Spring naar bijdragen

Vrijdag 21 augustus


Suffertje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bedankt Houtje, ik heb alles afgemeld en denk dat mijn outlook weer rustig wordt.

Maarehh, kun je me ook vertellen waar deze functie voor bedoeld is? Hij lijkt me zo onhandig. OK, een extra seintje dat je een bericht hebt, maar 300 per dag is niet handig. Misschien voor een losse vraag in een apart draadje waar je hooguit enkele berichten op zal krijgen.
Dat is het he?
Zoals bv op Hyves, dat je een berichtje krijgt als er wat nieuws is. (wil ik trouwens ook nog uitschakelen, ook onhandig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tasseke,
Wat erg voor je
en wat erg dat je bent gaan drinken
Geen jaar terug hoor
een ervaring rijker
Snap dat je depti bent
kom op!!!
Denk aan alle dagen zonder
die zijn nu belangrijker
voor je

Je kunt het
maar je moet die knop
weer ff omgooien
onderschat jezelf niet hoor

Enne een voordeel:
je kunt nu in het zomerpact voor extra steun
liefs Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro,

Je raadt het inderdaad.
Ik vond je uitspraak ook erg hard naar Tas toe
die net al had ondervonden dat haar
diagnose en alcohol geen goede combi is.

Bedankt voor je nuancering.

En misschien wil je in je berichtje voor de
andere lezertjes onder ons ook die nuance
nog aanbrengen?

Ik heb zelf ook een soortgelijke diagnose
en mij raakte het ook hard.
Ik weet dat je het behulpzaam bedoelt
maar sommige dingen verdienen
eerder een fluwelen handschoen dan
een klap met de hamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suf,

Ik denk dat het in het begin van het forum
(haha toen ik erop kwam zaten er geloof ik 53 mensen op)
wel handig was er werd soms urenlang niet gepost
en de dagdraden waren twéé blz. lang,
ja mensen, twéé bladzijden!
Dan is het handig om te weten dat er weer iemand gepost heeft.
Iets anders kan ik me niet voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zojuist even de verjaardagskalender op datum gezet jongens, het was een zootje met alles door elkaar. Mezelf ook toegevoegd. Voelen meer mensen zich geroepen? maakt het wel zo compleet en heb je in 1 oogopslag weer een beetje een beeld van mensen hun stoptijd.

En Bako, jij noemt daar nou weer zo'n plaatsje wat ik juist weer supergezellig vind. Hoorn is hardstikke leuk. Ben vorige week daar op de kermis geweest.

Btw, schiet me dan ook weer te binnen, ik ben ook vaak benieuwd in welke delen van het land jullie allemaal wonen.
Natuurlijk wil je veel meer weten, maar voor de meeste mensen is de anoniemiteit natuurlijk ook heel belangrijk. Vaak kom je via de dagdraad wel eea te weten van iemand. Hoef ook niet alles te weten natuurlijk, maar geslacht, leeftijd, stoptijd en provincie geeft je toch een beeld van iemand. (zonder hokjesgeest overigens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op TV? Ohjee, daar gaat mijn anoniemiteit.

Euhh, de kalender bevindt zich onder of boven jouw augustuspact in hoofdstuk thema's. Heet geloof ik mijlpalen en is ooit opgestart door Safidepafi.
Wat je doet is de laatste lijst copieeren, je naam en datum op de juiste plaats toevoegen en versturen. Lijst weer up-to-date

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako,
Gefeliciteerd!

En wellicht zijn er nog veel meer mensen om te feliciteren. Bij deze dus.

Carolien, Houtje, Tasseke, en eigenlijk iedereen,
Fluwelen handjes versus keiharde klappen. Het scheelt voor ieder mens, want mensen zijn nu eenmaal verschillend.
De harde aanpak resulteerde bij mij in grote stress, een nog groter minderwaardigheidsgevoel en ja, 't is van de zotte, maar na een bezoek aan die verslavingsarts ging ik dus drank kopen en opdrinken.

Gisteravond ging ik even op bed liggen. Vanochtend om kwart over zes werd ik wakker. Goed uitgeslapen en ben toen ook maar opgestaan. Vandaag hebben we werklui voor het plafondje n.a.v. de waterschade. Het plafondje is er inmiddels uitgesloopt en nu zijn ze bezig met een nieuw er in te maken. Straks als ze klaar zijn, ga ik maar weer een rondje vegen en stofzuigen. Dan hebben we een 'schoon' weekeinde. ;)

Ik doe mijn dingetjes nuchter en dat bevalt.

Fijne dag nog en tot ziens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky,

We duimen!

Complimenten voor je openheid, je weet dat ik gister zei dat ik er iets anders "in zit" maar ik respecteer jouw instelling evengoed.

Ik hoop van harte dat deze open instelling beloond wordt met een baan, want die gun ik je méér dan van harte!

