Soothe Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 By the way, Adam gefeliciteerd. Ga zo voort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Gaaf he Hannah! Tja, wat is nou 4 dagen, nou: als het zo gaat zoals nu ben ik blij! Maar ben er nog lang niet hoor, zal gerust hulp nodig hebben maar nu geniet ik zowaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Welkom voor de nieuwe forummers en succes.Hier nog steeds drankvrij; dat gaat vrij aardig. Op naar de 6 maanden.Ik heb een zeurende verstandskies en man zei neem een borrel. Tegenwoordig is dit een geintje waar ik nog om kan lachen ook (als een boer met kiespijn, dan). Tot een half jaar terug zou het zonder meer een reden zijn om er nog wat borrels over heen te gooien.Adam van harte met je 18 maanden :present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 nou dan ga ik maar een gezinsverpakking mosterd kopen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Goeiemorgen allemaal,Adam ik ben sjaloers op je, vergeten hoe lang al niet meer..... wauwAlbertina, vertrouwen he, in je HA o.a. fijn dat je eerder geholpen wordt!Mijn fles port staat bij een vriendin, heb gezegd m niet te willen voor mijn verjaardag in oktober en dan mogen de volleyvrieninnen m leegdrinken op mijn gezondheid. ben er nog niet 100 % tevreden mee, maar het is de op een na beste oplossing, waar ik nu enigzins achter kan staan. elke stap is er een,dus dank je wel voor jullie adviezen en de opening van vandaag is voor mij ook actueel''carpe diem maar weerJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Hai Jane, goedenmorgen ook.Ik ben vandaag aan mijn vierde dag begonnen maar ik heb de Brijderkliniek van binnen gezien.Kan zeggen: het was kort, te kort misschien maar geloof maar, ik hoef geen druppel meer!Amper behoefte aan, ik ken mij valkuilen en als ik de mensen zie die regelmatig daar worden opgenomen en hoe die eraan toe zijn vaak heb ik het wel ermee gehad.Sommigen kwamen daar voor schrik niet, de 25e keer!!!!Dat is toch geen leven zeg.Leve het gezonde leven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 goeiemorgen Kirky,nog niet gezien dat jij uit kon slapen, beschouw het als iets positiefs, zou voor mij wel zo zijn.heb je al op de motor gezeten? Fijn?groetjes jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Hoi Els,ja lijkt me ook het absolute dieptepunt! Terwijl het 1/2 jaar geleden best een optie was; ff geen eigen verantwoording meer en de anderen het laten opknappen. hoe diep kan een mens (ik dus) zinken nietwaar,maar vandaag ff nietdoe het liever toch maar zelfop mijn eigen(wijze) maniermet vallen en opstaanaltijd weer doorgaan en nu met werken ertegenaan!tot later weerJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 DhendroSTERKTE!!!Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Oef Jane! ff geen eigen verantwoording nemen? Zo zie jij een opname bij de Brijder???Sorry maar dat zie ik toch geheel anders, ik zie het als er voor 100% ervoor gaan en geloof me maar, daar moet je giga verantwoording nemen. Het is echt niet zo dat je onder de pillen word gezet zomaar, je zal er zelf voor moeten knokken. Enige verschil is: daar is natuurlijk geen alcohol maar dan nog, als je weg wilt ga je weg. Het is je eigen verantwoording!Anderen op laten knappen? Pfff, kreeg dag 1 2 libriumpjes en daarna niks, je moet het zelf doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Stoppen met drinken komt geheel op je eigen verantwoording neer.Natuurlijk kun je ondersteuning krijgen d.m.v. gesprekken of medicatie.Uit handen geven, is geen optie, die optie bestaat niet.Het komt puur op wilskracht, doorbreken van patronen en desnoods,per uur beslissen dat je niet wilt drinken.Zo ervaar ik het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Lieve mensen ,Ik had niet goed begrepen wat Marjo nu bedoelde beetje wartaal maar sneu voor der.En als je geen alcohol meer wilt drinken dan moet je er eerst voor de volle 100% zelf er achter staan anders lukt het mijns inzien niet ,ik heb nu ook hulp gezocht bij de ADB dus als ik het goed begrijp dan is het geen eigen verantwoording nemen ,nu ik dacht het wel he ben door niemand gedwongen en je moet het toch zelf doen dus , helemaal eigen verantwoording van mijn kantMaar misschien werkt het bij een ander wel