Spring naar bijdragen

Jippie hoera! Onze Albert is jarig!


Gast

Aanbevolen berichten

Darjeeling mss kunnsen we dan samen gaan, lijkt me tof jou dan ook te zien. Vorige keer lag ze ook in het O. dus gokte er maar op.

Blijven aanmelden voor de internetbehandeling. Voor je het weet zit je er opeens tussen. Had dit toen ook en kreeg hier het advies niet af te wachten maar het blijven doorgaan met aanmelden en verroest ik was opeens aan de beurt. Aanhouder wint.:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
NoaduBois

Ik denk dat ik het vanavond niet ga redden... voel me al de hele dag zo onrustig, en depressief sinds de laatste paar uur. In die tijd is mijn hoofd constant naar een fles wijn gegaan, die hier in huis staat. (stond ie al de hele tijd, maar krijg m nu niet meer uit mijn kop) Net naar de pizzeria om wat eten te halen, staan daar ook allemaal flessen wijn. Ik heb niks gekocht, ik ga nu mijn favoriete bak ijs halen, en daarna opeten... Ik hoop dat dit me kan kalmeren, het helpt me meestal wel omdat ik dan in ieder geval op 1 gebied even mag doorslaan. Dan doe ik t liever met eten, want dat is geen probleem voor mij...




Vanavond een feestje waar ik heel graag heen wil, ik wil gewoon even alles uit mijn hoofd kunnen zetten, even me niet zo bewust zijn van alles wat door mijn hoofd spookt. Even los zijn van al die shit... Ik weet even niet meer wat ik moet doen, spring nu op de fiets voor die bak ijs, en een feel-good film , hopelijk herpak ik mezelf daarna.




Sorry hoor, maar ik dacht ik schrijf het even van me af... Ik kan het gewoon niet meer aan zoals ik het nu doe.






Noa,

Jij gaat het wel redden vanavond. Ik weet ook een heel goed middel om die fles wijn uit je gedachten te krijgen.

1. Je pakt die fles wijn uit de kast,

2. Je slaat er de nek af of als je het per se netjes wilt houden ontkurk je ze,

3. Je giet de fles triomfantelijk leeg in het gootsteenputje,

4. Je danst en zingt van tralala en tralala.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk ik ga gewoon door met ademhalen hahaha. Nee grote mond maar soms best bang wat de toekomst gaat brengen want die is erg klein als je mag spreken over hooguit 10 jaar. Dankbaar dat ik het mss nog mee mag maken maar eng op de manier hoe dat zal gaan. Dubbel dus maar voel me niet slecht en heb nog zin in het leven.

Vind dat je erg goed gaat en een heel fijne aanwinst bent hier. Lees je graag.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa stuur jezelf!laat je niet willoos drijven op je gevoel, dat hoeft helemaal niet, zeg op
morgen is er weer een dag, vandaag drink ik niet
dat depressieve gaat wel weer weg, dat was er niet aldoor, dat blijft niet
ff volhouden waar je bent
de drank bakt je een poets, stink er niet in noa
gooi die wijn weg en blijf dicht bij Me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dan ben ik ook te laat Noa, maar doe het niet, je krijgt spijt!
Zeg tegen jezelf wat ik in de toekomst doe weet ik nog niet maar vandaag drink ik niet!
dat is alles wat je hoeft te doen. Hang in there! Het brengt je niks positiefs!
Vie de taart was wel lekker maar er was iets niet helemaal goed met het deeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben terug... Moet huilen nu, en dan voel ik me weer zo zwak. Ik wil me niet aldoor zo zwak voelen, daar heb ik zo'n genoeg van. Ik vind het lief dat jullie allemaal zo'n moeite doen om me op te beuren, en niet te laten drinken. Ik geloof gewoon niet dat ik er echt voor de rest van mijn leven af kan blijven. Het hoort zo bij mijn leven, en mijn vrienden beginnen me denk ik ook saai te vinden. Ik kan het ook niet goed aan ze uitleggen, ik wil niet alleen maar in mn eentje thuis zitten, terwijl iedereen verder lekker bij elkaar zit, en plezier maakt...