Je laat het toch meteen ff weten hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
Heb ff bijgelezen.

Kirky ik hoop echt dat het gaat lukken, spannend hoor.

Albertine Wat heerlijk voor je dat je geen opname krijgt en lekker thuis mag rusten, das toch veel beter dan in een ziekenhuis.

Tasseke, wat vervelend dat je je zo naar voelde gisteravond. Maar het is idd ook niet niks als de diagnose opeens bij je binnenkomt.
In 1 van je stukjes vraag je jezelf af of je ooit sociaalvaardig wordt. Als ik jou zo lees hier op het forum vind ik je juist super sociaal vaardig. Zoals ik jou lees hier ben jij volgens mij juist 1 van de bindende factoren zelfs. Ik schrijf dit om je te laten weten hoe anderen(ik dus) tegen je aankijken.
Hoop dat je hier iets aan hebt als het je wat teveel wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, even een snelle post van mij om jullie te laten weten dat het hier hartstikke goed gaat. Ik kan alleen geen tijd vinden om echt mee te doen met ditjes en datjes dus ik lees wanneer het me uit komt, maar mis natuurlijk de helft. Wel balen, maar het is voor nu even niet anders.
Maar zoals ik al zei: Het gaat goed :D. Niet 100% vrij, maar 2 rood per dag en dat lukt me uitstekend! Het kost me zelfs geen moeite en dat had ik niet verwacht. Ik voel me echt toppie en dit gevoel laat ik nooit meer gaan!

Voor iedereen die het kan gebruiken een warme knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, zit er verder niet mee. Ik begrijp je heel goed en ik denk de anderen ook. Bij mij werkt de direkte (harde) manier zoals jij deed het allerbest. Sterker nog, het is de enige manier die werkt bij mij. vandaar mijn grote dank aan Safidepafi en Moossz enige weken geleden die mij behoorlijk aanpakten aangaande mijn relatie.

Niettemin ook alle begrip voor Houtje en Tasseke en alle anderen met die gedachte. Lichamelijke gezondheid is natuurlijk een hele ander koek en dient denk ik meestal wel wat voorzichtiger gebracht te worden.

Kortom, jullie hebben allemaal gelijk, maar jouw goede bedoelingen waren voor mij wel duidelijk hoor. Ik zou zeggen, zit er verder niet over in en beperk die hardheid voortaan bij uitleg over drank en kijk uit bij lichamelijke gebreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro, ieder heeft zijn eigen mening en dat mag ook. Als je achter een berichtje staat hoef je het niet weg te halen. Wat grrrblmm dat Drup niet met je meekan. Doe haar de lieve groeten.

Tasseke, je komt op mij ook over als een heel sociaal iemand. Jij bent hoe je bent en dat is oke.
Misschien dat je met deze "diagnose" wat handvaten kan leren om je leven wat makkelijker te hanteren.
Tapas kan daar zo mooi over schrijven.

Kirky snotver wat spannend weer. Complimenten dat je open kaart hebt gespeeld, dat is moedig van je.

Als iemand op mij reageert vind ik dat meestal fijn.
Als er niet gereageerd wordt zou het zomaar kunnen zijn dat ik gelezen word.
Dat is toch mooi, net zoals het mooi is dat ik hier zomaar neer kan zetten wat ik wil.

Als je meer (leuke) reacties wilt is de effectiefste manier om zelf op anderen te reageren.

Suffertje, je bent wel nieuwsgierig he ;)
Mijn stopdatum klopt niet en ik ga me daar ook niet meer aan ophangen.
Ik sta zo goed als droog. Mijn overtuiging om niet te willen drinken groeit nog steeds.
En waar ik woon onthul ik liever niet.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yoehoeeee piep er weer even snel tussendoor!

caro,
ik zat net te denken wat heeft ze in hemelsnaam geschreven???
leuk zo een discussie maar waar gaat het over?
maakt niet uit hoor, gelukkig kan ik veel hebben en trek me niet snel dingen aan (oef, nu ga ik kruislings :confused;).

hannah,
Hoe is de situatie nu? vrede gesloten met je dochter of gaat ze daadwerkelijk naar haar vader?
ikzelf heb ook zo een periode met V. gehad, uiteindelijk heeft ze twee maanden bij opa en oma gebivakeerd.
moet eerlijk toegeven dat dat een perfecte oplossing was, andere regels, rust en even uit de negatieve cirkel vandaan.
Nu op dit moment is het de grootste schat die je kan voorstellen (ok, niet altijd :D) en kan ze zichzelf niet voorstellen hoe ze in die tijd zelf was.
kortom, niet zo een gek idee hoor!

Kirky,
Heel veel succes en ik hoop dat je vanmiddag het inderdaad direct hoort!
ook ik duim voor je!

voor iedereen een dikke knuffel :heart:
ik ga weer rennen naar de volgende afspraak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...