nietzoMeiske-Gerdien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Hoi allemaal,Ik log even in omdat ik zag wie er online waren.Heb alleen deze bladzij gelezen.Els ik vind het heel knap van je dat je gegaan bent en zo te lezen ben super gemotiveerd. Leuk te lezen dat het je zo goed gedaan heeft. Wens je hel veel sterkte.Kirky ik hoop dat je gister een super dag hebt gehad op de motor.Albertina ik heb geen tijd meer maar lees me vanavond wel bij. Ik ben nl best wel benieuwd hoe het nu met je gaat maar ik moet echt weg.Meiske jij ook succes vandaag.Allemaal veel sterkte dus!!!!Sorry maar moet echt weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Meiske,wat ik nu schrijf is wellicht niet zo netjes,over iemand schrijven die niet on line is.In de periode dat Marjo niet dronk, las ik haar postingsmet interesse, ik heb haar gevecht om gedurende anderhalf jaarniet te drinken met veel respect gevolgd.En ervan geleerd.Nu begrijp ik het ook niet meer zo, ik lees een andere Marjo,erg jammer.Excuus, Marjo dat ik over je schrijf terwijl je er niet bent,je hebt toch een plekje in mijn hart.@letter vergeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Albertina Oke nu word het me een beetje duidelijk ,dank daarvoor.En kirky je hebt wel gelijk wat het A>B>N betrefd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Valentine,klinkt goed!Actie is de beste methode om de zinnen te verzetten,het mooie is dan altijd dat je aan het einde van de dag met trotskunt terug kijken, naar wat je allemaal gedaan hebt.Met drank zou dit je niet zijn gelukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Ik kom even pauzeren met een boterham zalmsalade, mjummie.Ben altijd blij als ik lees van mensen dat ze gemotiveerd zijn en blijven.Heb voor het weekend een stapel boeken gehaald, zalig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Welkom naat30 ,het zal je goed doen dit forum heel veel sterkte ermee,ik ga boodschappen doen tot latersknuffieeeeeeeeee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Vie,ik zit lekker aan een tosti.Met rucola, 30 +kaas en salami.Zit het gat al in de muur? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Naat30,welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Welkom Naat. Goed bezig.Weet je wat het is? Zoveel mensen, zoveel zinnen. De een kan het niet hebben als mensen om haar of hem heen drinken, de andere taalt er niet naar. Ik heb er sinds het stoppen nooit moeite mee gehad. Ook niet na enige weken/maanden.Wat ik wel nog steeds heb, is dat ik geen drank in huis wil als ik alleen thuis ben. Ik schenk wel voor bezoek als ze dat willen, maar geef dan de flessen die niet leeg zijn, aan ze mee, of ik giet ze naderhand leeg.Je merkt van zelf, voor jezelf, wel wat goed voor jou voelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Hmm, Albertientje, rucola, de lekkerste sla die er bestaat.Nee, maandag beginnen ze met breken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Naat,ik heb geen alcohol in huis.Als ik bezoek krijg haal ik wel voor mensen die wat willen drinken.Daarna geef ik de restanten mee, die restanten zij meestal meer dan ik verwacht.Nee, het heeft mij nooit iets gedaan als een ander wel drinkt.Maar ik moet je erbij zeggen, ik heb niet zoveel drinkenden om mij heen.En ik woon alleen, dus om de kat niet op het spek te binden haal ik, als ik alleenben ook nooit drank in huis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Oh,dan heb ik niet goed gelezen Vie.Ik ga ook lekker boeken lezen het weekend.In liggende stand heb ik het minst last van mijn rug.Welke boeken heb je gehaald? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Alebertina, een tip van Houtje: A prayer for Owen Meany van John Irving en van Lisa Dalby de titel Geisha.Ben zelf erg geïnteresseerd in de geschiedenis van de geisha's. Dit waren geen prostituees, zoals vaak wordt gedacht, maar zeer goed opgeleide vrouwen (minstens negen jaar in muziek, dans, kunst, geschiedenis, letterkunde, conversatie, culinaire wetenschappen, noem maar op) en zij verdienden daar goudgeld mee.Enfin ik heb dus iets om in te bijten voorlopig.Nog maar niet zo lang meer meid, en je bent hopelijk van die ischias af. Dan kan je weer zittend lezen. Hoewel ik zelf ook heel vaak op bed lees, ook zonder rugpijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden