Beertje Geplaatst 9 november 2011 Rapport Share Geplaatst 9 november 2011 Hallo allemaal, Graag wil ik me aan jullie voorstellen. Mijn naam hier is Beertje, ik ben een vrouw van 49 jaar. Even moeilijk om te beslissen wat ik jullie ga vertellen, want wellicht zit je niet overal op te wachten. Zo'n 6 jaar geleden ben ik toenemend gaan drinken. Directe aanleiding daarvoor was het afscheid moeten nemen (ik werd afgekeurd) van mijn fantastische vak. Dat gaf heel veel verdriet. Vlak daarna werd ik ernstig ziek (aan iets heel anders) en ben aansluitend behandeld voor depressiviteit, gedurende een jaar. Dat hielp heel goed, maar mijn alcoholgebruik nam jammer genoeg niet af. Het is zelfs een tijd nog erger geweest. Nu is het aanzienlijk minder, maar toch genoeg om me aan te melden. Hoeveel drink ik dan? In ieder geval een fles wijn per dag, soms meer. Gelukkig geen sterke drank meer. Ik begin standaard met een glas wijn als ik thuis kom uit werk. Of als ik ga koken. Gelukkig nooit eerder op de dag. Misschien denken sommigen van jullie; ach, dat is toch niet zoveel? Ik vind van wel. Ik heb de test gedaan en las toen wat ik al lang wist en toegegeven heb aan mezelf: het is niet gezond om een fles wijn per dag te drinken, punt. En dat dus elke dag. En al helemaal niet als je wilt afvallen en zeker weet dat dat niet gaat lukken als je die wijn niet laat staan. want ik eet niet te veel en snoepen doe ik al helemaal niet. Nooit gedaan. Daarnaast heb ik last van mijn drinken, want als ik eens uitschiet, dan heb ik de volgende dag daar last van en kan me minder concentreren op mijn werk. Dat vind ik dus ook helemaal niet lekker voelen. Gedurende 4 weekdagen ben ik 's avonds alleen (vanwege mijn werk ben ik van huis). Een ruim weekend ben ik dan gelukkig weer bij mijn gezin; echtgenoot en twee pubers. Maar ook daar gaat een fles leeg en soms ook een 2e open, als die er is. Mijn echtgenoot wil me helpen, maar dat wil ik liever niet. Dat voelt zo dichtbij en daardoor voel ik me schuldig etc. Ik ga dan ontwijkend gedrag vertonen. Nou, toch weer een lang verhaal. Vandaag was dus de dag. Ik ben er klaar mee. Ik wil afvallen en minder drinken en dat gaat dan (hopelijk) hand in hand..... Ik hoop regelmatig op het forum te komen, om anderen te steunen, en misschien zelf ook wel eens om steun te vragen. Hopelijk om goed nieuws te vertellen op een dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oscar73 Geplaatst 9 november 2011 Rapport Share Geplaatst 9 november 2011 He hallo Beertje, Ik heb vandaag dus hetzelfde idee, ik ben een gescheiden man van 38 en ben na een schokkende gebeurtenis meer ( veel ) gaan drinken . Vanaf vandaag ben ik uit behandeld bij de hulpverlening en dat is ook genoeg geweest maar, nu wil ik nog heeeeeel graag van mijn overmatig bier gebruik af. Mijn instelling is niet om er geheel vanaf te geraken maar om het onder controle te krijgen en te houden. Ik hoorde van de internet behandeling van een kennis die er heel veel baad bij gehad heeft en dacht .....ach waarom ook niet. Nu heb jij ( als je het goed vindt dat ik jij zeg ) ook de knoop door gehakt om er iets aan te doen en zou graag regelmatig contact met je willen hebben over de voortgang van het proces. Ik hoop van je terug te horen.... Gr en ik wens je veel sterkte de komende tijd.... Oscar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 november 2011 Rapport Share Geplaatst 9 november 2011 Goeie avond Beertje en Oscar. Beertje het gaat er helemaal niet om of wij het niet veel vinden, (je hebt altijd baas boven baas ook bij alci's), maar meer om wat jij zelf vind. Als jij vind dat je teveel drinkt en je daardoor erg belabberd voelt, moet je proberen de alcohol de baas te worden. Weet je al of je wilt minderen of wilt stoppen. Das zo belangrijk als je gaat beginnen om adb. te worden. Dat geld natuurlijk ook voor jou Oscar. We zitten iedere dag op de dagdraad bij ditjes en datjes, hebben jullie ons daar al gelezen? Daar vertellen we over de dag en wat ons bezig houdt. Als jullie zin hebben om ook eens een kijkje daar te nemen zijn jullie uiteraard van harte welkom. Als je home inklikt dan zie je een regel staan. Daar staat ook ditjes en datjes de dagdraad. Als je dat aanklikt en je gaat naar de dag van vandaag en dan naar de laatste pagina dan zitten we daar. Nogmaals welkom en suc6:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 november 2011 Rapport Share Geplaatst 9 november 2011 Hallo Beertje en Oscar, Van harte welkom hier. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en ik sluit me ook helemaal bij Bolletje aan. Ik heb ook de internetbehandeling gedaan van Tactive en daar veel steun aan gehad. Je leert te ontdekken hoe je drinkpatroon tot stand komt en vooral hoe je dat kunt stoppen. Ook wat je triggers zijn. We hebben hier stoppers en minderaars. Ik ben een minderaar, maar moet eerlijk zeggen dat met mate drinken moeilijker is dan dagen gewoon niet. Omdat mijn man ook alcohol drinkt (en wél maat kan houden!) is er bij ons in huis altijd drank te vinden. Het is ook míjn probleem dat ik geen maat weet te houden. Daarom probeer ik op deze manier verstandiger met alcohol te leren omgaan, maar als het niet lukt, dan moet ik definitief stoppen. Het is niet anders. Ik wens jullie beiden veel succes en heb zelf ervaren dat het hebben van een maatje een grote steun is. Of jullie dat voor elkaar kunnen zijn is aan jullie natuurlijk. We zien elkaar wel weer op het forum. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beau Geplaatst 9 november 2011 Rapport Share Geplaatst 9 november 2011 Hi Beertje en Oscar, Ook hier een nieuweling die vandaag begonnen is; gisteravond laat ingeschreven toen ik ook weer mijn 2e fles wijn aan het wegdrinken was. Genoeg is genoeg. Ik vind dan ook veel herkenning in jouw verhaal Beertje. Heb dan wel geen man in huis, mijn jongste dochter verlaat het huis binnenkort. Dan ben ik alleen en dan is de ramp niet te overzien. Jullie beiden wens ik ook heel veel succes! Beau Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beertje Geplaatst 10 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november 2011 Beste Oscar, Bolletje, Lytse en Beau, Dankjewel voor jullie reacties! dat is echt een steun in de rug. Volgens mij heb ik de juiste keuze genomen om me hier in te schrijven. Ik ga jullie zeker ontmoeten bij dat ditje datje dagdraad. Beertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 november 2011 Rapport Share Geplaatst 10 november 2011 Welkom Beertje en Oscar, fijn dat jullie de weg hierheen gevonden hebben. Ik hoop dat dat ook blijft gebeuren, er valt hier eigenlijk alleen maar winst te behalen hulp, steun, zorg en expertise genoeg dus zorg dat je er wat aan hebt!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden