Spring naar bijdragen

Zaterdag 8 Augustus

Rudy

Aanbevolen berichten

En zo Kirky leren we ons lesje wel en das een harde les he? Maja heb me wel eens laten vertellen dat we op aarde zijn om te leren. Mss was ik in mijn vorige leven wel een niet drinker en moest ik leren dat alcohol met je kon doen of mss is er een God die met een mens een bedoeling heeft. Weet het niet maar wel dat het levenslessen zijn. Dat geld eigenlijk voor alles toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

PROFICIAT PROFICIAT PROFICIAT PROFICIAT PROFICIAT PROFICIAT PROFICIAT

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Kirky: WAT EEN GEWELDIG NIEUWS !!!!!!

PROFICIAT PROFICIAT PROFICIAT PROFICIAT PROFICIAT PROFICIAT PROFICIAT

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi Rudy...dank !!

Ik ben opgevoed door mn stiefvader, die had dat ook heel erg. Zelfs de vorken en de messen in de bestekbak moesten op elkaar gestapeld en dan gesorteerd op kleine messen en grote messen. Tsja, lekker belangrijk, en inderdaad, als dat niet zo lag dan kregen we straf. Heel extreem. Mijn echte vader juist weer niet. Die heb ik ontmoet toen ik 23 was.
Sindsdien ben ik dus bezig met het afleren van het aangeleerde controle gedrag.
Ik maak nog steeds elke dag een lijstje, maar doe alleen de leuke dingen en van de niet leuke dingen bekijk ik wel drie keer of het echt wel nodig is.
Vaak niet.
De beste vorm van handelen is soms het afzien van actie.
Ik kan erg slecht tegen structuur. Elke dag om dezelfde tijd mn hond uitlaten hou ik twee weken vol en dan ga ik stijgeren.
Jammer vind ik dat de maatschappij erg is ingesteld op structuur en regelmaat en controle.
Van mijn baantjes voelde ik me het prettigst bij de ploegendienst :)

quote:

Originally posted by:
rvanth

Goedemorgen samen.

De controle los laten.

Ik vroeg gisteren eens na te gaan, hoe dat voelt.

Raak je erdoor van je stuk ben je je houvast kwijt, of geeft de controle los laten een bevrijdend gevoel.

Een gevoel van vrijheid.

Blijkbaar heeft niemand moeite met dit fenomeen, dat erg bepalend kan zijn in iemands leven.

Ik heb die controle nodig, anders functioneerde ik niet of nauwelijks.

Het heeft mijn leven negatief beïnvloed.

Ik controleerde of de regels die ik thuis had opgesteld door vrouw en kinderen werden nageleefd.

Niet op gedrag corrigeren, nee straffen en op de persoon afrekenen.

Misbruik maken van macht, er boven staan.

De ander was minder waard.

Er zijn maar twee emoties, Angst en Liefde.

Al het andere vloeit voort uit deze twee.

Ik controleerde altijd alles, dwangmatig en obsessief.

Achteraf denk ik mede uit een gevoel van minderwaardigheid en angst afgewezen te worden.

b.v Mijn exgenoot controleren of ze geen andere dingen ging doen dan was afgesproken.

Uit argwaan maar ook uit wantrouwen bang zijn dat de partner vreemd gaat, uit een gevoel van minderwaardigheid.

De post controleren en de bankafschriften onderscheppen uit angst betrapt te worden te veel te hebben opgenomen.

En dan moet je met de billen bloot, dat wilde ik wel, maar niet op die manier.

De avond te voren de dag indelen.

Tijd en ruimte maken om te kunnen drinken zonder dat het op viel.

Daar kwam geen speld meer tussen en maar angstig controleren of het programma niet in de soep liep.

Zo ja, dan stortte mijn wereld in.

Dus ik moest waken en blijven controleren of de tijden nog klopten met de werkelijkheid.Mijn gezin is van dat gedraai en gekonkel veelvuldig de dupe geworden.

Daarnaast loog ik dat het gedrukt stond.

Niemand durfde nog in mijn buurt te komen.

Dagelijks de openingstijden van kroegen en uitspanningen controleren op veranderingen.

Ik kon me niet veroorloven voor een dichte deur te komen staan.

