Spring naar bijdragen

donderdag 4 juni


Gees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, ik kan dat wel een beetje navoelen Linde. Soms maakt vergeving je "zwakker" of "zieliger".
Zij zijn sterk en vergevingsgezind, en jij bent die naarling en zwakkeling die hun al dat leed heeft aangedaan.
Kun jij, denk je, zo sterk zijn om hun vergeving te aanvaarden?
Durf jij degene te zijn die inderdaad fouten heeft gemaakt? (Wie niet.)
Kun je iets verzinnen, bijvoorbeeld een brief schrijven, of een collage maken, om je gevoelens tegenover je kinderen vorm te geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde,

wat een voorrecht dat je er met je kinderen over kunt praten.
Dat je spijt hebt, begrijp ik.
Helaas, de klok kan niet meer worden teruggedraaid.
Maar het zegt zoveel over de relatie met je kinderen dat
ze je hebben vergeven.
En, over jou zegt het mij dat je echt een nieuw leven bent begonnen,
een nuchter leven.
Waarin je alles onder ogen ziet wat is geweest.
Kijk ook naar de toekomst, zonder drank, met kinderen die je hebben
vergeven.
Dat is een groot goed.
Geniet ervan.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro ja, nou schiet ik weer in de lach. Glassex, smaakt dat nou nog ergens naar? Ik zit meteen vol aandacht te kijken in mijn kastje schoonmaakmiddelen. Hmmm. 78% isopropyl-alcohol... :D

Sorry Linde, zo gaat het vaak op een forum, een lach en een traan. Ik wilde jouw bericht niet teniet doen.
En nou ben ik echt verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro,

Glassex?
:$.

Er sprak van de week bij de AA iemand die zo wanhopig is geweest
van de afkickverschijnselen, dat hij spiritus heeft gedronken.
Ik ben me een hoedje geschrokken en was zeer onder de indruk
van de openhartiheid.
Van jouw openhatigheid trouwens.
Het helpt weer eens te beseffen dat alcolisme een dodelijke ziekte is.
Een ziekte die altijd blijft, levenslang.
Wel hebben wij het geluk zelf te kunnen kiezen om te blijven leven,
door niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Net gelezen, het is de eerste keer dat geestelijk gestoorden en onder curatele
gestelden ook mogen stemmen.
Er gaat een nieuwe wereld voor me open.
Dus op naar het stemlokaal!!

Ook stemmen is geen reden voor een slok glassex! :D
Mensen houd het droog. Het brengt niets.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief van jullie allemaal. Dank daarvoor.
Ik was net even in de supermarkt en trof bij de bloemkolen een oude bekende van de AA.
Scharrelend langs de kipfilet en nectarines hebben we even uitgewisseld hoe het ging.
Zij drinkt ook al een tijd niet meer maar zegt het vaak moeilijk te hebben, ze is daarnaast manisch/depressief, dat maakt het er ook niet makkelijker op maar we kwamen toch tot de conclusie dat er niets gaat boven een nuchter leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde, is dat niet ongemakkelijk zo'n ontmoeting in de supermarkt?
Aurelie, bedankt voor de aanmoediging :) Ik heb in ieder geval de lichamelijke afkick nu al overleefd. Hoe gaat het nu met jou?! Nog een beetje vol te houden? Jij was iets langer bezig dan ik, toch?

Door de therapie van vanochtend ben ik wel weer aangemoedigd om door te gaan met niet-drinken. Het is namelijk voor mijn (geestelijke) herste van groot belang dat ik geen vluchtgedrag meer vertoon. Dat ik leer omgaan met heftige emoties, dat ik daar niet meer bang voor ben. Vanaf nu elke week therapie, dus ik ga het gewoon per dag bekijken, en op de lange termijn hou ik die wekelijkse therapie in mijn hoofd.

Ik ga wel volgende week naar een festival, dus dat wordt echt zeeeer moeilijk om daar niks te drinken. Ik ga wel met een vriendin die alles van mij weet, en ook nog met een andere vriendin die door haar geloof (moslim) nooit iets gedronken heeft. Dus dat is op zich wel prettig, dan kan ik - als de rest dronken is - nog wel met haar levelen :) Zij moedigt me ook aan om te blijven stoppen, dus ik ben blij dat ze meegaat. Ik denk zelfs dat het onze band kan versterken, want ik heb altijd t gevoell gehad dat zij enigszins op afstand van mij bleef, omdat ik mezelf steeds zo verloor in extreem gedrag. Dus dat is weer een pluspunt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam evwen kijken of er al nieuws is over diverse ziekenhuisuitslagen, maar het is nog wat te vroeg daarvoor blijkbaar.

Het gaat inmiddels erg goed met de hond-op-proef, dus binnenkort hebben we er een huisvriendje bij.

En verder wil ik iets geks vertellen. Toen ik nog in Rotterdam woonde, ging ik vaak naar een chinese toko voor van die zware rijstwijn. Niet te drinken trouwens, maar je werd er zo snel beneveld van voor weinig geld. Ik ben daar bijna twee jaar niet meer geweest, maar omdat ik vanmorgen toch daar in de buurt moest zijn, wilde ik mijn voorraad kruiden weer eens aanvullen.
En echt waar, ik kwam bij de kassa en die dame vraagt "bent u de wijn niet vergeten?"
Willen jullie wel geloven dat ik zomaar een rood hoofd kreeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie heb je veel dieren? Leuk zijn ze he?
Noa Nee ik ben wat de drank betreft de schaamte voorbij.
Ik ben geen minder/slechter mens omdat ik verslaafd ben geraakt.
Ik loop al zo lang mee in de wereld dat ik weet dat een verslaving iedereen kan treffen,
en dat maakt niemand minderwaardig al heb ik me wel lang zo gevoeld.
Ik vind het trouwens heel goed van je Noa dat je volhoudt!
Hoop dat het concert niet te meoilijk voor je is!
Ik ben even wezen koffiedrinken bij mijn vriendin en haar nieuwe minnaar
uitgebreid besproken. Lachen! Ze beleeft via internetdaten de meest vreemde
avonturen en ik hoor de gekste verhalen!
Toen heb ik nog even koers gezet naar het tuincentrum en heb mezelf
( wel een beetje tè) in de bloemetjes gezet!
Herkennen jullie dat gedrag van doorslaan in dingen?
ik bedoel ik kan als bv het wasmiddel in de reclame is een voorrraad inslaan waarmee
ik het hele leger van verschoning kan voorzien!
Als ik kook , kook ik voor een weeshuis en met mijn voorraadkast kan het halve Nederlandse volk een
hongerwinter mee doorkomen..
Doordraven, herkent iemand het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde, ongemerkt heb ik in de laatste anderhalf jaar verzameld:
1 kat (maar die had ik al)
3 honden
3 kippen
2 karpers en diverse goudvissen (maar die zwommen hier al in de vijver toen ik hier kwam wonen. En ik heb niet zoveel met vissen.)
2 ezeltjes.
Onmatig? Nee hoor, valt best mee.

Makro en Lidl, Fruitvlieg breek me de bek niet open.
Maar van Lidl is het niet zo verkeerd. Ik vind dat echt een heel goede zaak, en ook hun groente-afdeling wordt steeds beter.

Linde, ik loop ook al een tijdje mee, maar blijf me verbazen. Jij niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik heb zo'n idee, want ik zie Houtje zojuist ingelogd, dat deze dame ons heel verstandige tips kan geven voor wat betreft slim inkopen. :)
Maar 1 ding weet ik wel: ga niet shoppen als je maag leeg is. Eet vooraf eerst een boterham. Het klinkt als een cliché maar het is domweg een waarheid als een koe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Fruitvlieg, dat is helemaal niet zo raar hoor. Zeker in Nederland zijn niet zoveel ezeltjes meer.
Het zijn overigens heel slimme en grappige dieren. Minder agressief en dominant dan paarden, maar op een grappige manier eigenwijs.
Maar wel jammer dat je niet meteen foto's hebt gemaakt.
Maar nu ga ik de ruimte laten aan mensen die iets van gewicht hebben te zeggen want ik zit maar te babbelen.
:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als je het wel doet heb je morgen spijt en dorst..

ik ben er wel achter dat als je heel erg bezig bent met niet drinken en je drinkt dan een keer, dat juist de remmen los gaan (niet dat ik van plan ben te drinken, maar uit vorige pogingen)
immers, morgen stop je er weer mee etc.
dus dan juist die fles leeg.
niet doen hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Goedemorgen,

Net gelezen, het is de eerste keer dat geestelijk gestoorden en onder curatele

gestelden ook mogen stemmen.

Er gaat een nieuwe wereld voor me open.

Dus op naar het stemlokaal!!

Ook stemmen is geen reden voor een slok glassex!
:D
Mensen houd het droog. Het brengt niets.


Groet.


Oh, dus ik mag ook stemmen?!! :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky en rapilos, hopelijk viel het mee vandaag.

Bako, hopelijk blijf je de zonnige kant zien maar je mag ook best wel eens bang en boos zijn :present:

Ik vond het een goed artikel in de Volkskrant en ben nu nog benieuwder naar het boek geworden.
Wat vonden jullie er zelf van? (als je dat wilt zeggen, niks hoeft natuurlijk).
Alleen zijn we niet echt de AA online toch? Dat werd gesuggereerd.

Dar, ik maak helemaal speciaal voor jou een uitzondering op mijn gebruikelijke reactie op aandachtvragen (ja doei) : je wordt gelezen en gewaardeerd!
:heart:

Ik mag stemmen van Soothe en de dieren hebben geen stem dus ik hijs mezelf weer overeind!

Toedelerats!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha fruitvlieg, oudgedienden kennen mij hier van de donderdag-zonderdag. Ik heb een hele tijd alleen nog op donderdag gedronken, dat noemde ik minderen ;) alleen dronk ik op donderdag net zoveel als ik normaal in een week op zou drinken en zo heb ik mezelf 2 jaar lang voor de gek gehouden. Het moment dat ik begreep dat die donderdag mijn valkuildag was ben ik hier op het forum teruggekomen, inmiddels bijna 2 jaar geleden.

Vertel mij dus wat over de donderdag!!
En nu? nu doorsta ik het gewoon en accepteer ik dat ik op donderdag prikkelbaar en moe ben en dat ik dan niet teveel moet doen na mijn werk. Vaak haal ik iets lekkers te eten in huis om me mee te belonen, toastjes ofzo, noem maar wat.


Het meest blij ben ik dan de volgende dag, de vrijdag!!
want jarenlang was ik vrijdag ziek, strontziek, heel katerig, depri, jankerig, koppijn, misselijk, diarree noem maar op... en dat was ik vaak zaterdag ook nog.

De keus is daardoor wel makkelijker geworden, donderdags een toastje zonder wijn en als beloning 2 fitte dagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...