Spring naar bijdragen

Dag


P

Aanbevolen berichten

Dag,

Ik, man, eind veertig, heb al een tijdje zitten meelezen en wil me hier nu ook aanmelden en mijzelf dan ook meteen maar even anoniem voorstellen. De reden dat ik hier terecht ben gekomen is dat ik te vaak en dan meestal ook te veel drink. Dit jaar heb ik voor langere periodes niet gedronken en dat beviel me eigenlijk heel erg goed. Desalniettemin elke keer ook weer teruggekeerd naar de drank. Het besef dringt bij mij door dat ik niet (meer) zo nu en dan kan drinken omdat dit telkens weer uitmondt in overmatig alcoholgebruik. Ik ben dan ook van plan om voor een langere tijd niet meer te drinken, misschien wel definitief te stoppen. Voorlopig maar even dag bij dag bekijken en is de boodschap naar mijzelf dat ik vandaag niet drink. Voor hulp en ondersteuning zal ik hier regelmatig komen buurten en misschien af en toe wat vragen of reageren.

Groet,

P-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom P.

Goed dat je deze stap hebt gezet en je zelf bewust bent dat je teveel drinkt.

Dat is het eerste. Alle mensen die hier zijn hebben hetzelfde probleem.

En iedereen wil alcohol de baas worden. Als je leest en reageert bij "ditjes en datjes" zul je veel herkenning vinden en met andere lotgenoten kunnen praten. Er is bijna altijd wel iemand.

Ik heb er al veel steun aan gehad en ben hier ook nog maar sinds 2 november. Dus bijna 18 dagen "droog".VAnmiddag ging het bijna even fout bij mij na een naar bericht. Ben op het forum gekomen en iedereen heeft het uit mijn hoofd gepraat om naar de alcohol te grijpen.

En het is gelukt. Zit weer lekker aan de thee en ben een stuk rustiger.

Ik hoop dat je hier veel steun zult vinden. Je staat niet alleen.

Als je iets wil weten of vragen wat niet iedereen hoeft te weten kun je ook een privé Bericht sturen. Bij mij mag je dat ook altijd doen hoor.

Heel veel sterkte toegewenst. En heb geduld.

Veel liefs

Jootje;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo P.

Goed dat je je hier aangemeld hebt. Heb je het tot nu toe zonder begeleiding geprobeerd? Ik heb veel steun gehad aan de internetbegeleiding van Tactive.

Als je het moeilijk hebt, steun wilt, vragen hebt, kom dan op de dagdraad (ditjes en datjes). Daar zijn altijd wel mensen. Mochten ze je de eerste keer niet horen, dan roep je gewoon nog een keer (desnoods in hoofdletters).

Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen. We proberen het hier meestal per dag droog te houden.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom P.

ik hoop dat we je regelmatig hier zien dat is denk ik het beste om duidelijkheid te krijgen in het leven van een alci. En ook dan is iede alci nog weer verschillend.

ikzelf zou weer gaan voor een alc. vrij leven omdat ik vroeger al vaak geprobeerd heb te stoppen maar dat lukte steeds maar niet. ik viel ook iedere keer weer terug. Nu ben ik bijna 2 jaar droog, eigenlijk al bijna net zo lang als dat ik op het forum kom.

Ik hoop dat je hier vind want je zoekt en wens je daar heel veel suc6 bij.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jane, Jootje, Lytse en Bolletje,

Bedankt voor jullie vriendelijke welkomstwoorden en adviezen, het voelt nu al goed dat ik me hier gemeld heb. Ik ben gemotiveerd om mijn probleem aan te pakken en leer daarbij graag van jullie ervaringen. We 'spreken' elkaar hier dan vast nog en ik zal eens rondkijken forumrubrieken.

Groet,

P-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...