Spring naar bijdragen

Zaterdag 8 Augustus


Rudy

Aanbevolen berichten

Ships, mijn hele antwoord per ongeluk weg.

Nog een keer:
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar ik las een stukje van een vrouwelijke Europarlementariër met kinderen,
de juffrouw op school van haar dochter vertelde dat haar dochter haar wel eens heel erg miste.
Waarop de juffrouw er gelijk achter aan zei: "Maar overal is wat".
Waarop die moeder een stuk geruster in de trein naar Brussel stapte, want het IS ook zo,
overal is wel wát.
Het ideaalbeeld (wat is dat eigenlijk?) bestaat niet.

Mijn eerste antwoord was een stuk langer, maar ja, weg is weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Om even naar ADB algemeen over te schakelen anders zit die echtscheiding de discussie zo te bepalen.

Gisteren las ik in de Libelle een stuk(je) zeg maar geen hoofdartikel maar een "medium"artikel over drank:

wanneer het voor vrouwen beter is om "het volgende drankje niet te nemen". Dat het toch zo
makkelijk is om die volgende wél te nemen (haha die kennen we, niet? een is teveel en tien is te weinig)
en dat je dat wellicht beter niet kan doen.
Tot mijn verbazing adviseerde de schrijfster van het artikel (ik ga er nog achteraan) om bij grote trek
in alcohol de keukenwekker te zetten (:D waar heb ik dat eerder gehoord?) en tien minuten te wachten,
dat dan nog eens te doen, zodat je de macht over de alcohol een beetje terug kreeg.

Daarmee krijg ik een enorme veer in mijn **** want het zou me niets verbazen als ze het van het forum
(of uit ons boek?, maar dat werd niet genoemd, ga ik ook ff achteraan) heeft gehaald).
Omdat voor meer info de site van ADB werd genoemd, kán het haast niet anders.
Kijk, dan is het wel even smullen voor mij, omdat ik ooit met behulp van die keukenwekker me door de
moeilijk eerste winter heb geknokt en het toen op het forum heb gezet. :o.

Zit ik wéér de discussie te bepalen, nu met mijn keukenwekker.

Sorry, ik ga/ben al weg en wat anders doen. Maar ik vond het heel boeiend en inhoudelijk.

Fijne dag aan iedereen!

*woord vergeten: typhaast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Zo gisteren weer een spugdag gehad maar daar ben ik dan toch weer hahaha.

Probeer bij te lezen maar kan me niet consentreren omdat er steeds een vlieg op het scherm zit. Als ik zodadelijk al weer verdwenen ben dan heb ik wss te hard geslagen.. Beker koffie hierdoor ook al omgegooid. Iedereen heeft wel eens een rotdag maar ik lijk er altijd 2 te hebben. :( Hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ben weer op de goede weg
Volg m'n eigen pad
Dat blijkt toch het handigst

Soms is er grote onrust
Dan zit ik in verzet
Mijn eigen pad van overgave
is nog nieuw

Heeft gewoon wat tijd nodig
Om te wennen, in te slijten...
Das alles

En inzicht
Dat het niet om het gelijk
of wat gaat

Rudy, daar zag ik wat
Liefde/Angst

Ik snap het :D

Dan ben ik weer boos op mij om een terugduikel
Nee, dat helpt!

Ben weer in de caravan
Dat helpt nog even
Ooit heb ik zo'n voorwaarde niet meer nodig
Nu nog even wel
That's okee

Zie!

Ontbijtje met kinderen en hond in het grote bed
Ochtendstructuurtje daarna.. Lekker leven

Als dit alles is ben ik eigenlijk
dik tevree, er hangen rijpe bramen
naast ons huis....

Er is weer vrede in de buik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Houtje, moet bij de tramadol omezapral slikken (maagbeschermer) maar die moet eigenlijk minimaal een uur voor de tramadol ingenomen worden. Aangezien ik niet weet wanneer ik die tramadol nodig heb gaat dat nogal eens mis dus ga ik spugen en werken ze dus beide niet meer hahaha. Standaard inname zou dus het beste zijn maar ben bang dat als ik ze te lang inneem dat ze ook niet meer werken. Naja... ben een taaie hoor al zou je dat niet zeggen als je me ziet.

Rudy: :heart:

Suffie: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht gister even over acceptatie
De AA vind het handig dat je accepteert dat je alcoholist bent
Dat vind ik ook. Maar dat doen we vroeg of laat.
Wat ik ook belangrijk vind is dat je je geaccepteerd voelt
of je nu wel of geen alcoholist bent. Maar gewoon als mens, bij wijze
van spreken...

Dat is de liefde voor je eigen pad
In het verblijven in liefde
Voor alles

Dat is rust

Daar heeft alcohol niets mee te maken
Ook het ooit gestrafte kind niet
Net zo min als dat het iets met mij te maken heeft

Das dan jammer :P

Ook wel lekker rustig
Hoef ik me daar niet druk om te maken...

