Spring naar bijdragen

IK ben Jootje en wil me voorstellen

Jootje

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw hier. Heb al van alles geprobeerd om van die verschrikkelijke drank af te komen.

Via Emergis met praatsessies, dat hielp niet.Want je moet daarna toch weer naar huis en het zelf doen.En heel vaak op mezelf. Dan houdt ik het een dag of drie vol en dan gaat het weer mis. Nu heb ik mijn huisarts ingeschakeld en die heeft mij refusal meegegevn. Ben er eigenlijk al vorig jaar mee begonnen, maar toch weer gestopt. Er kwamen weer allerhande feestjes aan en ik wilde meedoen.

Want ik heb nog steeds dat je niet mee kan doen zonder alcohol OOk is het probleem dat al mijn "vrienden" alcohol nuttigen. En als je niet mee drinkt hoor je er kennelijk niet bij.

IK kan me nog steeds geen leven voorstellen zonder drank. Wat ik erg frustrerend vind.

HET MOET TOCH KUNNEN. Anderen kunnen het ook.

Ik zie geen alternatief. Ik hoop op deze manier wat lotgenoten te vinden die kampen met dezelfde problemen.

Sinds kort is zelfs mijn relatie er aan kapot gegaan, en dat werkt ook niet echt mee.

Reden te meer om naar de fles te grijpen.

Nu ben ik weer drie dagen bezig met refusal en ben het al weer beu.

Hopelijk kunnen jullie je hierin in herkennen en dat neem ik toch aan van wel.

En mij mij misschien hierin een beetje steun geven en helpen.

Bedankt alvast en misschien zie ik jullie terug op een chat.:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Jo, het probleem van drank waar anderen geen last van hebben dat is dus ons probleem.

Ik spreek namens mijzelf maar bij velen van ons werkt het net zo.

Bij mij is er geen rem meer, als ik 1 glaasje drink moet de fles leeg waarna er nog 2 volgen.

Ik ging nooit uit om te drinken maar dronk alleen thuis.

Kon me ook prima inhouden als ik buitenshuis toch een glaasje dronk maar thuis maakte ik het af.

Ik neem me iedere dag voor om het eerste glas niet te drinken en drink 3 liter water op een dag plus de nodige oploslimonade.

Eet ook erg veel en vooral van alles en nogwat tussendoor

Soms heb je je specifieke trekmomenten (trek in alcohol) daar moet je sowieso iets aan gaan doen

Wat mij in het begin heel erg geholpen heeft is thee te drinken met een bite (gember in dit geval) Thee zetten en daar verse gember in doen en ik was voornamelijk bezig om die alcohol zo snel mogelijk uit mijn lijf te krijgen door B- vitamines in te nemen (vooral B1 Thiamine heet dat) en verder opgezocht bij google wat allemaal heel goed voor de lever was

Als je van die verveeld momenten hebt drink dan wat en eet dan wat, het is heel natuurlijk dat je lichaam gaat ontgiften

En meld je bij het forum om te vragen, praten, gek te doen, serieus te zijn kortom alles wat je wilt om van die drank af te blijven.

We zijn er voor jou

En jij bent er voor ons want jouw inbreng helpt ons ook weer

Heel veel succes en neem het eerste glas niet hè

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Jootje,

en wat een herkenning in je verhaal, mijn oude vrienden dronken ook allemaal, ik kon me een leven zonder drank niet voorstellen,

het heeft me ook heel eenzaam gemaakt, het stoppen, ik zag in dat ik niets meer had met mijn vrienden, het enige wat ons bond was de drank (wil niet zeggen, dat dat bij jou ook zo is hoor! bij de meesten niet! maar mijn leven bestond enkel nog maar uit zuipen, en dat deden de mensen om me heen ook, zo niet, waren het ook geen vrienden van mij) dus ik kwam helemaal alleen te staan, dat maakte me zo ''zielig'' dat ik (je gelooft het niet) weer naar de drank greep, alleen nu , stiekem alleen aan de keukentafel, ongelooflijk dat ik zo kon zinken :$ :$

en wat een gekte die alcohol.

Nu gaat het alweer een stuk beter,ik ben er nog lang niet, maar weet wel dat drank voor mij een sluipmoordenaar is, een duivel, het neemt me alles beetje bij beetje af, het leven zonder drank is niet altijd makkelijk, maar nog altijd beter dan mijn beste dagen met drank!

Ik dank God voor elke dag dat ik niet hoef te drinken!

Veel succes, en niet door de refu heen drinken hoor, dat is echt een verschrikking, dan voel je je zo laag, dat wil je niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jootje,

Welkom hier:present:. Top dat je hier hebt aangemeld. Ik herken je verhaal heel erg. Bijna al mijn vrienden drinken ook, maar ik niet meer. Sommige vrienden ben ik hierdoor verloren en sommige weten ervan en vinden het nu heel gewoon dat ik niet meer drink. Ik heb mijn leven wel moeten veranderen en het is zeker niet makkelijk, maar je krijgt er zoveel voor terug en meest belangrijke is je zelfwaarde:heart:.

Mocht er wat zijn, staan we hier altijd voor je klaar! Je bent het waard!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jootje

in gedachten zit ik op je nickname te dichten,

maar dat lijkt me niet zo'n fijn welkom voor je.

Dus toch maar meer inhoudelijk dan;

je groeit naar ADB worden toe en hebt hier een goeie weg

ingeslagen. Het is aan jou om de koers te bepalen, goed te houden en

de weg, maar vooral jezelf en je einddoel in de gaten te houden.

Wij lopen hier een stukje met je mee en kunnen steunen.

En zo kan ook Refusal een hulpmiddel zijn. En jij houdt de regie.

bepaalt hoevaak je hier bent, of en wanneer je de Refu slikt,

wat de drinkende vrienden je geven en wat ze je kosten.

Je reis zal soms zwaar zijn en misschien lang, maar als je open staat

voor de ervaringen onderweg kun je er hopelijk ook van genieten.

succes Jootje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jane4
Welkom Jootje
in gedachten zit ik op je nickname te dichten,
maar dat lijkt me niet zo'n fijn welkom voor je.
Dus toch maar meer inhoudelijk dan;
je groeit naar ADB worden toe en hebt hier een goeie weg
ingeslagen. Het is aan jou om de koers te bepalen, goed te houden en
de weg, maar vooral jezelf en je einddoel in de gaten te houden.
Wij lopen hier een stukje met je mee en kunnen steunen.
En zo kan ook Refusal een hulpmiddel zijn. En jij houdt de regie.
bepaalt hoevaak je hier bent, of en wanneer je de Refu slikt,
wat de drinkende vrienden je geven en wat ze je kosten.
Je reis zal soms zwaar zijn en misschien lang, maar als je open staat
voor de ervaringen onderweg kun je er hopelijk ook van genieten.
succes Jootje.quote>

Ik begrijp je eerste zinnen niet, kun je het me uitleggen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha ha
ok dan maar;
zoiets van:

welkom Jootje
drank neemt je in het ootje
leg je ziel hier in haar blootje
dat wordt dan een groot kadootje

flauw he
maar kwam in een melige bui thuis
terwijl ik normaal gesproken vrij serieus ben
niks persoonlijks naar jou dusquote>

o okee. je bent iemand die van dichten houd, grappig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jootje,

Ook ik kom veel op gelegenheden waar veel gedronken wordt. En meestal vond ik het ook

heel gezellig om mee te doen en had daar ook best plezier aan.

Het bleef daar echter niet bij en eigenlijk was het elke dag raak. De lol ging er af. En toen

bleef stoppen over. Ik wou wel minder drinken, maar dat lukte niet.

Ik kom nog regelmatig op feestjes enzo. Nu men eenmaal weet dat ik niet meer drink is het

niet echt een issue meer. En vaak ben ik wel eerder weg. Als nuchter persoon tussen dronken mensen is nou eenmaal niet leuk.

