Spring naar bijdragen

Auw

Beau

Aanbevolen berichten

Ja, dat is even AUW bij het wakker worden vandaag en me realiseren dat ik het echt gedaan heb nu. Heb me aangemeld voor het online hulpprogramma. Niet langer pogen zelf te stoppen met drinken, maar dit met professionele hulp en samen met anderen doen.

Voel me erg klein en beschaamd vanmorgen dat ik het zover heb laten komen. Want natuurlijk weet ik allang dat het er slecht voorstaat met me.

Ben 50, zelfstandig onderneemster, werk grotendeels vanuit huis. Zware jaren gehad waarin mijn alcoholgebruik bleef stijgen. Zit nu op 1 tot 2 flessen wijn per dag. Al heel veel herkenning gelezen hier. Wacht op het toewijzen van een hulpverlener.

Ik schrijf graag, dus wellicht dat jullie me veel op het forum zullen vinden.

Tot zover maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje dank je wel voor je welkom!

En ja, beetje trots dat zeer beslist ook, maar vind het vandaag even heel confronterend allemaal. Alsof mijn ogen nu pas daadwerkelijk zijn opengegaan en ik nu pas zie wat ik al die tijd niet echt wilde zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beau welkom op ons forum.

Je ogen gaan pas open als de tijd er klaar voor is. Wees maar erg trots en blij dat ze open zijn gegaan meid want heel veel mensen hebben dat geluk niet en blijven doorgaan.

Ik hoop dat je zo sterk wordt dat je kunt minderen of voor een alcoholvrij leven kan gaan. 1-2 flessen per dag ik niet gering.

Weet je ook dat je last kunt krijgen van ontwenningsverschijnselen? En weet je ook wat dat gaat inhouden? Ik wil je niet bang maken hoor dat is niet de bedoeling maar wees er op voorbereid dat je wat ziek kan worden. Dat kan ff wat moeilijk worden maar dan ook juist is het belangrijk dat je je laat zien hier op het forum zodat we je kunnen steunen in je strijd. Zorg in ieder geval dat je maag vol blijft want dat verminderd de trek. Als je het gevoel hebt dat je hier niet gehoord wordt dan schreeuw maar want soms kan dat gebeuren. En, wat heel belangrijk is, als je ooit een zwak moment hebt gehad, schroom dan niet om dat hier te vertellen. Die momenten kennen we allemaal.

Nogmaals welkom en erg veel suc6:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jane! Dank bolletje!

Voelt al goed hier moet ik zeggen. Ben wel eens een paar dagen gestopt en heb niet zozeer last van ontwenningsverschijnselen. Alleen val ik iets lastiger in slaap. Maar slaap ook veel bewuster. Heerlijk voelt het dan om af en toe in de nacht wakker te worden, me realiserend dat ik nog niet hoef op te staan en nog even lekker in mijn warme holletje kan blijven liggen.

Wel voel ik me heel erg moe als ik paar dagen niet drink. Maar dat zal de ontgifting wel zijn. Want voel me zo goed zonder drank. En dus vind ik het ongelooflijk stom van mezelf dat ik door bleef drinken. Maar goed, daar gaat nu verandering in komen. Weet alleen nog niet of ik voor minderen of voor geheel stoppen moet gaan. Vooralsnog maar geheel stoppen, maar merk dat die gedachte de trek doet toenemen.

Vrijdagavond wel een borrel met eten, en ook dat weet ik nog niet hoe ik daarmee moet omgaan. Vooral omdat ik niet kan stoppen na 1 glas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minderen of stoppen Beau moet je gewoon uit proberen. Ikzelf wist al toen ik hier kwam dat ik niet kan minderen, bij mij slaan de stopen door als ik één glas drink. Voor mij is het dan ook veel makkelijker om helemaal te stoppen dan dat ik mezelf wijs ga maken dat ik kan minderen, want dat kan ik gewoon niet.

W.b. de vrijdagavondborrel is het misschien verstandig om dat vijdag te beslissen. als je dan de vraag aan jezelf stelt krijg je ook antwoord want diep in je hart weet je wat je moet doen.

heb je bij ons al op de dagdraad gelezen? Daar zitten we de hele dag zo'n beetje. Een soort virtuele huiskamer.

ik zou zeggen kom daar eens kijken als je zin hebt, maar als je dat nog niet zo prettig vindt komen we gewoon hier naar jouw draadje.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, jullie dagdraad had ik al gevonden ;-) Zal me daar snel melden. Maar wil eigenlijk zoveel schrijven vandaag dat ik dat toch maar het liefst in het voorsteldraadje doe. Want jeetje, en dat zal vast herkenbaar zijn, zolang in je eentje lopen tobben met dit probleem en nu het dan out in the open is, het voelt als een opluchting. En ik denk, denk aan alle voordelen die me dit gaat brengen!

Me beter voelen, fysiek, maar ook mentaal. Afvallen zal bijna vanzelf gaan, geen plofkop meer, niet meer me beroerd voelen 's morgens bij het opstaan, voedsel beter kunnen verdragen. Niet meer naar de supermarkt rennen om toch een fles wijn te halen. Soms zelfs met al drank op achter het stuur gekropen. Energie krijgen om mijn administratie weer op orde te krijgen, om alle leuke plannen die ik heb ten uitvoer te brengen. Eigenlijk zijn er alleen maar positieve dingen.

Wat heb ik mezelf voor de gek gehouden zeg.... Ik sta mezelf op een afstandje te bekijken, en ben eigenlijk vol ongeloof! Maar wat voelt dit goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja natuurlijk voelt dat als een opluchting, je deelt en schrijft toch een heel stuk van je af. je begint de rugzak te legen en dat geeft een groot gevoel van opluchting. Bovendien weten wij, als geen ander hoe het is om aan de drank verslaafd te zijn en hoe moeilijk het voor sommigen is om er vanaf te komen.

En nee je hebt jezelf niet voor de gek gehouden, dat is een verslaving en wij kunnen het niet bij één glas houden.

Maar ik ben echt al erg blij dat je je zo goed voelt, en ik hoop dat je dit gevoel vast kunt houden dan kan het alleen maar veel beter met je gaan:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haai Beau, welkom.

Als je idd de stap hebt genomen om hier te komen, voelt dat idd als opluchting, ikzelf voelde wel een hoop schroom hoor. Maar idd je moet op een gegeven moment, als je eerlijk naar jezelf bent en kan zijn. Zeker as je van schrijven houdt dan is er hier ruimte zat eeuuuhhh genoeg ;-) weet waarvoor je het doet en onthou hoe je je nu voelt.

Sukses en laat van je horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Beau,

Ook namens mij van harte welkom. Ik heb ook de internetbehandeling gevolgd van Tactive en daar veel aan gehad. Je bent hier onder gelijkgezinden, dus als je ergens mee zit: roepen, en als ze je de eerste keer niet horen, dan schreeuwen! Op het dagdraadje zijn altijd wel mensen die je er doorheen slepen als je veel trek hebt, of je vragen beantwoorden.

Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen.

Een roos voor jou :present:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diesel en Beau, dank jullie wel voor jullie welkom en de prachtige roos natuurlijk ;-)

Nog niet echt vrolijk vandaag, ben er nu een beetje teveel mee bezig denk ik. Trek is niet overweldigend, maar merk dat ik wil vluchten voor de confrontatie met mezelf. Iets dat ik natuurlijk al veel te lang heb gedaan. Vanavond vroeg naar bed, morgen gaat om 5 uur de wekker (eens per week).

De 1e dag is bijna voorbij. Gelukkig wel, want voelde me echt niet fijn van de wijn gisteravond. Morgen weet ik zal ik me een stuk fitter voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Beau , hoe gaat het nu met je , voel je je al beter?

Ik heb je niet meer gezin in de huiskamer.

Ben gewoon benieuwd, ben zelf ook nog maar vanaf 2 november bezig.

En het valt me zwaar. Zoek een beetje lotgenoten die ongeveer net zo ver en nog heel verward en onwennig zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Beau,

hier nog een nieuweling. Niet meer gedronken vanaf 4 nov.

Ook welkom namens mij. Ook ik wist niet of ik minderen wilde of stoppen, terwijl ik mij dáár al zelf mee voor de gek hield. Want ik heb nl. ook de eigenschap om een geopende fles leeg te drinken. Dus ik had al vrij snel besloten om minimaal te proberen te stoppen. Ik heb hele heftige emoties gehad en ben er door het forum geweldig doorheen gesleept. Het lijkt zo lang geleden, maar ik ben pas 10 dagen verder. Dat komt omdat er gevoelsmatig zoveel gebeurd is al. Ondanks de moeilijke momenten, groeit mijn zelfvertrouwen echter met de dag.

Ik ben echt trots op mezelf. Het is een super gevoel Beau en dat wens ik jou dan ook echt toe.

Houd je vast aan al die positieve dingen die je op genoemd hebt.

Heel veel succes en doorzettingsvermogen,

liefs Topper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jootje!

Ja, niet meer in de huiskamer geweest, even iets minder forum en AdB site na die eerste heftige dagen. Merkte dat mijn dagen alleen nog maar in het teken stonden van niet drinken, en dat maakte de behoefte gewoon 10 keer erger dan normaal gesproken.

Ben dus ook niet heel verward of onwennig. Best wel even lastige momenten, maar het gaat supergoed! Ik ben er zelf verbaasd over.

En Topper, je doet het goed! Ik las toen dat hele moeilijke moment van je in de huiskamer en top dat je dat volgehouden hebt.

Zelf heb ik besloten vooralsnog te minderen. Op vrijdagavond en zaterdagavond mag ik maximaal 1 fles wijn drinken. Afgelopen vrijdag dineetje gehad met borrel voor en na, en na 5 wijntjes was het gewoon goed en klaar! Zaterdagavond heerlijk genoten, en alle andere dagen niet gedronken.

Wacht nog wel steeds op de hulpverlener, maar het schijnt druk te zijn met aanmeldingen. Ik vul trouw mijn alcoholschrift in en heb begrepen dat dat in ieder geval gelezen wordt.

Ben enorm blij dat ik deze stap heb genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow, erg he Jane... Ja, ik schrijf graag...

Maar bemerkte na die eerste dagen hier op het forum dat mijn dagen alleen nog maar in het teken van alcohol stonden! Mijn drinken zwaarder makend dan de daadwerkelijk situatie.

Dus daarom me toch iets teruggetrokken, al log ik iedere dag trouw in, vul mijn alcoholschrift in. Heb ook eindelijk sinds gisteren een hulpverleenster. Wordt enorm geconfronteerd met mezelf... Maar merk vooral dat ik die confrontatie, die ik zeer beslist durf aan te gaan, in ´stilte´ moet doen. Althans, met mezelf. Dingen laten doordringen, kauwen en herkauwen... Wat is van `mij` en wat is van `de drank`....

En waar veel mensen vluchten voor hun gevoel door te gaan drinken, ben ik eerder gaan drinken juist om bij mijn gevoel te komen. Ik ben zo een held in een masker opzetten, in stoer zijn, in sterk zijn. Mijn zwakte tonen, dat is de les die ik momenteel aan het leren ben. En, geconfronteerd worden met het feit dat ik eigenlijk heel alleen sta in mijn leven. Iets wat ik al wel wist, maar wat ik ook heel goed kon wegtoveren door de wijntjes.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, gisteren dus even "een fles weggetikt" om het maar banaal te zeggen (het was tenslotte vrijdagavond dus het mocht). En het heeft me helemaal geen bevrediging gegeven. Vanmorgen wakker met knallende koppijn en een brak gevoel. Tijdens het drinken gisteravond voelde ik me ook niet prettig, gaf het me niet wat ik verwachtte.

En ja, zaterdagavond, dus ik mag weer wijn van mezelf. Bij thuiskomst tegen 5 uur glas ingeschonken, en tsja, opgedronken, maar waarom eigenlijk? Omdat het mag,verder kom ik eigenlijk niet. Omdat die fles er toch staat. Zoiets... Uiteindelijk maar lekker koffie gezet, en dat smaakte vele malen beter!! Nu ook nog een glas naast me staan, maar ook een glas spa rood, en dat glas spa rood gaat vele malen sneller leeg dan de wijn ;-) ..

Ben eerlijk gezegd verrast hierdoor, de enorme tegenzin. Dat had ik niet verwacht. Komende week dus een nieuwe positie bepalen voor mezelf of ik dat ga doorzetten, dat op vrijdag en zaterdag mogen drinken. En ja, ik zeg het zelf al, mogen drinken...Het hoeft dus niet.

Jane, ware woorden! Ik laat ze op me inwerken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...