Of ik me nou wel of niet geaccepteerd voel

Huh?

Jaja. Op naar het volgende aardse klusje
De was
Boodschappen
Fijne nieuwe middelbare schoolspulletjes
voor dochter halen
Tekeningen bewonderen
Bramen plukken/proeven
Berk groeten
Eten voorbereiden/in elkaar prutsen

Nog veel meer
Maar dat doet er niet toe
Of wel?

Lekker dagje toe gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken dat Albertina,

Ik let de laatste tijd ook op de karretjes van anderen,

Soms lijkt het wel of iedereen bier koopt. Zie ik 10 mensen achter elkaar staan en dan hebben ze echt allemaal bier in grote of kleine mate bij zich. Soms schaam ik me dan wel dat ik niet meer zo'n (matige) gebruiker als hen kan zijn / ben, maar ik denk ook wel eens, hoeveel van die mensen zijn eigenlijk ook al te ver maar hebben nog niet het besef?
Hoeveel van hen komen op een dag nog op de plaats waar wij nu staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suf,

dat vraag ik mezelf niet meer af,
ik ken ook genoeg mensen in mijn omgeving
die af en toe eens iets drinken.
Kijk het kan natuurlijk ook zijn dat mensen gewoon
een feestje hebben en veel bezoek krijgen.
:huh:

Maar het valt mij op dat er flink wordt ingeslagen,
eigenlijk raar, over roken wordt hoog en laag gesprongen,
de drank staat voor iedereen voor het grijpen.
Daar zou eens wat aan gedaan moeten worden.
En vergeleken bij een pakje sigaretten is drank nog relatief goedkoop
ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Albertina en Suffie dat heeft zelfs in de krant gestaan. De winkeliers stunten steeds met bier als 3 kratjes halen, 2 betalen of enorme kortingen. Zo werk je het in de hand want iedereen is dol op koopjes en drinkt des te meer omdat het een goedkoop kratje is dus er staan er nog........Weet niet zeker meer wie maar dacht de Jellinek die er tegen is opstand was gekomen want een aanbieding kan leuk zijn maar deze duurt veel te lang (telkens een ander merk bijna voor niets) wat een verslaving in de hand kan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, bedenk anders nu vast wat eventuele risico situaties kunnen worden vanavond, en bedenk nu vast hoe je daar het beste mee om zou kunnen gaan. Als die situaties dan komen ben je erop voorbereid.

En zet vast wat non alcoholische drankjes klaar die jijzelf lekker vind om te drinken vanavond, of bedenk iets waarmee je jezelf kan belonen als je niet drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky de temperatuur is morgen goed maar is er niemand die voor de zekerheid een partytent mee kan nemen? We eens een bbq binnen gezet en binnen de kortste keren zag het hier zwart. Gevolg: gasten hoestten zich suf van de rook, eten zag er niet uit want je zag geen fluit en er moest gewit worden hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je gelijk in Kirky en zodra ik op morfine-controle moet dat ga ik zoiets overleggen want kan dat gespuug niet teren. Ben daar veel te mager voor want kotsen is geen eten maar ook geen gezonde drankjes.

Ja Tina en iedereen neemt meteen die maximale 4 kraten mee want anders is het zonde he? Vermoed dat we het einde van het jaar hier een explosie krijgen van mensen die Heinikken, Amstel of Bavaria gaan heten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk na een week voel ik me weer beter. Wat smaakt het eten je dan goed, mjam!

Vanavond staat wel iets riskants op het programma, namelijk naar een feestje in een kroeg... Ik ben vastbesloten om niet te drinken. De vorige keer lukte me dat ook, voor een paar uurtjes lol hebben, zonder drank in de kroeg... Het ging mis toen ik een paar dagen naar een festival ging, en ik 24/7 feestende mensen om me heen had, en daarnaast bestond onze groep ook nog uit mensen die ik deels niet kende. Dat maakte me onzeker...

Dus dat ga ik nu niet meer doen, maar een paar uurtjes naar het optreden van mijn vriend kijken moet toch lukken, ik loop de hele dag al door t huis te dansen, dus daar heb ik ook zin in...

Ik beloof jullie hierbij plechtig... (en mezelf natuurlijk meest van allemaal!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Kirky dan moet het toch lukken. Knap van je broers dat zijn beslist geen alcies.

Noa ik wil niet vervelend doen maar een alcie kan nooit wat beloven ondanks dat de bedoelingen zo goed zijn. Wil je niet ontmoedigen hoor want ik zal de 1e zijn die hoopt dat je het redt. Vraag me wel af of het niet beter is dis soort gelegenheden een tijdje te ontwijken. Maja mensen zijn verschillend want de ene wil het ontwijken en de andere de uitdaging juist aan. Wens je in elk geval een heel fijne avond toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...