Het kost wat moeite om je nieuwe draai daarin te vinden. Laat je in ieder geval niet gek

maken door mensen die je proberen over te halen. Als je zegt niet te willen drinken zullen de

meeste dit accepten. En zo niet, weet je wat je aan ze hebt.

Ik zou pas weer gaan als je jezelf sterk genoeg voelt. Als je al wil. Niets hoeft. En een beetje

eigenzinnig zijn is niets mis mee.

Zet hem op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jootje,

Ik heb je al langs zien komen op het forum. Welkom hier, ook van mij. Je hebt wel gezien dat er een grote groep vaste mensen zijn, maar ieder nieuw "lid" is van harte welkom.

We hebben allemaal hetzelfde probleem, alleen zijn er stoppers en minderaars en beginners en mensen die al langer worstelen. Aarzel niet om als je ergens mee zit, je op de dagdraad te melden; ook als je veel trek hebt of het niet ziet zitten. Horen ze je de eerste keer niet, dan is dat geen afwijzing, maar soms komen er allerlei berichten tegelijk langs. Dan gewoon nog een keer roepen, desnoods in hoofdletters!

Veel succes toegewenst en vooral doorzettingsvermogen. Ga je in de fout, dan vooral opkrabbelen en de volgende dag de eerste níet nemen. Wat dat betreft is de Refusal een geweldige ondersteuning.

We komen elkaar wel weer tegen op het forum, hoop ik.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: AlbertRemmo
Nou Jo, het probleem van drank waar anderen geen last van hebben dat is dus ons probleem.

Ik spreek namens mijzelf maar bij velen van ons werkt het net zo.
Bij mij is er geen rem meer, als ik 1 glaasje drink moet de fles leeg waarna er nog 2 volgen.
Ik ging nooit uit om te drinken maar dronk alleen thuis.
Kon me ook prima inhouden als ik buitenshuis toch een glaasje dronk maar thuis maakte ik het af.
Ik neem me iedere dag voor om het eerste glas niet te drinken en drink 3 liter water op een dag plus de nodige oploslimonade.
Eet ook erg veel en vooral van alles en nogwat tussendoor
Soms heb je je specifieke trekmomenten (trek in alcohol) daar moet je sowieso iets aan gaan doen
Wat mij in het begin heel erg geholpen heeft is thee te drinken met een bite (gember in dit geval) Thee zetten en daar verse gember in doen en ik was voornamelijk bezig om die alcohol zo snel mogelijk uit mijn lijf te krijgen door B- vitamines in te nemen (vooral B1 Thiamine heet dat) en verder opgezocht bij google wat allemaal heel goed voor de lever was
Als je van die verveeld momenten hebt drink dan wat en eet dan wat, het is heel natuurlijk dat je lichaam gaat ontgiften
En meld je bij het forum om te vragen, praten, gek te doen, serieus te zijn kortom alles wat je wilt om van die drank af te blijven.
We zijn er voor jou
En jij bent er voor ons want jouw inbreng helpt ons ook weer

Heel veel succes en neem het eerste glas niet hèquote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dat ging geloof ik niet helemaal goed met de "quote" (moet ik nog even uitvogelen)

In ieder geval, van harte welkom hier Jootje!

Ik haalde de quote aan van AlbertRemmo omdat ik het laatste gedeelte

zo hartverwarmend vind; vanaf En meld je bij het Forum t/m helpt ons ook weer.

Heel veel kracht en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jootje, ik las net de dagdraad van gisteren terug

en voel me wat teleurgesteld.

Beertje vroeg je om samenwerking, iedereen ging op je in

en het enige was dat er mensen waren die gedronken hadden. In mijn beleving

waren ze respectvol aanwezig en werd er heel serieus over drankgebruik gesproken en erkend dat er gedronken was. Dat heb ik op vrijdagavond wel eens anders meegemaakt en ik was aangenaam verrast dat het ook zo kan juist.

Voor jou dus de boodschap Jootje; was jij de draad niet aan het gebruiken om je twijfels om toch dit weekend te gaan drinken, te voeden? Misschien wat cru om dit te lezen. Maar wees alsjeblieft eerlijk naar jezelf. het forum is een middel, geen doel. Refusal is een middel om je doel te bereiken. Op het moment dat je het gaat

gebruiken om te jojoj-en (Jootje, komt dat daarvandaan die naam?:D) ben je gevaarlijk bezig. Ik hoop dat je dat niet gaat doen meis.

In een gewone huiskamer kun je mensen negeren en bij het groepje gaan staan

waar je belangstelling of belang ligt. Hier niet, je leest de anderen ook, en scrollen

is heel moeilijk (voor mij dan toch). Dus je moet leren selectief te lezen. Wat je aanspreekt heeft je wat te zeggen, ook al is dat niet altijd leuk.

Ik hoop dat je door de draad van één dag heen kunt kijken en zien dat er hier veel te leren valt. Ons doel is van allemaal om de drank de baas te worden.

Als je met Beertje een maatjespact af kunt sluiten, doen!!! Het helpt mij al ruim 2 jaar en samen sta je sterker. Zetm op meis, ook jij kunt het!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jootje, ik las net de dagdraad van gisteren terug
en voel me wat teleurgesteld.
Beertje vroeg je om samenwerking, iedereen ging op je in
en het enige was dat er mensen waren die gedronken hadden. In mijn beleving
waren ze respectvol aanwezig en werd er heel serieus over drankgebruik gesproken en erkend dat er gedronken was. Dat heb ik op vrijdagavond wel eens anders meegemaakt en ik was aangenaam verrast dat het ook zo kan juist.
Voor jou dus de boodschap Jootje; was jij de draad niet aan het gebruiken om je twijfels om toch dit weekend te gaan drinken, te voeden? Misschien wat cru om dit te lezen. Maar wees alsjeblieft eerlijk naar jezelf. het forum is een middel, geen doel. Refusal is een middel om je doel te bereiken. Op het moment dat je het gaat
gebruiken om te jojoj-en (Jootje, komt dat daarvandaan die naam?:D) ben je gevaarlijk bezig. Ik hoop dat je dat niet gaat doen meis.
In een gewone huiskamer kun je mensen negeren en bij het groepje gaan staan
waar je belangstelling of belang ligt. Hier niet, je leest de anderen ook, en scrollen
is heel moeilijk (voor mij dan toch). Dus je moet leren selectief te lezen. Wat je aanspreekt heeft je wat te zeggen, ook al is dat niet altijd leuk.
Ik hoop dat je door de draad van één dag heen kunt kijken en zien dat er hier veel te leren valt. Ons doel is van allemaal om de drank de baas te worden.
Als je met Beertje een maatjespact af kunt sluiten, doen!!! Het helpt mij al ruim 2 jaar en samen sta je sterker. Zetm op meis, ook jij kunt het!!!quote>

Dank je wel. Mooie woorden.
Had gewoon gister een beetje hoop dat er iemand was die een beetje serieus met me kon praten, maar ik had even het idee dat degen die reageerden toch gedronekn hadden.
En dat viel me gewoon een beetje tegen. Ik moet nog een hoop leren.
Ik heb ook geen maatje of zo, heb het wel gevraagd. Dus wacht nog maar af.

Gr. Jootje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn weer een paar dagen verder he Jootje

en het valt me op dat je ontzettend je best doet

en ook al de beloningen krijgt. Fijn dat je zo actief

aan ons forum deelneemt. ff een bloemetje voor je;

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

hoop dat je een grote vaas hebt en anders maar in elke ruimte een bosje:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn weer een paar dagen verder he Jootje
en het valt me op dat je ontzettend je best doet
en ook al de beloningen krijgt. Fijn dat je zo actief
aan ons forum deelneemt. ff een bloemetje voor je;
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
hoop dat je een grote vaas hebt en anders maar in elke ruimte een bosje:)quote>

Heel erg bedankt Jane.
Weer een opsteker. Ik probeer echt mijn best te doen.
Vermijd alleen nog wel de feestjes en cafés want daar ben ik toch bang voor.
Beter nog even zo thuis alleen of bij mijn familie, die begrijpen me tenminste.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...