Spring naar bijdragen

Maandag 24 augustus

dhen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Theemuts, nee echt niet. Waarom nou?

Omdat ik zeg dat in je eentje drinken (voor de drinkers dan he) ook kan en het niet noodzakelijk is dat je in gezelschap bent.

Ik heb vroeger ook menig tijd "normaal" gedronken en kon dan na thuiskomst van mijn werk na de avonddienst heerlijk genieten van een biertje. In mijn eentje ja.

Vroeger he, voordat ik doorgeschoten was en ik uit gewoonte ben gaan drinken en verworden tot een alcoholist.

En ik zeg dit toch echt broodjenuchter hoor. Ik bedoel het ook eigenlijk alleen voor de (werkelijk) sociale drinkers of de minderaars.
Ik zal het niet meer doen en trouwens, ik gebruik ook refusal, dus ik kijk wel uit.

Begrijp me nou toch niet (steeds) verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga jullie maar welterusten wensen.

Maar niet nadat ik nog even meld dat ook ik de wijn altijd lekker vond. Dat lekker vinden had niks van doen met smaak, maar louter en alleen met mijn zucht naar alcohol. Ik dronk ook iets wat ik niet lustte: jenever. Dat dronk ik, omdat er meer alcohol in zat per liter.
En het kijken naar andermans drankgebruik is ook misleidend, want ja, het kan altijd erger: men kan zich dood drinken. Dat is geen dood die ik wens. Ik wens een waardigere dood te sterven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suffertje,

Dat (soms niet begrijpen van elkaars geschreven woorden) is helaas een nadeel van mail en forums. Geschreven woorden kunnen voor velerlei uitleg vatbaar zijn. Je mist de intonatie, gezichtsuitdrukking e.d. En als het druk is zoals vanavond gaat er eea langs elkaar heen.

Gevolg het is nog moeilijker te volgen. :huh:

Daarom moet we niet te snel een hard oordeel klaar hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk trouwens dat ik jullie allemaal een enorm groot bedankje verschuldigd ben. Ben echt enorm chagi vanavond (dat heb ik helaas zo af en toe) en normaal gesproken was ik allang naar de winkel gegaan voor een fles wijn en een pakkie peuken. Maar in plaats daarvan heb ik met jullie kunnen 'sparren' over allemaal dit soort zaken en ga ik straks nuchter naar bed. Waardoor het opstaan morgen toch echt fijner zal zijn en ik eerder uit mijn dip zal zijn. Dit had ik nog niet eens door tot nu net. Dus dank je wel allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een mail verzonden naar de Universiteit van Maastricht over dat onderzoek.
Bij deze hun reactie, die wou ik jullie even niet onthouden:

Beste Lara,

ik denk dat er hier sprake is van een misverstand. Zowel op het forum als op de website staat aangegeven dat het onderzoek niet uit 1 vragenlijst bestaat, maar dat het om een training gaat die men 25 keer moet doen. Daarnaast worden er voor en na de training een aantal vragenlijsten en computertaken afgenomen. Er staat ook duidelijk aangegeven dat de beloning alleen wordt gegeven aan deelnemers die het onderzoek volledig afmaken, dus alle sessies (in totaal 28). Ik kan enkel aannemen dat u deze informatie niet goed gelezen heeft of dat het misschien niet duidelijk is geweest. Indien dat het geval was dan bied ik u mijn excuses aan.

De eerste vragenlijst die u heeft gedaan is inderdaad bedoeld om bepaalde deelnemers te selecteren. We hebben deze vragenlijst bewust beperkt gehouden zodat de investering niet te hoog zou zijn voor mensen die uiteindelijk niet in aanmerking komen voor deelname. Hierbij wil ik ook opmerken dat het niet enkel gaat om hoeveel alcohol iemand drinkt. Er zijn nog andere factoren die van belang zijn bij het selecteren van deelnemers. Mensen die niet in aanmerking komen worden op de hoogte gesteld dat zij helaas niet kunnen deelnemen. Zij kunnen dus het volledige onderzoek niet doen. Het gaat hier dus niet om in aanmerking komen voor de beloning, maar om het in aanmerking komen voor deelname. De beloning wordt, zoals ik al zei enkel uitgekeerd bij volledige deelname.

Aangezien u deze melding niet hebt gekregen komt u dus wel in aanmerking om aan het onderzoek mee te werken. Op de website wordt vooraf duidelijk gesteld wat het onderzoek precies inhoudt, hoe lang het zal duren en dat de waardebon enkel wordt gegeven wanneer u dit hele onderzoek als zodanig afmaakt. Ik begrijp uw ongenoegen, maar de voorwaarden voor dit onderzoek staan aangegeven voorafgaande aan het onderzoek.

Beste groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind jullie stuk voor stuk allemaal geweldig. Want ook al praten we soms langs elkaar heen en ergeren we ons aan elkaar en gaan we de discussie met elkaar aan en geloven we elkaar niet... uiteindelijk zijn we allemaal tot het bewustzijn gekomen dat er iets moet veranderen in ons leven en hebben we besloten om hiermee actief aan de slag te gaan.
En met deze positieve woorden wil ik graag mijn chagi-avond afsluiten. Dankzij jullie ga ik uiteindelijk naar bed met een glimlach op mijn gezicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Theemuts,
ben nog aan het bijlezen,
maar schrik ervan dat je
schrijft dat je door niet te drinken
juist tegen hem keert.
Als je het omdraait,
keert hij zich tegen jou
door zo belachelijk veel te drinken
i.p.v. je te steunen en op zijn
minst te proberen minderen!
Dit is een gevaarlijke valkuil
en ik hoop dat jullie op een nuchter
moment (van hem dan) de balans
nog ff op kunnen maken.
Je weet drank maakt meer kapot.........
en ik denk dat relaties met stip op nr 1 staan.
ff diep ademhalen meid
heel veel liefs en sterkte nu
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe ook mee aan het onderzoek van de universiteit. Ik deed het niet voor de waardebon daar kwam ik een maand geleden achter toen ik een herinnering kreeg voor 1 van de oefeningen. Maar destijds ca. 3 maanden geleden was ik naarstig op zoek naar alles wat mij kon bijstaan in het stoppen met drinken. Aangezien er geen pilletjes ed. bij nodig waren, dacht ik: baat het niet dan schaadt het niet. Bovendien had ik hier van iemand gelezen dat hij/zij er baat bij had en al een hele poos droog stond. Ik ben nog steeds bezig met het onderzoek. En ik drink nog steeds niet. Dat is uiteraard niet alleen het onderzoek. Je doet het toch ook zelf. Ook het forum heeft daar zijn aandeel in. Maar het kan net dat steuntje in de rug zijn om het vol te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pem, tuurlijk.
Dat is ook ieder zn vrije keuze.
En iedereen die er baat bij heeft, of er aan mee wil doen.
Zeker tuurlijk.

Maar er van vandaag een korte discussie gaande over die testen.
Dus ter verduidelijking van die discussie heb ik hun reactie even gepost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...