Van de gedachte alleen al werd ik gek.

Hoogmoed op mijn werk controleren of MIJN personeel de opgedragen taken wel naar behoren uit voerde.

Ik voelde me verantwoordelijk voor de gang van zaken in het hele bedrijf.

Niet wetend dat ieder voor zich verantwoordelijk is voor het werk hij verricht.

Ik was alleen maar de eind verantwoordelijke.

Weinig zelfvertrouwen en daarom de vergadering van de volgende dag al voor bereiden.

De hele nacht zat ik te schrijven.

Uit het hoofd leren, veranderen en weer controleren.

Oh zo bang voor kritiek.

De papiermand zat smorgens tot de rand toe vol.

De krat bier was leeg.

Ik was uitgeput.

Uiteindelijk ben ik met mijn perfectionistische inslag totaal afgebrand.

Achter af is dat mijn geluk geweest.

Een burnout verteld me dat het zo niet verder kon.

Krankzinnig zoals ik mijn dagen invulde en controleerde op gaten.

Niet om kunnen gaan met verantwoordelijkheid, hoogmoed,onzekerheid, wantrouwen, machtsmisbruik, minder waard voelen, niet om kunnen gaan met kritiek en bang afgewezen te worden zijn in mijn leven zijdelings betrokken geweest bij het dwangmatig en obsessief controleren.

Dat bewijst maar weer dat welke insteek je ook neemt om te onderzoeken, je altijd weer bij jezelf uit komt.

Niets meer buiten jezelf neerleggen, nee met de billen bloot.

Ik heb het roer 180gr moeten omgooien en na veel onderzoek en ervaringen in de praktijk de controle kunnen los laten.

Maar niet alvorens te stoppen met drinken.

Radicaal.

Ik heb er geen spijt van gekregen.

Al die veranderingen hebben rust en vrede gebracht in mijn leven.

Rust waar zo naar verlangde.

Ik word volwassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Vie, die knoop ik in mn oren. ik ga aan het werk om mn grenzen weer bij te stellen want de laatste weken zijn er nogal wat mensen over me heen gelopen en dan achteraf nog kattig doen ook. Afgelopen daarmee. Sometimes a woman has to be a bitch....

quote:

Originally posted by:
Vie

Al te goed is buurmans gek
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa, als je voelt dat het niet lukt ga je gewoon weer naar huis. Wel even van te voren tegen je vriend zeggen dat je dat hebt afgesproken met jezelf, anders staat hij zo raar te kijken als je ineens weg bent.

quote:

Originally posted by:
NoaduBois

Eindelijk na een week voel ik me weer beter. Wat smaakt het eten je dan goed, mjam!

Vanavond staat wel iets riskants op het programma, namelijk naar een feestje in een kroeg... Ik ben vastbesloten om niet te drinken. De vorige keer lukte me dat ook, voor een paar uurtjes lol hebben, zonder drank in de kroeg... Het ging mis toen ik een paar dagen naar een festival ging, en ik 24/7 feestende mensen om me heen had, en daarnaast bestond onze groep ook nog uit mensen die ik deels niet kende. Dat maakte me onzeker...

Dus dat ga ik nu niet meer doen, maar een paar uurtjes naar het optreden van mijn vriend kijken moet toch lukken, ik loop de hele dag al door t huis te dansen, dus daar heb ik ook zin in...

Ik beloof jullie hierbij plechtig... (en mezelf natuurlijk meest van allemaal!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, good for you!! :) Ben blij voor je!

Zo, nu vast aan t koken, zodat ik straks niks meer hoef te doen als mijn ouders er zijn... Ik heb toch wat blikjes bier gekocht voor mijn vader. Die gun ik zijn biertje toch nog wel, ondanks dat hij ook wel behoorlijk kan zuipen.. maargoed, hij zal het moeten doen met 2 blikjes...

