Spring naar bijdragen

zaterdag 27-06-2009


meiske

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hallo An,

Wat voor een meer waarde heeft nu het drinken van 2 glazen???? Niets toch, plus de kans dat je doorschiet. En dan komen de schuldgevoelens en de spijt om de hoek kijken.

Dus doe als mij, EN LAAT DIE EERSTE STAAN.

groet. Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feestjes zijn vaak moeilijk, tenminste..
Als er feest is op het werk, dan duwen ze zowat een trechter in je mond en als je niets alcoholisch wiltt nemen, maar een prikkie ofzo, dan ben je ongezellig en vervelend. Naar die feesten ga ik niet meer.
Verder is het inderdaad zo dat je kunt gaan wanneer je wilt. Kwestie van niet drinken en eigen vervoer regelen lijkt me.
Ik vind het toch knap dat je naar het feestje gaat. op dit moment zou ik proberen om er onder uit te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,
Je hebt gelijk, het hebben van een vaste baan draagt bij aan een dagritme. Daarnaast heb ik beestjes waar ik voor moet zorgen en wel elke dag. Ook dit is fijn, want dan weet ik wat ik wanneer moet doen. Ik ben nu wel al in staat om 's avonds al ik bij de beesten ben niet meer op de klok te kijken en me af te vragen of ik het nog haal voor de super sluit. Ik blijf nu ook wel eens langer en neem extra tijd.
Het lukt alleen nog niet elke dag om niets te drinken. Er zijn, voor mijn gevoel, teveel dagen dat dit wel gebeurd. En, zoals ik al eerder schreef, het weekend vind ik een ramp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Kirky. Van harte gefeliciteerd met 1 jaar nuchterheid. Ik vind het geweldig zoals jij je gevecht met allerlei instanties doorleeft. Met veel gevoel voor humor, geduld en doorzettingsvermogen. In NA-Anonieme Verslaafden zou je nu je "glow-in-the-dark" sleutelhanger kunnen ontvangen. Nieuwkomers krijgen een witte "just-for-today" sleutelhanger, na dertig dagen clean en sereen krijg je een oranje sleutelhanger, na zestig dagen een groene, na negentig dagen een rode, na een half jaar een blauwe, na negen maanden een gele, dan na een jaar een witte die in het donker oplicht, na anderhalf jaar een grijze en na twee of meerdere jaren een zwarte.

Zelf heb ik binnen NA nog geen jaar-sleutelhanger gehad. Na negen maanden had ik een relapse en begon ik opnieuw. Nu heb ik net de half jaar-hanger weer gehad en ga gewoon door met werken aan mezelf.

Dat werken aan jezelf zie ik erg duidelijk bij jou. Ik las een tijdje terug een tekst van Bill, een van de twee oprichters van AA. Hij zei:

Zelfbeklag is een van de meest ongelukkige en vernietigende gebreken die we kennen. Het is een belemmering voor elke geestelijke vooruitgang en kan elke heilzame omgang met onze vrienden uitsluiten door zijn buitensporige vraag naar aandacht en medeleven. Het is een sentimentele vorm van martelaarschap, die we ons moeilijk kunnen veroorloven.

En zo is het maar net. Ik prijs je om je letterlijk nuchtere kijk op de dingen.
Chapeau, en ga zo door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dar,

Nee geen boerderij. Heb een paard en dat is mijn anker.
Ik ga er 7 dagen per week heen, heerlijk.
Enne, ik werk bij de overheid (ruim begrip, he).
enne, ik vind een hele week vrij ook niets.
Heb er net een achter de rug, zijnde zomervakantie.
ben blij als ik volgende week woensdag weer mag gaan werken.

Misschien dat weekenden gemakkelijker gaan worden, zijn het echter vooralsnog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfbeklag is een van de meest ongelukkige en vernietigende gebreken die we kennen. Het is een belemmering voor elke geestelijke vooruitgang en kan elke heilzame omgang met onze vrienden uitsluiten door zijn buitensporige vraag naar aandacht en medeleven. Het is een sentimentele vorm van martelaarschap, die we ons moeilijk kunnen veroorloven.

Dat is het oude zeikwijf! Vrouwe jeuzel!

Ik plak er nog een dag aan vast
Het staat me goed! ;)

Pa prutste een mooi draadje met schakelaar in mijn kar
Dus ga ik een testrit maken. Naar zee. Waarnaar anders.
Misschien onderweg een visje en nog even zwemmen in het meer.
Zou zomaar kunnen, maar ook niet. Gewoon rijden. Ik zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Allereerst;
Kirky, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DEZE BIJZONDER DAG!!!!!
Super, super knap van je, en ga zo door.
Dan kom ik je achterna!

Wat een lamlendige dag vandaag.
Vanochtend gewerkt en vanmiddag 2 uur!! geslapen.
Doe ik normaal nooit s'middags slapen.
Nu ben ik nog suffer dan ik al was.
Het is ook zo benauwd buiten.

Vanavond ook een feestje.
M,n broer is jarig.
Geloof dat ik geen zin in drinken krijg.
En zo wel, ; Dan neem ik lekker niks:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjee, het is inderdaad warm.
Ga dadelijk voor mijn paardje zorgen. De warmte maakt ook hem nogal kregelig.
Maar...aan de andere kant. Als het winter is, roepen we om de zomer. is het zomer, dan roepen we om koelte.

Enne, onweert het dan bij jullie Kirky?
Hier is het stralende zonneschijn (+ warmte)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky van harte met je hele jaar :musicnote::sun::musicnote::moon::present::musicnote:
Terwijl je geduld menig keer op de proef werd gesteld heb je dat toch maar mooi gefikst, klasse!
Doe mij maar een lekker stuk vet mokkagebak!

Hannah, als de boeren niet meer klagen is er echt iets aan de hand, hoewel ik vond je laatste stukje ook wel humor.

Vanmorgen aan de studie gezeten, en daarna de tuin aangepakt, lekker doorgezweet en doorgehakt.
Daarna voldaan in de tuinstoel in slaap gevallen (het was laat gisteren), manlief hield de ogen ook niet open.
Lekker toch. Weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Tijger Kirky van harte met een jaar niet drinken:present: en ik proost met een cappuccino op dat rose kaartje terug.

Mika van harte welkom al is de reden triest.

Gun ook en niet zo negatief denken hoor. Je bent een mens met gebreken maar je mag er zijn.

Komop An we zitten hier al lang dus je weet dat je het niet kan proberen. Kanjer waag het niet want drupje kan heel boos worden hahaha. Trouwens je hebt hier een status hoog te houden als moeder van het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dar,

Ik lees dat je het zo warm hebt. Nu is mijn ervaring ( ik sta komende augustus 3 jaar droog)dat ik hoe langer ik niet meer drink, veel beter tegen de warmte kan en er geen last van heb. Vroeger transpireerde ik me wezenloos, ook dat nu niet meer. Dus Dar, niet drinken heeft zo zijn voordelen;)
groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...