op zal moeten letten. Maar dat geeft niet.

HenkieT wil je het recept van een horny fish of gewoon die salade? Staat ook gewoon op internet hoor. Erg lekker, vooral als je het met verse tonijn doet, dus niet uit blik.

Corinne ik kan me goed voorstellen dat je 's morgens stilte en rust wil. Dat wil ik zelf ook, alleen ben ik dan gewoon klaarwakker en benieuwd wat de dag gaat brengen.
Maar iedereen haar eigen ritme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Ziza,
mooi as usual.

Ik vind ook dat drank met mate heel veel mensen best iets brengt.
Persoonlijk is het voor mij te vroeg om dat te gaan doen, maar het zal toch niet zo zijn: eens een alcoholist, altijd een alcoholist.
Ik ken best wat mensen die hun gebruik drastisch hebben geminderd en nu
'aan de internet-gezondheids-norm' voldoen..
Ik zelf weet dat ik een week lang 2 glazen zou drinken en dan toch weer die fles, dus ik ga het ook niet proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Lianne, ik ben het met je eens.
Die 2 glazen per dag gaan bij mij na een week ook gewoon weer een fles of meer worden.
Dat heb ik al ontelbare keren uitgeprobeerd.
Eens een alcoholist altijd een alcoholist??
Ik ga het niet meer uitproberen, durf niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha rapilos.
weet je, ik mis de wijn op zich helemaal niet.
ik bedoel, als ik op een of ander eiland zou zitten, waar niet gedronken wordt zou ik het helemaal geen moment missen.
Alleen de continue confrontatie ermee, tv, tijdschriften, terras, restaurant, mijn vrienden, partner, ouders etc die drinken, dat stoort me.
En dat houd ik mezelf voor dat dit de goed keuze is voor mij, maar soms denk ik: ben ik nou gek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Die man zal later wel even terugdenken met een poehee, dat was close by.

Hannah,
En dat (zie hierboven mijn tekst aan An) zijn dan die momenten waarop een lang(er) gestopte het nog wel eens moeilijk kan hebben, ook de dagen erna. Echt niet iets om je te laten weerhouden die stap van het stoppen te nemen.
Wel drinken - niet drinken - 't is een keuze die je maakt voor jezelf en niet voor een ander.
Niet kiezen is ook een keuze, namelijk de keuze om het besluit uit te stellen.
Niet drinken is echt geen dagelijks gevecht voor mij. Niet drinken is leuk en uitdagend en zeker geen plicht. Ik heb er recht op om niet te drinken. Zoals ik er recht op heb om mijn handen en voeten warm te houden. Tuurlijk voel ik soms jaloezie dat als het heel heet is, mensen zo eventjes hun handen onder de koude kraan kunnen houden om zich even te verkoelen. Dat kon ik ook vroeger en dat deed ik ook vroeger en dat gaf dan een heerlijk gevoel. Zo is het met drank ook: voor ik een alcoholist werd, kon ik ook genieten van een drankje en gaf me dat een heerlijk gevoel. Door mijn alcoholisme kan ik de drank niet meer verdragen en doe ik mezelf alleen maar pijn. Ik zeg dus nee tegen drank. Geheel en alleen om dat dat voor MIJ beter is.

En dit vind ik een hele goede van Ziza:
Vandaag hoef ik de keuze om wel of niet te gebruiken en of te drinken niet te maken.
Die keuze heb ik nooit gehad want ik ben een verslaafde. En verslaafden hebben geen keuze maar MOETEN drinken/gebruiken. En natuurlijk worden er allerlei excuses gegeven maar in het licht van de werkelijkheid van alcoholisme is het waanzin. Het is ongeveer hetzelfde als proberen hoofdpijn op te lossen door middel van een hamer op je kop te slaan zodat de pijn weggaat. Dat is zo een beetje de redenering van een alkie. Good thinking !
unquote

Ik blijf werken aan mijn herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,

Je bent niet gek.
De confrontatie op allerlei fronten is inderdaad heel erg groot.
Als je het niet om je heen zou zien, zou ik het ook beslist een stuk gemakkelijker vinden.
Het wakkert b.v. bij mij nog steeds de trek aan als ik mensen zie drinken., of op reclames.
DAn heb ik ook nog een drinkende man, die bahalve whisky (wat ik niet lekker vind) daarnaast ook wijn drinkt.
Als dat niet zo zou zijn dan "vergeet"je een beetje wat het ook alweer was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rapilos.
Fijn dat ik niet gek ben haha!
Ik had het gisteren ook, mooi weer, gedekt in de tuin, vriend had gekookt.
Hij aan de wijn en ik was klaar met eten en ik dacht: pff ik wil gaan afruimen.
Ik ben nog niet klaar voor dat gezellige natafelen.
Maar ik ga hem niet vragen of hij niet wil drinken, dan kan ik nergens meer komen.
Misschien maar naar een islamitisch land verhuizen haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,

Natafelen, daar doe ik wel aan mee.
Maar soms denk ik ook wel een, pff. wat doe ik hier eigenlijk nog, zonde van de tijd.
Toen ik nog rookte en\of dronk kon ik dat ook eindeloos doen.

Hoe dan ook, ik ga even lekker in de tuin zitten met een lekker stuk frisse meloen inplaats van een glaasje jww.
Kom straks wel weer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geniet ervan.

ik had als ik dronk voor 'het fatsoen???' nog even gewacht en dan de witte wijn open
nu rooibosthee
lekker joh zo'n fris hoofd!
maar goed, vriendlief komt zo thuis en die wil weer ergens gaan eten.
en ik weer geen zin.
zie ik straks wel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi

Ik bedoelde de salade Viie en idd daar staan wel duizend recepten voor op t internet maar Ik ga t proberen met versche tonijn :) ooit :)

ehm ik heb dat ook maar ergens hier gelezen lianne :)

als jullie net zo'n fijne dag hebben als ik is er niets mis mee :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Dar.
Lianne is F5 en ik ben nicoise.
Artisjokken, hmmmm!
Wij eten straks soep met een boterham, de salade was eigenlijk al genoeg, en mijn lief is aan de lijn.

Leuk, weer een Zeeuwse erbij. Ik ben geboren in Westkapelle en middelbare school in Middelburg.
Toen in Rotterdam terecht gekomen en nu in een dorpje op Voorne-Putten.
Maar Zeeland blijft trekken.

Ik heb een wat ongeduldige dag Henkie, maar niet verkeerd, en ook wel een goed humeur.
Gewoon vandaag veel zin in communicatie met mensen die snappen hoe het werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...