Ik voel me sterk vandaag, ben niet bang om te gaan drinken., maar weet dat ik oplettend moet zijn, juist als ik me zo voel. Dus dat ga ik doen, ik ga gewoon red bull drinken, en als iemand ernaar vraagt zeg ik gewoon dat ik nog steeds een beetje moet uitzieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ga het met mijn vriend bespreken. Ook even uitgebreid op een goed moment. Hij weet er namelijk niks van dat ik er zo serieus mee bezig ben. Als hij écht van mening is dat ik beter kan doodrinken, en me liever als zuipschuitje ziet... dan... Tsja, ok, hij zal aan t idee moeten wennen, net als ikzelf, maar als hij me echt liever zuipende ziet... dan betekent dat voor mij toch wel iets... Moet ik misschien wel bij hem weg, al zijn dat natuurlijk hele harde woorden...

Maar ik denk wel zeker te weten dat hij het me wel gunt.. dat hij ook het beste voor mij wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me niet zo goed vandaag. Erg gespannen en het lijkt wel of ik blijf rouwen.
Dacht zojuist dat ik mn vader in een busje voorbij zag rijden. Met zn gele t shirt en een ringbaard en bril......
Voor rouwen staat 2 jaar zag ik laatst op de televee, dus dan mot ik nog 6 maanden.
Het valt niet mee, wat een verdriet.....
Ik zat laatst te denken, wat zou ik doen als ik geen tevee had en geen computer.
Dan zou ik achter de naaimachien zitten en een boek schrijven.
Een overdenkertje :)

Even wat boodschapjes halen, zo weer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky: ja, ik denk ook wel dat hij me wil steunen. De vorige keer ging dat niet zo goed... maar misschien kwam dat ook omdat ik het er niet serieus met hem over had gehad. Het is ook wel lastig, want normaal vind ik het niet zo erg als hij een paar nachten per week dronken thuis komt, omdat ik dat zelf ook doe, maar als ik zelf niet drink, dan vind ik het wel vervelend... Ik begin die dronken verhalen achteraf dan ook steeds dommer te vinden terwijl ik er normaal gesproken om lach.

Tijd voor een goed gesprek dus..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa, voordat je zo'n gesprek aangaat zou ik je adviseren om goed na te denken of jijzelf wel bereid bent definitief te stoppen.

Je vriend kan je wel ondersteunen maar het zou je eigen beslissing moeten zijn. Dat de dronkenschap van je vriend je stoort kan ik best begrijpen, maar realiseer je dat jullie zo ook met elkaar om gingen.

Voor hem zal het een verandering betekenen en dat is niet altijd leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, nee veranderingen zijn niet altijd leuk, maar na de eerste groeipijn levert het wel altijd veel op, tenminste als het veranderingen in de goede richting zijn natuurlijk.

Ik vind het ook heel belangrijk om beslissingen voor mezelf te blijven nemen. Ik heb nog nooit zo'n lange relatie gehad, en ook nog nooit eerder samengewoond. Dan kom je sowieso al een hoop van jezelf tegen... Dat is bv toch een stuk meer gericht ben op de ander dan dat ik ooit had kunnen denken! Voor mij is het niet drinken ook een belangrijke beslissing omdat ik zo aangeef mijn eigen keuzes te kunnen maken ongeacht wat anderen daarvan vinden.

Dus of hij het er nu mee eens is of niet, ik ga sowieso verder, hoevaak ik misschien ook nog val, ik vang mezelf wel weer op. Ik voel gewoon dat dit de goede richting is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

So hee Kirky wat fijn zeg! Wat absoluut hartstikke goed!!!!!!! Voor je het weet jaag je weer alle ouden van dagen en kinderen de stuipen op het lijf, maak je zebrapaden onveilig, honden en paarden schieten alle kanten op, kortom, de schrik van de stad op vier wielen is weer back in town!

Noa, doe nou gewoon eerst waar jij je prettig bij voelt. Words are cheap. Je merkt toch immers vanzelf wel hoe je vriend en verdere omgeving tegenover "je nieuwe houding" zullen staan?
Sommige van je vrienden zal je kwijtraken. (En waren dat vrienden?) Anderen gaan je voorbeeld volgen, in elk geval, als jouw houding verandert, gebeuren er dingen.
Heel veel succes vanavond.
Heb je lekkere dingen gekookt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kirky,

Van Harte proficiat, met je het terug krijgen van je rijbewijs. En ik denk, dat je al die moeite en stress nooit zult vergeten. En dus zie ik voor jou de toekomst zonnig te gemoet. Geniet morgen van je BBq, heb je nu wel verdient.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...