Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 augustus

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Welkom voor de nieuwe forummers en succes.

Hier nog steeds drankvrij; dat gaat vrij aardig. Op naar de 6 maanden.

Ik heb een zeurende verstandskies en man zei neem een borrel. Tegenwoordig is dit een
geintje waar ik nog om kan lachen ook (als een boer met kiespijn, dan). Tot een half jaar
terug zou het zonder meer een reden zijn om er nog wat borrels over heen te gooien.

Adam van harte met je 18 maanden B):D:present:B):D:present:B):D:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
Adam ik ben sjaloers op je, vergeten hoe lang al niet meer..... wauw

Albertina, vertrouwen he, in je HA o.a. fijn dat je eerder geholpen wordt!

Mijn fles port staat bij een vriendin, heb gezegd m niet te willen voor mijn verjaardag in oktober en dan mogen de volleyvrieninnen m leegdrinken op mijn gezondheid. ben er nog niet 100 % tevreden mee, maar het is de op een na beste oplossing, waar ik nu enigzins achter kan staan. elke stap is er een,
dus dank je wel voor jullie adviezen en de opening van vandaag is voor mij ook actueel''
carpe diem maar weer
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Jane, goedenmorgen ook.
Ik ben vandaag aan mijn vierde dag begonnen maar ik heb de Brijderkliniek van binnen gezien.
Kan zeggen: het was kort, te kort misschien maar geloof maar, ik hoef geen druppel meer!
Amper behoefte aan, ik ken mij valkuilen en als ik de mensen zie die regelmatig daar worden opgenomen en hoe die eraan toe zijn vaak heb ik het wel ermee gehad.
Sommigen kwamen daar voor schrik niet, de 25e keer!!!!
Dat is toch geen leven zeg.
Leve het gezonde leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Els,
ja lijkt me ook het absolute dieptepunt! Terwijl het 1/2 jaar geleden best een optie was; ff geen eigen verantwoording meer en de anderen het laten opknappen. hoe diep kan een mens (ik dus) zinken nietwaar,
maar vandaag ff niet
doe het liever toch maar zelf
op mijn eigen(wijze) manier
met vallen en opstaan
altijd weer doorgaan en nu met werken ertegenaan!
tot later weer
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef Jane! ff geen eigen verantwoording nemen? Zo zie jij een opname bij de Brijder???
Sorry maar dat zie ik toch geheel anders, ik zie het als er voor 100% ervoor gaan en geloof me maar, daar moet je giga verantwoording nemen. Het is echt niet zo dat je onder de pillen word gezet zomaar, je zal er zelf voor moeten knokken. Enige verschil is: daar is natuurlijk geen alcohol maar dan nog, als je weg wilt ga je weg. Het is je eigen verantwoording!
Anderen op laten knappen? Pfff, kreeg dag 1 2 libriumpjes en daarna niks, je moet het zelf doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen met drinken komt geheel op je eigen verantwoording neer.
Natuurlijk kun je ondersteuning krijgen d.m.v. gesprekken of medicatie.
Uit handen geven, is geen optie, die optie bestaat niet.
Het komt puur op wilskracht, doorbreken van patronen en desnoods,
per uur beslissen dat je niet wilt drinken.
Zo ervaar ik het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen ,

Ik had niet goed begrepen wat Marjo nu bedoelde beetje wartaal maar sneu voor der.

En als je geen alcohol meer wilt drinken dan moet je er eerst voor de volle 100% zelf er achter staan anders lukt het mijns inzien niet ,ik heb nu ook hulp gezocht bij de ADB dus als ik het goed begrijp dan is het geen eigen verantwoording nemen ,nu ik dacht het wel he ben door niemand gedwongen en je moet het toch zelf doen dus , helemaal eigen verantwoording van mijn kant

Maar misschien werkt het bij een ander wel nietzo

Meiske-Gerdien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Ik log even in omdat ik zag wie er online waren.
Heb alleen deze bladzij gelezen.

Els ik vind het heel knap van je dat je gegaan bent en zo te lezen ben super gemotiveerd.
Leuk te lezen dat het je zo goed gedaan heeft. Wens je hel veel sterkte.

Kirky ik hoop dat je gister een super dag hebt gehad op de motor.

Albertina ik heb geen tijd meer maar lees me vanavond wel bij. Ik ben nl best wel benieuwd hoe het nu met je gaat maar ik moet echt weg.

Meiske jij ook succes vandaag.

Allemaal veel sterkte dus!!!!

Sorry maar moet echt weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske,

wat ik nu schrijf is wellicht niet zo netjes,
over iemand schrijven die niet on line is.

In de periode dat Marjo niet dronk, las ik haar postings
met interesse, ik heb haar gevecht om gedurende anderhalf jaar
niet te drinken met veel respect gevolgd.
En ervan geleerd.

Nu begrijp ik het ook niet meer zo, ik lees een andere Marjo,
erg jammer.

Excuus, Marjo dat ik over je schrijf terwijl je er niet bent,
je hebt toch een plekje in mijn hart.

@letter vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Naat. Goed bezig.
Weet je wat het is? Zoveel mensen, zoveel zinnen. De een kan het niet hebben als mensen om haar of hem heen drinken, de andere taalt er niet naar.
Ik heb er sinds het stoppen nooit moeite mee gehad. Ook niet na enige weken/maanden.
Wat ik wel nog steeds heb, is dat ik geen drank in huis wil als ik alleen thuis ben. Ik schenk wel voor bezoek als ze dat willen, maar geef dan de flessen die niet leeg zijn, aan ze mee, of ik giet ze naderhand leeg.
Je merkt van zelf, voor jezelf, wel wat goed voor jou voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naat,

ik heb geen alcohol in huis.
Als ik bezoek krijg haal ik wel voor mensen die wat willen drinken.
Daarna geef ik de restanten mee, die restanten zij meestal meer dan ik verwacht.
Nee, het heeft mij nooit iets gedaan als een ander wel drinkt.
Maar ik moet je erbij zeggen, ik heb niet zoveel drinkenden om mij heen.
En ik woon alleen, dus om de kat niet op het spek te binden haal ik, als ik alleen
ben ook nooit drank in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alebertina, een tip van Houtje: A prayer for Owen Meany van John Irving en van Lisa Dalby de titel Geisha.
Ben zelf erg geïnteresseerd in de geschiedenis van de geisha's. Dit waren geen prostituees, zoals vaak wordt gedacht, maar zeer goed opgeleide vrouwen (minstens negen jaar in muziek, dans, kunst, geschiedenis, letterkunde, conversatie, culinaire wetenschappen, noem maar op) en zij verdienden daar goudgeld mee.
Enfin ik heb dus iets om in te bijten voorlopig.
Nog maar niet zo lang meer meid, en je bent hopelijk van die ischias af. Dan kan je weer zittend lezen. Hoewel ik zelf ook heel vaak op bed lees, ook zonder rugpijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...