Nouja nu eerst die film, en het ijs... en dan maar weer eens zien... Misschien moet ik dan maar gewon naar bed gaan ja, maar als ik nooit meer naar feestjes komt, dan word ik straks niet eens meer uitgenodigd voor feestjes, en heb ik straks niet eens vrienden meer... Ik zie het gewoon niet gebeuren dat ik echt voor altijd zal stoppen met drinken, en toen dacht ik... dan kan ik net zo goed vandaag weer beginnen, dit is toch maar onzin allemaal :(

Maarja, bedankt voor jullie lieve opbeurende woorden, doet me wel heel goed, ik ga het wel gewoon van uur tot uur bekijken ofzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa je hoeft niet voor de rest van je leven te beslissen. Alleen voor de tijd die je rest tot je je mandje inkruipt. Dat is genoeg!
Je blijft ook niet rest van je leven thuis/alleen en je bent ook niet saai, je gaat later ook gewoon
weer naar feestjes en het leven is niet voorbij als je stopt met drinken, dan begint het pas!!!!!!!
O Dar wat heb je beeldige poezebeesten( mag ik de rode het allermooist vinden?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelang duurt het dan tot je weer een beetje normaal kan functioneren? Want mijn hele sociale leven speelt zich af op feestjes, waar gedronken wordt... en inderdaad gebruikt ook iedereen drugs om me heen, en daar ben ik al mee gestopt. Dus ik moet al voortdurend nee zeggen tegen alles wat me wordt aangeboden, en nu dus ook nog nee zeggen tegen alcohol... denk dat dat gewoon teveel is. Het lijkt nu net alsof ik mezelf alles ontzeg. Alsof ik een strenge moslim geworden ben ofzo.... En ik wil juist een leuk spannend leven leiden, en niet zoveel emoties en problemen in mijn hoofd hebben...

Pfff... en ik kan ook al niet stoppen met huilen.. ik vind hetwel lief jullie reacties, en wil graag naaar jullie adviiezen luisteren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert van harte gefeliciflap met je vrije verjaardag :musicnote:
Vrijheid op meerdere manieren dit jaar voor jou, het is je gegund.

Tina, sterkte en beterschap, blijkbaar is er toch meer nodig om beter te worden. Ik hoop dat je nu de middelen en de rust krijgt die je nodig hebt.

Dhendro, wat ga je goed, fijn om je berichten te lezen, ik heb er veel aan.

Vanavond zelf een trek-attack doorstaan.
Gedachtenonderzoek heeft me geholpen.
Ik heb een glas wijn nodig is dat waar? Weet ik dat zeker?
Nee dat weet ik nooit zeker. Ik voel me nooit alleen maar fijn als ik drink en ik voel me veel beter als ik niet geloof dat ik dat nodig heb.
De omkering is meer waar: ik heb geen wijn nodig.
Ik wil lief zijn voor mezelf en geen gif in mijn lichaam gooien en niet mijn geest benevelen.

Welke gedachte geeft me nog meer stress?
Ik mag geen trekgedachten hebben, want dan is het kwartje blijjkbaar nog niet gevallen. Is dat waar?
Weet ik zeker dat dat waar is?
Nee gedachten kunnen nogal eens wisselen en komen zomaar op. Dat kan ik niet onder controle hebben.
Ik hoef er niet in mee te gaan.
Ik mag best trek hebben. Daar hoef ik niet van in paniek te raken.
Het betekent niet dat ik ga drinken. Trek gaat weer over.

Noa, ik heb ook vaak feestjes met drinkers. En ik kan me zonder drank ook amuseren.
Dat kon ik me vroeger ook niet voorstellen.
Je bent veel onafhankelijker dan je denkt! Het gaat om jou en alleen om jou. Geniet van je ijs, je film, er kan je niets gebeuren.

Tapas, neemt de jeuk al wat af?
Ik lees jouw berichten ook graag en haal er heel wat wijsheid uit.

Oh je dit is zo'n lang bericht dat niemand leest. Nou schrijf ik het toch voor mezelf
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa niet zo paniekerig. Haal eerst rustig adem en denk hoe ver je al gekomen bent. Wil je dat door de gootsteen spoelen of de inhoud van de fles? Heb je er nu schijt aan of morgen weer verselijke spijt? Je kan best wel weer gaan feesten maar pas als jij er aan toe ben en dat moment komt zeker maar besef dat als je voor de bijl gaat het moment uitstelt. Komop tijgertje je bent hier niet alleen.

Owwe Darjeeling, zal ff lezen en antwoorden.

Henk oprecht verdiend, vind je super. Wauw een fan hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Noa,

Je verhaal is heel herkenbaar.
Stoppen met drinken is niet makkelijk , integendeel juist door niet te drinken komen er dingen naar boven die "normaal gesproken" er nooit zijn.
Mijn oplossing voor als ik mij oncomfortabel voelde was alcohol en drank. En als ik dan wakker werd voelde ik mij nog rottiger dan de dag ervoor en was dat dan ook weer een aanleiding om maar weer verder te gaan. En zo is de circel rond.
En als ik mij comfortabel voelde en "wind mee had" dan wilde ik ook drank en drugs om mij nog beterder te voelen. Dus ofwel ik wil helemaal niets voelen ofwel ik moet mij helemaal superperfect voelen. Dus het maakte allemaal niet zoveel uit. Of de zon scheen of als het regende , als ik alleen was en mij eenzaam voelde of boos was of verdrietig was of mijn partner was boos op mij of ze was blij met mij , mijn kids aardig waren of wat ik ook dacht ik kwam altijd uit bij drank en drugs.
Deze manier van denken en redeneren is killing voor mij want het is grote waanzin en het allergekste was nog dat ik daadwerkelijk geloofde in mijn eigen redenen om te drinken en gebruiken. Ik was er van overtuigd dat iedereen zo redeneerde en als ze dat niet deden er zelf geen ruk van begrepen.
Ook ik geloofde echt dat als ik nooit meer zou kunnen drinken of gebruiken dat mijn leven saai zou worden , dat ik geen plezier meer zou hebben , dat ik mijn vrienden zou verliezen etcetc. ik ging zelfs zover om te denken dat ik een deel van mijn persoonlijkheid zou opgeven.

De realiteit was echter dat ik mijzelf langzaam aan het vermoorden was. En niet alleen mijzelf maar ook de relaties die ik had met mijn partner , kids , vrienden en familie en mensen van het werk.
En zelf kon ik bij vlagen zien dat mijn gebruik schadelijk was echter de ontkenning was zo sterk dat er gelijk een gedachte kwam die mijn gebruik en gedrag goedkeurde.

Jij "denkt" dat je vrienden je saai zullen vinden.
Jij "denkt" dat je leven zonder alcohol saai zal zijn.
Jij "denkt" dat je alleen op de bank blijft zitten voor de rest van je leven.
Jij "denkt" dat je door jezelf drank te ontzeggen een strenge moslim geworden bent.
Jij "denkt" dat je sociale leven alleen maar op feestjes is.

Toen ik net gestopt was dacht ik die dingen (behalve de moslimgedachte ; origineel by the way) ook allemaal en wat zat ik er naast ! En achteraf gezien was dat ook logisch want wat wist ik van een nuchter leven ? Wat wist ik van omgaan met emoties en gedachten ? Wat wist ik van een sociaal leven ?

In september ben ik 4 jaar nuchter en clean en ik kan alleen maar zeggen dat mijn leven revolutionair is veranderd. Van jaarlijks dagelijks cocaine/cannabis gebruik gecombineerd met alcohol naar totale abstinentie. Van alleen wonen (lees existeren) naar weer samenwonen met mijn vrouw en kids , weer fit om te werken en er plezier in te hebben , op vakantie te gaan samen met familie en tripjes naar het buitenland met vrienden , naar feestjes te gaan (morgenavond een verjaardagsfeestje) , naar het theater te gaan , weer te sporten , een vader te kunnen zijn voor mijn kids , voetballeider van de F-pupillen geweest afgelopen seizoen , bij de buren te kunnen bbqen zonder bang en paranoia te zijn , te kunnen tennissen , mijn afspraken na te komen , nieuwe mensen te kunnen ontmoeten , normaal kan slapen , dat al het goedkope drama uit mijn leven is verdwenen , dat ik steeds beter om kan gaan met mijn gedachten en emoties , dat ik lekker op de bank kan liggen zonder onrustig te zijn , dat ik anderen kan helpen , dat ik overdag niet de gordijnen dicht heb , dat ik met mijn dochter naar Megamindy kan gaan , dat ik niet veel bezig ben met wat anderen van mij denken , dat mijn telefoon kan opnemen zonder een smoesje te verzinnen waar ik ben , kortom dat mijn leven steeds meer begint te lijken op wat het zou moeten zijn.

En daar ben ik dankbaar voor.


:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa, ik weet niet of het jou helpt, maar:
Die moslim-vriendin van jou die niet drinkt, vind je haar saai?

Weet je dat ik tegenwoordig mensen die niet of weinig drinken, veel interessanter vind?
En het interessantst vind ik eigenlijk mensen met een verslavingsverleden die die shit niet meer nodig hebben.

Er is werkelijk helemaal niets interessants aan gebruiken.
Als je zelf nuchter bent, doen die mensen eigenlijk waanzinnig vervelend. Want waar gaat het eigenlijk om?
Hoe krijgen we onze roes, hoe houden we die in stand en hoe overleven we het rotgevoel achteraf?

Zou het zo kunnen zijn dat jij die andere mensen nu saai vindt, en dat vertaalt in: ooh, ze vinden me saai....
Een soort omgekeerde spiegel.

Misschien tijd voor jou om op zoek te gaan naar wat nieuwe kennissen?

Hoe dan ook, met een bak ijs en een paar films overleef je deze avond ook wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht even wat is Henk lang van stof ;)

Ja Ziza, wat die gedachten met ons kunnen doen als we ze geloven.
Ik denk ook nog wel eens aan een uitspraak van jou.
Maar dan die korte, hoe je wel eens zegt:
allemaal leugens hahahaha.

Goed te lezen dat het je zo goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Vie!

Ben het helemaal met je eens, ik vind een bak ijs en een leuke film tegenwoordig veel leuker dan een stelletje dronken brallers die steeds in herhaling vallen.
En ik heb weleens gedacht: leefde ik maar in een cultuur waar niet gedronken werd!
Maar ja, dan was er waarschijnlijk wel weer wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,


Sober en clean sinds.....:D

Noa, ons aller Ziza heeft het bij het rechte eind! Een ervaringsdeskundige pur sang!!
Zo kannie wel weer! ;) Moest ik even kwijt.

Noa, deze gedachten hadden we allemaal. dat zijn tricky alco gedachten!!
Ook ik kon me een leven zonder niet voorstellen. Zoiets is toch niet mogelijk!
En zie, ik leef "gewoon" door zonder drank.
De illussie alcohol probeert jouw opgekrikte ego te teckelen.
Loop niet in deze val. Jij bent de baas.
Houd je het bij één wijntje, NEEN. Ééntje spreekt toch niet aan, je wilt vast meer.
En morgen ga je je vervelende gevoel wegspoelen, en Noa is terug bij af.

Doe maar niet. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Kate, dan waren er wel weer gevaarlijke zakken drop....
En dan werden we allemaal Drop-De-Baas.
Maar echt, ik vind die stopgedachte van jou zo goed!
Voelde je je daarna beter? Vast wel!

Zeg nou zelf Noa, vanmorgen had je het zo mooi voor elkaar met jouw gedachte over vervangende verslavingen. Kan niet zomaar in 1 klap weg zijn.

En over bakken ijs gesproken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPAS: Wel goed idee opzich, maar die fles is niet van mij, maar van mijn vriend... denk niet dat hij t leuk zou vinden als ineens alle drank op is wanneer hij thuiskomt...

Ziza: wat een mooi inspirerend verhaal heb je gepost. Ik moest er (alweer)van huilen, mooi hoe je zegt je leven nu op orde te hebben, en met je dochter om te gaan, en je vrouw terug te hebben... ik ben erg blij voor je, en vind dat je erg sterk over komt.

Vie: Nee, zij is zeker geen saai persoon! Ik bewonder haar er juist voor dat ze haar eigen plan trekt in het leven, en haar eigen keuzes maakt... ze heeft haar eigen normen en waarden, zo heeft ze bv met een Nederlandse jongen, waardoor ze afscheid heeft moeten nemen van haar familie... ze is er altijd van overtuigd dat ze de goede dingen doet, en dat doet ze geloof ik ook. Zij is juist een sterke inspiratie voor mij, ik zou wel meer op haar willen lijken.

Ik denk dat ik maar eens lekker een avondje gaan janken, misschien moet dat er gewoon uit ofzo... Ga wel zielige en ontroerende films, en verhalen lezen ofzo... ik heb wel mijn beddengoed gewassen dus opzich kan ik vanavond wel fijn in een schoon bed slapen, het zou dan ook zonde zijn als ik daar met een slecht gevoel van de drank in zou stappen, terwijl ik er normaal zo van kan genieten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...